DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
oovi
Huviline
Postitusi: 199
Liitunud: 29 Juul 2011, 10:35
Auto: Golf II '88
Asukoht: Võrumaa, Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas oovi » 28 Nov 2013, 17:44

Töötab ainult viimane kiirus ehk täisvõimsus - tuttav tunne?

Ära jookse uut mootorit ostma. Vigane on mootori küljes või selle lähedal asuv "roheline jublakas" (või "reostaat" või "takistusmagasin" või mis iganes, täpset terminit ma ei tea). Täpsemalt on läbi selle rohelise imeeluka küljes olev termokaitse.
Protseduur- lõigata vana kaitse küljest, lugeda sealt pealt kraadile vastavus, oomipoest sellele numbrile lähim kaitse osta (1€) ja vahetada (http://www.oomipood.ee/product/ft210/te ... -10a-ft210" onclick="window.open(this.href);return false;, selline produkt nt.)... voila- kiirused jälle tagasi.

Infot veel natuke.
1) Ärge jootke uut kaitset asemele, väänake ta lihtsalt sinna ümber ja pigistage näpitsatega kinni. Jootmisel võib esiteks selle paarisajakraadise kaitse läbi lasta juba ning teiseks tavaline joodis seal ei pruugi pidada. Seega väänake siiski niisama kuidagi.

2) Mina sooritasin töö Golf Mk2-l, kuid sama fix toimib ka G3, G4, Bora, Passat ja ilmselt veel igasugustel volkaritel. Kuni isegi miski 2005 aastani jäi silma netis kuskil. Ühesõnaga, kel huvi pakub, uurib netist kas vastaval autol see meetod toimib.

3) Kaitse surmal on kunagi põhjus olnud. Enamasti see, et mootor tarbib liiga palju voolu. Seega soovitan ühe hooga ka mootorit väheke puhastada/määrida. WD40 abiks näiteks. Käe vahel keerutades saab aru kas mootor pöörleb ülemäära raskelt ja tahaks hooldust..

4) Viga ei priigi olla termokaitsmes. Kuna lammutada tuleb auto juures natuke niikuinii siis tasub proovida mootori elusolekut otse aku pealt. Teiseks oleks mõistlik multimeetriga inspekteerida kõnealust termokaitset- continuity ses osas abiks. Kui kaitse korras, siis on viga mootoris või lülitis.
Viimati muutis oovi, 29 Nov 2013, 23:13, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas copilot » 28 Nov 2013, 18:35

Aga kui mootor ei tööta enam ka otse akult voolu andes ning ennem "suremist" teeb sellist käuk-käuk häält?

EDIT! G4/Boral peaks see reostaat eraldi olema st kui moto ise omadega õhtal siis pole selle remondist kasu. Seega pakuks mina välja, et tasub ennem moto enda tööle hakkamine otse akult voolu andes üle kontrollida. :think:
Pilt

Enda Boral siis peale mootori vahetust asi jälle ponks. Otse akult ei teinud vana moto matsugi. Nagu pildil näha, siis seal see nn takisti olemas ja asub mootorist eraldi.
Viimati muutis copilot, 28 Nov 2013, 18:45, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7865
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas R36 » 28 Nov 2013, 19:29

Golf 5-el on ka vendi küljes takisitplokk ehk "siil". Eraldi osana saadaval. Ventilaatorit saab samuti testida otse.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

oovi
Huviline
Postitusi: 199
Liitunud: 29 Juul 2011, 10:35
Auto: Golf II '88
Asukoht: Võrumaa, Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas oovi » 28 Nov 2013, 19:48

ingel [VW Bot: "Keel korda!"] topeltpost sattus mingi imega, keegi mode ehk elimineerib selle?
Viimati muutis oovi, 28 Nov 2013, 19:50, muudetud 1 kord kokku.

oovi
Huviline
Postitusi: 199
Liitunud: 29 Juul 2011, 10:35
Auto: Golf II '88
Asukoht: Võrumaa, Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas oovi » 28 Nov 2013, 19:48

Antud teema on siiski mõeldud olukorras kus töötab ainult viimane aste, seega mootori kontroll pole vajalik antud kontekstis. :) Kui viimane aste toimib, ju siis mootor okei.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas copilot » 28 Nov 2013, 22:19

oovi kirjutas:Antud teema on siiski mõeldud olukorras kus töötab ainult viimane aste, seega mootori kontroll pole vajalik antud kontekstis. :) Kui viimane aste toimib, ju siis mootor okei.
Don´t think so...endal kah ennem päris ära koolemist hakkas tööle a la viimase paari astmega ning viimased hingetõmbed olid nii et hakkas tööle kuidas jumal juhatas.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7865
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas R36 » 28 Nov 2013, 22:21

copilot kirjutas:
oovi kirjutas:Antud teema on siiski mõeldud olukorras kus töötab ainult viimane aste, seega mootori kontroll pole vajalik antud kontekstis. :) Kui viimane aste toimib, ju siis mootor okei.
Don´t think so...endal kah ennem päris ära koolemist hakkas tööle a la viimase paari astmega ning viimased hingetõmbed olid nii et hakkas tööle kuidas jumal juhatas.
Vent nii kinni, et see 6v ei toitnud enam ära, kuid 12v pealt vedas tööle.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

kevva
Veteran
Postitusi: 704
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:25
Auto: Golf Mk2 1.6TD '91 & Transporter 2,5TDI 03a. Transporter Kombi 2,5TDI 01a.
Asukoht: Lõunamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 5 korda

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas kevva » 28 Nov 2013, 22:26

Ega see WD40 -ga määrimine on enda paras petmine.
Transportteenused! Treileri ning autoveokonna rent - 56950650

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7865
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas R36 » 28 Nov 2013, 22:31

kevva kirjutas:Ega see WD40 -ga määrimine on enda paras petmine.
Pean nõustuma, kuna tegu on kokkuvalatud korpusega ja isegi kui õnnestub kuskilt seda vahele lasta on ta sealt samakiiresti läinud.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas copilot » 28 Nov 2013, 23:44

Pean nõustuma kevva ja golfi vennaga...laiali lammutada seal ilma lõhkumata midagi pmt pole ja kui on kulunud,siis on kulunud-minu masin puhul rüganud teine ilmselt auto sünnist saati ehk siis 14 aastat. Uus oli pmt kõige odavam B osa 50 eur kandis ja töötab nagu muiste...ilmselt läheb kere ennem kuusakoski, kui see sureb. Vb G2 ventikal annab seal midagi hooldada,aga G4/Bora puhul ja uutematel mitte.

Aga teema algatajalt hea DIY...eelpool pandud pildil olev jubin maksab G4/Bora puhul alates 21 EUR st 1 EUR lahendus vajadusel arvestatav sääst. Kuid mootori enda soovitaks ennem ikka samuti otse vooluga üle kontrollida,kuigi madalatel pööretel töötamist sellega ei kontrolli. Samas kui juba kuulda venti sisse lülitades ja selle käima hakkamisel esimestel sekunditel v madalatel kiirustel käuk-käuk,siis võiks juba arvestada et ühel rõõmsal päeval enam ei tee matsugi...see võib juhtuda a la mõne kuu pärast v alles 2 aasta pärast nagu mul endal oli. Kuna kliimaga masin,siis suremise lõpufaasis andis kliima ekraan ka veast teada vilkumise teel süüdet sisse keerates ennem kui lubas funktsioone kasutada...tehes läbi kliima enda süsteemile diagnostika andis mootori kohta ka veakoodi.
Diesel Power KEEPS ME GOING

oovi
Huviline
Postitusi: 199
Liitunud: 29 Juul 2011, 10:35
Auto: Golf II '88
Asukoht: Võrumaa, Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas oovi » 29 Nov 2013, 09:18

Rahunege maha nüüd. :D
Jah, ma jätsin mootori teema üldse välja kuna antud juhul pole see oluline. Jutt käis siiski rohkem vanematest. Ma pole just paljusid G2'sid näinud mil kõik kiirused töötaks.

Seega rahu, kõik ei pea olema ette puust ja punaseks. Mootori kontrolliga saab igaüks ise hakkama ja seda ei pea siin eraldi õpetama. Ja kui ei saa siis pole DIY tema jaoks. G2 mootorit annab muide ka mingil määral osandada ja pole probleemi puhastamise-määrimisega.

Minu poolt kõik. Minu autol asi toimib.
Viimati muutis oovi, 29 Nov 2013, 09:20, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas copilot » 29 Nov 2013, 10:10

Minu point oli, et viga võib ka mujal olla ning sa nimetasid siinjuures ka G4/Borat, millega mul endal kogemusi on. Väide, et viga alati just selles termokaitsmes on, ei ole päris kohane sellises DIY teemas väita :wink:

EDIT! Kuid nagu ma Sulle ütlesin ennist, et respect siiski...sellest 1 EUR asjast pole ma kuulnud varem ja KUI poleks minu puhul läbi olnud mootor(see sai ennem poodi tõttamist aku pealt üle kontrollitud), siis oleks tulnud see 21EUR uus takisti, kuid mille oleks saanud ju pmt 1EUR eest uuesti tööle :thumbup:
Viimati muutis copilot, 29 Nov 2013, 10:13, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

oovi
Huviline
Postitusi: 199
Liitunud: 29 Juul 2011, 10:35
Auto: Golf II '88
Asukoht: Võrumaa, Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas oovi » 29 Nov 2013, 23:14

Muutsin väheke esimest posti, nüüd peaks kõik adekvaatne olema. :)

Volkarid puhuma! Ma arvan. Vist.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5351
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 608 korda

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas jussike » 29 Nov 2013, 23:50

Tuttaval sai see temperatuuri tundlik junn asendada lihtsalt traadiga ja ca kolme aasta jooksul pole puhuriga rohkem probleeme olnud.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Petzo
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 05 Aug 2010, 15:45
Telefon: 55596240
Auto: Golf II
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 32 korda

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas Petzo » 06 Dets 2013, 08:13

Asendasin aasta tagasi termokaitsme traadijupiga ja siiani pole probleeme olnud.
On oht, et midagi halba juhtub sellega seoses?
Rait.

oovi
Huviline
Postitusi: 199
Liitunud: 29 Juul 2011, 10:35
Auto: Golf II '88
Asukoht: Võrumaa, Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas oovi » 07 Dets 2013, 09:13

JAH, on halba. :)

Ei soovita mitte kellegil ükskõik millist kaitset traadijupiga asendada. Juhtmed põlevad täies pikkuses päris kiiresti.

Ei pruugi muidugi midagi juhtuda (kui just naela vahele ei pandud) aga siiski, mina ei soovita. Seda enam, et uus kaitse 1 euro maksab. :wink:

Kasutaja avatar
--keit--
Huviline
Postitusi: 3244
Liitunud: 01 Juul 2008, 06:43
Asukoht: Eesti
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 0

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas --keit-- » 07 Dets 2013, 10:21

Oht on iga asjaga.
Tuttav s6idab vist nyyd juba 4a nii, et traadijupp vahel. Autoks G3.
Viimati muutis --keit--, 07 Dets 2013, 10:21, muudetud 1 kord kokku.

Noszz
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 15 Dets 2011, 17:02
Telefon: 5639575
Auto: Vw Golf mk2,Vw Golf mk3
Asukoht: Vändra
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas Noszz » 29 Juul 2016, 09:27

kus see reostaat asub üldse ?
Volkswagen Das Auto

GTI
Moderaator
Postitusi: 7839
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 177 korda

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas GTI » 29 Juul 2016, 17:35

Noszz kirjutas:kus see reostaat asub üldse ?
Mk2 asub mootori korpuse küljes, mis autot mõtlesid?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Noszz
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 15 Dets 2011, 17:02
Telefon: 5639575
Auto: Vw Golf mk2,Vw Golf mk3
Asukoht: Vändra
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas Noszz » 31 Juul 2016, 23:04

golf 2, leidsin juba üles jah, see oli seal pistiku taga.aga selline küsimus veel et milline takisti sinna sobib üks on nagu 0,68 oomi ja teine 0,26
Volkswagen Das Auto

GTI
Moderaator
Postitusi: 7839
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 177 korda

Re: DIY: salongipuhuri kiirused taas toimima

Lugemata postitus Postitas GTI » 31 Juul 2016, 23:28

Noszz kirjutas:golf 2, leidsin juba üles jah, see oli seal pistiku taga.aga selline küsimus veel et milline takisti sinna sobib üks on nagu 0,68 oomi ja teine 0,26
Termokaitse on vaja välja vahetada ehk see väike hõbedane junn - avapostis kogu info.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Vasta

Mine “DIY”