DIY salongiradiaatori läbipesu (B5/B5.5 näitel)

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
silverpik
Veteran
Postitusi: 928
Liitunud: 08 Sept 2014, 11:53
Telefon: +372 5335 9600
Auto: VW Passat B5 1.9 TDI 81kW "Traktor" VW Passat B5.5 2001 96kW 4motion
Asukoht: Tartu/Kambja
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

DIY salongiradiaatori läbipesu (B5/B5.5 näitel)

Lugemata postitus Postitas silverpik » 23 Jaan 2017, 10:54

Uue külmalainega oli foorumis mitmes kohas kuulda värisevaid hääli, et salongi enam sooja ei tule. Kuna enda autol oli antud viga samuti küljes ning töö ees, otsustasin paar pilti protsessist teha.

Aga alustuseks. Kuidas aru saada, et radiaator umbes? Siis, kui mootori temp. näidik näitab 90 kraadi ning salongi tuleb, sõltumata nuppude asendist / kliima numbritest ainult leiget õhku. Kui alles pika pika sõidu peale läheb auto piisavalt soojaks, et kliimaautomaatika suudaks seda hoida. Kui sooja tuleb salongi alles siis, kui mootori pöörded ajada 3000-4000 peale üles. Radiaatori enda hind on väike (Hella originaal ~ 60 euri), kuid vahetamine töökojas 8 tundi (×30 euri = 300 euri koos radikaga) ning ise teed kaks päeva. Seega, lihtsam on alustada läbipesuga.

Mida vaja selle tegemiseks?
Tööriistad: kullinokad või lõdviku klambrite avamise tööriist (VW'l niikuinii mingi spetsiaaltööriist selle jaoks)
Abivahendid: 3/4" või 19-20 mm voolik. 3/4" aiavoolik läheb peale keevasse vette toppimist ideaalselt peale (piisavalt pehme) ning pesumasina äravoolu voolik tänu kummiotstele teeb samuti töö ära (3 euri 4-meertine jupp poes ja saab kenasti pooleks teha - piisav et hilisem soga mitte igalepoole laiali lasta).
Puhastusvahendid: äädikas, katlakivieemaldi, spetsiaalne radiiaatori puhastusvahend (viimase puhul on ette nähtud nähtud töötavasse süsteemi koos veega panna / 50 kilomeetrit või miili maha sõita; ehk ei ole kõige kiirema toimega).
Lisaks varu ohtralt vett ning kui külmas garaažis teed, võta ka veekeetja kaasa.
Ning võta ka paar liitrit G13 jahutusvedelikku kohe ligi.

Töö protsess:
Alustuseks ühenda salongiradiaatori voolikud lahti, mis asuvad aku ning pidurivedeliku paagi vahel.
Pilt

Pilt

Siis ühenda eelpool kirjeldatud voolikud otste külge. See on vajalik selleks, et mugavam puhastusvahendit jms torudesse lasta / oleks süsteemi mahutavus suurem. Loomulikult ka selle jaoks, et kõik see s*** ei maanduks aku all ega ummistaks äravoolu.
Pilt

Alustuseks loputasin sooja veega radiaatorist jahutusvedeliku välja. Peale seda valasin tavalist 30% äädikat radiaatorisse ning keev vesi järgi protsessi kiirendamiseks. Kokku äädikas+vesi ~600 ml. Paar korda 20 min jooksul puhusin, et soga liikuma saada. Kordasin protsessi kolm korda.
Kui see ka korralikult mahlasid liikuma ei pane, võid katsetada ka katlakivieemaldiga – see on eriti kasulik siis, kui suvel pikalt tavalise kraaniveega ringi sõidetud. Kui läbipuhumine suhteliselt kergeks muutunud, loputa süsteem ohtra veega ning ühenda voolikud tagasi.
Pilt

Kui sa näed, et paisupaagi seinal on ohtralt setet, siis jookse poodi ja haara 20 euro eest uus paisupaak (ei ole vaja seda setet lahti tulema ja radiaatorit uuesti ummistama) või võta see maha (kaks voolikut ja temp. andur + 3 kruvi ja ongi lahti; arvesta sellega, et seal on kokku ~1,5 liitrit jahutusvedelikku, hoia mahalõigatud pealsega pudelit vms ligi) ning loputa keeva vee ja äädikaga mitu korda läbi, kunis lahtine saast väljas. Ja siis ühenda uuesti tagasi.

Asju kokku pannes ära tagasivoolu voolikut lõplikult kinni pane. Selle peal on väike õhutusava, mida sul hiljem vaja süsteemist õhu kätte saamiseks vaja.
Niisiis - täida paisupaak jahutusvedelikuga ning pane mootor tööle. Mootori soojenedes tuleb vaikselt ka õhk välja. Võta harjavars vms appi ning lase mootori pöörded ~2000 juurde tõusta, kiirendab soojenemisprotsessi / pump tõstab süsteemi survet. Ja täida paisupaaki vastavalt vajadusele.
Ma võtsin protsessi kiirendamiseks vahepeal ~5 km sõidu ette (ennem kinnitasin kõik voolikud / korgid jms) - lõi igaltpoolt mujalt peale salongiradiaatori õhu välja.
Nüüd viimane oluline osa – viimane õhk tuleb salongiradiaatorist välja saada. Kui mootori temp üleval ning radiaatori väljuv lõdvik asendis, kus õhutusava on üle radiaatori toru otsa, vajuta gaasipedaal alla / tõsta mootori pöörded 3000-3500 peale. Suurem surve lööb süsteemist õhu välja. Sa näed, kuidas selle augu juurest alguses mullitab, hiljem pritsib ainult jahutusvedelikku. Surve üles, õhk välja, tõmba voolik korralikult peale. Võid veel korrata, voolik veel peal, surve üles, ava tuulutusava ning vaata mis sealt tuleb. Kui enam õhku välja ei löö, on asi korras. Pane nüüd ka tagasivoolu voolikule klamber korralikult peale ja naudi sooja.

Minu kogemus peale läbipesu – vahet polnud mis seade kliimal pandud - õhk tuli peale leige. Nüüd Auto ja 20 kraadi - kui mootori temp. on jõudnud ~70° kanti, puhub salongi juba soojendamise ajal täitsa tulist õhku. Endal soojem, salong kuivem ja klaasid puhtamad.

Ajakulu kokku: 3 tundi (ma lasin mõnuga radiaatoril liguneda).
“I have approximate knowledge of many things” - Demon Cat
Veebilehed ja SEO, digiturundus, disainid ja palju muud - aitame leida kuluefektiivsed lahendused paljudele muredele Hundikuu Agentuur

Vasta

Mine “DIY”