PD mootori "no chip" tuuning

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas copilot » 28 Jaan 2013, 20:22

rako kirjutas:Seda ma mõtlengi, et aju kallale minna on teised kaablid ja teised tarkvarad mis on tegelikult täpselt samamoodi hiinast tellitavad ja väga väikeste rahade eest.
Jah...aga kaablil ja kaablil on vahe...näiteks üks odavam mis alguses ostsin ei saanud üldse minu 96kw se ajuga ühendust, õnneks sain välja vahetatud ja maksin veidi peale ning sain parema ning seni olnud OK. Ja ma ei tea kas ma tohin rääkida teiste eest, aga näiteks golfi vennal juhtus ühe odavama kaabliga kus lasigi pmt aju telliseks...õnneks jyrisoo sai asja uuesti tööle...uue kaabliga aga pole probleeme enam olnud nagu aru saanud. Ning edasi tuleb juba õigete kaartide leidmine, nende õigesti muutmine ning ka õigesti tagasi kirjutamine et ka see aju mootori tööle paneks nii nagu peab...see päris nii ei ole nagu vag com, eriti just algajale sest vaja asja kohta uurida, lugeda ja aega pühendada oma jagu, vb lausa nii et naine tahaks sul selle arvuti aknast alla visata :lol:
Viimati muutis copilot, 28 Jaan 2013, 20:22, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

priidu6
Huviline
Postitusi: 691
Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
Asukoht: Tallinn/Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas priidu6 » 28 Jaan 2013, 20:22

nagu aru olen saanud, siis chippimise sooviga oleks Eestis kõige õigem minna jyrisoo jutule...
Et ei juhtuks sedasi:
Autoks siis seat leon 1,9TDI 81kw mootoriga. Chippida lasin autohais 29/65 oli chip. Mul selline lugu, et peale chippimist pean iga 2-3 kuu tagant turbo lahti võtma ja turbo labad ära puhastama, kuna lööb rõhu üle 2 bari.
Viimati muutis priidu6, 28 Jaan 2013, 20:24, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas copilot » 28 Jaan 2013, 20:28

priidu6 kirjutas:nagu aru olen saanud, siis chippimise sooviga oleks Eestis kõige minna jyrisoo jutule...
Et ei juhtuks sedasi:
Autoks siis seat leon 1,9TDI 81kw mootoriga. Chippida lasin autohais 29/65 oli chip. Mul selline lugu, et peale chippimist pean iga 2-3 kuu tagant turbo lahti võtma ja turbo labad ära puhastama, kuna lööb rõhu üle 2 bari.
Kahjuks v õnneks puudub mul kogemus mõlemaga, kuid nagu foorumist aru saanud, siis peaks müüma suht häid remape st vahendab mingi saksa firma tööd...ja sealmail peaks olema suht head tegijad sel alal. Päris nii see ka ei tohiks olla ega töötagi lõppkokkuvõttes, et hüppad sisse, istumise all mingi 66kw stock, ja pange mulle palun siia 30kw. Jah, ta võib selle sulle sinna kirjutada, iseasi kas turbo suudab nii palju õhku tagada ilma et peaks turbot üle tema jaoks mõeldud piiride punnitama et saaks see lisa kütus puhtalt põletatud+lisastress muul raual. Minu 96kw(nüüd 110kw st tagasihoidlik lisa 14kw) ei tahma mitte grammi võrdki ja kohati ma sooviks et oleks 4motion, sest linnas kipuvad kole palju tühja rapsima esirattad, kui gaasiga ette ei vaata. Kui mingi aeg saab uue hooratta(praegune teeb häält vahete vahel), siis kirjutan ilmselt veel kuni 10kw otsa ja eks siis näis kuidas töötab.
Viimati muutis copilot, 28 Jaan 2013, 21:25, muudetud 3 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas dellu » 29 Jaan 2013, 10:05

Jah mina lasin jyrisool 96->118kw remapi kevadel teha (ehk siis kivi ei pidanud vahetama, soft kirjutati üle). Jyrisoo jah esmalt loeb auto vana konfi ja saadab Saksa. Paar tundi hiljem saab siis uue peale kirjutada. Kuskil Aprilli keskel vist. http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... 40#p949840" onclick="window.open(this.href);return false; siin teemas on kõik reaalsed numbrid ka, mis enne ja pärast sai mõõdetud.
Mingeid anomaaliaid ma ei täheldanud küll, autoga sai 6-s korda kiirendustel ka käidud (SR avalaks testimiseks, kas sõidab vajaliku aega, Ametlik testipäev, 4 ametliku Eesti Meistrivõistluste etappi). Igal korral kuskil 10-15 korda 402.33m sõitu põhjagaasiga. Ehk siis 4 käiku lõpuni. Eks linnas tuli ka teinekord mõni vajutamine. Siiani peaks jah kõik korras olema.
Samuti sõbra BMW 320cd sai samal päeval tehtud ja pole ka midagi täheldanud, peale selle, et korra radarisse sõitis korralikult maanteel möödasõidul :). Ma oleks ise ka koha peale chipimist proovisõidul võinud load ära loovutada rahulikult. Õnneks oli neil juba klient olemas.

Paar aastat varem sai ka üks G4, 1.8T 110kw -> 141kw chipitud ja samuti EMV hooaeg ära sõidetud. Seda ei teinud küll jyrisoo.
Viimati muutis dellu, 29 Jaan 2013, 10:06, muudetud 1 kord kokku.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

tarmot
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 20 Apr 2006, 19:03
Auto: CLK 55 amg, S3 8P REVO & Freemont
Asukoht: Gdansk, Poland
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas tarmot » 29 Jaan 2013, 12:25

Minu Mitsu soft on samuti pärit kasutaja jyrisoo "sulest" ja ei ühtki probleemi
Kui sul on tarvis mõnd eksklusiivsemat või rariteetsemat varuosa / jubinat (veljed, istmed-polstrid, tuuningujubiad) siis võib pöörduda minu poole (vt. minu asukohta).

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas freeser » 29 Jaan 2013, 17:11

Pärnus on diislite tuunimine päris moes ja asi võtab järjest rohkem hoogu. Lähiajal saab üks seat leon 110kw endale suurema turbo (3.0bmw turbo). Ilmselt tuleb ka uus nukkvõll aga ilmselt originaal ja hiljem kui raha rohkem peaks soomest uurima seda nukkvõlli paremaks tegemist. Pd mootorit on hea teha kuna originaal otsad kannatavad 230hp üle selle ei soovitata. Kui sellest väheks jääb saab tellida kas 80% või 120% suuremad millega saab ohutult üle 300hp kätte. Hooratas jääb aga ilmselt päris palju takistama seda asja ja see tuleks välja vahetada. Tavalist 81kw mootorit on natuke lihtsam tuunida kuna sinna saab panna audi 2,5 turbo ja suuremad pihustid millega saab juba päris edukalt auto liikuma.
Hiljem tuleks auto paika panna kas soomes või siis audi klubi kasutajaga PRJ kes suudab eestis teha täpis seadistust. Jürisoo chippidesse pole enam ültse usku kuna miks ta ei ütle enda chippi pakkuja nime ja need väidetavalt kõvemad chipid tekitavad ka ainult limp mode.
Viimati muutis freeser, 29 Jaan 2013, 17:15, muudetud 1 kord kokku.

priidu6
Huviline
Postitusi: 691
Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
Asukoht: Tallinn/Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas priidu6 » 29 Jaan 2013, 17:15

freeser kirjutas:Pärnus on diislite tuunimine päris moes ja asi võtab järjest rohkem hoogu. Lähiajal saab üks seat leon 110kw endale suurema turbo (3.0bmw turbo). Ilmselt tuleb ka uus nukkvõll aga ilmselt originaal ja hiljem kui raha rohkem peaks soomest uurima seda nukkvõlli paremaks tegemist. Pd mootorit on hea teha kuna originaal otsad kannatavad 230hp üle selle ei soovitata. Kui sellest väheks jääb saab tellida kas 80% või 120% suuremad millega saab ohutult üle 300hp kätte. Hooratas jääb aga ilmselt päris palju takistama seda asja ja see tuleks välja vahetada. Tavalist 81kw mootorit on natuke lihtsam tuunida kuna sinna saab panna audi 2,5 turbo ja suuremad pihustid millega saab juba päris edukalt auto liikuma.
Palju see "Audi 2.5 turbo + suuremad pihustid" maksma võiks minna? (äkki on kogemusi või tead kedagi, kes teinud)
Viimati muutis priidu6, 29 Jaan 2013, 17:16, muudetud 1 kord kokku.

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas freeser » 29 Jaan 2013, 17:16

No nende turbode hinnad liiguvad 120 eurost ülespoole ja pihusteid võib kasutada audi 2,5 tdi 103kw omasi või siis ebay-st tellida midagi veel karmimat. Endal on audil tehtud nii.
Viimati muutis freeser, 29 Jaan 2013, 17:17, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas copilot » 29 Jaan 2013, 17:22

Nagu näha, siis freezer teab millest räägib :wink: Tõepoolest, hea ja mootorile ohutu tulemuse saamiseks tuleb teha täppisseadistus...olgu see siis korduvate testisõitudega v dünoga erinevaid parameetreid logides ja siis vajadusel remapis ette antud väärtusi lihvides...eriti kui me räägime suurema läbilaske võimega pihustitest kui seda originaalis ja suuremast turbost.
Viimati muutis copilot, 29 Jaan 2013, 17:23, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas freeser » 29 Jaan 2013, 17:45

Mul veel hetkel jyrisoo chip, aga kohe kui ilmad ilusaks lähevad, siis juba täppisseadistus teha. Tahan nüüd järgmine kuu dynos ka ära käia ja kui uus seadistus, siis juba näha palju kw juurde tuli. Panen ühe video ka mida mu audi teeb selle 2,5tdi turboga :) Ja teine video mida tegi rõhk jyrisoo kange softiga, nüüd lahjem ja rõhk ei mängi niipalju kui ennem, aga see, et ta 1,2-1,4 vahel enneast koguma hakkab, see viga on ikka. Igatahes jah võin veidi öelda mis tehtud ka. Mootori suurem remont, 2,5tdi 110kw turbo, 0.250 pihustiotsad(0,205 on originaalis),summuti on otseläbi+taga sport reso, sidurivärk sai ka ühemassiline pandud(valeo komplekt), nukk on ka mingi muu, täpsemalt ei teagi tegelt, aga muutus oli meeletu sellega igatahes :)
http://www.youtube.com/watch?v=wRrZz-YUijg[/video]

http://www.youtube.com/watch?v=QWXP-oojBxs[/video]

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas copilot » 29 Jaan 2013, 18:03

Seda turbo kella video küll suht kole vaadata....nagu aru saan siis vahepeal viskas 2+bari ülerõhku st absoluutne rõhk 3bar+??? Antud turbo pole vist isegi mitte konstrueeritud selliste rõhkude jaoks ja pikka pidu niiviisi kärutades sel turbol pole. Isegi 110kw PD ARL moto originaal turbo(mis on suurem kui 96kw ASZ) kannatab remapiga pigistada 2.7bar absoluutrõhu kanti st 1,7bar ülerõhku(tehase originaalis aju pandud puhuma kuni ~1.5bar ülerõhku). Ja siin tulebki välja, miks vaja nn täppisseadistus. Video nähtu puhul tegu sellise asjaga nagu inglise keeles "boost spikes". Selleks et sellised asjad kaotada, on vaja logida aju nn nõutavat rõhku ja tegeliku ja vaadata kus need kõverad tekivad ja edasi hakata lihvima N75kaarti(kaart mis juhib geomeetriaga turbo puhul geomeetria tööd, wastagate puhul wastegate tööd). Lihtsalt suurema kütte ette andmist ja rõhkude juurde kruttimisest ei piisa. Olen näinud ka sellist remapi, kus pmt turbo on pandud puhuma a la 2.4bar ist absoluutrõhku, samas kui oli jäetud muutmata selline lihtne üksikväärtusega maksimaalse rõhu piir v limiteerija st millal iganes rõhk selleni tõuseb jookseb aju kohe nn limp modei...antud juhul oli see jäetud 0.2bar madalamaks kui taheti et turbo üldse puhuks(peaks olema aga suurem kui turbo rõhku juhtival kaardil maksimaalne olev väärtus)...pole ime et moto siis limp mode-is jne.
Viimati muutis copilot, 29 Jaan 2013, 18:07, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

tarmot
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 20 Apr 2006, 19:03
Auto: CLK 55 amg, S3 8P REVO & Freemont
Asukoht: Gdansk, Poland
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas tarmot » 29 Jaan 2013, 21:04

freeser kirjutas:Igatahes jah võin veidi öelda mis tehtud ka. Mootori suurem remont, 2,5tdi 110kw turbo, 0.250 pihustiotsad(0,205 on originaalis),summuti on otseläbi+taga sport reso, sidurivärk sai ka ühemassiline pandud(valeo komplekt), nukk on ka mingi muu, täpsemalt ei teagi tegelt, aga muutus oli meeletu sellega igatahes :)
Kas see kõik oli sul tehtud juba enne jyrisoo teostatud chippimist?
Kui sul on tarvis mõnd eksklusiivsemat või rariteetsemat varuosa / jubinat (veljed, istmed-polstrid, tuuningujubiad) siis võib pöörduda minu poole (vt. minu asukohta).

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas freeser » 29 Jaan 2013, 21:11

Ei Jürisoo tegi chipi originaal tehnikale ja peale seda hakkas kimbutama limp mode sellest saab lugeda audiklubis. Suht varsti lendas originaal turbo laiali ja peale seda sai hakatud asju paremaks tegema.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas copilot » 29 Jaan 2013, 21:49

freeser kirjutas:Ei Jürisoo tegi chipi originaal tehnikale ja peale seda hakkas kimbutama limp mode sellest saab lugeda audiklubis. Suht varsti lendas originaal turbo laiali ja peale seda sai hakatud asju paremaks tegema.
:lol: :lol: :thumbup:
Diesel Power KEEPS ME GOING

karelkasper
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 23 Aug 2012, 18:36
Telefon: 59086464
Auto: Passat B2, B4, B6 ja Sirje
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas karelkasper » 10 Veebr 2013, 20:07

Aga mida te oskate rääkida võimalikust kütuse säästust kui sõidustiili ei muuda?

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7866
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas R36 » 11 Veebr 2013, 19:12

karelkasper kirjutas:Aga mida te oskate rääkida võimalikust kütuse säästust kui sõidustiili ei muuda?
Enamasti tehakse tarkvara võimsam ots veel võimsamaks ja see maantee kruuisimine jääb samaks, aga kuna moto palju võimsam kui varem, siis ikka aegajalt naudid tõmmet ja sealt ta veidi suurenebki.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Kasutaja avatar
svenson
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 06 Aug 2011, 15:00
Asukoht: TLN-VLJ
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas svenson » 11 Veebr 2013, 20:02

karelkasper kirjutas:Aga mida te oskate rääkida võimalikust kütuse säästust kui sõidustiili ei muuda?
Kui tood pöördemomendi vahemiku kättesaadavaks madalamate pöörete juures, siis ei pea nii palju "talda" andma, et saavutada vajalik "minek". Seega on teoorias väikene kütusekulu kokkuhoid. Olen sellise programmi lasknud 1,9 Renaulti cdti peale panna ja toimib praktikas ka!

Garfield
Huviline
Postitusi: 306
Liitunud: 17 Juun 2004, 13:43
Auto: (oli) Golf IV TDI 2003
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas Garfield » 12 Veebr 2013, 10:07

svenson kirjutas:Kui tood pöördemomendi vahemiku kättesaadavaks madalamate pöörete juures, siis ei pea nii palju "talda" andma, et saavutada vajalik "minek".
Selle teem puhul küll offtopic (no chip tuning) aga sama kehtib ka MTM chipi puhul. Korralik vääne algab madalamate pöörete juures, kui tehaseseades. Kuigi väändemomendi tipp nihkus jälle suuremate pöörete poole. Minu auto teemas on dünograafikud enne ja pärast (MTM) olemas.
Kütusekulu, enne chippimist sõitsin peaaegu 2 aastat (2003-2005), reaalne (km ja liitrid meetod) keskmine kütusekulu 2 aasta jooksul oli 5,68L/100km. Peale chippimist olen sõitnud siis alla 8 aasta ja selle 8 aasta keskmine kütusekulu on 5,80L/100km. Sõidustiil ei ole muutunud, ainult alates 2008 aastast sõidan lamellidega ja neid ei ole kahju asfaldil ringi lasta.

priidu6
Huviline
Postitusi: 691
Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
Asukoht: Tallinn/Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas priidu6 » 12 Veebr 2013, 10:22

Aga tahmama hakkab ikka rohkem...? Käisin hiljuti ülevaatusel, kus tahmasus oli 0,75. Aga piir, millest läbi ei oleks saanud, oli 3. Kui chippimisega suurendatakse kütuse pritsekogust, siis on ju loogiline, et ka jääkaineid tuleb rohkem -> suureneb tahmamine.
Kas keegi teab, kui kanget chippi on võimalik panna vahele, et turbo pidevalt täis ei tahmaks? Mul selline lugu, et peale chippimist pean iga 2-3 kuu tagant turbo lahti võtma ja turbo labad ära puhastama, kuna lööb rõhu üle 2 bari. Tean et chippimisega tõstetakse automaatselt ka kütuse pealevoolu ja see tahmabki täis turbo.

Autoks seat leon 1,9TDI 81kw mootoriga. Chippida lasin autohais 29/65 oli chip

http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=6564
Viimati muutis priidu6, 12 Veebr 2013, 10:34, muudetud 2 korda kokku.

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas dellu » 12 Veebr 2013, 11:07

No minu 96kw ei tahmanud küll üldse ei enne ega peale chipimist. Noh jah, eks kui pikalt oled nõkerdanud madalate pööretega, siis esimese pahvaka lööb, aga rohkem ei ole küll mingit tahmamist.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

priidu6
Huviline
Postitusi: 691
Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
Asukoht: Tallinn/Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas priidu6 » 12 Veebr 2013, 11:45

svenson kirjutas:
karelkasper kirjutas:Aga mida te oskate rääkida võimalikust kütuse säästust kui sõidustiili ei muuda?
Kui tood pöördemomendi vahemiku kättesaadavaks madalamate pöörete juures, siis ei pea nii palju "talda" andma, et saavutada vajalik "minek". Seega on teoorias väikene kütusekulu kokkuhoid. Olen sellise programmi lasknud 1,9 Renaulti cdti peale panna ja toimib praktikas ka!
Seega ilmselt mängib suurt rolli chippija osavus... et kütuse pealevool oleks tasakaalus turbo rõhuga (st mootorisse tuleva õhu hulgaga).
Kui see on õiges vahekorras, siis esilagu ilmselt korras... aga kui mingihetk vahekord muutub - õhukanalitest ei tule nii hästi enam õhku (ummistus või mis iganes) või kasvõi temperatuurimuutused (talvel külm ja tihe õhk, suvel soe vähem tihedam) põhjustavad paratamatult tasakaalu nihkumise

Garfield
Huviline
Postitusi: 306
Liitunud: 17 Juun 2004, 13:43
Auto: (oli) Golf IV TDI 2003
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas Garfield » 12 Veebr 2013, 16:32

dellu kirjutas:No minu 96kw ei tahmanud küll üldse ei enne ega peale chipimist. Noh jah, eks kui pikalt oled nõkerdanud madalate pööretega, siis esimese pahvaka lööb, aga rohkem ei ole küll mingit tahmamist.
+1 ehk täpselt sama jutt. Loodan, et MTM omad on siis "osavad chippijad" - ülevaatusel minul tahmaga ei ole probleeme olnud.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas copilot » 12 Veebr 2013, 17:12

Garfield kirjutas:
dellu kirjutas:No minu 96kw ei tahmanud küll üldse ei enne ega peale chipimist. Noh jah, eks kui pikalt oled nõkerdanud madalate pööretega, siis esimese pahvaka lööb, aga rohkem ei ole küll mingit tahmamist.
+1 ehk täpselt sama jutt. Loodan, et MTM omad on siis "osavad chippijad" - ülevaatusel minul tahmaga ei ole probleeme olnud.

:lol: Väike vihje teile...AFR ehk "Air to fuel Ratio"....googeldage ja saate targemaks. TDI ajus selline kaart nagu "Smoke limiter", mis ei luba kütust anda ette üle paika pandud seadete ehk siis antakse kütet ette nii, et kütuse ja õhu vahekord oleks paigas st vahemikus kus kütus põleb effektiivselt ja puhtalt. Üldiselt on TDI puhul see vahekord alates 17:1-18:1 kus peak põlema nn nähtava suitsuta, st 18 ühiku õhu kohta lubatakse ette anda ainult 1 ühik kütust, kus siis peaks kütus põlema puhtalt. Ehk siis ka antud kaart tuleb muuta mõistlikult ning teha väiksed arvutused lubatava etteande suurendamisel et kütus ikkagi puhtalt põleks. Näiteks, kui tegin ise oma 96kw sele remapi, siis osad seaded madalamatel pööretel oli vahekord isegi 14:1 ja oli ka hetkelist õrna pahvakat näha madalamatel pööretelt lapp põhja vajutades....peale selle osa muutmist vahekorrani 18:1 on säärane tahmamine kadunud. Antud kaardi muutmine ei vaja mingit osavust v geeniuse mõistust.Hoopis raskem ning keerulisem pool on stock turbo viimase piiri peale viimini ning siis hiljem geomeetriat juhtiva kaardi viimistlus, et eemaldada turbo tööst sellised asjast nagu "boost spikes" ehk siis järsud rõhu muutused, mis lühandab turbo eluiga...vot selle asjaga panevad paljud "osavad" tuunijad pange st lajatatakse turbo mingit ulme rõhku puhuma, kuid lõppviimistlus jääb tegemata - seda oli ka näha freezeri videost kella pealt, milliseid hüppeid turbo rõhk tegi ja millega turbol pikka pidu pole niiviisi ringi kärutades.

Suitsemine on küll viimane asi, mille pärast muretseda, kui tuunija ikka vähegi asja jagab...seda annab isegi vähendada kui võtta näiteks aluseks tehase seadistus, nagu näitab minu kogemus. Juurde ka väike seletav pilt, kes ei usu...vastav kaart minu 96kw(nüüd ~110kw) ajust :lol:

Pilt

EDIT! Kui sisselase ummistunud, siis vahet pole kas stock v chip...tahmab nii mis kole nii v naa. Ja temp muutus...sp ongi su TDI mootoril MAF andur et seda vältida. lisaks sellele näeb aju ka sissevõetava õhu temperatuuri, mille alusel tehakse vastavad korrektuurid sissevõetava õhukoguse arvutamisel.
Viimati muutis copilot, 12 Veebr 2013, 17:47, muudetud 4 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas copilot » 12 Veebr 2013, 17:40

Kui madalatest pööretest me räägime? TDI puhul liiga suur vääne liiga madalatel pööretel on suur EI EI...DMF ehk kahemassiline hakkab korralikult vatti nägema ning selle eluiga lüheneb oluliselt. Suurt väänet madalamale kui 1700RPM tuua on lollus...seda üksi korralik ning teadlik tuunija ei tee. Ning teine asi...ärge ajage segamini väänet ja mootori võimsust ek KW mis saabubki kõvasti hiljem st suurtemate pöörete pealt.

Ja Garfield...vaadates seda düno kraafikut...siis kus kohas sul see vääne chipiga varem tuleb kui stockis? Mina näen just, et vääne tuleb isegi väikse hilinemisega kuni ~2200 rpm st stock seadistus kuni sinnamaani veidi rohkem...sealt edasi jah tõusb vääne jõudsalt edasi. Sama lugu ka mootori võimsusega...alates 2200 hakkab alles lisa tulema ehk siis jutt mida golfi vend rääkis - muudetatakse üldiselt pöörete kõrgemat otsa ja seda tegin ma ka ise...lisaks selle tegin väände nn ära kukkumise mootori pöörete tõustes veidi sujuvamaks st hoiab veidi kauem suuremat väänet, kui seda oli stock seades.

Ja kulu muutus sp et ilmselt kasutasid ka ennem pöörete kõrgemat otsa nagu ka nüüd...kuna kõrgem pöörete pool lubab suuremat etteannet siis sealt ka kulu lisa...õhust ja armastustsest mootor ei tööta.
Viimati muutis copilot, 12 Veebr 2013, 18:05, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7866
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

Re: PD mootori "no chip" tuuning

Lugemata postitus Postitas R36 » 12 Veebr 2013, 20:09

Mina tõin ntx endal alla 2000 peale kuni 4000
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Vasta

Mine “Diislid”