DiY B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
Kasutaja avatar
Mattis
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 08 Juul 2016, 19:25
Telefon: 56192351
Auto: Vw Polo coupe mk2 1988
Asukoht: Ida-Virumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

DiY B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas Mattis »

Mõtlesin teha juttu kuidas atm kasti asemele manuaal panna. Idee tulli sellest , et kui ise teemakohast infot otsisin siis midagi asjalikku ei leidnud . Endal passat b5.5 1.9 74kw tdi 2002
( 4käiguline EPV koodiga atm ) (ei ole Tiptronic)
Toonoriks sai võetud 97 a b5 1.9 tdi 66kw 5ene manuaal .
Vaja selleks tööks siis järgmist :
Manuaal kasti
Siduri komplekti
Hooratast
Siduri õli toru
Siduri pedaali
Veovõlle
Väntvõlli otsalaagrit
Esisilla tala
Käigu hoovastikku
Ja korralikku võtmete komplekti
Kui toonor masina pealt oli kogu vajalik kätte saadud siis alustasin kogu kombo maha kiskumist enda masina pealt . Kõigepealt siis veovõllide välimised otasd püstakute küljest lahti , siis veovõllid kasti küljest lahti , siis rattad alt , stabikas maha , ja kõik muu esisilla tala küljest lahti . Siis toestasin mootori kahest kohast kollektori poolt tali tross kronsa külge ja karteri põhja alt laua jupi ja tungiga .
Edasi siis mootori , kasti padjad lahti ja silla tala lahti . Alustasin tagant poolt , kuna sealt vaja veel kätte saada kahe suure õõtshoova poldid. Siis lasin summuti lahti turbo küljest ja alt klambritest (täielikult ära polnud mõtet võtta ) , nii tekkis ruumi , et saada käigu vaheti kätte ning teine külge tagasi .Ning siis starter ja kast maha. Ise võtsin maha ennem kasti ja pärast turbiini kuna nii oli palju lihtsam minuarust. Siis kui kõik eemaldatud läks paika väntvõlli otsa laager maksis see 9€ . Ning hooratas koos siduri korvi ja kettaga .
Järgmiseks panin paika pedaali majanduse endale panin juurde ainult siduri pedaali ja lõikasin piduri kitsamaks kuna 66kw ja 74 kw on gaasipedaalide erinevus . Siduri pedaali paigaldus oli lihtsam . Siis paika õlitoru sidurist kastini . Sellega oli paras peavalu kuna ruumi väga vähe , eemaldasin kapotialuse kaitsme/relee ploki siis sai ka toru paika . Järgmiseks siis kast alla, hoovastik paika, siis juhtmemajandus , starter tagasi, sillatala paika jne... ühesõnaga kokku ladumis vaev.
Endal vahetasin ära ka käändmikud kuna 1.9 atm kasti veovõllid on lühemad ja palju jämedamad kui manuaal kasti veovõllid. (Atm kast on laiem ja manuaal Kitsam)
Ühesõnaga midagi ulmelist pole aga pole ka midagi meeldivat selles töös :D

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Lõpetuseks jäi käivitamis rõõm selleks on vaja teha järgmist rooli alt relee plokist võtta välja relee nr 175 , selle plastik maha ja esimesed klemmid kokku pigistada ning tagasi panna

Pilt

Pilt

Pilt

Aega lâks mul selleks 3 päeva ja maksis see nali täpselt niipalju kui 200€ kõikide vajaminevate juppide eest , 30€ uus veovõlli ots, 12€ uus kasti padi ja 20€ kanali rent .
Masin sõidab toimib nii nagu peab , esimesed muretud 300km seljataga .
Sise müra ja vibra ka väiksem kui varem .
Niiet olen rahul :D
Viimati muutis HawkHill, 31 Mai 2018, 21:12, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: DIY

Sellel teemal on 15 vastust

Vastuste nägemiseks peate olema registreeritud liige ja sisse logitud.


Registreeru Logi sisse
 
Vasta

Mine “DIY”