DIY: Liivaprits

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3321
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 128 korda
Kontakt:

Re: DIY: Liivaprits

Lugemata postitus Postitas HawkHill » 08 Sept 2016, 21:38

Jäi netis juhuslikult ette üks päris asjalik liivapritsi ehitamise video:

https://www.youtube.com/watch?v=RiJC9-G5C5E[/video]

dub1
Huviline
Postitusi: 1378
Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
Telefon: 5 8257569
Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 30 korda

Re: DIY: Liivaprits

Lugemata postitus Postitas dub1 » 09 Sept 2016, 19:46

Sellel vennal üldiselt kuldsedkäed.
VäikeWürst - VW

audivana
Huviline
Postitusi: 2648
Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
Telefon: 56871880
Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
Asukoht: Elva
Tänanud: 0
Tänatud: 3 korda

Re: DIY: Liivaprits

Lugemata postitus Postitas audivana » 16 Okt 2016, 19:51

Tere,
Panen ka oma äsja tehtud liivapritsi siia.
Muuseas kasutan vôimalust kûsida nôu probleemi kohta.
Nimelt probleemiks liiva pealevool pûti pôhjas. Ummistub teine àra. Kasutan kondentsieraldajat, aga probleem ei kao. Liivaks 0-0.8
Liivakadu ka kuidagi suur-3kotiga sain ballooni ja v6 mootori ûle lasta?? On see normaalne vôi peaksin liiva peale voolu piirama?
Düüsideks kasutan süüteküûnlaid.


► Näita Spoilerit
Viimati muutis audivana, 17 Okt 2016, 10:09, muudetud 3 korda kokku.

q2800
Huviline
Postitusi: 528
Liitunud: 10 Veebr 2013, 21:22
Telefon: 56782346
Skype: Kristjan Velleste
Auto: Golf MK 3, 2x MK 2, BMW E46 330D 150kw.
Asukoht: Saku/Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY: Liivaprits

Lugemata postitus Postitas q2800 » 17 Okt 2016, 18:37

Ummistuse põhjus on lihtne.
Kas liiv niiske ( käega katsudes sa sellest ei saa elus aru ).
Või paaki siseneb niiske õhk ( taaskord, düüsist tulev õhk võib tunduda täitsa kuiv ).
Esimese probleemi eemaldamiseks, lao liiv kuiva põranda peale ja lase paarpäeva seista seal, aeg ajalt aja liiva laiali. Koht kus seda teed, peab olema soe ja kuiv!!!
Teise probleemi puhul aitab ikka ja jälle see sama kondendsvee eemaldi.
Vajadusel pane kasvõi neid juurde. Endal neid hetkel 2tk. 1 on kompressori küljes ja teine liivapritsi küljes.

Samas olen tähele pannud et kui liivas on mingeid muid koostisosasid, ntx kerge muld ( ise toonud liiva männikult siis mul seal seda mulda leidus ), siis koheselt on tulemuseks ka ummistus põhjas.
Ja mida veel soovitada oskan on see, et tee paagist düüsini võiks olla võimalikult otse. Sul sama süsteem, et 90 kraadi düüsiminev voolik paagi suhtes. Ise otsin taga üht otsa kus siis paagist tulev ots on kergelt nurgaall, mis vähendaks võimalust liival kusagile taha takerduda.

Liiva kulub ikka korralikult. Ja veel üks halb asi liival on see, et see laguneb järjest väiksemaks liivateraks, muutes abrasiiv omadusi ainult halvemaks. Ehk peale 3ndat korda võib põhimõteliselt liiva väljavahetada. Ehk kui taaskasutad liiva siis igakorraga hakkab seda järjest rohkem kuluma.

Mainin ka sulle ära, et liivaga tekib ime peenet silikaati, ehk kasutama peab korrektset maski. Tavaline tolmusmask ei aita....
Dont corner me, Dont lecture me, raise your hands if you are a Sinner! - Dave the Stage
Olemas ka diagnostika kaabel, kui kellegil vaja hädasti võin aidata!

audivana
Huviline
Postitusi: 2648
Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
Telefon: 56871880
Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
Asukoht: Elva
Tänanud: 0
Tänatud: 3 korda

Re: DIY: Liivaprits

Lugemata postitus Postitas audivana » 18 Okt 2016, 13:06

Arvan, et ummistuse põhjuseks oli läbisõelumata liiv kuna esimese kotiga, mis sai teisest poest ostetud probleemi polnud.
Tagant järgi mõeldes oleks pidanud tegema reserv toru paagi põhja(sama põhimõte nagu võrridel, tsiklitel jne paakidel),siis ei kaku niisket liiva kaasa juhul kui peaks kondents siiski paaki sattuma.
Oleks kraani külje peale teinud nagu mainisid, poleks samuti seda probleeemi.
Edasiseks tegevuseks sõelun kotis oleva liiva läbi ja kui tekib ikka ummistusi, siis muudan alumise kraani asukohta.

Vasta

Mine “DIY”