Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Antud rubriik on mõeldud selleks, et hõlbustada AUTODE ostmist, varuosad ja audio selle alla ei kuulu. Siia paluks postitada kõik "mis te arvate sellest autost" jne postitused.

Moderaatorid: dellu, Gull

Oswald
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 16 Juul 2013, 16:34
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas Oswald » 16 Juul 2013, 17:38

Otsin passiiv-aktiivselt uut autot ning Passat oleksigati sobiv. Aastane läbisõit 20000 kanti.
Milline mudel oleks sobivaim, kui võtta aluseks 20% kulude erinevuse arvutamine.

110 ja 147kw kütusekulu on spritsmonitor.de andmetel suht samasse auku. Kuna mootor ju sama, siis tõenäoliselt rahulikult liikudes võtavadki sama palju. Kui vastupidav on turbo? Kas 147kw on teie kogemuste põhjal rohkem kuuma saanud ja plokikaane probleemid on tõenäolisemad?

103 diislist on foorumis juttu kõvasti, seega võimalikke ohte ma suhtkoht tean. Kas hooratta või pihustite probleemid jätavad mingi info ka ajusse, st kui enne ostu diagnostika teha, siis kui palju välja loetakse? Kas hooldusajalugu on kuskil ühtses baasis või peab enne kontrolli minekut VIN-i ette saatma?
Kas ja kui suur on näiteks 220000 hoolduse erinevus nendel mootoritel ning mille peaks kindlasti vahetama kohe peale ostmist, kui usaldusväärseid hoolduspabereid pole. Õli, jahutusvedelik, (dsg õli?), rihm, ....? Või kui täpselt oskaks seda öelda näiteks Møller auto.

Huvitab ka see, kas 110/147kw mootoriga on maanteel reaalne kulgeda ~90km/h ja saavutada 6,5l/100? Või vähemalt <7.
Viimati muutis MustVälk, 24 Jaan 2016, 17:04, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Lisatud kategooria.

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas dellu » 17 Juul 2013, 15:14

hooratas on ju füüsiline detail, mis infot see ikka jätab. Pihustite tööd saab juba uurida küll diagnostikaga.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas tlauri » 17 Juul 2013, 15:41

20k km on väga hale läbisõit ja kui veel linnas siis ka ostu hetkel väga korras 5 ja rohkem aastat TDI hakkab peagi igas mastis peavalu valmistama. Peab usutunnistust või andunud fanaatik olema, et seda kummardama ja kannatada. Kütuse kulu sellise läbisõidu juures on marginaalne ehk täiesti pseudo teema kõikide asjaolude raamistikus. Loomulikult mittemidagi ei ole probleemivaba ja bussiga saad kindlasti odavamalt. Kui autot vajad siis olulisem on konkreetse auto eesmärk, eelarve 1, 2, 3, jne iga aasta kohta mitte mootori tööpõhimõte.
Kui ostad uue auto, mida kasutad 4-5 aastat siis pole sisuliselt vahet, mis mootoriga. Pärast 5 aastat jäävad kõik peamised kulud kasutatud auto ostnud ullikesele, seda eriti trööbatud TDI osas.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

overkill
Huviline
Postitusi: 352
Liitunud: 21 Mär 2006, 12:14
Telefon: 56677167
Skype: mtoomik
Auto: Golf Cabriolet, E39 530d
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas overkill » 17 Juul 2013, 16:09

Päris nii see ka nüüd ei ole. vanakooli bensiini mootorite kohta saab öelda, et need on kuludetailidelt odavamad, kui diislid. Otsepritsemootorite puhul jääb see vahe järjest väiksemaks.
Praeguste kütuse hindadega saab ainult kütte pealt juba diisliga päris hea kokkuhoiu. Kui see iga kuu hoiupõrsasse panna, siis on enam, kui küll raha üle, et kõik võimalikud ette tulevad remondid mootori kallal ära teha. Lihtsalt näiteks mõned arvutused tehase andmete põhjal.

FSI
Keskmine küttekulu - 8,2 l / 100km
20 000km peale (aasta) - 1640 l
Rahas (praeguste hindadega) - 2179,56€
vahe ökonoomseimaga (TDI 140hj) - -634,94€

TFSI
Keskmine küttekulu - 8,2 l / 100km
20 000km peale (aasta) - 1640 l
Rahas (praeguste hindadega) - 2179,56€
vahe ökonoomseimaga (TDI 140hj) - -634,94€

TDI 140
Keskmine küttekulu - 5,9 l / 100km
20 000km peale (aasta) - 1180 l
Rahas (praeguste hindadega) - 1544,62€
vahe ökonoomseimaga (TDI 140hj) - -0€

TDI 170
Keskmine küttekulu - 6,1 l / 100km
20 000km peale (aasta) - 1220 l
Rahas (praeguste hindadega) - 1596,98€
vahe ökonoomseimaga (TDI 140hj) - -52,36€

Nagu öeldud, need on veebist leitud "tehase andmed". Ilmselt on päris elus küttekulu vahe veel suurem bensiini ja diisli vahel.

See, et kui diisel tasub ennast ära ainult siis, kui miljon-triljon kilomeetrit aastas sõita, on puhtalt müügimeeste jutt.
"Don't touch my monkey"

Timpz
Huviline
Postitusi: 671
Liitunud: 16 Juul 2010, 14:09
Auto: vw passat
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas Timpz » 17 Juul 2013, 16:34

Ise saan rääkida enda 2.0 FSI mootorist. Kütust võtab täiesti mõistuse piires. Linnas saab 8 hakkama. Maanteel 7-ga. See on siis reaalne kulu, mitte kompuutri näidatud. Remonti midagi väga pole teha vaja olnud mootorile. Ainult nukakett ja ketitald sai ära vahetatud. Muidu edasi liigutab autot kenasti ja möödasõitudel hätta ei jää. Ka mitte kuuenda käiguga.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas tlauri » 17 Juul 2013, 16:38

Nagu just ennist kirjutasin, usutunnistusega või fanaatikud räägivad asjadest, millega saab manipuleerida. See, et see TDI vajab kalleid varuosi ja pidev jant talvel, sellest ei taha kuuldagi.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Oswald
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 16 Juul 2013, 16:34
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas Oswald » 17 Juul 2013, 18:25

Tänud vastuste eest :)
Talvisel ajal enamus linnasõitu, see tõenäoliselt suunab bensiini poole.. Oskab keegi öelda, palju 147 kw talvel linnas(Tallinnas) tahab rüübata? Praegune aparaat võtab maanteel 7, linnas 11 ja talvel 16. "Uue" autoga väga suuremat kulu näha ei tahaks, samas praegune aparaat hakkab vanadussurma surema.

AllanA
Huviline
Postitusi: 122
Liitunud: 29 Mär 2010, 13:47
Asukoht: TLN
Tänanud: 0
Tänatud: 3 korda

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas AllanA » 17 Juul 2013, 19:49

Kindlasti võimalusel tfsi ja highline (ilusam sisu :) ). Samas kasut auto puhul mängib rolli rohkem konkreetse auto seisukord muidugi. Aga kütusekulust, siis see on neil sama või isegi tsfi kasuks. Sõbral oli fsi aut ja mul tfsi aut, seega reaalse elu võrdlus. Maanteel sai mul proua 7ga hakkama, mina sain 7.5-7.8 ning linn suvel 10-11. Talvel liiter-paar juurde, olenevalt trajektoorist, auto soojendamisest jne.
Tfsi mootor ise on väga hea, max vääne oli vist 1800-5000, st tõmbab väga hästi ka alumises otsas. Käigukast tavaline tiptronic, mis on hea. Probleemideks on õlikulu, osadel kuni 5 l välba peale, mul läks küll ainult 1 l.
A.

Oswald
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 16 Juul 2013, 16:34
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas Oswald » 17 Juul 2013, 20:54

Mis on kindlad Highline varustuse tunnused? Kuulutuses olev "Highline" ei pruugi midagi tähendada.
(Pool)nahkistmed, elektriliselt reguleeritavad istmed, puuteekraan, 2-tsooniline kliima, alumiiniumliistud salongis, 17 tollised veljed v midagi muud?
Google abil leidsin venekeelse teema, kuid kahjuks 100% seda keelt läbi ei hammusta.
http://www.passat-club.ru/forum/threads ... omfortline" onclick="window.open(this.href);return false;

Timpz
Huviline
Postitusi: 671
Liitunud: 16 Juul 2010, 14:09
Auto: vw passat
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas Timpz » 17 Juul 2013, 21:02

Passatid tunneb ka highlineid ära kroomitud aknaliistude järgi. Ja kroomliistude järgi ustel ning esivõre.

Lisaks leidsin veel

Comfortline +
Automatic headlights,
Rain sensing automatic wipers,
Auto dipping rear view interior mirror,
Half leather / half alcantara seats,
Alloy wheels,
Front Fog lights.
Viimati muutis Timpz, 17 Juul 2013, 21:04, muudetud 1 kord kokku.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas tlauri » 17 Juul 2013, 21:42

51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Laur
Huviline
Postitusi: 993
Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
Asukoht: Vasalemma
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas Laur » 17 Juul 2013, 22:15

2008 lõpus või 2009 alguses tulid TDI CR mootorid, nende pihustitega probleeme pole väidetavalt. Keskmine kulu 5,6 Kui maantteesõitu pikemalt siis keskmine 4,7
M.O.T.T

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas dellu » 17 Juul 2013, 23:31

No eks ma olen siis ka see paandunud disla fanat, aga oma 13-15000 aastase läbisõidu juures sama võimsa ja sama kerel bensukaga sain vist viimati vaheks 700 euro kanti arvutuste põhjal. Mõlemaga oli kogemus olemas. Minu jaoks küll 700 eurot on juba päris märkimisväärne summa kokku hoida puhtalt kütusevaliku pealt ja ei olnud talvel ka mingeid probleeme. Selle 700 eest saab juba hooratta ka ära vahetatud kui peakski vaja olema.
Arvutuste puhul see keskmine on selline tänamatu number tegelt, igaüks peaks ikka oma sõitude järgi vaatama. Mina sõidan enamuse linnas, eriti veel hommikul ja õhtusel tipptunnil ummikutes elades, seal on asi veel enam diisli kasuks. Jõu poolest diisli vääne on isegi linnas veel "kihvtim", kui bensukat pöördesse punnitada. Korralikult hooldatud autodega on küll viimased talved 0 probleemi olnud. Kindlasti tuleb enne üle vaadata, et eelsüüteküünlad toimiks ja aku korralik oleks. Mina olen nüüd viimastel masinatel enne uued küünlad peale kruttinud ja akud ka korralikud olnud. Oli kasvõi -25 aga Bora käis poolest pöördest nagu +25-ga. tlauri, milliseid kalleid osasid siis talvel disladel pidevalt vahetama peab? Saksamaa/Inglismaalt toodud sellised 10a kanti vanadel on enamasti kõigil eelsüüteküünlad läbi olnud. Pole siis ime, et nii palju nurinat liikvel on, et disladega palju jama,
Tegelikult Eestis väga ei tule välja, aga välismaal räägib ka maantee oluliselt diisli kasuks. Näiteks ma olen Saksamaalt päris palju autosid toonud ja näiteks 4.0 Passatiga ei tahtnud küll bahnil 160-ga tulla, kui kütusekulu näitas ilusti 15-16/100le. Tuli nii 120 tiksuga, et natuke normaalsem oleks. Diisliga samas lased rahulikult 150-ga ja kulu ilusti 7 kanti (olenevalt mootoritest siia-sinna). Oma doonorboraga sai tuldud lõunast Berliinini igal võimalusel põhjagaasiga, enamasti kiirus 180-200, kuigi eks jalgu jäi ka rahavast palju. Hiljem arvutasin, et kusil 10/100le oli kulu. Passatiga oleks vast 25/100le olnud sama. Kui vaatata juba a la Passat B4 autoga kaasnevat manuali, siis seal pannakse juba ammu kirja ka kütusekulu 120 pealt ka, meil täna keegi seda väga ei jälgi.
Viimati muutis dellu, 17 Juul 2013, 23:33, muudetud 1 kord kokku.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas tlauri » 18 Juul 2013, 00:21

Kui uuest peast ei osta siis samuti piiri peal vana, et linnas 20k sõita ainuüksi juba DPF-i pärast. Lühikesed otsad ja iga külmkäivitusega siristab sortsu kütust mööda kolbe otse karterisse ja sellise auto teadlik korras hoidmine on siis otsene mõrv rahakotile. VW esinduses on neid hädalisi terve robikond ja tehnikud hoiavad ainult pead kinni, et müügimehed on linnainimesele vale asja pähe määrinud.
yks kirjutas:2008 lõpus või 2009 alguses tulid TDI CR mootorid, nende pihustitega probleeme pole väidetavalt. Keskmine kulu 5,6 Kui maantteesõitu pikemalt siis keskmine 4,7
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas tlauri » 18 Juul 2013, 00:44

Vaata siin ja ka Audi foorumis natuke ringi ja loe, milliste probleemide ümber käib arutelu. Kokkuhoid ja vähene raha ei käi sellega kokku, kui kasvõi juba pihustite kohta käivat janti jälgida. Need ei ole odavad toimingud ega detailid ja lisaks on inimestel need autod tihti mitmeid nädalaid remondis. See kõik maksab ja kütuse kokkuhoid on kõige selle draama kõrval lihtsalt hädine soovkalkulatsioon. Ära sokkitud õli, pihustid ja turbo on siis veel sissejuhatus järgmisele seiklusele, mille tagajärjel ei suuda DPF ennast puhtaks lüüa ja lihtsalt kooleb. Loomulikult lüüakse siis filter vahelt välja ja makstakse kõige selle tralli eest, et EGR + DPF välja progeda. Läheb veel nädal või kaks ja löövad ka rangemalt need tegelikud vead välja, miks DPF regeneratsiooni ei suutnud teha.
Nu peab fanaatik olema, et kõike seda taluda. See võib olla hasart, soov midagi tõestada või mida iganes muud aga see ei sobi kõigile.
dellu kirjutas: tlauri, milliseid kalleid osasid siis talvel disladel pidevalt vahetama peab?
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas dellu » 18 Juul 2013, 08:00

No PD pihustite kohta näiteks olen loomulikult lugenud, aga arvestades palju VW ja Audit Eestis liikvel, siis loomulikult kisa "kostub kaugemale". Kui mingi Hyundaid a la 10x vähem müüakse, siis selle kohta ei kuulegi. See PD pihustite teema on ka pigem õlivahetamise probleem, lastakse välbad ulmepikaks. Teiseks saab alati osta pihusteid ka näiteks ebay abil oluliselt parema hinnaga kui a la esindusse sisse lennates. Minu Borat vaatamas käinud noorhärra isa PD passat oli Eestist uuena ostetud ja üle 400 000 oli kellal. Ühtegi pihusti probleemi polnud sinnamaani olnud, või oli äkki 1 vahetanud. Midagi sellist igatahes oli. Kui nüüd arvutada, et minu kulude juures oleks võit sama läbisõidu juures pea 19 000 eurot (arvutatud küll puhta linnasõidu pealt, aga mul enamus ongi, samas 400k peaks maanteed ka sõitma muidugia). Eks natuke see summa langeks, aga noh 18 000 eest saab ikka päris palju ära teha. Arvatavasti suisa uue mootori peale osta isegi.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

Laur
Huviline
Postitusi: 993
Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
Asukoht: Vasalemma
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas Laur » 18 Juul 2013, 09:04

Eks see bensiin diisel sama tark vaidlus nagu ka lamell või naast. Kuigi tean juba paari bensiini fanaatikut, kes nüüd sõidavad siiski "masuudipressiga"
Tänapäeva diisel on igakell linnas mugavam liigelda, just oma madalalt tuleva jõu pärast.
M.O.T.T

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas dellu » 18 Juul 2013, 09:24

No ma arvasin ka kuni 2008a-ni, et traktorite kütus. Siis ostsin Saksas liiklemiseks ja siin ära müümiseks ühe G4 disla golfi ja mõtlesin ka, et mis moodi saab auto linnas nõnda mõnusalt liikuda ja samas nii vähe kütust võtta. Poola jaoks olin rahavahetuse punkti jaoks summa valesti meelde jätnud ja vahetasin 100 zlotti, ehk umbes 25L jagu vähem raha. Aga igatahes Leetu ma saadud kogusega jõudsin (Varem olin bensukaid toonud ja kuluarvestused ka umbkaudu selle põhjal). Peale seda pole enam ühtegi bensukat soetanud, v.a hobiauto, mis on bensukas. Aga tundub, et ehitatav igapäevasõiduk, mis ka nüüd diiselmootoriga saab vist kiiremaks kui bensukaga hobiauto :D (samade kerede peal).
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

Oswald
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 16 Juul 2013, 16:34
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas Oswald » 18 Juul 2013, 11:25

Kuivõrd esinduse ostueelne ülevaatus diisli võimalikke vigu välja loeb? Kas OBD2 bluetooth " junn" oskab ka midagi kasulikku välja lugeda? Väga paljude autodega esinduse külastamine on veidi kulukas. Ja kui palju saab uskuda mitte-VW esinduste müüdavaid masinaid, millel "tehniline kontroll t eostatud"?
Eks kasutatud auto ostmine ongi kahjuks vedamise värk. Vedamise korral ~700-ga plussis, enamvähem õnnestumise korral läheb see remondikulusse ja ebaõnnestumise korral maksad kõvasti peale.
Praeguse autoga sai eelnevalt kontrolis käidud ja ikka päris kenasti raha sisse laotud. 2006-2008 masinad on ka 5+aastat vanad ja eelmise omaniku tegematajätmisi ei tea ju keegi..

riio
Huviline
Postitusi: 339
Liitunud: 10 Juul 2005, 11:47
Asukoht: Pealinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas riio » 18 Juul 2013, 11:42

Natuke naljakas lugeda siin seda diislite maha tegemist. Kui mina sain 2007 oma esimese diisli siis hakkasin väljavahetama teisi peremasinaid mis olid bensiini mootoritega. Kui eelnevalt kogesin traumasid lambda, kattide, süütepoolide jne, siis diislitel neid pole (kattid vahelt välja lõigata, eestis pole vajalikud). See jutt kus keegi ajab, et kallim hooldus ja jne, pole minu jaoks usutav. Ei tea kas minul on vedanud aga pole olnud diislitega probleeme ja rahakott puhkab. Omanud/oman VW 1.9 55kw (91 a),VW 1.9 77kw (2008), BMW 3.0 135kw (2000 a), Audi 2.5 tdi 103 kw (96a) ja nüüd sai 2 päeva tagasi soetatud Polo 1.6 TDI (2010). Ja seoses tööga sõitnud väga palju erinevate muude markidega millel nii bensiini kui diisleid peal. Ainuke "suurem kulu" mida täheldan on see 1 liiter või vähemgi mootori õli mida siis karteris diislitele rohkem mahub. Pole olnud talve kus poleks käima läinud ega ka külmaks salong jäänud. loomulikult tuleb osta selline diisel mootor mis ka töötab ja kestab. Mitte 2.0 tdi 103kw (pole halb aga omad mured) ja 2.5 V6 tdi, et siis kiruda ja vinguda hiljem kui halb on diisel jne. Pealegist säilitab diisel mootoriga isend paremini oma järelturu väärtust ja kannatab kordades suuremaid läbisõite. Ise teostan iga 10 000 km ( see Longlife õli jutt unustage ära) tagant õli vahetust ja 20 000 km tagant filtrite vahetusi ja kõik kestab. Hetkel teen esimest korda suuremat remonti diislile. Nimelt huvipärast vahetan välja 2.5 R5 TDi-l kõik pihustiotsad uute vastu, sest autol täitub 400 000 km (austusest auto vastu) ja see kulu on koos tööga max 200 euri (sisaldab pumba näppimist). Seega 200 eurot pole just 6 aasta jooksul just suur raha mida olen valmis mootorile kulutama. Eelnevalt sain 3 aastaga (bensiinikaid omades) vahetada 3 lambdat, ostsin 2 katalüsaatorit, 1 süütepooli ja see number on juba meeletult suurem summa.
Ei hakka siin kiidulaulu tegema...võib olla olen loll aga sellised on minu kogemused 10 aasta jooksul.
Pean iga auto kohta päevikut kuulutuste ja kütuse kohta ( nii öelda euro/per 100 km) ja minul on tulnud sõitmine/pidamine 25-30% odavam diislitega selle 10 aastaga. Läbisõit on keskmiselt 15 tuhat aastas ja seda kahel masinal korraga. Las igaüks otsustab. Vag diislite kohta kehtib oma reegel: 1. On tootnud parimaid mootoreid 2. Ja on tootnud halvimaid mootoreid diisli maailmas. See millise keegi endale ostab on oma teha. Aga kui astutakse valesse auku ei tasu kohe nutulaulu alustada, sest ise olid rumal jne.
Edu kõigile.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas tlauri » 18 Juul 2013, 13:41

Ka mul oli natuke naljaks pärast seda lauset edasi lugeda, eriti selles võtmes justkui mootor tähendab autot.
riio kirjutas:Natuke naljakas lugeda siin seda diislite maha tegemist.
Pehmelt öeldes täielik müüt. Diisel mootoriga autode järelturg ületab kordades FSI ja TFI! Pane mobile.de otsingusse 2008+ autod ja vaata, mis osakaal alles jääb. Need diislid on sakslase käes nn esimese hooramise läbinud masinad, mis ootavad a la ullikest, kes luges su "kogemust" ja usub, et lollus on eraldi rass ja siia ei ulatu. Loomulikult valitakse siis veel kõige odavam visuaalsete veatunnusteta diisel ja algab elu nagu loto piletiga. Eestlane häbeneb oma lollust ja võrdleb ennast lähima naabriga. Kui naaber teeb samu "lollusi" siis enesetunne muidugi laseb hingata ja oma ühe 10 a. elu kogemustele usku lisada. Igal asjal on oma eesmärk. Mõne inimese jaoks on kriteerium seatud ainult usaldusväärsusele ja selle mõõdik on labane, kas on või ei ole. Sama nagu rasedusega, mida pole olemas "natuke". Eriti mõttetu kriteerium on läbisõidust rääkida inimesele, kes tarbib autot vaid 4-5 aastat ja kokku max 80k-100k km ehk siis ostab sakslase rondi, remondib selle ja siis müüb asjatundjast "õiget autot osta oskavale naabrile". Pealegi kõigi inimeste jaoks ei ole auto ainult liikumisvahend kui kulukoht ja ainuõige koht, kust kulusid kokku hoida. Sama hästi võib hommikujooksu asemel mõne takso järgi joosta ja arvutada, kui palju raha on säästetud. Koom on sellise mõtlemise juures see, et raha mida kokku hoida on vaja enne teenida ehk investeerida. Mõnel inimesel jääb ka 10 a. kogemusest sellest aru saamiseks paraku väheks. Neid autod, mis kvalifitseeruvad investeeringu alla on siiski väga-väga unikaalsed.
riio kirjutas: Pealegist säilitab diisel mootoriga isend paremini oma järelturu väärtust ja kannatab kordades suuremaid läbisõite.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas tlauri » 18 Juul 2013, 13:56

Ülivähe saad midagi teada, eriti diisli osas. Eestist ostes oskab igaüks vearegistri kustutada enne auto näitamist ja selle BT klotsiga mõõteplokkidele ligi ei saa, et parameetreid vaadata.
Oswald kirjutas:Kuivõrd esinduse ostueelne ülevaatus diisli võimalikke vigu välja loeb? Kas OBD2 bluetooth " junn" oskab ka midagi kasulikku välja lugeda?
Üldiselt võid usaldada, mis must-valgel kirjas. Kasutatud autot ostes jääb alati alles mingi teadmatus, mida ei pruugi ka VW teada või näha ehk, mis avaldub alles mingi aja pärast. Mootorile "kontrollitud" inspektsiooni tunnust ei suuda vahel anda ka kõige kõvemad spetsid, mis tähendab riski hävingut kuni 3000EUR. Tõsine hooletus on osta autot vaid väliste tunnuste või piltide järgi ilma põhjaliku kontrollita. Kontrollile kuluv summa on mõistlik lugeda auto ostu protsessi kulude sisse, olgu neid siis kasvõi 2, 3 või 5 kontrolli, mille vahel valid.
Oswald kirjutas: Ja kui palju saab uskuda mitte-VW esinduste müüdavaid masinaid, millel "tehniline kontroll t eostatud"?
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

KuldarA
Huviline
Postitusi: 1426
Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
Telefon: 56248247
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas KuldarA » 18 Juul 2013, 14:12

Suur vahe on sees kas see diiselmootoriga auto on ehitatud 2000 alguses või enne seda ehk siis pmst ainuke "keskkonna nõue" on EGR, mille puhastamine/vahetus/pimedaks tegemine soodne ja lihtne tegevus.

Teine jutt on uuematele heitmenormidele vastavad diislid ja pumppihustitega diislid. Seal on juba tahmafilter, sisselaske plastik klapid(butterfly flaps), EGR jms.

Pidevatel lühikestel otstel linnas ei jõua auto tahmafiltrit regenereerida korralikult ning see ummistub kiiresti ning tavainimesele, kes ei tea, et selle saab ka välja progreda ja eemaldada või, et esimese märgutulega saab manuaalset põletust teha, läheb see lõbu kalliks. Lisaks kummitab selliseid lühikese otsa autosid õlitaseme tõus ehk tahmafiltri regenereerimiseks pihustatakse rohkem kütust, mida auto ei jõua ära põletada ja see üleliigne kütus voolab karterisse. Kui seda piisavalt palju tuleb, siis võib auto lõhkuma minna ja kui juhuslikult veel automaat kast juhtub olema, siis pole midagi teha. Sama juhtub ka DPF-i ehk tahmafiltri valesti eemaldamisel.

Lisaks "kurikuulsad" pumppihustid, mis VW/Audide omanikele palju muresid tekitavad, see pole küll otseselt linna või maantee sõidule omane viga või kummagi poolt tekitatud vaid pigem järgmine AGA diisli ostmisel.

Samal ajal ei ole ka linnaliikluses ummikus olles see kütusekulu diislil nii drastiliselt parem kui bensiinimootoriga autol.

Samas ei ole see FSI/TFSI mootor oma vigade poolest sugugi parem, kuna ka juba kõrgsurve pumbaga jms ehk remont sama kallis kui diislil. Lisaks võite Googeldada FSI Carbon Build up, mis lühidalt öeldes tähendab seda, et kuna tegu otsepritsega, siis bensiin ei "pese" klappe enam nagu vana tehnoloogiaga ning seetõttu tekib sinna sade, mille puhastamine on võimalik ainult mehaaniliselt ja seetõttu kaotab mootor märgatava osa oma võimsusest .

Seega kokkuvõttes on ikkagi mõistlikum võtta diisel, millel DPF jms õigesti välja progretud või siis sõita lihtsalt piisavalt maanteel.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas tlauri » 18 Juul 2013, 14:25

FSI klappidele kogunev on nohu alla 300k sõitnud autole. Täielik pseudo probleem ja valdavalt inseneride vaidluse aspekt hoolduse ja tehniliste nüansside valguses.

Mitte kuskilt ei lugenud välja, miks 5+ vana diisel on linnas kuni 20k mõistlikum(?) Eriti veel selles võtmes, et puudub konkreetne auto, mida vaadata ja võrrelda.
hardrock14 kirjutas:
Samas ei ole see FSI/TFSI mootor oma vigade poolest sugugi parem, kuna ka juba kõrgsurve pumbaga jms ehk remont sama kallis kui diislil. Lisaks võite Googeldada FSI Carbon Build up, mis lühidalt öeldes tähendab seda, et kuna tegu otsepritsega, siis bensiin ei "pese" klappe enam nagu vana tehnoloogiaga ning seetõttu tekib sinna sade, mille puhastamine on võimalik ainult mehaaniliselt ja seetõttu kaotab mootor märgatava osa oma võimsusest .

Seega kokkuvõttes on ikkagi mõistlikum võtta diisel, millel DPF jms õigesti välja progretud või siis sõita lihtsalt piisavalt maanteel.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

KuldarA
Huviline
Postitusi: 1426
Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
Telefon: 56248247
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

Re: Passat B6 fsi, tfsi või tdi?

Lugemata postitus Postitas KuldarA » 18 Juul 2013, 14:44

Need 2000 ümber tehtud diislid on sellepärast mõistlikud, et nende ülalpidamiskulud on veel suhteliselt mõistlikusse auku ja pole selliseid spetsiifilisi asju, mis eriti just linnasõidul peavalu võivad tekitada, lisaks ökonoomsed. Eks vanusest hakkavad neil ka juba erinevad vead tekkima, aga sama on bensukatega.

//edit: Enamik järelturu B6 Passatid on 200k kandis läbisõiduga(kellal) ehk siis just paras aeg selle FSI probleemi poole kiikamiseks ja hakkab ta sinna kogunema juba varem.
Viimati muutis KuldarA, 18 Juul 2013, 14:46, muudetud 2 korda kokku.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Vasta

Mine “Autoostu abi”