Mootoriruumi pesemine/puhastamine
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 907
- Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
- Auto: Buumer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Mootoriruumi pesemine/puhastamine
Pärast mitmeid lekkeid ja kilomeetreid on sõiduki kapotialune väga inetuks kujunenud.
Sellega seoses on plaan võtta ette antud probleem ning lahendada. Oleks abiks, kui keegi saaks nõustada, mida ja kuidas kasutada kui on kogemusi olnud ?
1. Kas keegi on mingit head ainet kasutanud, mida soovitaks ?
2. Millised elemendid tuleks kindlasti vee alt ära peita ? Ise oskaks praegu pakkuda, et aku maha, (süütepool, jagaja, generaator katta)
3. Kas vajalik enne käivitamist suruõhuga või kaltsuga kuivatada ?
Sellega seoses on plaan võtta ette antud probleem ning lahendada. Oleks abiks, kui keegi saaks nõustada, mida ja kuidas kasutada kui on kogemusi olnud ?
1. Kas keegi on mingit head ainet kasutanud, mida soovitaks ?
2. Millised elemendid tuleks kindlasti vee alt ära peita ? Ise oskaks praegu pakkuda, et aku maha, (süütepool, jagaja, generaator katta)
3. Kas vajalik enne käivitamist suruõhuga või kaltsuga kuivatada ?
- eumex
- Huviline
- Postitusi: 305
- Liitunud: 10 Mai 2014, 14:21
- Auto: VW Passat B6, 2.0 TDI 125kW
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 2 korda
Re: Mootoriruumi pesemine/puhastamine
Nii palju võin öelda, et kuivatada/kuivada lasta kindlasti.
Kunagi sai vanale autole enne ülevaatust teha, imestan, et sõita nägin, kapoti alt ikka normaalselt auras.
Kunagi sai vanale autole enne ülevaatust teha, imestan, et sõita nägin, kapoti alt ikka normaalselt auras.
-
- Huviline
- Postitusi: 907
- Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
- Auto: Buumer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: Mootoriruumi pesemine/puhastamine
Hea oleks teenust sisse osta, aga näpud muidugi sügelevad ise tegemise järgi. Kui midagi katki juhtub minema, siis nende töö ka see korda teha.eumex kirjutas:Nii palju võin öelda, et kuivatada/kuivada lasta kindlasti.
Kunagi sai vanale autole enne ülevaatust teha, imestan, et sõita nägin, kapoti alt ikka normaalselt auras.
Kahjuks nüüdseks puudub ka õhkkompressor, mis oleks olnud väga hea abimees.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7836
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 76 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Mootoriruumi pesemine/puhastamine
Ei vastuta ükski pesula mootoripesust tingitud kahjude eest, enamuses on hoiatused ka üleval et mootoripesu omaniku vastutusel. Tavaliselt ei juhtu midagi kui elektrikomponentidel ja pistikutel isolatsioon on korras aga kuipaljukest see vanadel autodel siis korras on, ikka siit-sealt praguline. Mõttekas oleks pesu teha sooja päikesepaistelise ilmaga ning peale pesu mitte kohe käivitada, lasta kapott lahti päikese käes ära kuivada. Akut pole küll vaja maha võtta, pesuga saadki kogunenud oksiidi klemmidelt ja võimalikud happejäägid maha pesta, aku on üks pestavamaid elektrikomponente üldse (tänapäeval on akud veel ka kinnised ja hooldevabad). Pesuri juga ei tohi suunata otse jagaja, geneka, el.plokkide peale, muud kunsti seal polegi. Pestavamad kohad ikka õlilekked alt ja ülevalt, muu on teisejärguline. Eelnevalt leotusainega üle lasta ning veidi mõjuda, olen ise kasutanud näit. Plexu'st (Estiko oma) tehtud pesulahust, samas müüakse ka mootoripesu vahendeid, eks nad kõik mõjuvad enam-vähem samamoodi.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 907
- Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
- Auto: Buumer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: Mootoriruumi pesemine/puhastamine
Mõtlesin, eoses juba nimetatud elektroonikakomponendid spetsiaalse kile/teibiga ära katta. Parem karta kui kahetseda. Elektroonikakomponendid saab käia ainetega ka hiljem üle. Neid mul rohkem ja lisaks.
Akuga iseenesest kartust pole, aga vool tekitab muret. Aku eemaldusel saab aku juures ka paremini pesta ja klemmid liivapaberiga üle käia.
Spets leotusaine tuleb kindlasti.
Akuga iseenesest kartust pole, aga vool tekitab muret. Aku eemaldusel saab aku juures ka paremini pesta ja klemmid liivapaberiga üle käia.
Spets leotusaine tuleb kindlasti.
Viimati muutis Tannu19, 05 Juul 2016, 08:52, muudetud 1 kord kokku.
- tito
- Klubiline
- Postitusi: 5174
- Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
- Asukoht:
- Tänanud: 232 korda
- Tänatud: 273 korda
Re: Mootoriruumi pesemine/puhastamine
GTI kirjutas:Ei vastuta ükski pesula mootoripesust tingitud kahjude eest, enamuses on hoiatused ka üleval et mootoripesu omaniku vastutusel. Tavaliselt ei juhtu midagi kui elektrikomponentidel ja pistikutel isolatsioon on korras aga kuipaljukest see vanadel autodel siis korras on, ikka siit-sealt praguline. Mõttekas oleks pesu teha sooja päikesepaistelise ilmaga ning peale pesu mitte kohe käivitada, lasta kapott lahti päikese käes ära kuivada. Akut pole küll vaja maha võtta, pesuga saadki kogunenud oksiidi klemmidelt ja võimalikud happejäägid maha pesta, aku on üks pestavamaid elektrikomponente üldse (tänapäeval on akud veel ka kinnised ja hooldevabad). Pesuri juga ei tohi suunata otse jagaja, geneka, el.plokkide peale, muud kunsti seal polegi. Pestavamad kohad ikka õlilekked alt ja ülevalt, muu on teisejärguline. Eelnevalt leotusainega üle lasta ning veidi mõjuda, olen ise kasutanud näit. Plexu'st (Estiko oma) tehtud pesulahust, samas müüakse ka mootoripesu vahendeid, eks nad kõik mõjuvad enam-vähem samamoodi.
Plexu on teema
Huvitav kas ma olen liiga aeglane
Enda kogemusest ütlen, et kõige parem on teha mootoripesu sooja ilmaga ja võimalusel soojale mootorile. Hea pesuvahendi peseb maha ka ilma survepesurita, kuivatada kindlasti!
Julgemalt võib pesta mootori alaosa kus pole väga el. komponente, pealt poolt saab a la brake cleaneriga suurema sodi maha uputada ja lapiga hiljem jumet anda.
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!
- Rocco2
- Huviline
- Postitusi: 280
- Liitunud: 29 Sept 2016, 20:55
- Auto: Scirocco mk2
- Asukoht:
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Mootoriruumi pesemine/puhastamine
Täitsa eduka tulemuse sai ka auruti, lapi ja breikuga. Mootorikaane siseküljelt kinni kõrbenud õli jms võttis edukalt lahti. Auruti aint pritsib peris hästi ökat laiali ka, et ise ja lähiümbrus on pipi.