DIY Golf IV/Bora mootori ventilaatorite I kiiruse "fix"
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 493
- Liitunud: 23 Jaan 2005, 02:24
- Auto: VAG
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 0
DIY Golf IV/Bora mootori ventilaatorite I kiiruse "fix"
Soojade ilmade saabumisega tekkis soov jälle kliimat kasutada ja tuli välja, et mootori ventilaatorite esimene kiirus ei tööta enam. Automaatkliima vajab miskise rõhuanduri vms jublaka pidevat jahutamist ja ventide esimene kiirus on vajalik, muidu kasutab kogu aeg max kiirust mis tekitab voolu kõikumist ja muid probleeme või/ja lükkab kliima välja.
Kuna uute ventilaatorite eest küsiti ca 4000.- krooni, sai netis veidi ringi uuritud ning ilmnes, et esimse kiiruse "purunemine", arvatavasti takistustraadi ebapiisava jahutuse tõttu, on G4/Bora automaatse kliimaga versioonidel tüüpviga. Väidetavalt pidi ka müügisolevatel A/B varuosa ventidel esimene kiirus kestma vaid ca 30-40tuh km, seega sai lastud herr Jakol teha valmis "fix", mis taastab ventilaatorite esimese kiiruse ja on ka tunduvalt odavam(arvatavasti ka kestab kauem).
Vaja on selleks vaid kahte takistit, näiteks alumiiniumplaati nende jahutamiseks ning "kompoti" ühendamist masinaga.
Teema UK-mkivs.net foorumis, kus põhjalikult ära seletatud kuidas kindlaks teha kas ventilaatoritel on esimese kiiruse tüüpvea probleem ja see fix'ida:
http://uk-mkivs.net/forums/t/59897.aspx?PageIndex=1
Otselink ühele parandusjuhendile:
http://website.lineone.net/~alan.james. ... epair.html
Minu auto jaoks (Bora 2.8 V6) ehitas vajaliku jubina valmis kasutaja Snakey(Jako) ja ehk on ta vajadusel nõus neid ka rohkem vorpima
Paar mobiiliga tehtud pilti fix'ist (sai kinnitatud välistemperatuuri anduri kõrvale, võre taha):
Hetkel töötab see parandus veatult, kuid paigaldati alles täna(aega kulus alla 2h) ning kestvust ei oska veel kommenteerida
Loodetavasti leiab Jako aega siia lisada ka kommentaari selle jupi valmistamise kohta (töötunnid jms).
Kuna uute ventilaatorite eest küsiti ca 4000.- krooni, sai netis veidi ringi uuritud ning ilmnes, et esimse kiiruse "purunemine", arvatavasti takistustraadi ebapiisava jahutuse tõttu, on G4/Bora automaatse kliimaga versioonidel tüüpviga. Väidetavalt pidi ka müügisolevatel A/B varuosa ventidel esimene kiirus kestma vaid ca 30-40tuh km, seega sai lastud herr Jakol teha valmis "fix", mis taastab ventilaatorite esimese kiiruse ja on ka tunduvalt odavam(arvatavasti ka kestab kauem).
Vaja on selleks vaid kahte takistit, näiteks alumiiniumplaati nende jahutamiseks ning "kompoti" ühendamist masinaga.
Teema UK-mkivs.net foorumis, kus põhjalikult ära seletatud kuidas kindlaks teha kas ventilaatoritel on esimese kiiruse tüüpvea probleem ja see fix'ida:
http://uk-mkivs.net/forums/t/59897.aspx?PageIndex=1
Otselink ühele parandusjuhendile:
http://website.lineone.net/~alan.james. ... epair.html
Minu auto jaoks (Bora 2.8 V6) ehitas vajaliku jubina valmis kasutaja Snakey(Jako) ja ehk on ta vajadusel nõus neid ka rohkem vorpima
Paar mobiiliga tehtud pilti fix'ist (sai kinnitatud välistemperatuuri anduri kõrvale, võre taha):
Hetkel töötab see parandus veatult, kuid paigaldati alles täna(aega kulus alla 2h) ning kestvust ei oska veel kommenteerida
Loodetavasti leiab Jako aega siia lisada ka kommentaari selle jupi valmistamise kohta (töötunnid jms).
Viimati muutis fD-, 01 Juun 2010, 20:45, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Re: DIY Golf IV/Bora mootori ventilaatorite I kiiruse "fix"
ja mis oleks siis see hind antud meetodit kasutades?
Viimati muutis copilot, 01 Juun 2010, 21:34, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 493
- Liitunud: 23 Jaan 2005, 02:24
- Auto: VAG
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 0
Re: DIY Golf IV/Bora mootori ventilaatorite I kiiruse "fix"
Just nii.copilot kirjutas:kuna endal samuti autol peal kliimaautomaat, siis kuidas seda korrasolekut kontrollida? kliimat sisse lülitades ei tohiks vend kohe täis kiirusel tööle hakata?
Näiteks minu auto puhul paistis silma niimoodi:
kuum ilm + külm mootor (auto seisnud üle 10h) + kliima = vent hakkas täiskiirusel tööle juba 10sek peale käivitamist.
Takistid ca 200kr tükk + plaat + juhtmed/termorüüd + tööraha = julgen pakkuda et max 1000.- kr.ja mis oleks siis see hind antud meetodit kasutades?
Oleneb mis hinnaga jupid ja töö saad.
- snakey
- Veteran
- Postitusi: 494
- Liitunud: 06 Mär 2005, 13:38
- Telefon: +372 53 4II 937
- Auto: Passat B8 Var. 4Motion
- Asukoht: Eesti, Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
- Kontakt:
Re: DIY Golf IV/Bora mootori ventilaatorite I kiiruse "fix"
Asja leiutis ei ole sugugi uus, kui uurida muude riikide foorumeid, siis nii on juba aastaid tehtud. Paigaldatud sai kaks takistit milleks on siis 100w ja 1 oom takistid, Soetatud sai need "Tevalost".
Ventilaatori töökiirus jääb mõnusalt madalaks, samas jõuab jahutada ära kliima radiaatorit. Asukoht sai takistitel suht suvaliselt valitud, et nii kuhu parasjagu mugav oli panna. Eks paistab kuidas vastu peavad ja kui hästi nende enda jahutus toimib. Pampri võresse lõikasin veel avad ka, et sõiduaeg parem jahutus oleks, kohapeal töötades tõusis takisti temperatuur 72 kraadini, alumiinium plaadi temperatuur jäi madalamaks, alu plaadi suurus on 150x70x4 mm, nagu käepärast võtta oli.
Nüüd vaja enda masinal ka need paigaldada, et saaks kliimaga normaalselt kulgeda, hetkel kliima järgi pannes hakkavad ventikat täiega vurama ja vuhisema.., kuna madalam kiirus ei tööta ja kliima süsteemis rõhk tõuseb liialt kõrgele, mille tõttu pannakse ventikad kiiresti tööle.
Ventilaatori töökiirus jääb mõnusalt madalaks, samas jõuab jahutada ära kliima radiaatorit. Asukoht sai takistitel suht suvaliselt valitud, et nii kuhu parasjagu mugav oli panna. Eks paistab kuidas vastu peavad ja kui hästi nende enda jahutus toimib. Pampri võresse lõikasin veel avad ka, et sõiduaeg parem jahutus oleks, kohapeal töötades tõusis takisti temperatuur 72 kraadini, alumiinium plaadi temperatuur jäi madalamaks, alu plaadi suurus on 150x70x4 mm, nagu käepärast võtta oli.
Nüüd vaja enda masinal ka need paigaldada, et saaks kliimaga normaalselt kulgeda, hetkel kliima järgi pannes hakkavad ventikat täiega vurama ja vuhisema.., kuna madalam kiirus ei tööta ja kliima süsteemis rõhk tõuseb liialt kõrgele, mille tõttu pannakse ventikad kiiresti tööle.
Küsi, küsi julgelt +372 53 4II 937
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Re: DIY Golf IV/Bora mootori ventilaatorite I kiiruse "fix"
ja nagu aru saan siis peale antud süsteemi peale aretamist ventikad enam täiskiirusel tööle ei hakka vaid mingil kindlal madalamal kiirusel? ja eesti kliimas seda ka vaja pole et nad mingi hetk ka suuremal kiirusel töötama peaks nagu seda originaalis olema peaks?
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 94
- Liitunud: 21 Mär 2010, 11:09
- Auto: VW Golf 4 1,6 16V 77kw 2003a
- Asukoht:
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY Golf IV/Bora mootori ventilaatorite I kiiruse "fix"
ostsid elfast? Just seda sa tegid. Seal hind ca 180.-fD- kirjutas: Takistid ca 200kr tükk + plaat + juhtmed/termorüüd + tööraha = julgen pakkuda et max 1000.- kr.
Oleneb mis hinnaga jupid ja töö saad.
Kuid oomis on palju odavamalt http://oomipood.ee/?t=k_ki&i=FARNELL_1174282" onclick="window.open(this.href);return false; või http://oomipood.ee/?t=k_o&otsi=1ohm+100W" onclick="window.open(this.href);return false; refreshige lehte mitu korda oom ei taha vahepeal omaks võtta otselinke.
-
- Huviline
- Postitusi: 493
- Liitunud: 23 Jaan 2005, 02:24
- Auto: VAG
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 0
Re: DIY Golf IV/Bora mootori ventilaatorite I kiiruse "fix"
Peaks töötama ka täiskiirusel, nagu ette nähtud.copilot kirjutas:ja nagu aru saan siis peale antud süsteemi peale aretamist ventikad enam täiskiirusel tööle ei hakka vaid mingil kindlal madalamal kiirusel? ja eesti kliimas seda ka vaja pole et nad mingi hetk ka suuremal kiirusel töötama peaks nagu seda originaalis olema peaks?
Mina ei teinud midagivahelduvool kirjutas:ostsid elfast? Just seda sa tegid. Seal hind ca 180.-fD- kirjutas: Takistid ca 200kr tükk + plaat + juhtmed/termorüüd + tööraha = julgen pakkuda et max 1000.- kr.
Oleneb mis hinnaga jupid ja töö saad.
Kuid oomis on palju odavamalt http://oomipood.ee/?t=k_ki&i=FARNELL_1174282" onclick="window.open(this.href);return false; või http://oomipood.ee/?t=k_o&otsi=1ohm+100W" onclick="window.open(this.href);return false; refreshige lehte mitu korda oom ei taha vahepeal omaks võtta otselinke.
Snakey ostis need Tevalost, nagu eelnevalt mainis.
EDIT: sõnastuse parandus.
Viimati muutis fD-, 02 Juun 2010, 08:05, muudetud 2 korda kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 493
- Liitunud: 23 Jaan 2005, 02:24
- Auto: VAG
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 0
Re: DIY Golf IV/Bora mootori ventilaatorite I kiiruse "fix"
Täpsustuseks copilotile:
kui õigesti aru sain, siis ventikate sees on esimese kiiruse jaoks takistustraat, mis kehva jahutuse tõttu lõpetab funktsioneerimise ning see fix asendab seda traati (vendi välised takistid). Kahte läks vaja, kuna mõlemal vendil oli esimene kiirus peetis. Täiskiirus peaks ka töötama nii nagu ette nähtud.
Kui eksin, siis loodetavasti Snakey või keegi teine targem parandab mind
Müüdi ka sellist valmis jubinat, mille üks tüüp oli ise aretanud:
http://www.nime.co.uk/content.php?mk4fans" onclick="window.open(this.href);return false;
Esimesena siia postitatud lingilt lugesin välja, et ka see on lahendanud probleemi peaaegu kõigil ostjatel (kahel kasutajal oli seal mingi häda sellega, aga said raha tagasi).
kui õigesti aru sain, siis ventikate sees on esimese kiiruse jaoks takistustraat, mis kehva jahutuse tõttu lõpetab funktsioneerimise ning see fix asendab seda traati (vendi välised takistid). Kahte läks vaja, kuna mõlemal vendil oli esimene kiirus peetis. Täiskiirus peaks ka töötama nii nagu ette nähtud.
Kui eksin, siis loodetavasti Snakey või keegi teine targem parandab mind
Müüdi ka sellist valmis jubinat, mille üks tüüp oli ise aretanud:
http://www.nime.co.uk/content.php?mk4fans" onclick="window.open(this.href);return false;
Esimesena siia postitatud lingilt lugesin välja, et ka see on lahendanud probleemi peaaegu kõigil ostjatel (kahel kasutajal oli seal mingi häda sellega, aga said raha tagasi).
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Re: DIY Golf IV/Bora mootori ventilaatorite I kiiruse "fix"
ok...seda asja vaatama siis mis see kondi vent teeb, saabki mõne aja pärast sõitu mindud ja ennem moto käivitamist asja üle vaadata. Õnneks ma üldiselt seda kliimat nii väga ei kasutagi, vaid ikka siis kui akendest ja katuseluugist enam kasu pole ja sp pole asjale ka tähelepanu pööranud ega tea kas või kuidas need ventikad seal ees toimetavad.
Viimati muutis copilot, 02 Juun 2010, 08:56, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING