DIY:Halli anduriga jagamissüsteemi tee see ise kontroll.

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7862
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

DIY:Halli anduriga jagamissüsteemi tee see ise kontroll.

Lugemata postitus Postitas R36 » 15 Jaan 2013, 16:53

DIY: HALLI ANDURIGA JAGAMISSÜSTEEMI TEE SEE ISE VIISIL KONTROLLIMINE.

Antud õpetus on koosatud informatiivsuse eesmärkidel ja järgnevate toimingute eest vastutab autot remontiv spetsialist ise!


1) Tööriistad
Antud töö teostamiseks vajaminevad tööriistad on:
• Multimeeter
• Kontrolllamp
• Juhtmed
• Erinevad standartvarustuse tööriistad. Näiteks padrunid, lehtvõtmed jne… vastavalt vajadusele.

2) Halli anduri kontrollimine
Pinge olemasolu kontrollimine.
Ühenda multimeetri otsad jagaja peal oleva halli anduri äärmistesse otstesse ja mõõda pinget sissekeeratatud süüte korral. Pinge peab olema 12V lähedane.
Kui pinge ei ole +12 V kontrolli + ja – ahel eraldi võttes ühe polaarsuse aku pealt.

Halli anduri veale viitab ka sõites "hüppav" tahomeeter.

(Meetod1)
Ühenda lahti süütepoolist jagajale suunduv kõrgepinge juhe ja aseta see auto massist, ehk kere ühendusest 3-4mm kaugusele.
Ühenda lahti halli andur pistikust ja keskmise klemmi külge ühenda juhe.
Keera sisse süüde.
Nüüd puutu teise juhtmeotsaga vastu massi kella tik-tak sammuga.
Kõrgepinge ja kere vahel peaks tekkima säde. Juhul kui säde tekib selle meetodiga aga pistik halli anduri küljes olles ei teki on viga defektses halli anduris.
(NB! Kütusepump ja pihusti saavad käituse halli andurilt ja seega liiga palju antud toimingut tehes võid „üle ujutada“ mootori.

(Meetod2)
Ühenda halli anduri keskmisele klemmile kontroll-lamp samal ajal kui see on ühendatud halli anduriga.
Teine ots ühenda aku + klemmiga ja lase abilisel mootorit kedrata.
Juhul kui pirn vilgub on halli andur korras.
Juhul kui ei vilgu võib viga olla ka halvas pinges(vt. Pinge kontrollimine)
(Meetod3)
Ühenda kontroll lambi üks ots süütepooli pistiku rohelise otsaga ja teine aku + klemmiga.
Süüde sees kasuta meetod1-s tik-tak viisi, et kontrollida, kas süütepoolile tuleb impulss.

3) Süütepooli kontroll

Pinge kontroll
Ühenda lahti süütepooli pistik ja kontrolli süüde sees, et äärmistele klemmidele tuleb +12V pinge.

(Meetod1)

Ühenda lahti süütepoolist jagajale suunduv kõrgepinge juhe ja aseta see auto massist, ehk kere ühendusest 3-4mm kaugusele.
Ühenda süütepooli number 3 klemmile + ja number 1 klemmile - .
Ühenda süütepooli keskmisele klemmile juhe ja ühenda seda kella tik-tak sammuga miinusesse.
Kõrgepingejuhtme ja kere vahel peaks tekkima säde.

Parandused, pildid ja õpetussõnad on oodatud.
Viimati muutis R36, 20 Jaan 2013, 23:54, muudetud 2 korda kokku.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Kasutaja avatar
NOTFAST
Tunnustatud
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Mär 2010, 15:19
Telefon: 5141947
Skype: kollerimees
Auto: Hunnik erinevaid Volkse, MB ja BMW
Asukoht: Saverna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: DIY:Halli anduriga jagamissüsteemi tee see ise kontroll.

Lugemata postitus Postitas NOTFAST » 07 Sept 2014, 06:24

Kasutaja Golfivend on teinud korraliku ja väga õige kontrollimise viisi.
Lisaks kuidas ise kontrollin.
Panen süütepooli kõrgepingejuhtme korraks ploki lähedale peaaegu massi. Soovitatavalt läbi süüteküünla. Mittetöötava hallianduri puhul annab see ühekorra sädet süüte sissekeeramise hetkel ja edasi starterit andes säde puudub. Hea on kui keegi abiline saab süütevõtit keerata.
Veel, et halliandur hakkab tavaliselt surma nii, et sõidu ajal võib suvalisel hetkel mootor seiskuda ja natukese aja pärast läheb uuesti käima. On olnud ka juhuseid kus inimene lihtsalt enam autot mõnel pikemal seismisel enam käima ei saa ja eelnevalt töötas kõik laitmatult.
Veel lisaks, et nn kaabliga vaadates mittetöötava mootori korral annabki hallianduri veateate. See on normaalne ja ei tasu äraehmatada sellest. M;ootori käivitamisel enam seda viga ei näita.
Tartu ja Võru vahel. Tel 5141947
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.

Vasta

Mine “DIY”