DIY: Kuidas uuendada tagavedrustust
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 35
- Liitunud: 07 Aug 2006, 20:44
- Asukoht: Matsalu/Lihula/Tallinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
DIY: Kuidas uuendada tagavedrustust
Nonii, m?tlesin, et teen ka elu esimese DIY teema. Kuna raskel ajal on m?istlik raha enda taskusse j?tta siis n?itaks siin kuidas vahetada VW s?ltuvas tagavedrustuses vedrud+ amordid. N?ide on tehtud Passati baasil, aga kuna sarnane lahendus on kasutusel paljudel volkaritel siis ehk on see materjal julgustuseks hakkajatele autos?pradele.
Niisiis hakkame pihta.
Vajalikud t??riistad
Lisaks veel tungrauad, tugipukk, haamer.
Vajalikud uued jubinad
T??k?ik
1. Lammuta auto polstrid niipalju lahti, et p??selsid mutriteni, mis on amordi varda otsades.
2.T?sta ?les auto tagumine ots.
3.V?ta alt ?ra rattad. N??d p??sed olukorda uurima. Soovitavalt lase mingisugust ?li poltidele, millega on amordid silla k?ljes kinni, sest pooleks ei tasu neid kindlasti keerata.
4.Vabasta amordivarda ?lemised mutrid.
Kui mutrid ei taha lahti tulla siis amordi varrast saab ?levalt otsast kinni hoida tangidrga, v?i m?nede amortide puhul sisekuuskantv?tmega jne.
5.Vabasta amordip?stmiku alumine polt
Tasub olla ettevaatlik, kuna need poldid v?ivad olla v?ga roostes.
Igatahes n??d on terve vedrustuse p?stmik lahti. P?stmiku rattakoopast k?tte saamiseks palu s?bral astuda silla otsa peale, nii saab amordi koos vedruga kere ja silla vahelt k?tte. Kasutades t?stukit saab teha mingisest rihmast suure silmuse ning selle silla ?mber panna. N??d saad oma keharaskusega silla alla vajutada ja samal ajal vedrustuse v?lja man??verdada.
Vana p?stmik k?es.
6.Vanalt p?stmikult peaks n??d eemaldama k?ik detailid, mida saab uuesti kasutada. Nendeks on v?ike toru, mis l?heb puksi sisse, siis plaat, mille peale puks toetub ja siis stopperseib mis k?ike neid amordivarda peal alla ei lase vajuda. K?ik need vidinad tulevad v?hekese haamriga k?pitsemise peale varda pealt maha.
7.Eemalda vanad(vb alles j??nud) p?hjal??gileevendi ja tolmukaitse ja viska minema, nendega ei ole mitte midagi teha, sest uuesti kasutada ei ole neid m?tet
8.T?sta vedru amordi pealt maha
9. N??d eemalda amordilt vedrutaldrik
Taldriku eemaldamiseks on hea kasutada mingisugust toru, mis mahub amordi ?mber. Haamriga l??es tuleb see amordi pealt maha.
10.Puhasta vana taldrik ja v?rvi uuesti ?le(seda ei pea tegema kui ei taha)
Samamoodi tasub puhastada ja v?rvida ka ?lej??nud detailid, mis l?hevad uuesti kasutusele. V?rvimiseks kasutasin musta kivikaitset.
11.Pane vedrutaldrik uue amordi otsa, v?ib j?llegi vaja m?ningast toru ja haamri abi. Taldrik peab minema kuni randini, millele ta toetub.
12.N??d saab uue vedru taldrikule toetada ja paigaldada uus,tolumkaitse ja p?hjal??gileevendi.
N??d saab ka tagasi panna stopperseibi, sinna peale k?iva plaadi, toru ja uue kummipuksi.
13.Mine tagasi auto juurde, man??verda uus p?stmik kere ja silla vahele tagasi. Kindlasti peab antud verustuse t??bi pukul kontrollima, et vedru ?lemine ots l?heks t?pselt temale m?eldud pessa.
14.Kinnaita polt mis hoiab amorti silla k?ljes.
15. T?stes silda alt poolt tungrauaga saad kokku suruda vedru ja amordivarda ots ulatab n??d salongi sisse.
16. Vaheta ka ?lemine vedrustuse puks, pane tagasi puksi seib ja kinnita amordivarda ?lemised mutrid.
Ja ongi valmis
N??d k?ik t?pselt samamoodi ka teisel pool.
Igatahes, ehk on sellest kellegile abi, asjalikud parandused, k?simused on ka alati oodatud.
Kui aega saan ja huvi on siis teen esimese otsa jaoks ka samasuguse ?petuse.
J?udu!;)
Niisiis hakkame pihta.
Vajalikud t??riistad
Lisaks veel tungrauad, tugipukk, haamer.
Vajalikud uued jubinad
T??k?ik
1. Lammuta auto polstrid niipalju lahti, et p??selsid mutriteni, mis on amordi varda otsades.
2.T?sta ?les auto tagumine ots.
3.V?ta alt ?ra rattad. N??d p??sed olukorda uurima. Soovitavalt lase mingisugust ?li poltidele, millega on amordid silla k?ljes kinni, sest pooleks ei tasu neid kindlasti keerata.
4.Vabasta amordivarda ?lemised mutrid.
Kui mutrid ei taha lahti tulla siis amordi varrast saab ?levalt otsast kinni hoida tangidrga, v?i m?nede amortide puhul sisekuuskantv?tmega jne.
5.Vabasta amordip?stmiku alumine polt
Tasub olla ettevaatlik, kuna need poldid v?ivad olla v?ga roostes.
Igatahes n??d on terve vedrustuse p?stmik lahti. P?stmiku rattakoopast k?tte saamiseks palu s?bral astuda silla otsa peale, nii saab amordi koos vedruga kere ja silla vahelt k?tte. Kasutades t?stukit saab teha mingisest rihmast suure silmuse ning selle silla ?mber panna. N??d saad oma keharaskusega silla alla vajutada ja samal ajal vedrustuse v?lja man??verdada.
Vana p?stmik k?es.
6.Vanalt p?stmikult peaks n??d eemaldama k?ik detailid, mida saab uuesti kasutada. Nendeks on v?ike toru, mis l?heb puksi sisse, siis plaat, mille peale puks toetub ja siis stopperseib mis k?ike neid amordivarda peal alla ei lase vajuda. K?ik need vidinad tulevad v?hekese haamriga k?pitsemise peale varda pealt maha.
7.Eemalda vanad(vb alles j??nud) p?hjal??gileevendi ja tolmukaitse ja viska minema, nendega ei ole mitte midagi teha, sest uuesti kasutada ei ole neid m?tet
8.T?sta vedru amordi pealt maha
9. N??d eemalda amordilt vedrutaldrik
Taldriku eemaldamiseks on hea kasutada mingisugust toru, mis mahub amordi ?mber. Haamriga l??es tuleb see amordi pealt maha.
10.Puhasta vana taldrik ja v?rvi uuesti ?le(seda ei pea tegema kui ei taha)
Samamoodi tasub puhastada ja v?rvida ka ?lej??nud detailid, mis l?hevad uuesti kasutusele. V?rvimiseks kasutasin musta kivikaitset.
11.Pane vedrutaldrik uue amordi otsa, v?ib j?llegi vaja m?ningast toru ja haamri abi. Taldrik peab minema kuni randini, millele ta toetub.
12.N??d saab uue vedru taldrikule toetada ja paigaldada uus,tolumkaitse ja p?hjal??gileevendi.
N??d saab ka tagasi panna stopperseibi, sinna peale k?iva plaadi, toru ja uue kummipuksi.
13.Mine tagasi auto juurde, man??verda uus p?stmik kere ja silla vahele tagasi. Kindlasti peab antud verustuse t??bi pukul kontrollima, et vedru ?lemine ots l?heks t?pselt temale m?eldud pessa.
14.Kinnaita polt mis hoiab amorti silla k?ljes.
15. T?stes silda alt poolt tungrauaga saad kokku suruda vedru ja amordivarda ots ulatab n??d salongi sisse.
16. Vaheta ka ?lemine vedrustuse puks, pane tagasi puksi seib ja kinnita amordivarda ?lemised mutrid.
Ja ongi valmis
N??d k?ik t?pselt samamoodi ka teisel pool.
Igatahes, ehk on sellest kellegile abi, asjalikud parandused, k?simused on ka alati oodatud.
Kui aega saan ja huvi on siis teen esimese otsa jaoks ka samasuguse ?petuse.
J?udu!;)
I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder.
Super teema. Hea pildimaterjal mis lisab k?vasti arusadavust. Juba nagu kogenud juhenditekirjutaja. Taga k?ib jah lihtsalt. Kuid esimestega peaksid algajad ettevaatlikud olema. Eriti vedru lahti p??stmise ja tagasi panemisel. Ohutus ennek?ike.
Kodustel vahenditel soovitaks auto kindlalt fikseerida, et auto liikuma ei hakkaks ja v?imalusel tungrauale ka veel pakk v?i suuren toetuspind autole alla panna, et suure rahmeldamise peale auto tungraua pealt maha ei kukuks.
[Muudetud: 15-5-2009 Sarvik]
Kodustel vahenditel soovitaks auto kindlalt fikseerida, et auto liikuma ei hakkaks ja v?imalusel tungrauale ka veel pakk v?i suuren toetuspind autole alla panna, et suure rahmeldamise peale auto tungraua pealt maha ei kukuks.
[Muudetud: 15-5-2009 Sarvik]
Re: DIY: Kuidas uuendada tagavedrustust
Tundub küll lihtne, kuid mina jagu ei saa...
"1. Lammuta auto polstrid niipalju lahti, et p??selsid mutriteni, mis on amordi varda otsades. "
Ei tule kohe kuidagi lahti see tagumine turvavöö ümbris :S
"1. Lammuta auto polstrid niipalju lahti, et p??selsid mutriteni, mis on amordi varda otsades. "
Ei tule kohe kuidagi lahti see tagumine turvavöö ümbris :S
- Corra
- Huviline
- Postitusi: 967
- Liitunud: 13 Juul 2007, 16:55
- Auto: VW Passat B5 1,9TDI 4motion, Golf 2 16v
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: DIY: Kuidas uuendada tagavedrustust
mis autol ? G2, corradol ja mõnel muul on seal taga kus originaal kõlarid kinnituvad neli suurus 10 polti. Mõned on jah mingi x nurga all, aga tuleb toime.
-
- Huviline
- Postitusi: 110
- Liitunud: 02 Mär 2007, 10:08
- Auto: VW Passat B5 1.9TDI 81kw, Skoda Octavia 1,4 TSI G-Tec
- Asukoht: võru
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 0
Re: DIY: Kuidas uuendada tagavedrustust
Väike kommentaar: Kui tahad amordipüstakut lihtsamalt auto alt kätte saada, siis aseta tungraud sinna kus tagumine sild kinnitub auto külge. Autot peab küll natuke kõrgemale tõstma kuid siis ei pea ka autot ennast "kaaluma", et püstakut kätte saada.
Muidu väga hea pildimaterjal.
Muidu väga hea pildimaterjal.
Sööda hunti kuidas tahad, karu oma on ikka suurem!