K:xenoni kohta

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
tatsukas
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 31 Mär 2006, 17:53
Asukoht: viljandi

K:xenoni kohta

Lugemata postitus Postitas tatsukas »

paigaldasin enda passat98a xenon kiti h7 6000k aga need on halvemad kui tavaline h7 55W.
Kas on asi selles et refliktoriga, mitte luup?

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3362
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 56 korda

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

Kas seda foorumi tuledejuttu oled lugenud?
Siit järeldub, et 6000K just midagi head loota pole nähtavuse poolest.
http://foorum.vwklubi.ee/viewthread.php?tid=39946" onclick="window.open(this.href);return false;

Üks hea video ka 4300k ja 6000K tulede nähtavuse kohta:
http://www.youtube.com/watch?v=32hYjQ84aJ8" onclick="window.open(this.href);return false;

[Muudetud: 27-12-2009 HawkHill]

tatsukas
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 31 Mär 2006, 17:53
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas tatsukas »

video järgi tundub et 4300k paremad. ex tuleb proovida.

tatsukas
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 31 Mär 2006, 17:53
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas tatsukas »

ostsin 5000k pirnid ja need hulka paremad kui 6000k. nüüd näeb sõita ka.

daff
Huviline
Postitusi: 601
Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Lugemata postitus Postitas daff »

see ei ole minu silmis usutav, et valgustemperatuuri tõttu näitavad kehvemini, ilmselt siis asi ongi selles, et su reflektorid ei suuda xenonite valgust normaalselt hajutada. mul sõbral xenonite luubid (a4 97 tuuningtuled inglitega) ja 9000K pirnid näitavad igal juhul paremini kui minu passati reflektorid cool bluedga. kusjuures tema luubid tavaliste pirnidega valgustavad ainult tee servi, aga auto eest on nagu kott.

Planktupus
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 02 Mai 2009, 19:43
Auto: Bora
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Planktupus »

tatsukas kirjutas:paigaldasin enda passat98a xenon kiti h7 6000k aga need on halvemad kui tavaline h7 55W.
Kas on asi selles et refliktoriga, mitte luup?
Kui tahad xenone paigaldada, kasuta vastavaid laternaid ja seadmeid.
Pole mõtet teisi pimestada!

daff
Huviline
Postitusi: 601
Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Lugemata postitus Postitas daff »

see, kas pimestab või mitte oleneb täiesti konkreetsest reflektor. seda peaks teoorias nägema pimedas pimedas seina ääres seistes, kui lõikab valguse selgepiiriliselt ära, siis ei pimesta, kui hajutab ka piirist ülesse poole, siis pimestab ning minda rohkem hajutab, seda rohkem pimestab. kusjuures xenonite jaoks mõeldud ja valesti reguleeritud tuled pimestavad isegi rohkem kui xenonite jaoks mitte mõeldud, aga õigesti reguleeritud laternad. sõidan tihti maanteedel ja näen palju autosid, mis tegelikult xenone kasutada ei tohiks, aga kasutavad ning ei pimesta.

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas freeser »

pimestavad ka tavapirniga sõitjad kes ei taha ei viitsi ei oska oma tulesi paika keerata ja siis sõidavad uhkelt pimestavate tuledega ja udutuled säravad ka täies hiilguses.

Planktupus
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 02 Mai 2009, 19:43
Auto: Bora
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Planktupus »

daff kirjutas:see, kas pimestab või mitte oleneb täiesti konkreetsest reflektor. seda peaks teoorias nägema pimedas pimedas seina ääres seistes, kui lõikab valguse selgepiiriliselt ära, siis ei pimesta, kui hajutab ka piirist ülesse poole, siis pimestab ning minda rohkem hajutab, seda rohkem pimestab. kusjuures xenonite jaoks mõeldud ja valesti reguleeritud tuled pimestavad isegi rohkem kui xenonite jaoks mitte mõeldud, aga õigesti reguleeritud laternad. sõidan tihti maanteedel ja näen palju autosid, mis tegelikult xenone kasutada ei tohiks, aga kasutavad ning ei pimesta.

Alustaks sellest, et USA’s on HID Kitid illegaalsed, sellepärast et DOT ütleb nii. Nende standardite järgi ei või kasutada HID pirni esitule sisse mis on mõeldud kasutamiseks halogen pirni jaoks. Üks reflektor on tehtud peene helendava traadijupi jaoks, teine aga helendava gaaskapsli jaoks. Tänapäeva reflektorid/projektorid esituledes on disainitud väga rangete standardite järgi ning isegi kui gaasikapsel asub täpselt samas kohas kus hõõgniidiga pirn, esineb ikkagi “hot spote” (mõned täpid mis on teel rohkem valgustatatud ning samas mõned kohad mis on vähem valgustatud), erinevad peegeldused kohtades kus neid ei peaks olema mis põhjustavad ka vastutulijate pimestamise.

See on erand, kui xenon-tulesid reguleeritakse, kuna xenonid reguleerivad end ise.
Ja seinaäärne reguleerimine ei anna tulemust.

daff
Huviline
Postitusi: 601
Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Lugemata postitus Postitas daff »

ma ei rääkinud seinaäärsest reguleerimisest vaid sellest, et seina ääres suht näeb ära, kas on oht vastutulijaid pimestada või ei ole. ma tean, et üks tuli on mõeldud niidi ja teine helendava kupli jaoks, kuid arvestatav ja mitte pimestav tulemus võib olla ka tavalise tulega, seda eriti luupide puhul. mina isiklikult mingi hetk plaanin endale mingi hetk xenone ette proovida seina ääres, kui hajutab piirist üles poole (eriti just vasakul serval), siis ette ei pane, kui seinal pilt normaalne, siis panen ette.

xenoni automaatne regulaator, mis eestis kohustuslik on koos xenonitega toimib vaid siis kui auto tagaosale kaalu lisada, aga seda saab ka ise reguleerida kui on elektriline kõrguse regulaator, seega minu silmis on tegu mõtetu jubinaga. peale ka siis kui automaatne regulaator on peal tuleb tuled paika reguleerida, et automaatne regulaator teaks mis asendis tulesid hoida üldse, kui tuled reguleerida "taevasse", siis hoiabki regulaator neid nii, et pimestaks vastu tulijat ka spetsiaalsete xenonite jaoks mõeldud tuledega.

freezeriga olen nõus valesti reguleeritud tulede kohapealt, et vägagi häirivad on need. aga udukate kohapealt ma ei saa virisemisest aru, mind ei ole veel ükski õigesti reguleeritud udukas pimestanud, pigem ikka valesti reguleeritud pooltuled. millest ma aru ei saa ainilt on, et miks paljud, kellel xenonid ees kasutavad samal ajal ka udukaid, sest reeglina on udukates ikka tavalised pirnid sees, need teevad valguse vaid kollasemaks ega anna midagi juurde.

Kasutaja avatar
HawkHill
Foorumi ja kodulehe admin
Postitusi: 3362
Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
Telefon: 58043333
Auto: VW CC Sport Plus
Asukoht: Tallinn / Haapsalu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 56 korda

Lugemata postitus Postitas HawkHill »

daff mis seal arusaada - udukad valgustavad lihtsalt tunduvalt madalamalt ja annavad madala laiema kiire, mis teeb näiteks tee äärejoone palju paremini jälgitavaks. Isegi kasutan ka neid vahetevahel koos xenonidega kui tume asfalt palju valgust neelab.

Ja minu tähelepanekut mööda reguleerib ka tehase automaatne valgusregulaator tulede kõrgust mitteainult auto tagaosa raskuse järgi... Võimalik et kit-idel on asi teisiti.

[Muudetud: 29-12-2009 HawkHill]

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5675
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
Asukoht: Peetri
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 581 korda

Lugemata postitus Postitas jussike »

Uskumatu.
Siin on hulk teemasi tuledest ja nende kasutamisest ja ikka arvab mõni, et on inseneridest targem ja seadustest kõrgem.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Planktupus
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 02 Mai 2009, 19:43
Auto: Bora
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Planktupus »

Udutuledest on ainult nii palju kasu et nägid millele otsa sõitsid. Pimestab rohkem ennast kui teisi.
Mõeldud ikkagi halva nähtavuse korral kasutamiseks.

daff
Huviline
Postitusi: 601
Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Lugemata postitus Postitas daff »

ma tegelt pidasin silmas seda udukate asja rohkem linnavahel. maanteel kasutan isegi vahel neid koos tavatuledega.

no tehase automaatne kõrguse regulaator ja kitide oma töötavad ikka samamoodi, tehase oma võib olla, et on efektiivsem. kuid miks ma ütlen, et need asjad minu silmis on mõtetu on sellest, et meie hüplikel teedel ei jõua nad tuleseid nii kiiresti keerata üles-alla kui tee nõuaks ja vaid üritavad seda teha, seega ei ole vahet.

to jussike: ma ei pea ennast inseneridest targemaks (kuigi varsti olen ka insener) ega seadustest kõrgemaks vaid ma ütlen, et kui on mõni asi, mis probleeme ei tekita, siis ma ei näe põhjust, miks mitte natukese seadustest mööda hiilida, seda just autode kohapealt, et kui xenonid on tuledes, mis hajutavad neid normaalselt ja vastutulijat ei pimesta, siis minu silmis õigustab see vastavast seadusest mööda hiilimist. mis ei tähenda, et ma kutsun ülesse igasse suvalisse tulesse xenone sisse toppima.

ja tean, et xenonite teemat on palju arutatud juba siin ja muudes foorumites, isegi neid lugenud.

[Muudetud: 29-12-2009 daff]

KuldarA
Huviline
Postitusi: 1426
Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
Telefon: 56248247
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 78 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas KuldarA »

daff kirjutas:see ei ole minu silmis usutav, et valgustemperatuuri tõttu näitavad kehvemini, ilmselt siis asi ongi selles, et su reflektorid ei suuda xenonite valgust normaalselt hajutada. mul sõbral xenonite luubid (a4 97 tuuningtuled inglitega) ja 9000K pirnid näitavad igal juhul paremini kui minu passati reflektorid cool bluedga. kusjuures tema luubid tavaliste pirnidega valgustavad ainult tee servi, aga auto eest on nagu kott.

Kui asi on tõestatud, et 4300K on kõige parema valgustusega, siis miks seda mitte uskuda?
Mida suuremaks läheb temperatuur, seda tumedamaks läheb sinine valgus, peaaegu lillaks läheb asi kätte ära.

//edit: Enamik vanemate autode reflektoreid pole mõeldud xenonite jaoks, sealt ka halb valgustatus. Luubid tõesti nende jaoks :)

[Muudetud: 29-12-2009 hardrock14]
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

miilits
Huviline
Postitusi: 2317
Liitunud: 10 Jaan 2007, 15:23
Telefon: 5kolm423753
Auto: 4motion 142kw-müüdud, 330xd e91-müüdud, B6 dsg-müüdud, passat b7 4mo-müüdud, e61 525i-müüdud, Allroad 10a-müüdud. Passat b8 bitdi 2/3R-line 4mo, Audi a8d3 2004 v8 pre fl, Fiat Dethleffs 2021
Asukoht: tallinn / jõgeva :5kolm423753
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 123 korda

Lugemata postitus Postitas miilits »

.

tatsukas
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 31 Mär 2006, 17:53
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas tatsukas »

minul ette pandud xenonid on küll selge piiriga ja ei tohiks rohkem pimestada kui tavaline H7 55W +50%.

Tõnna
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 05 Jaan 2009, 23:27
Auto: Otsin
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas Tõnna »

miilitsa antud lingist lugesin välja et kõrguseregulaatorit ja tulede pesurit ei pea olema enne 01.10.2000 registreeritud autol. Seega kui mul on esmane registreerimine 21.01.2000 seega mul ei pea neid olema? Peavad olema vaid tuled, millel peal märge, et võib xenone kasutada? Parandage kui eksin :)

erkki
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 18 Apr 2004, 22:22
Auto: Passat´98 V6 Syncro
Asukoht: saaremaa

Lugemata postitus Postitas erkki »

tynys kirjutas:miilitsa antud lingist lugesin välja et kõrguseregulaatorit ja tulede pesurit ei pea olema enne 01.10.2000 registreeritud autol. Seega kui mul on esmane registreerimine 21.01.2000 seega mul ei pea neid olema? Peavad olema vaid tuled, millel peal märge, et võib xenone kasutada? Parandage kui eksin :)
Lugesin minagi selle teksti läbi ja sain täpselt sama moodi aru,nagu sina.
Saare elanik

Vasta

Mine “Elektroonika”