DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

golfrace
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
Asukoht: Elva
Tänanud: 0
Tänatud: 0

DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas golfrace » 04 Mai 2014, 18:06

Tihti esineb roostes detailide puhastamisega probleeme, traatharja ja liivapaberiga võib saavutada enam-vähem normaalse tulemuse, kuid samas võiks ilusate ilmadega grillida ja lihtne keemiline protsess enda eest tööle panna. Tegemist on siis elektrolüüsiga mis on minu arvates ainus meetod roostest vabanemiseks.

Teooria ja mõisted:

Elektrolüüs -"lagunemine vee toimel" - elektrolüütide lahustes (antud juhul Na2CO3 ja vesi) ja sulatistes, elektrivoolu toimel kulgev redoksprotsess. Redutseerumine ja oksüdeerumine kulgevad elektroodide pinnal.

Katood - elektrood, millel toimub redutseerumine, elektrolüüseris on katood seotud vooluallika negatiivse elektroodiga ja sinna on tekitatud elektronide ülejääk (näiteks siin foorumiski palju räägitud galvaanilistes protsessides on katood seotud positiivse elektroodiga seega sisuliselt on tegemist vastupidise protsessiga). Elektrolüüseris on katood puhastatav detail.

Anood - elektrood millel toimub oksüdeerumine. Elektrolüüseris on anood seotud vooluallika positiivse elektroodiga , see tähendab, et anoodile on tekitatud elektronide puudujääk.

Pilt

Elektrolüüser vs liivaprits

Liivapritsi puudused:

1) Liiv ei tungi piisavalt metalli pooridesse seega koheselt ka roostetamine jätkub, seda pole lihtsalt visuaalselt näha.
2) Liivapritsimine pole tihti kodustes tingimustes võimalik või puuduvad selleks vahendid.
3) Liivapritsimine saastab ümbruskonda ja kahjustab meie tervist.
4) Pisemaid detaile on tülikas puhastada.

Elektrolüüseri eelised:

1) Tööd peab tegema ainult elektrolüüsi seadistades ja hiljem lahtise rooste eemaldamiseks (tihti jääb viimane ära, sest rooste laguneb detaililt juba protsessi käigus). Kui detailil on hiljem siiski lahtist roostet saab selle lihtsalt maha koksida või suruõhuga minema pühkida.
2) Ei kahjusta tervist (õigesti toimides).
3) Vastupidiselt paljude arvamusele, et elektrolüüseris kasutatud vesi on toksiline, on tegelikult see vesi isegi suure rauasisalduse tõttu kasulik maha valada.
4) Täielik roostest vabanemine on võimalik.
5) Tolmuvaba.
6) Ei kahjusta metalli, ei eemalda värvikihti. Eriti tõhus kroomitud detailide puhul nagu nt. veljed.

Elektrolüüseri puudused:

1) Teatud tingimustel on elektrolüüs ohtlik. Kuna protsessi käigus eraldub vesinik (H) ja hapnik (O), mis on paukgaasi kaks komponenti. Plahvatus toimub tänu kiirele temperatuuritõusule ja sellest tulenevale järsule gaaside paisumisele. Protsessi ligiduses tuleb elimineerida igasugune sädemeoht ja kategooriliselt on keelatud suitsetamine. Protsess tuleks teostada kas spetsiaalses laboris (mida meil pole) või vabas õhus. Mina ei vastuta tervisekahjustuste eest mida võite oskamatu käitumise puhul endale tekitada.
2) Suuremate detailide puhastamiseks tuleb ehitada suurem keskkond.

OHUTUS:

1) Kasuta elektrolüüserit vabas õhus.
2) Kasuta kummikindaid.
3) Kasuta kaitseprille.
4) Elimineeri sädemeoht ja ära suitseta elektrolüüseri ligiduses.
5) Tegemist on elektriga, käitu vastavalt.
6) Kui lahust satub nahale puhasta see koheselt puhta veega.

Vajaminevad vahendid:

1) Na2CO3 ehk naatriumkarbonaat ehk pesusooda. Saab osta suurematest toidupoodidest.
2) Aku või akulaadija (12V).
3) Elektrood (piisab vanast pidurikettast või raudtorust).
4) Plastikämber.
5) Puhas vesi.

Töökäik:

1) Vala ämbrisse piisavalt vett, et see jätaks puhastatava(d) detaili(d) täielikult vee alla. Anood (võib kasutada raudtoru juppe või näiteks vana piduriketast) võiks jääda veest nii palju välja, et sellele saaks plussi külge ühendada. Ideaalis, kiirema tulemuse saavutamiseks, võiks anood katoodist mõõtmetelt suurem olla.
2) Puista ämbrisse umbes joogitopsi jagu naatriumkarbonaati 20l vee kohta.
3) Paiguta ämbri peale metallijupp mille külge riputad vasktraadiga puhastatava(d) detaili(d). Sedasi saad korraga mitu detaili puhtaks. Kui tegemist on ühe detailiga, siis piisab kui riputad traadi otsa puhastatava detaili ja teise otsa ühendad otse miinusesse.
4) Paiguta anood ja veendu, et anood ei puutuks kokku puhastatava detailiga (katood).
5) Ühenda aku (krokodillid) või akulaadija järgmiselt:

miinus ühenda alati puhastatava detaili külge, pluss aga anoodi külge. Vastupidiselt toimides hakkab keemiline protsess tegema seda mida me ei taha e. anoodilt roostesodi meie puhastatava detaili peale koguma. Kui voolutugevus on liiga suur või akulaadija ei võimalda tugevust muuta, siis:

1) Suurenda anoodi ja katoodi vahekaugust.
2) Lisa vett.

Kui kõik on õigesti paigaldatud peaksite mõne aja pärast nägema mullikesi veepinnale kerkimas. Kuulda on ka kerget kihisemist. Juhul kui protsess ei lähe käima võib kontrollida voolu olemasolu lambipirniga. Kordan: katood (-) ja anood (+).

Pilt natukene soliidsemast lahendusest:
Pilt

Puhastatud detail:
Pilt

Sellise natukene lihtsama lahendusega sain mina oma pidurisadulad puhtaks:
Pilt

Juhul kui kasutate anoodina üksikut raudtoru või vana piduriketast, siis kulgeb protsess mõneti aeglasemalt. Optimaalne ajakulu võib olla sõltuvalt detailist 6-24h. Ülalpool näidatud pildil on anoodid paigaldatud ämbri sisse ringiratast, sedasi toimub protsess ühtviisi efektiivselt iga nurga alt.

Anoodina ei sobi kasutada metallist ämbrit, kasutage ainult plastikämbreid. Kasutage anoodina ainult rauda. Raua puudus anoodina on see, et ajapikku ta hävineb või ei anna enam korralikult ühendust (korrodeerub).

KKK

Kuidas aru saada, et protsess on lõppenud?
Keemiline protsess lõpeb siis, kui kogu rooste on eemaldatud. Kui enam tegevust (mulle ja kihisemist) ei tähelda, järelikult on protsess lõppenud.

Miks ei tohi anoodina kasutada roostekindlat metalli?
Protsessi käigus eraldub kuuevalentne kroomium, mis on ülimalt ohtlik tervisele. Inimesele on see tugev kantserogeen. Lühidalt: ÄRA KASUTA ROOSTEKINDLAT METALLI.

Kui ma lisan rohkem naatriumkarbonaati, kas protsess on kiirem?
EI.


Põhimõtteliselt on sarnase protsessiga võimalik kasvatada metalli naturaalset oksiidikihti, mis muudab metalli kulumis- ja roostekindlamaks. Samuti parandab nakkumist erinevate kattekihtidega. Seda protsessi nimetatakse anodeerimiseks ja piisava huvi korral võin tulevikus ka sellest DIY kirjutada.

Mina ei oma piltide autoriõigusi, küll aga teksti. Pildid on kopeeritud heas usus (allpool viidatud). Luban minu koostatud teksti jagada ja kopeerida viidates käesolevale postitusele. Tekst on koostatud harivatel eesmärkidel.

Kasutatud pildid pärinevad siit: http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread ... st-Removal

Järgmine DIY: Keredetailide tsinkimine (koostamisel)
Viimati muutis golfrace, 16 Mai 2014, 14:03, muudetud 12 korda kokku.

selfkiller
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 03 Mai 2008, 21:08
Auto: VW Golf IV
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas selfkiller » 04 Mai 2014, 18:57

Maakeeli siis rooste tõmbab pidurisadula küljest jehhat nende armatuuri juppide külge. Sain vist õieti aru. Üliäge lahendus.

ülari:)
Huviline
Postitusi: 559
Liitunud: 06 Sept 2009, 21:07
Telefon: +358445588047
Skype: ulari.saaliste
Auto: VW Passat 32B; Mazda Xedos V6; VW Golf V 2.0 TDI Sportline ; Nissan Primera 97; GSF Bandit 1200s 04
Asukoht: Pärnumaa/Vantaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas ülari:) » 04 Mai 2014, 18:57

Väga huvitav teema, ootan vägagi lisa siia ! :)
Diislis peitub jõud :) bensiiniga võib pintsleid pesta :D

selfkiller
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 03 Mai 2008, 21:08
Auto: VW Golf IV
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas selfkiller » 04 Mai 2014, 18:59

Selle peab raudselt järgi proovima

Petzo
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 05 Aug 2010, 15:45
Telefon: 55596240
Auto: Golf II
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 32 korda

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas Petzo » 04 Mai 2014, 19:49

Kas lahus on korduvkasutatav ja kas sellega juhtub midagi kui näiteks ühe kuu lahtisena seisab?
Kas metallist ämber ise ei toimi anoodina?
Viimati muutis Petzo, 04 Mai 2014, 20:02, muudetud 1 kord kokku.
Rait.

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas Siksaator » 04 Mai 2014, 20:18

Lõpuks siia klubisse ka selle teemaline jutt tekkinud! Kiitus teema tegijale! :P

golfrace
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
Asukoht: Elva
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas golfrace » 04 Mai 2014, 20:40

1) Lahust saab korduvalt kasutada, täpselt nii kaua kui soovid.
2) Metallnõude kasutamine ei ole soovitatav. Lahus võib negatiivselt reageerida teatud metallidega. Galvaniseeritud metallist võib lahusesse eralduda nt. tsinki. Kuna lahus on tugevalt aluseline ei mõju see hästi näiteks alumiiniumile, millest paljud anumad tehtud on. Anoodiks ei sobi roostevaba metall (sisaldab kroomi).

defqon1
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 22 Veebr 2009, 17:37
Auto: Golf III GT , Passat B5 '00
Asukoht: tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas defqon1 » 04 Mai 2014, 21:01

kui kaua sa seda pidurisadulat seal sees hoidsid?
Kristo Juurikas
Kristo@popp.ee
Tallinn

golfrace
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
Asukoht: Elva
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas golfrace » 04 Mai 2014, 21:11

Pildil olev sadul pole minu oma, aga samasuguse tulemuse enda omadega sain 13-14 tunniga, sadulal olevad roostejäägid puhusin suruõhuga ära. Hiljem pesin kerge seebiveega metalli lahusest puhtaks ja kuivatasin. Läike saavutamiseks tuleb terasharjaga ka kergelt üle käia, aga üldiselt, kui plaanid sadula üle värvida, pole sellel pointi.

Vahetult pärast elektrolüüsi näeb sadul välja selline:
Pilt

Pärast suruõhuga puhumist:
Pilt
Viimati muutis golfrace, 04 Mai 2014, 21:30, muudetud 3 korda kokku.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7822
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas GTI » 04 Mai 2014, 21:19

See sadula pilt saavutatakse tõesti peale lõplikku puhastust terasharjaga, mida on oluliselt kergem teha peale elektrolüüsi.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas copilot » 05 Mai 2014, 07:18

This is awesome :think: !!! Peab järgi proovima. Küsimus: kas peab olema mingi korralikum aku v siis võib olla ka selline poolpidune, mis auto peal enam ei kesta? Palju selline protsess voolu tarbib?
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
VWM
Huviline
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
Asukoht: Internet
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas VWM » 05 Mai 2014, 10:21

tuleb ära proovida. :thumbup:
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /

golfrace
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
Asukoht: Elva
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas golfrace » 05 Mai 2014, 11:24

Peaks piisama poolpidusest akust. Vesinik ja hapnik hakkab eralduma 1,23V pinge juures juhul kui anood on normaalne. Raske ennustada kaua aku kestab.

Minu tulemus pärast elektrolüüsi (kuna värvisin sadula üle ei näinud pointi terasharjaga läikima nühkida):
Pilt
Viimati muutis golfrace, 05 Mai 2014, 11:24, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 05 Mai 2014, 12:58

Ülihuvitav asi! :thumbup: Peab kindlasti järgi proovima. :) Kas muidu suporti tehes katsid silindri osa ja kummidetailid kinni või ei juhtu nendega midagi?

golfrace
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
Asukoht: Elva
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas golfrace » 05 Mai 2014, 14:05

Isiklikult kakkusin sadulalt kõik asjad küljest. Tean, et vahel kaetakse kõik augud kinni, aga ei juhtu midagi halba kui lahus kolvi taha ja õlikäikudesse satub. Pigem vastupidi. Ühesõnaga soovitan kogu kompoti lahti võtta.

1) Demonteeri pidurisadul täielikult.
2) Hoia sadulat lahuses 12-16h.
3) Puhasta sadul suruõhuga ja pese lahja seebiveega puhtaks. Kuivata puhta lapiga.
4) Krundi ja värvi, juhul kui soovite metalset välimust, siis hõõru kergelt terasharjaga läikima. Lihtsam on isegi trelli otsa vastav otsik panna ja sellega toimetada.
5) Paigalda uus mansett ja tolmukaitsetihend. Komplekt (ühele poole) maksis Fixuses 4,80 €. Komplektis on lisaks veel juhthülsi kaitsekumm (2tk). Soovitan kolvi ka ära vahetada (hind orienteeruvalt 7,50 €/ tk)
6) Õhuta pidurid ja ongi valmis.

Arvestades palju maksab uus pidurisadul on sääst märgatav.

Põhjus miks ise asja ette võtsin oli see, et kolvid ei tahtnud kuidagi liikuda. Pidurid jäid peale, kettad läksid kuumaks jne. Kuna pidin nagunii kolvi välja võtma, mõtlesin, et teen asja juba otsast lõpuni ära. Kunagi sai keemias igasuguseid asju katsetatud. Kuna raha on autodele ka suhteliselt piiratud kogus kulutada, siis peab leidma alternatiive ja õpitut kuidagi rakendama.

Kolvi saab kätte suruõhuga õlituspessa lastes. Sinna oleks vahele vaja mõnda peenemat voolikut. Ise võtsin tüki vanalt keskluku vaakumvoolikult. Mul oli muidugi see kolb seal üpris kinni ja nägin ikka kurja vaeva, aga enamasti saab selle suht lihtsalt kätte. Näppe ei maksa ainult kolvile ette jätta.
Viimati muutis golfrace, 05 Mai 2014, 14:17, muudetud 1 kord kokku.

GWallace
Huviline
Postitusi: 197
Liitunud: 24 Nov 2012, 17:28
Auto: Citroen Jumper '16
Asukoht: Jõgeva
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas GWallace » 05 Mai 2014, 17:25

Suurepärane DIY teema! Rääkimata kui kihvt lahendus see on, kiitus teema algatajale selle eest, et teema on väga ilusti üles ehitatud ja ära seletatud! :P

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 05 Mai 2014, 17:43

Oleks veel küsimus, et kui näiteks hakata toimivat suporti tegema kas siis peab pärast ikkagi kummidetailid välja vahetama ja supordi laiali võtma? Või ei kahjusta see tegevus kummist detaile?

golfrace
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
Asukoht: Elva
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas golfrace » 05 Mai 2014, 18:00

Kummidetailidele ei tohiks protsess mõjuda.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas copilot » 05 Mai 2014, 21:06

OK, kuna olemas paar poolpidust akut, mis diislit enam käima ei vea, kui nädalake seisnud, siis saab neid marjaks ära kasutada. Plaanis turbo sisu siis suvel vahetada, tundub olema just see õige lahendus rooste lahti saamiseks kuumakoja poole pealt, et asi läikima saada, ennem kui kokku läeb. :thumbup:
Viimati muutis copilot, 05 Mai 2014, 21:06, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7855
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 227 korda
Kontakt:

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas R36 » 05 Mai 2014, 21:07

Kas protsess kiireneb kui akud jadamisi visata ja pinget tõsta?
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

kazzukaz
Huviline
Postitusi: 738
Liitunud: 22 Sept 2008, 23:08
Telefon: 57819932
Auto: VW Golf 2 ´91
Asukoht: Saue
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas kazzukaz » 05 Mai 2014, 22:09

Märgin ka teema ära, peab proovima :)
Kaku
My VW must be broken - the "chechk engine" light is off.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas copilot » 05 Mai 2014, 22:35

Üks mitmest youtubeist.
► Näita Spoilerit


EDIT! Ja midagi veel piltlikumat:
► Näita Spoilerit
Viimati muutis copilot, 05 Mai 2014, 22:42, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 05 Mai 2014, 22:52

Küsimusi tuleb nagu Vändrast saelaudu... :D Kui kaua peale puhastust umbes aega võtab, et detail uuesti ilma mingi kaitsekihita roostetama hakkaks ja kas veega pesemine ei aja kohe detaili rooste?
Viimati muutis J.Aru, 05 Mai 2014, 22:52, muudetud 1 kord kokku.

golfrace
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
Asukoht: Elva
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas golfrace » 05 Mai 2014, 23:11

J.Aru kirjutas:Küsimusi tuleb nagu Vändrast saelaudu... :D Kui kaua peale puhastust umbes aega võtab, et detail uuesti ilma mingi kaitsekihita roostetama hakkaks ja kas veega pesemine ei aja kohe detaili rooste?
Piisavalt kaua. Ma katsetanud pole, aga nii kiiresti see rooste sinna ei teki. Vesi üksi ei tee metallile midagi. Minul vedeles detail mitu päeva garaažis ennem kui ma viitsisin seda värvima hakata. Usun, et sa võid soojal maal puhkamas käia ja tagasi tulles veel roostet ei märka. Sõltub kuidas sa detaili hoiustad.

Ma võin teha DIY rooste tekkest, rat-style fännid saavad üpris kiiresti oma detailid tehtud. Kui kellegil on galvaanika vastu huvi, võin sellest ka DIY teha. Mõtlesin esialgu isegi, et näitan videol ära kui ohtlik elektrolüüs on, aga ma ei leidnud kuskilt oma kaitseprille. Laps on vist minema viinud :)
Viimati muutis golfrace, 05 Mai 2014, 23:36, muudetud 2 korda kokku.

golfrace
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
Asukoht: Elva
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus

Lugemata postitus Postitas golfrace » 05 Mai 2014, 23:22

golfi_vend kirjutas:Kas protsess kiireneb kui akud jadamisi visata ja pinget tõsta?
Jah, selgub valemitest V=I*R (Ohm) ja W=V*I*t, kui süsteemil on piisavalt potensiaali. Takistus on see, mis süsteemi potensiaali määrab. Mida suurem on takistus seda väiksem on vooluhulk, mis lahust läbib. Kui vooluhulk, mis lahust läbib, on liiga suur ja elektronid ei suuda kõike seda ära raisata, siis läheb lahus keema. Selleni ei tohiks asi mitte mingil juhul jõuda, parimal juhul sulab ämber ära, kehvemal juhul võib ise viga saada. Pane näiteks kaitse vahele.

Vasta

Mine “DIY”