Mootoriruumi pesemine/puhastamine

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Mootoriruumi pesemine/puhastamine

Lugemata postitus Postitas Tannu19 » 01 Juul 2016, 22:40

Pärast mitmeid lekkeid ja kilomeetreid on sõiduki kapotialune väga inetuks kujunenud.
Sellega seoses on plaan võtta ette antud probleem ning lahendada. Oleks abiks, kui keegi saaks nõustada, mida ja kuidas kasutada kui on kogemusi olnud ?
1. Kas keegi on mingit head ainet kasutanud, mida soovitaks ?
2. Millised elemendid tuleks kindlasti vee alt ära peita ? Ise oskaks praegu pakkuda, et aku maha, (süütepool, jagaja, generaator katta)
3. Kas vajalik enne käivitamist suruõhuga või kaltsuga kuivatada ?

Kasutaja avatar
eumex
Huviline
Postitusi: 305
Liitunud: 10 Mai 2014, 14:21
Auto: VW Passat B6, 2.0 TDI 125kW
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: Mootoriruumi pesemine/puhastamine

Lugemata postitus Postitas eumex » 05 Juul 2016, 07:43

Nii palju võin öelda, et kuivatada/kuivada lasta kindlasti.
Kunagi sai vanale autole enne ülevaatust teha, imestan, et sõita nägin, kapoti alt ikka normaalselt auras.

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootoriruumi pesemine/puhastamine

Lugemata postitus Postitas Tannu19 » 05 Juul 2016, 07:52

eumex kirjutas:Nii palju võin öelda, et kuivatada/kuivada lasta kindlasti.
Kunagi sai vanale autole enne ülevaatust teha, imestan, et sõita nägin, kapoti alt ikka normaalselt auras.
Hea oleks teenust sisse osta, aga näpud muidugi sügelevad ise tegemise järgi. :) Kui midagi katki juhtub minema, siis nende töö ka see korda teha.
Kahjuks nüüdseks puudub ka õhkkompressor, mis oleks olnud väga hea abimees.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7831
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 175 korda

Re: Mootoriruumi pesemine/puhastamine

Lugemata postitus Postitas GTI » 05 Juul 2016, 08:23

Ei vastuta ükski pesula mootoripesust tingitud kahjude eest, enamuses on hoiatused ka üleval et mootoripesu omaniku vastutusel. Tavaliselt ei juhtu midagi kui elektrikomponentidel ja pistikutel isolatsioon on korras aga kuipaljukest see vanadel autodel siis korras on, ikka siit-sealt praguline. Mõttekas oleks pesu teha sooja päikesepaistelise ilmaga ning peale pesu mitte kohe käivitada, lasta kapott lahti päikese käes ära kuivada. Akut pole küll vaja maha võtta, pesuga saadki kogunenud oksiidi klemmidelt ja võimalikud happejäägid maha pesta, aku on üks pestavamaid elektrikomponente üldse (tänapäeval on akud veel ka kinnised ja hooldevabad). Pesuri juga ei tohi suunata otse jagaja, geneka, el.plokkide peale, muud kunsti seal polegi. Pestavamad kohad ikka õlilekked alt ja ülevalt, muu on teisejärguline. Eelnevalt leotusainega üle lasta ning veidi mõjuda, olen ise kasutanud näit. Plexu'st (Estiko oma) tehtud pesulahust, samas müüakse ka mootoripesu vahendeid, eks nad kõik mõjuvad enam-vähem samamoodi.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootoriruumi pesemine/puhastamine

Lugemata postitus Postitas Tannu19 » 05 Juul 2016, 08:52

Mõtlesin, eoses juba nimetatud elektroonikakomponendid spetsiaalse kile/teibiga ära katta. Parem karta kui kahetseda. Elektroonikakomponendid saab käia ainetega ka hiljem üle. Neid mul rohkem ja lisaks.
Akuga iseenesest kartust pole, aga vool tekitab muret. Aku eemaldusel saab aku juures ka paremini pesta ja klemmid liivapaberiga üle käia.
Spets leotusaine tuleb kindlasti.
Viimati muutis Tannu19, 05 Juul 2016, 08:52, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5173
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 231 korda
Tänatud: 273 korda

Re: Mootoriruumi pesemine/puhastamine

Lugemata postitus Postitas tito » 23 Dets 2016, 19:00

GTI kirjutas:Ei vastuta ükski pesula mootoripesust tingitud kahjude eest, enamuses on hoiatused ka üleval et mootoripesu omaniku vastutusel. Tavaliselt ei juhtu midagi kui elektrikomponentidel ja pistikutel isolatsioon on korras aga kuipaljukest see vanadel autodel siis korras on, ikka siit-sealt praguline. Mõttekas oleks pesu teha sooja päikesepaistelise ilmaga ning peale pesu mitte kohe käivitada, lasta kapott lahti päikese käes ära kuivada. Akut pole küll vaja maha võtta, pesuga saadki kogunenud oksiidi klemmidelt ja võimalikud happejäägid maha pesta, aku on üks pestavamaid elektrikomponente üldse (tänapäeval on akud veel ka kinnised ja hooldevabad). Pesuri juga ei tohi suunata otse jagaja, geneka, el.plokkide peale, muud kunsti seal polegi. Pestavamad kohad ikka õlilekked alt ja ülevalt, muu on teisejärguline. Eelnevalt leotusainega üle lasta ning veidi mõjuda, olen ise kasutanud näit. Plexu'st (Estiko oma) tehtud pesulahust, samas müüakse ka mootoripesu vahendeid, eks nad kõik mõjuvad enam-vähem samamoodi.
Pilt
Plexu on teema
Pilt
Huvitav kas ma olen liiga aeglane :D
Enda kogemusest ütlen, et kõige parem on teha mootoripesu sooja ilmaga ja võimalusel soojale mootorile. Hea pesuvahendi peseb maha ka ilma survepesurita, kuivatada kindlasti!
Julgemalt võib pesta mootori alaosa kus pole väga el. komponente, pealt poolt saab a la brake cleaneriga suurema sodi maha uputada ja lapiga hiljem jumet anda.
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

Kasutaja avatar
Rocco2
Huviline
Postitusi: 280
Liitunud: 29 Sept 2016, 20:55
Auto: Scirocco mk2
Asukoht:
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Mootoriruumi pesemine/puhastamine

Lugemata postitus Postitas Rocco2 » 23 Dets 2016, 21:22

Täitsa eduka tulemuse sai ka auruti, lapi ja breikuga. Mootorikaane siseküljelt kinni kõrbenud õli jms võttis edukalt lahti. Auruti aint pritsib peris hästi ökat laiali ka, et ise ja lähiümbrus on pipi.

Vasta

Mine “DIY”