Passat b5.5 kindalaeka käepideme ja luku vahetus.

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Dariusboy
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 22 Aug 2014, 20:04
Auto: 2002 Passat b5.5 1.9TDI 96kW
Asukoht: Harjumaa/Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Passat b5.5 kindalaeka käepideme ja luku vahetus.

Lugemata postitus Postitas Dariusboy » 11 Mär 2015, 20:41

Kuna kindlaeka käepideme tihvti sisemine plastikust üks pool oli ära murdunud, siis tuli igakord käepide sinna külge panna, vastu suruda ja alles siis sai avada. Ostsin siis inglase kindalaeka. Juba alguses jõudsin selgusele, et see ei sobi eurooplase omaga. Mõtlesin, et vahetasin siis ainult luugi ära aga ka see ei sobinud. Ainuke lahendus, käepideme vahetus. Võtsin õhtul ette nokitsesin natuke ja vahetasin käepideme ja luku ära.
Kindalaeka vahetusest on juba siin foorumis juttu pluss leiab ka mujalt netist aga sellist asja eesti keelset ei leidnud kusagilt.

Kuna kindalaeka kaas on kahest osast kokku liimitud, siis saab selle lahti võtta ja hiljem uuesti kokku liimida.
Selleks nuga vahele ja vaikselt kangutada, kuni hakkab lahti tulema. Kraksub korralikult ning vahepeal oli tunne, et miski läks juba sees puru aga nii polnud. Tuli ilusti lahti. tegin samamoodi nii inglase, kui enda omal. Mõlemad tulid ilusti lahti ning ei murdunud miskit ära. Ja jälgi kui selliseid ka ei jäänud.

Pilt


Pilt

Järgmiseks on vaja eemaldada tihvtid mis hoiavad kinni käepidet. Pildil punasega nooled. Kuna mul oli olemas 2 välimist poolt siis inglase oma kust võtsin korraliku käepideme. Selle tihvtide kinnituse lõhkusin ära korralikult. Samas, et neid sealt tihvte kätte saada, tuleb kuratlikult jeblada. Kuna nad on otstest sisse lükatud ja plastik otsast ära sulatatud, et tihvtid välja ei tuleks. Siis neid niisama lihtsalt kätte ei saa. Ainuke variant on kas kinnitused ära lõhkuda või siis kuidagi peenikesed näpitsad väljastpoolt sissepoole lükata ja tihvti otsast kinni võtta ja välja tõmmata. Kuna mul oli üks korralik ja üks mida võisin lõhkuda siis kasutasin lõhkumise varianti. Lisaks murdsin küljest ka ära veel lukustussüsteemi naga. Piildil oranzi värvi. Põhjus, kuna sain alguses kätte ainult ühe tihvti ja painutasin teistpoolt nii palju, et liikuma hakkaks edasi tagasi. Kuna see naga jäi ette, siis murdsin küljest. Toimib nii, et kui lukku keerata, siis luku naga jookseb sinna taha kinni ja ongi kindlaegas lukus. Selle lõhkumise juures tuleb olla väga ettevaatlik, kuna võib väga kergelt ära murda käepideme küljes olevad tihvti kinnitused ( põhjus miks ma üldse selle ette võtsin ).



Pilt


Pilt

Nüüd kus käepide käes. Siis vahetasin juba ühelepoole luku süsteemi ka ära. Selleks tuleb luku ümber olevad nagad natuke väljapoole suunata ja saab luku kätte. Neid on 4 tk pildil punast värvi. Kui lukk liikuma hakkab allapoole, siis see ettevaatlikult välja võtta, muidu kukuvad luku seest välja sisemised lukustusplaadid, mida on 3 tk ( Õiget nime ei tea ). Lisaks on igal plaadil oma väike vedru. Väga kerged ära kaduma. Juhul kui juhtub, et kukuvad lukust välja siis saab ilusti kokku tagasi panna. Selleks lükkasin võtme neist läbi ja nii, et need plaadid jookseks vabalt võtme soones ja kui nad luku sisse panna, siis võti käib vabalt sisse välja. Järgmiseks tuleb nad sobitada luku sisse, nii et lukul sees olevad sooned klapivad plaadiga. Pildil punased nooled. Ennem vedru sisse ja siis plaat järgi. Lõpptulemusena, kui lükata lukk tagasi käepidemesse, siis peab võti käima sisse välja vabalt ning luku peab saama keerata. Kui lukk käepidemesse tagasi lükatud, siis soovitan neid kinnitus nagasid natuke sissepoole painutada, hoiab lukku paremini kinni.
Pilt

Pilt

Pilt

Lõpuks tuleb käepide tagasi panna kaane külge. Tihtvtid väljastpoolt sissepoole lükata ja ongi kõik.

Iseenesest on kerge töö, midagi väga keerulist pole ja väga leiutama ei pea. Kõige keerulisem ehk käepideme kätte saamine alguses. Aga natuke nutti ja saab see ka tehtud.
Kokku liimisin need kaks poolt momendi liimiga. Panin õhtul kokku ja hommikuks olemas.
Kas see asi nüüd kõike seda väärt oli? Lihtsam muidugi osta uus kindalaegas aga kui seda ei saa ja ainult olemas korralik käepide, siis tuleb natuke nokitseda.

Vabandan pildi halva kvaliteedi pärast. Kuna väga tihti just foorumisse teemasid ei tee, siis olen suht noob veel :D
Viimati muutis Dariusboy, 11 Mär 2015, 20:45, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Kontovaba
Huviline
Postitusi: 147
Liitunud: 27 Juul 2014, 11:45
Telefon: 56735583
Auto: Lexus GS300 & VW NEW BEETLE & VW Caravelle T4
Asukoht: Tartu linn, Karlova
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Passat b5.5 kindalaeka käepideme ja luku vahetus.

Lugemata postitus Postitas Kontovaba » 08 Apr 2015, 12:21

Pean ka selle asja ette võtma. :D
https://www.facebook.com/ttautoremont/?ref=ts&fref=ts - Sõidukite remont- ja hooldustööd! [Oilshop OÜ]

h4rz
Huviline
Postitusi: 1277
Liitunud: 21 Mär 2007, 11:01
Auto: 4.2/1.8T/2.0T
Asukoht: Tartu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Passat b5.5 kindalaeka käepideme ja luku vahetus.

Lugemata postitus Postitas h4rz » 08 Apr 2015, 15:24

Hea teema. Mul vaja see nahaga katta ja ilma poolitamata viisakat tulemust raske saavutada.
Roolide nahatamine/polsterdustööd.

mindstorm7
Huviline
Postitusi: 89
Liitunud: 06 Veebr 2014, 15:01
Telefon: 56844385
Auto: 97 Passat 1.8T
Asukoht: Võru
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Passat b5.5 kindalaeka käepideme ja luku vahetus.

Lugemata postitus Postitas mindstorm7 » 22 Veebr 2016, 22:24

Kirjutan natuke lisa, kuna ei raatsinud uut käepidet muretseda(laisk) siis sai natuke mõeldud ja nii tehtud tehtud:

Kõigepealt sai muretsetud 12 sendi eest traktori varuosade poest jäigemat plast voolikut 10cm (sise dia 3mm ja välis dia 5)(ideeliselt mingi vaakumi jaoks ta algselt mõeldud on, lisaks soovitus otsige must voolik jääb pärast soliidsem.)
► Näita Spoilerit
► Näita Spoilerit
► Näita Spoilerit
Kõigepealt sai 3mm puuriga otsast otsani läbi lastud ja siis sai punaselt triibutatud alat plastik maha lõigatud, jätsin natuke toeks ka plasti alles(triibutatud ala kõrval).
► Näita Spoilerit
► Näita Spoilerit
Pärast seda sai auk parajaks lastud 5mm puuriga(soovitus: tillukese käsiviiliga peaks saama parema sobivuse, kuna puurile endale jääb lukusilinder ette, puur jääb kiikuma, tänu sellele istub mul nõksa kiivalt ees.
Järgmiseks voolik läbi ajada (kontrollida et lukk liiguks(liigub tänu hõõrdumisele nõksa raskemalt kui enne) mina panin toru ka kuuma liimiga kinni kuna üks auk sai liiga suur.
Pärast seda siis pulkadega kaane külge tagasi, mul lasi üks pulk kaane vahele jalga see tõttu pidin ka kaane lahti avama aga ideeliselt peaks saama ka ilma lahti avamata.
Kuna toru kergelt kaares ümber lukusilindri siis ka pulgad keskele kokku ei jookse.
► Näita Spoilerit
► Näita Spoilerit
Istuma jääb natuke alla poole vs orginaaliga, nii et mul liim ja sinine toru näha, seega kes musta voolikuga puhtalt ei saa siis soovitus värvida enne paika panemist jääb viisakam.

Aga kuna kulu hetkel ainult 12senti siis ütleks, et isegi koos iluvigadega tasus ära. (kuna pean hiljem laeka valgustust parandama siis ei hakkanud kohe värvima)

Vasta

Mine “DIY”