Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7861
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas R36 » 24 Nov 2013, 15:48

Alumine rida, parempoolne auk.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

kevva
Veteran
Postitusi: 704
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:25
Auto: Golf Mk2 1.6TD '91 & Transporter 2,5TDI 03a. Transporter Kombi 2,5TDI 01a.
Asukoht: Lõunamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas kevva » 24 Nov 2013, 16:58

golfi_vend kirjutas:Alumine rida, parempoolne auk.
Ise juba olin muidugi sellel arvamusel,aga ei hakanud enne kirjutama. Nüüd olen kindel. Tänud! Pole nüüd veel täpselt uurinud et äkki võib sinna vw 109 relee asemele panna.
Transportteenused! Treileri ning autoveokonna rent - 56950650

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7861
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas R36 » 10 Jaan 2014, 01:09

Uuematel autodel (golf 5, touran jne...) kannab sarnase ülesandega relee numbrit 458.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Estland
Huviline
Postitusi: 125
Liitunud: 10 Okt 2009, 09:47
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas Estland » 15 Jaan 2014, 13:02

Copilot... tundub ,et mu golfil sarnane kammajaa
sõites eelsüüte küünla tule viskab põlema ja sureb nagu ei saaks kütet kätte enam.
Täpsemalt viimased korrad toimunud nii - tühikäigul või madalatel pööretel.. eelsüüte küünla tuli hakkab vilkuma ja kohe hakkab jebima... kas siis lööb pöörded 3000 peale ja sureb kohe välja või siis lihtsalt kärvab ära.
Igatahes alati on mängus see ingli [VW Bot: "Keel korda!"] eelsüüte tuluke.

see releeke oleks kõige reaalsem põhjus ma arvan.. kuigi juttude järgi võib pumbapea, mingid andurid ja kõik asjad sellist jama teha.

Keegi võiks teha VW Elektri tüüpvigade kohta täitsa mingi suure teema, oleks kasu ma usun kõigile ;)

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7861
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas R36 » 15 Jaan 2014, 13:13

Relee vea puhul ei põleks üldse sull see tuli.
Pigem sul mingi muu viga, lase kaabeldada.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

ylbik
Huviline
Postitusi: 427
Liitunud: 24 Jaan 2007, 17:22
Auto: 2.5 TDI
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas ylbik » 15 Jaan 2014, 16:41

golfi_vend kirjutas:Relee vea puhul ei põleks üldse sull see tuli.
Pigem sul mingi muu viga, lase kaabeldada.
Sa vist ei viitsinud lugeda mis copilot teema alguses kirjutas.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas copilot » 15 Jaan 2014, 17:07

Estland, kas peale seda kui korraks põlema hakkas see tuluke, läks auto uuesti käima? Pmt mul tegi sõidu pealt nii, et need paar korda kui tuluke hakkas korraks põlema oli tingitud sellest, et korra viskas voolu ajult tagant ja kui sai tagasi siis oli pmt sama mis süüdet sisse keerates(viskab korraks ju tulukese põlema) aga kuna käik oli sees ja auto liikus linnakiirusel siis viskas moto nn käiguga käima ja tuluke kadus kah kohe(ilmus ainult sekundiks v nii). Siis, kui päris ära kooles ja enam käiguga käima ei lükanud, siis lihtsalt mootor suri välja ning armatuuris põlesid kõik muud tuled peale eelsüüte küünalde tule st seda ei ilmunud sinna enam üldse. Järgmised süüde sisse-välja korral seda tuld ei ilmunud isegi mitte murdosa sekundiks kuniks ühe süüte sisse keeramisega ta põlema hakkas ja sel korral läks ka mootor käima. Kui sul moto suri välja kuid eelsüüte tuluke ikkagi süüdet sisse keerates ilmud v jääb põlema alati ning mootor ei käivitu, siis on viga kuskil mujal ning sellisel juhul peaks kaabel kah ajuga ühendust saama(minul, neil kordadel kui seda tuld ei ilmunud, ei saanud kaabel ajuga ühendust, sest ajul polnud lihtsalt voolu selle relee tõttu).

eelsüüte tuli muideks võib anda ka märku mingist veast.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Estland
Huviline
Postitusi: 125
Liitunud: 10 Okt 2009, 09:47
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas Estland » 15 Jaan 2014, 20:25

Varem oli pigem niimodi, et hakkas tuld vilgutama, jõnksutama ja pöörded hakkasid tõusma... muidugi kohe suretasin välja.
2-3 sek ja süüde jälle sisse jne, käis nagu uus.

Nüüd viimastel päevadel üpris tihti , kui tühikäigul veereb hakkab tuluke vilgutama ja sureb välja, samas pmst kohe kui starterit anda läheb uuesti tööle ka.

2 x 2 kuujooksul nii ka olnud, et käima läheb halvasti.. ehk nagu läheb tööle aga kohe sureb välja ilma gaasita.
ja siis muidugi tossab sinist ka nagu ikarus :D
Kes täna tartu jalakäiate silla juures selles pilve mattusid, need teavad millega tegu :D

Ehk ometi, homme saan diagnosti... ehk mõni viga ikka sinna märgi maha jätnud.

Osta veel heas usus "süütelukupõhja" rikkega auto.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2561
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 15 Jaan 2014, 21:36

copilot ja golfi-vend. Seletage ,mis voolu ahelat see relee kaitseb,kui süüte sisse lülitamisel tuleb + 12 v. ajusse?. Klemmi pinge on väike,kuid releel on väike ,,mälu ,, pulk ka. Ehk seletate seda ka.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2561
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 15 Jaan 2014, 21:48

Kevva ,kui vastad dellule ja dellu kui vastad 47 kw.-isest mootorist ja mainid mootori koodiks 1Y. siis Kevva pani põõsasse. Jutu mõte- eksimine on inimlik. SDI on teine teema.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas tlauri » 15 Jaan 2014, 21:50

1/2 OT - Forss oli su kõrval Peetris, kust äsja olid natuke mööda sõitnud. Teinekord ei pea kesklinna ründama.
copilot kirjutas: Õnneks oli hoog veel piisav et ülemiste keskuse parklas oleva tankla kõrval olevast sissesõidu teest sisse veereda... ...Võtsin siis riski panna seisma liiklust kesklinnas ja alustasin sõitu forsi poole - õnneks kulges teekond probleemideta ja sain uue relee 6.15 EUR eest ning asi korras.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas copilot » 15 Jaan 2014, 21:55

tlauri kirjutas:1/2 OT - Forss oli su kõrval Peetris, kust äsja olid natuke mööda sõitnud. Teinekord ei pea kesklinna ründama.
copilot kirjutas: Õnneks oli hoog veel piisav et ülemiste keskuse parklas oleva tankla kõrval olevast sissesõidu teest sisse veereda... ...Võtsin siis riski panna seisma liiklust kesklinnas ja alustasin sõitu forsi poole - õnneks kulges teekond probleemideta ja sain uue relee 6.15 EUR eest ning asi korras.
Vot, kahjuks ei ole kursis, kus ja kuhu need forsid vahepeal tekkinud on :? Minule tol päeval ainuke lähim teadaolev oli kesklinnas pmt.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas copilot » 15 Jaan 2014, 22:27

t6nis3 kirjutas:copilot ja golfi-vend. Seletage ,mis voolu ahelat see relee kaitseb,kui süüte sisse lülitamisel tuleb + 12 v. ajusse?. Klemmi pinge on väike,kuid releel on väike ,,mälu ,, pulk ka. Ehk seletate seda ka.
Kahjuks ei ole elektrik, ning ei saa aru mis mälu pulgast sa räägid. Kui sa vastust tead, siis ehk jagad oma teadmisi, mitte ära soga jälle vett. Fakt on see, et kui see relee ei toimunud, ei saanud diagnostika kaabel ajuga ühendust ja ei avatud ka kütte etteannet.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7861
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas R36 » 15 Jaan 2014, 22:34

t6nis3 kirjutas:copilot ja golfi-vend. Seletage ,mis voolu ahelat see relee kaitseb,kui süüte sisse lülitamisel tuleb + 12 v. ajusse?. Klemmi pinge on väike,kuid releel on väike ,,mälu ,, pulk ka. Ehk seletate seda ka.
Näiteks seda, et 40A ei pea käima läbi süütelukku vaid läbi 103 relee, mida juhib aju.

Ühesõnaga veelkord siis aju saab süütelukust tühised aprid, mis äratab aju üles ja aju annab signaali, et ühendataks 103relee kokku, mis siis ajju tuleb. Sellesamuse relee hallata on ka näiteks kütusepump.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2561
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 15 Jaan 2014, 23:06

Jämedalt öelduna on releel klemmid laiuselt 6mm. Mähise toide 6 mm ja klemmi ülekande klemm 6mm.(laiuselt). Eelsüüte releel on klemmid vastavalt 6 mm (mähise toide),12mm. vool eelsüüte küünaldesse ,tarbijasse. Eelsüüte küünlad on suured voolu tarbijad. 4 x 160 w. Relee säästab süüteluku põhja lülitus hetkel(säde lahendus). Mälu klemmid on 3mm laiusega. Nemad fikseerivad mootori temperatuuri kas tasub anda eelsüüte releesse voolu,kui kaua ja viimasena,kui on antud impulss starterile,siis ka katkestada mähise ühendus. Mida inglit teeb aju oma väikese voolu tarbimise juures oma releega? Kuid just see väike klemm vist on see asjapulk. Igatahes küsin.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas tlauri » 15 Jaan 2014, 23:20

ECU-le antakse ilmselt toide mitte süütelukust k15 kaudu vaid jõuvoolu ahelast ja selle jaoks on vaja relee vahele.
Pilt
Viimati muutis tlauri, 15 Jaan 2014, 23:46, muudetud 1 kord kokku.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7861
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas R36 » 15 Jaan 2014, 23:27

Esialgse voolu saab siiski süütelukust. Sealt edasi läheb see releele, kust siis jõuvool ajju jõuab.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas tlauri » 15 Jaan 2014, 23:45

Seda jah; muudan ka pildi - skeem seal peal selgitab natuke paremini koos dioodiga pärast #86.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

kevva
Veteran
Postitusi: 704
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:25
Auto: Golf Mk2 1.6TD '91 & Transporter 2,5TDI 03a. Transporter Kombi 2,5TDI 01a.
Asukoht: Lõunamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas kevva » 16 Jaan 2014, 02:22

t6nis3 kirjutas:Kevva ,kui vastad dellule ja dellu kui vastad 47 kw.-isest mootorist ja mainid mootori koodiks 1Y. siis Kevva pani põõsasse. Jutu mõte- eksimine on inimlik. SDI on teine teema.
Pole ma öelnud et tegu 1Y mootoriga. Relee sai uus pandud,viga kadunud ning see probleem unustatud. Tegu oli Skoda Fabiaga millel mootor 1,9 sdi 2003a. ja mootor antud pillil tähisega ASY.
Transportteenused! Treileri ning autoveokonna rent - 56950650

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas copilot » 16 Jaan 2014, 02:57

Kevva,nagu aru saan,siis relee nr oli sel masinal teine,kuid sama põhimõttega. Ehk valgustad,mis oli tolle nr,et teised sarnase motoga sarnase probleemiga kimpus olijad oskaks kontrollida.
Diesel Power KEEPS ME GOING

kevva
Veteran
Postitusi: 704
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:25
Auto: Golf Mk2 1.6TD '91 & Transporter 2,5TDI 03a. Transporter Kombi 2,5TDI 01a.
Asukoht: Lõunamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas kevva » 16 Jaan 2014, 03:02

copilot kirjutas:Kevva,nagu aru saan,siis relee nr oli sel masinal teine,kuid sama põhimõttega. Ehk valgustad,mis oli tolle nr,et teised sarnase motoga sarnase probleemiga kimpus olijad oskaks kontrollida.
Jään hetkel selle numbri võlgu sest vana relee sai visatud kindalaekasse. Aga proovin selle järgi vaadata ja siia kirjutada.
Transportteenused! Treileri ning autoveokonna rent - 56950650

kevva
Veteran
Postitusi: 704
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:25
Auto: Golf Mk2 1.6TD '91 & Transporter 2,5TDI 03a. Transporter Kombi 2,5TDI 01a.
Asukoht: Lõunamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas kevva » 29 Jaan 2014, 08:12

copilot kirjutas:Kevva,nagu aru saan,siis relee nr oli sel masinal teine,kuid sama põhimõttega. Ehk valgustad,mis oli tolle nr,et teised sarnase motoga sarnase probleemiga kimpus olijad oskaks kontrollida.
Jah,vaatasin nüüd järgi ja Skoda Fabial on originaalis selle relee number 469.
Transportteenused! Treileri ning autoveokonna rent - 56950650

wapsik
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 22 Okt 2007, 09:32
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas wapsik » 02 Veebr 2014, 08:51

Endal ka autoga pm. sama probleem. Kui eelsüüte küünalde tuluke ei sütti siis ketra palju tahad. Autoks siis 95 aasta G3 55 kw turbo diisel. Vahel aitas see kui ploki soojendusega mootor soojaks sai lastud aga viimasel ajal enam ei. siduripedaali kohal olevas relee plokis sellise numbriga releed nagu 109 ei ole. Ehk on asjalikke mõtteid??

wapsik
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 22 Okt 2007, 09:32
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas wapsik » 02 Veebr 2014, 19:24

leidsin asjale lahenduse. Kogu probleemide puntra allikaks oli temperatuuri andur.

Kasutaja avatar
PeeterPets
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 09 Jaan 2020, 21:48
Auto: Vw Golf 3 1.9D 47kw, Vw Caddy mk2 1.9 TDI 66kw, Vw Golf 3 kere, Seat Inca mk2 kere, Vw t4 2.4 57kw
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 0

Ekstreemne kogemus mootori aju peareleega ehk relee 109

Lugemata postitus Postitas PeeterPets » 20 Jaan 2022, 18:36

Sirvisin kiirelt teema üle ja vabandan kui minu järgnev info on siin juba olema aga minu 2000a. Polo 1.9 SDI 50kw esines sama probleem, sümptomid sarnased(suri lampi välja, breikuga või võtit mitu korda enne starteri andmist korra popsu lööb ja samamoodi hoopealt kippus välja surema ja eelsüüte tuli armatuuris ei süttind). Korra juba masin seisis, kahtlustasin releed nr 72 (eelsüüde), seda vahetades vist suutsin 109-t piisavalt koputada(sest uue tüübi armatuuril releede vahetamine on günekoloogi töö) ja sain masina käima. Relee 109 suvaliselt sama aja tdilt ja poole pöörde pill. Tänud teemaalgatajale!
Viimati muutis PeeterPets, 20 Jaan 2022, 18:39, muudetud 1 kord kokku.
Paigaldan autodele lisatulesi ja helitehnikat Läänemaal

Vasta

Mine “Diislid”