Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: dellu, GTI, J.Aru

Vasta
Kasutaja avatar
Vaikko
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 28 Sept 2013, 17:57
Auto: VW Jetta 1.2 TSI / VW Golf Plus 1.9 TDI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?

Lugemata postitus Postitas Vaikko » 13 Mai 2018, 15:57

Tere

Kes teab kas Eestis on R134a täitepudeleid kuskil müüa?

Tänan!

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7036
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW Golf MKV 2.0TDI 4Motion MY07 SEAT LEON FR 1.8TSI MY2018
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?

Lugemata postitus Postitas R36 » 13 Mai 2018, 16:04

Ei, sest R134a käsitlemiseks peab läbima koolituse ja omama vastavat tunnistust.
Tegelikult peab Ameerikas ka kliimaseadme hooldamiseks tunnistus olema, kuid aine müümine 200g pudelites seda ei nõua.

Kui tuttavaid Ukrainas, siis sealt saad ka täitepudeleid.
Pilt

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 3284
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 73 korda

Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?

Lugemata postitus Postitas jussike » 13 Mai 2018, 16:19

Mis ime nipiga sa enne süsteemi vaakumisse saad?
Miks mind viimasel aja kummitab Oja Petsi tsitaat: "KUI **** VÕIB INIMENE OLLA?"

Rooma
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 29 Mär 2016, 12:24
Asukoht: Tartu ja selle ümbrus Jõgevani
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?

Lugemata postitus Postitas Rooma » 13 Mai 2018, 16:25

Madalrõhu poole pealt lastakse sisse .
Originaal VCDS, Hex-can; KTS; OP - Com

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7036
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW Golf MKV 2.0TDI 4Motion MY07 SEAT LEON FR 1.8TSI MY2018
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?

Lugemata postitus Postitas R36 » 13 Mai 2018, 16:30

jussike kirjutas:
13 Mai 2018, 16:19
Mis ime nipiga sa enne süsteemi vaakumisse saad?
Kuna täidetakse töötava mootoriga ja pudelis endas on rõhk sees täitmiseks madalarõhu poole pealt siis mingit vaakumit polegi vaja. Niiskus muidugi süsteemist ei eemaldu, kuid vähemalt saab ajutiselt/igaveselt süsteemi aine ja külma puhuma.
[BBvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=WzghLYVLFqU[/BBvideo]

Pikksilm
Veteran
Postitusi: 2261
Liitunud: 10 Apr 2004, 12:37
Auto: G2, T2b
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 7 korda

Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?

Lugemata postitus Postitas Pikksilm » 28 Sept 2018, 07:25

R36 kirjutas:
13 Mai 2018, 16:30
jussike kirjutas:
13 Mai 2018, 16:19
Mis ime nipiga sa enne süsteemi vaakumisse saad?
Kuna täidetakse töötava mootoriga ja pudelis endas on rõhk sees täitmiseks madalarõhu poole pealt siis mingit vaakumit polegi vaja. Niiskus muidugi süsteemist ei eemaldu, kuid vähemalt saab ajutiselt/igaveselt süsteemi aine ja külma puhuma.
[BBvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=WzghLYVLFqU[/BBvideo]
Kui torusid just lahti ei ole võetud tekib küsimus miks hermeetiliselt suletud süsteemist freoon otsa on saanud ehk välja lekkinud ?
Süsteemi uuesti täites lekib freoon uuesti välja ja olete endiselt vanas olukorras tagasi.
Töötava mootoriga, kui madalrõhu poolepeal on madalam rõhk kui balloonis ja süsteemi täidate, keerate Te endale samuti vaid karuteene kuna külmasüsteem töötab korrektselt juhul kui seal on õige kogus külmaainet (autode puhul on selleks aineks freoon) sees. Kuidas Te teate palju seal eelnevalt sees oli ja palju balloonist juurde olete lasknud ?
Enne külmasüsteemi täitmist on väga oluline süsteemi vakumeerida (Seda ei saa kunagi liiga palju teha), seda tehakse mitte ainult selleks et eelnevalt teades et süsteemis peab sees olema kindel kogus ainet, mis on arvutatud kompressori-aurusti-kondensaatori suuruste ja torustiku pikkuste järgi et süsteemis ei oleks segu õhust ja freoonist vaid ainult freoonist.
Kuid mängus on ka üks niiöelda pahalane, nimega vesi. Nimelt ükskõik kui korraks-hetkeks lahti võetud süsteemis on 100% tõenäosusega vett, sest õhus lihtsalt on seda. Vakumeerimisega saab selle aga sealt kätte, sest vaakumis vesi aurustub.

Eks oodata oli millal hakkab autofoorumites otsing freoon R134a üle, sest selle turult eemaldamise tõttu on viimase aastaga hinnad kerkinud üle kuue korra ning ka asendusaine maksab üle kümne korra rohkem.

Kasutaja avatar
Sunbunny
Huviline
Postitusi: 304
Liitunud: 25 Mai 2011, 10:09
Telefon: 56477274
Auto: 2xVR6 Syncro 140kw,VR6 128kw,Gti Jubi 85kw,Phaeton 230kw,T5,e30,e53,e46
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?

Lugemata postitus Postitas Sunbunny » 28 Sept 2018, 08:12

See aine maksustati EL poolt ja seepärast hind kerkis mitmekordseks.
Remont-ja värvitööd
Uued ja kasutatud varuosad

Pikksilm
Veteran
Postitusi: 2261
Liitunud: 10 Apr 2004, 12:37
Auto: G2, T2b
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 7 korda

Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?

Lugemata postitus Postitas Pikksilm » 28 Sept 2018, 11:44

Sunbunny kirjutas:
28 Sept 2018, 08:12
See aine maksustati EL poolt ja seepärast hind kerkis mitmekordseks.
Eestlasele kui igipõlisele talurahvale on sellist lauset lihtne maha müüa sest oleme ju sajandeid teiste vägevamate ja suuremate poolt maha tehtud.

Aga et see teema/positus ei läheks suvaliseks tatiloopimiseks siis selgitan võimalikult lühidalt ja külmatehnikaga mitte sinapeal olevatele ka miks see “EL poolt maksustati”.
Nimelt igal freoonil on oma GWP näitaja ehk Globaalse Soojenemise Potensiaali tegur.
1997 aastal (Tuletagem meelde et alates 2004a on Eesti selle “õela ja halva” Euroopa Liidu liige milles saab ju kõike süüdistada) võeti Gyoto protokolliga vastu et aastaks 2020 saab R134a näitaja oma piiri kui teda enam uutesse seadmetesse panna ei tohi, taasväärtustatud ja ühe firma omanduses olevast ühest seadmest teise paneku kohta ei mäleta peast.
Õppisin 4aastat koolis puhtalt seda eriala ja veel 7aastat töötasin sama ala peal.


* Tundub et aastatega pole siin foorumis suurt midagi muutunud, öeldakse mida külapealt kuuldud või internetis “kindlatest” allikatest loetud, peaasi et saaks midagi kirjutada. Selleasemel et oodata või küsida asjaga kursis oleva inimese arvamust.
Kes tänasid kasutajat Pikksilm selle postituse eest:
MustVälkHawkHillsilverpikvampswuzLilleke92

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 3553
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 23 korda

Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?

Lugemata postitus Postitas tito » 28 Sept 2018, 23:12

Kes Pikksilma tänasid tahavad rahulikku lugemist, ca post kuus?
Või et tasuks küsida asjaga kursis olevalt inimeselt- noh nii 55 aasta pärast saab raamatust lugeda kuidas eestlased rahvareferendumiga EU sse tahtsid. See kaalukauss 60:40 on euroopale valesti tõlgitud vms.
Mis puutub “Suzudesse” siis valdav enamus rohelisi mõtteid ei olegi nii rohelised aastaid hiljem. Nagu siin maailmas kombeks saab keegi ropprikkaks, inseneridel on mille kallal töötada ja PR mida jälle demoda, paarikümmne aasta pärast raiskame pisaralappe mis osooniaugu vastandeid me teinud oleme.... Tegelt ei oleks tohtind neandertaal koopast väljudagi, ju led tehnoloogial sirav evakuatsoonivalgusti ajas hulluks.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7036
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW Golf MKV 2.0TDI 4Motion MY07 SEAT LEON FR 1.8TSI MY2018
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?

Lugemata postitus Postitas R36 » 29 Sept 2018, 00:08

Peab ikka pime olema, et mitte näha antud olukorras raha teenimise kunstliku tekitamist.

R134a keelustatakse etapiliselt, kuna tõesti GWP on liiga suur, kuid samas alternatiiv R1234yf on toodetud USA firmade Honeywell ja DuPont koostöös. Vaadake antud gaasi hinda. See on METSIK võrreldes R134a-ga.

Alternatiive ei jäeta, kuna see suruti läbi "rahvusvaheliseks standardiks".

Daimler tundis muret R1234yf isesüttivuse kohta ja Saksamaa valitsus toetas, samuti VW uuris asja. Seejärel töötas EU juriidiliste võtetega Saksamaa vastu, kuna Honeywell ja DuPont "kinnitasid" antud gaasi ohutuses. Seetõttu ei jäänud Daimleril muud üle kui R1234yf adopteerida, samas ise nad kinnitavad on võtnud kasutusele ekstra meetmeid, et isesüttivust ei toimuks avarii korral.

Tippmudelid E- ja S-Klass kasutavad Daimleri poolt disainitud R744/CO2 lahendus, mis paneb muidugi koormuse ka osadele, kuna CO2 süsteemid töötavad 10x suurema rõhu all kui seda on R134a/R1234yf(10bar vs. 100BAR)
VAG-dest kasutab R744 süsteemi näiteks uus A8.
Kes tänasid kasutajat R36 selle postituse eest:
tito

Kasutaja avatar
MustVälk
Veteran
Postitusi: 2321
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Auto: Touareg V6 176kw
Asukoht: Tallinn; Touareg; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 13 korda

Kas Eestis on saada R134a täitepudeleid?

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 29 Sept 2018, 09:34

tito kirjutas:
28 Sept 2018, 23:12
Kes Pikksilma tänasid tahavad rahulikku lugemist, ca post kuus?
Või et tasuks küsida asjaga kursis olevalt inimeselt- noh nii 55 aasta pärast saab raamatust lugeda kuidas eestlased rahvareferendumiga EU sse tahtsid. See kaalukauss 60:40 on euroopale valesti tõlgitud vms.
Mis puutub “Suzudesse” siis valdav enamus rohelisi mõtteid ei olegi nii rohelised aastaid hiljem. Nagu siin maailmas kombeks saab keegi ropprikkaks, inseneridel on mille kallal töötada ja PR mida jälle demoda, paarikümmne aasta pärast raiskame pisaralappe mis osooniaugu vastandeid me teinud oleme.... Tegelt ei oleks tohtind neandertaal koopast väljudagi, ju led tehnoloogial sirav evakuatsoonivalgusti ajas hulluks.
Pikksilma postitust loed üle mitme aasta ju! :D
"Kui tahad maailma parandada, siis tuleb alustada iseendast!"
AS Norma - et teie autoõnnetused oleks turvalised!

Vasta