hammmasrihma vahetus passat 98a

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

karburaator24
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 05 Mai 2009, 11:17
Telefon: 5147255
Auto: vw passat 1.8 98a
Asukoht: raplamaa/tallinn

hammmasrihma vahetus passat 98a

Lugemata postitus Postitas karburaator24 »

kas keegi on vahetanud passatil 1.8 bens 98 a. hammasrihma ja rullikuid?kui keeruline see on ja kui palju tuleb lammutada et ligi pääseda?kasutasin otsingut andis viite vanale lehele mis oli kinni pandud ,muud asjalikku pole leidnud:S

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

Pead nina lahti võtma, radikad eesst jne, siis saad laiali nina ja ligipääsu rihmadele.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

karburaator24
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 05 Mai 2009, 11:17
Telefon: 5147255
Auto: vw passat 1.8 98a
Asukoht: raplamaa/tallinn

Lugemata postitus Postitas karburaator24 »

woody kirjutas:Pead nina lahti võtma, radikad eesst jne, siis saad laiali nina ja ligipääsu rihmadele.
see tähendab siis et ikka mahlad ka välja vaja lasta jah?siit küsimus kui palju läheb tosooli sellele passatile?


[Muudetud: 14-10-2009 karburaator24]

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

http://www.omv.com/portal/01/com/kcxml/" onclick="window.open(this.href);return false; ... I0BR5_1566

Äkki aitab sind.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

Monah
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 20 Jaan 2007, 20:22
Auto: VW Vento VR6
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Monah »

Esiotsa vottad lahti aga ei pea maha votma.
Kui veepumpa ei vaheta siis pole tosooli vaja valja lasta.

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

Kui nüüd mõelda hästi selle asja üle, siis tekib küsimus, et milleks jätta veepump vahetamata, kui seda tuleb tegema hakkata ka kunagi. Ja võib- olla kohe vahetult peale rihma vahetust... Kus see ajavõit siin on või siis rahasääst??
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

karburaator24
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 05 Mai 2009, 11:17
Telefon: 5147255
Auto: vw passat 1.8 98a
Asukoht: raplamaa/tallinn

Lugemata postitus Postitas karburaator24 »

mis möttes et kunagi tuleb hakata??? kui nii vötta siis tuleb ju kohe uus auto osta köik jupid lagunevad ju kunagi...

4ratast
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 27 Juun 2006, 14:41
Auto: BMW i4 M50
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 18 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas 4ratast »

karburaator24 kirjutas:mis möttes et kunagi tuleb hakata??? kui nii vötta siis tuleb ju kohe uus auto osta köik jupid lagunevad ju kunagi...
Ka veepumbal on tehase poolt ette nähtud vahetuse välp. Mu arust peaks (loe: PEAKS, aga tavaliselt ei pea) A varuosa veepump vastu pidama 2 rihmavahetuse välpa. Ma ütleks, et selline lähenemine on siinmail suht riskantne, kuna talvel on jahutusvedelik meie maal palju paksem kui on seda kuskil lõuna saksas.

Ja kui pump kokku jookseb, siis saad suure-suure arve omale :exclamation:

Kõigil mootoritel millel veepumpa veab ringi hammasrihm ja millel pumba rikke korral on kahjud väga suured on siiski soovitav pumpa vahetada.
▇ ▅ █ ▅ ▇ ▂ ▃ ▁ ▁ ▅ ▃ ▅ ▅ ▄

Kasutaja avatar
anti555
Huviline
Postitusi: 145
Liitunud: 09 Aug 2006, 11:22
Auto: VW Passat B8 Variant 4Motion Highline 2.0TDi 140kw
Asukoht: tartu

Lugemata postitus Postitas anti555 »

Monah kirjutas:Esiotsa vottad lahti aga ei pea maha votma.
Kui veepumpa ei vaheta siis pole tosooli vaja valja lasta.

kuidas ilma jahutusvedeliku välja laskmata jahutus radika eest saab?

karburaator24
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 05 Mai 2009, 11:17
Telefon: 5147255
Auto: vw passat 1.8 98a
Asukoht: raplamaa/tallinn

Lugemata postitus Postitas karburaator24 »

4ratast kirjutas:
karburaator24 kirjutas:mis möttes et kunagi tuleb hakata??? kui nii vötta siis tuleb ju kohe uus auto osta köik jupid lagunevad ju kunagi...
Ka veepumbal on tehase poolt ette nähtud vahetuse välp. Mu arust peaks (loe: PEAKS, aga tavaliselt ei pea) A varuosa veepump vastu pidama 2 rihmavahetuse välpa. Ma ütleks, et selline lähenemine on siinmail suht riskantne, kuna talvel on jahutusvedelik meie maal palju paksem kui on seda kuskil lõuna saksas.

Ja kui pump kokku jookseb, siis saad suure-suure arve omale :exclamation:

Kõigil mootoritel millel veepumpa veab ringi hammasrihm ja millel pumba rikke korral on kahjud väga suured on siiski soovitav pumpa vahetada.
aga sellel autol ei vea hammasrihm on eraldi kiilrihmaga.ja tosool on just külmast peast vedelam kui soojast peast...nii et erilist kokkujooxmisohtu ei tohiks nagu olla

karburaator24
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 05 Mai 2009, 11:17
Telefon: 5147255
Auto: vw passat 1.8 98a
Asukoht: raplamaa/tallinn

Lugemata postitus Postitas karburaator24 »

anti555 kirjutas:
Monah kirjutas:Esiotsa vottad lahti aga ei pea maha votma.
Kui veepumpa ei vaheta siis pole tosooli vaja valja lasta.

kuidas ilma jahutusvedeliku välja laskmata jahutus radika eest saab?
vaatasin ise ka et radikas tuleb eest ära vötta sest seal vahel pole absoluutselt ruumi

4ratast
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 27 Juun 2006, 14:41
Auto: BMW i4 M50
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 18 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas 4ratast »

karburaator24 kirjutas:
4ratast kirjutas:
karburaator24 kirjutas:mis möttes et kunagi tuleb hakata??? kui nii vötta siis tuleb ju kohe uus auto osta köik jupid lagunevad ju kunagi...
Ka veepumbal on tehase poolt ette nähtud vahetuse välp. Mu arust peaks (loe: PEAKS, aga tavaliselt ei pea) A varuosa veepump vastu pidama 2 rihmavahetuse välpa. Ma ütleks, et selline lähenemine on siinmail suht riskantne, kuna talvel on jahutusvedelik meie maal palju paksem kui on seda kuskil lõuna saksas.

Ja kui pump kokku jookseb, siis saad suure-suure arve omale :exclamation:

Kõigil mootoritel millel veepumpa veab ringi hammasrihm ja millel pumba rikke korral on kahjud väga suured on siiski soovitav pumpa vahetada.
aga sellel autol ei vea hammasrihm on eraldi kiilrihmaga.ja tosool on just külmast peast vedelam kui soojast peast...nii et erilist kokkujooxmisohtu ei tohiks nagu olla
"My Bad" kui sellel mootoril ei vea pumpa hammasrihm. Mina räägin jahutusvedelikust mitte tosoolist (jahh .. kaks erinevat asja ja ma enam ei viitsi seletada miks nad erinevad on) ning äki sa oskad ütelda kuidas on siis füüsikaliselt võimalik, et lahja jahutusvedeliku korral on oht ploki lõhki külmumisest olemas. Ma tõesti ei tea kas 100% kontsentratsiooniga jahutusvedelik on külmast peas sama viskoossusega kui soojast peast (füüsika tunnist 10 aastat tagasi on midagi meeles, et see justkui ei saa nii olla ... targemad jälle parandavad). Teades aga, et mootoris on jahutusvedelik lahjendatud kujul (destilleeritud)veega ning et see vesi ei ole ka destilleeritud kujul 100% saaste vaba (ülipuhast vett on tõesti võimalik jahutada alla 0 kraadi celsiust nii et selles ei moodustu jääkristalle), siis igasugune füüsikaline loogika minu peas ütleb et mida külmem on jahutusvedelik seda "paksem" ta on :dork:
Füüsikud laske nüüd käia ja tapke mu loogika :ninja:
▇ ▅ █ ▅ ▇ ▂ ▃ ▁ ▁ ▅ ▃ ▅ ▅ ▄

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

Ei saa aru inimestest, kes hoiavad kokku selleks, et pärast, peale veepumba elupäevade lõppemist, saaks uuesti teha sama tööd, mis hammasrihma vahetusega. Selle vahega, et ei pea uut hammasrihma ostma, heal juhul.
Tarkuse teradest on ka pisut nagu midagi valesti aru saadud. Jahutusvedelik ei ole kunagi mootoris külmast peast vedelam, kui soojast. Mingi päris hull loogika küll.
Või püüad väita, et sinu auto sõidab kontsentraadiga? Siis on sul talvel ikka väga külm sõita ja imestaks, et auto üldse veel sõidab.
Kust selline arvamus, et jahutusvedelik külmast peast vedelam on???? Seleta ära siis miinus 27 mõnele autole jahutus süsteemi tekkiv sült, see ei ole vesi...
Ja veepumpa ei vea sul tõesti hammasrihm, aga vahetamiseks kisud maha ikkagi kõik, mis sinna ette jääb, kaasa arvatud nina. Olen ise sellise ämbri astunud, kui uskusin klienti, kes olevat veepumba kunagi vahetanud. Tehases vahetati jah.
Mõtle nüüd ise, et kas tahad lollusi edasi ette kujutada või ostad selle veepumba ka ja vahetad korraga. Teed enda elu lihtsamaks. Sest kui sul veepump lendab näiteks 30000 km peale rihma vahetust, siis ostad juba koos rihma komplektiga veepumba. Nagu surnud ring või mis.
Ja vaevalt, et veepump maksab uue auto hinda : http://ladu24.ee/et/ladu2/5725/7025,57276,0,1/253444" onclick="window.open(this.href);return false; , see veel komplektne pump ka, koos korpusega. Odavam maksab : http://ladu24.ee/et/ladu2/5725/7025,57276,0,1/253357" onclick="window.open(this.href);return false; .
Nii, et eks ise tead.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

Monah
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 20 Jaan 2007, 20:22
Auto: VW Vento VR6
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Monah »

Nii, raagin enda seisukohast.
Kui olete hasti tahelepannud siis nii monelgi inimesel on hetkel rahadega mured ja iga kroon on arvel.Seega kui vajadust ei ole siis veepuma ei vaheta. Soovitan muidugi alati aga otsustab ikkagi klient ise. Kuna bensukal veepump saab vedu eraldi rihma pealt millel ei ole pingutust kui sellist, siit voiks jareldada et veepump ei saa vaga suurt koormust ja voib kesta teinekord vaga palju kilomeetreid. ( Alati saab kontrollida pumbavolli lotku ja vabajooksu).
Ma ei oska muidugi oelda kui kaua keegi vahetab hammasrihma Passatitel 97-kuni 2004 aga ise julgeks oelda et ise saan sellega hakkama diislil u. 1t.40 min , ja bensukal 2,5 tunniga ( tingimusel et koik poldid tulevad lahti) diislil selle aja sees vahetab ka veepumpa, bensukal tuleb minti 30 minti juurde. Esiotsa vottab nii palju lahti et stange maha, koik muud asjad ( radikad, vendikad jne jne jne jaavad kylge).

Lugupidamisega Aleksei.

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

See on õige küll, aga kes garanteerib selle, et kui rihma lõdvaks lased pingutist ja pärast uuesti ära pingutad, et keraamiline tihend pidama jääb enam? See sama ämber oligi minul.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Foorum ruulib täiega. Uued kogemused et MITTE nina eemaldada rihma ja muude detailide vahetuseks ainult ,,aja,, võitmiseks on siiski arusaamatu. Stange võtad maha,kõik muud(radikad jne.) jäävad külge. Nöögid ju ise ennast Aleksei,kui enam üle koera saba ei jõua hüpata,ehk natuke veel ja plats tööks on puhas.

Monah
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 20 Jaan 2007, 20:22
Auto: VW Vento VR6
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Monah »

T6nis2 kirjutas:Foorum ruulib täiega. Uued kogemused et MITTE nina eemaldada rihma ja muude detailide vahetuseks ainult ,,aja,, võitmiseks on siiski arusaamatu. Stange võtad maha,kõik muud(radikad jne.) jäävad külge. Nöögid ju ise ennast Aleksei,kui enam üle koera saba ei jõua hüpata,ehk natuke veel ja plats tööks on puhas.
T6nn, sa oled jalle mingeid seeni soonud, mis natuke veel ja plats puhas ??? Tulede pistikud, vendikapistikud, turbolodvikud, jahutus radika lodvikud, ja nyyd koige huvitavam osa - kliimaradikas- , mis sa pakkud selle tyhkas lasta ja parast kliendil lasta selle uuesti taia????
Cammoom, motle peaga mees , vaid mitte selle kohaga mille peal sa istud. Tanu sinusugustele ongi monedes kohtades hammasrihmavahetus kallim kui esinduses!

Monah
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 20 Jaan 2007, 20:22
Auto: VW Vento VR6
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Monah »

woody kirjutas:See on õige küll, aga kes garanteerib selle, et kui rihma lõdvaks lased pingutist ja pärast uuesti ära pingutad, et keraamiline tihend pidama jääb enam? See sama ämber oligi minul.
Aga nt 1.8 turbo mootoril veepumbale ei olegi pingutid ja seda ei ole vaja yldse puutuda kui veepumpa ei vaheta, alumine katte tuleb ilusti ju valja. Voi ma eksin ?

Mina pidasin silmas AEB mootorit (110kw 97 aasta.)


[Muudetud: 19-10-2009 Monah]

GTI
Moderaator
Postitusi: 7963
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 177 korda

Lugemata postitus Postitas GTI »

Viimane 1,8T millel rihma vahetasin (132kw) oli veepump küll hammasrihma pealt - kas esineb siis mõlemaid variante?

[Muudetud: 19-10-2009 GTI]
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Wizard
Huviline
Postitusi: 1129
Liitunud: 01 Mär 2005, 13:30
Auto: g4 variant `05
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Wizard »

minu teada on `98a edasi ka veepump hammasrihma pealt
Br.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Häbi sul pole,Aleksei. Kliima radikas tõstetakse pesadest välja ja keeratakse lihtsalt kõrvale,kunde poolsesse külge. Kas sul on ka probleem,et jahutusvedelik välja lasta? See ju köki möki muude tööde juures.

Monah
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 20 Jaan 2007, 20:22
Auto: VW Vento VR6
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Monah »

T6nis2 kirjutas:Häbi sul pole,Aleksei. Kliima radikas tõstetakse pesadest välja ja keeratakse lihtsalt kõrvale,kunde poolsesse külge. Kas sul on ka probleem,et jahutusvedelik välja lasta? See ju köki möki muude tööde juures.
Ja siis murrame kliimatorusid, kriimustame kliendi auto, edu sulle.
Saladus katte all voin oelda et tehase norm aeg on alla 3 tunni ja see ei nae ette radikate mahavotmist/kliimaradika torude painutamist;)

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5669
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
Asukoht: Peetri
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 580 korda

Lugemata postitus Postitas jussike »

Ja eriti köki-möki on pärast süsteemist õhk välja saada? Milleks endale tööd juurde teha ja miks peaks klient selle kinni maksma, kui töömees loll on ja liigselt aega raiskab tööle, mida pole tarvis teha?
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Monah
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 20 Jaan 2007, 20:22
Auto: VW Vento VR6
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Monah »

Passat 1.8 bens veepump 98a. --- http://www.detali.ru/cat/au/au.mycat?Se" onclick="window.open(this.href);return false; ... 0cnExi2CJZ

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Selline on siis VW. foorum. Juss kus kohast õhku välja vaja lasta,aleksei -siis murrame kliima torusid,kriimustame kliendi autot. Antke tuld nõuannetes.

Vasta

Mine “Mootor”