K:xenoni kohta
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
K:xenoni kohta
paigaldasin enda passat98a xenon kiti h7 6000k aga need on halvemad kui tavaline h7 55W.
Kas on asi selles et refliktoriga, mitte luup?
Kas on asi selles et refliktoriga, mitte luup?
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3362
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 56 korda
Kas seda foorumi tuledejuttu oled lugenud?
Siit järeldub, et 6000K just midagi head loota pole nähtavuse poolest.
http://foorum.vwklubi.ee/viewthread.php?tid=39946" onclick="window.open(this.href);return false;
Üks hea video ka 4300k ja 6000K tulede nähtavuse kohta:
http://www.youtube.com/watch?v=32hYjQ84aJ8" onclick="window.open(this.href);return false;
[Muudetud: 27-12-2009 HawkHill]
Siit järeldub, et 6000K just midagi head loota pole nähtavuse poolest.
http://foorum.vwklubi.ee/viewthread.php?tid=39946" onclick="window.open(this.href);return false;
Üks hea video ka 4300k ja 6000K tulede nähtavuse kohta:
http://www.youtube.com/watch?v=32hYjQ84aJ8" onclick="window.open(this.href);return false;
[Muudetud: 27-12-2009 HawkHill]
-
- Huviline
- Postitusi: 601
- Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
- Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
- Asukoht: Rakvere-Tallinn
see ei ole minu silmis usutav, et valgustemperatuuri tõttu näitavad kehvemini, ilmselt siis asi ongi selles, et su reflektorid ei suuda xenonite valgust normaalselt hajutada. mul sõbral xenonite luubid (a4 97 tuuningtuled inglitega) ja 9000K pirnid näitavad igal juhul paremini kui minu passati reflektorid cool bluedga. kusjuures tema luubid tavaliste pirnidega valgustavad ainult tee servi, aga auto eest on nagu kott.
-
- Huviline
- Postitusi: 16
- Liitunud: 02 Mai 2009, 19:43
- Auto: Bora
- Asukoht: Tallinn
-
- Huviline
- Postitusi: 601
- Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
- Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
- Asukoht: Rakvere-Tallinn
see, kas pimestab või mitte oleneb täiesti konkreetsest reflektor. seda peaks teoorias nägema pimedas pimedas seina ääres seistes, kui lõikab valguse selgepiiriliselt ära, siis ei pimesta, kui hajutab ka piirist ülesse poole, siis pimestab ning minda rohkem hajutab, seda rohkem pimestab. kusjuures xenonite jaoks mõeldud ja valesti reguleeritud tuled pimestavad isegi rohkem kui xenonite jaoks mitte mõeldud, aga õigesti reguleeritud laternad. sõidan tihti maanteedel ja näen palju autosid, mis tegelikult xenone kasutada ei tohiks, aga kasutavad ning ei pimesta.
-
- Huviline
- Postitusi: 1328
- Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
- Telefon: 5176554
- Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
- Asukoht: Pärnu
-
- Huviline
- Postitusi: 16
- Liitunud: 02 Mai 2009, 19:43
- Auto: Bora
- Asukoht: Tallinn
daff kirjutas:see, kas pimestab või mitte oleneb täiesti konkreetsest reflektor. seda peaks teoorias nägema pimedas pimedas seina ääres seistes, kui lõikab valguse selgepiiriliselt ära, siis ei pimesta, kui hajutab ka piirist ülesse poole, siis pimestab ning minda rohkem hajutab, seda rohkem pimestab. kusjuures xenonite jaoks mõeldud ja valesti reguleeritud tuled pimestavad isegi rohkem kui xenonite jaoks mitte mõeldud, aga õigesti reguleeritud laternad. sõidan tihti maanteedel ja näen palju autosid, mis tegelikult xenone kasutada ei tohiks, aga kasutavad ning ei pimesta.
Alustaks sellest, et USA’s on HID Kitid illegaalsed, sellepärast et DOT ütleb nii. Nende standardite järgi ei või kasutada HID pirni esitule sisse mis on mõeldud kasutamiseks halogen pirni jaoks. Üks reflektor on tehtud peene helendava traadijupi jaoks, teine aga helendava gaaskapsli jaoks. Tänapäeva reflektorid/projektorid esituledes on disainitud väga rangete standardite järgi ning isegi kui gaasikapsel asub täpselt samas kohas kus hõõgniidiga pirn, esineb ikkagi “hot spote” (mõned täpid mis on teel rohkem valgustatatud ning samas mõned kohad mis on vähem valgustatud), erinevad peegeldused kohtades kus neid ei peaks olema mis põhjustavad ka vastutulijate pimestamise.
See on erand, kui xenon-tulesid reguleeritakse, kuna xenonid reguleerivad end ise.
Ja seinaäärne reguleerimine ei anna tulemust.
-
- Huviline
- Postitusi: 601
- Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
- Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
- Asukoht: Rakvere-Tallinn
ma ei rääkinud seinaäärsest reguleerimisest vaid sellest, et seina ääres suht näeb ära, kas on oht vastutulijaid pimestada või ei ole. ma tean, et üks tuli on mõeldud niidi ja teine helendava kupli jaoks, kuid arvestatav ja mitte pimestav tulemus võib olla ka tavalise tulega, seda eriti luupide puhul. mina isiklikult mingi hetk plaanin endale mingi hetk xenone ette proovida seina ääres, kui hajutab piirist üles poole (eriti just vasakul serval), siis ette ei pane, kui seinal pilt normaalne, siis panen ette.
xenoni automaatne regulaator, mis eestis kohustuslik on koos xenonitega toimib vaid siis kui auto tagaosale kaalu lisada, aga seda saab ka ise reguleerida kui on elektriline kõrguse regulaator, seega minu silmis on tegu mõtetu jubinaga. peale ka siis kui automaatne regulaator on peal tuleb tuled paika reguleerida, et automaatne regulaator teaks mis asendis tulesid hoida üldse, kui tuled reguleerida "taevasse", siis hoiabki regulaator neid nii, et pimestaks vastu tulijat ka spetsiaalsete xenonite jaoks mõeldud tuledega.
freezeriga olen nõus valesti reguleeritud tulede kohapealt, et vägagi häirivad on need. aga udukate kohapealt ma ei saa virisemisest aru, mind ei ole veel ükski õigesti reguleeritud udukas pimestanud, pigem ikka valesti reguleeritud pooltuled. millest ma aru ei saa ainilt on, et miks paljud, kellel xenonid ees kasutavad samal ajal ka udukaid, sest reeglina on udukates ikka tavalised pirnid sees, need teevad valguse vaid kollasemaks ega anna midagi juurde.
xenoni automaatne regulaator, mis eestis kohustuslik on koos xenonitega toimib vaid siis kui auto tagaosale kaalu lisada, aga seda saab ka ise reguleerida kui on elektriline kõrguse regulaator, seega minu silmis on tegu mõtetu jubinaga. peale ka siis kui automaatne regulaator on peal tuleb tuled paika reguleerida, et automaatne regulaator teaks mis asendis tulesid hoida üldse, kui tuled reguleerida "taevasse", siis hoiabki regulaator neid nii, et pimestaks vastu tulijat ka spetsiaalsete xenonite jaoks mõeldud tuledega.
freezeriga olen nõus valesti reguleeritud tulede kohapealt, et vägagi häirivad on need. aga udukate kohapealt ma ei saa virisemisest aru, mind ei ole veel ükski õigesti reguleeritud udukas pimestanud, pigem ikka valesti reguleeritud pooltuled. millest ma aru ei saa ainilt on, et miks paljud, kellel xenonid ees kasutavad samal ajal ka udukaid, sest reeglina on udukates ikka tavalised pirnid sees, need teevad valguse vaid kollasemaks ega anna midagi juurde.
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3362
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 56 korda
daff mis seal arusaada - udukad valgustavad lihtsalt tunduvalt madalamalt ja annavad madala laiema kiire, mis teeb näiteks tee äärejoone palju paremini jälgitavaks. Isegi kasutan ka neid vahetevahel koos xenonidega kui tume asfalt palju valgust neelab.
Ja minu tähelepanekut mööda reguleerib ka tehase automaatne valgusregulaator tulede kõrgust mitteainult auto tagaosa raskuse järgi... Võimalik et kit-idel on asi teisiti.
[Muudetud: 29-12-2009 HawkHill]
Ja minu tähelepanekut mööda reguleerib ka tehase automaatne valgusregulaator tulede kõrgust mitteainult auto tagaosa raskuse järgi... Võimalik et kit-idel on asi teisiti.
[Muudetud: 29-12-2009 HawkHill]
- jussike
- Tunnustatud
- Postitusi: 5675
- Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
- Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
- Asukoht: Peetri
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 581 korda
-
- Huviline
- Postitusi: 16
- Liitunud: 02 Mai 2009, 19:43
- Auto: Bora
- Asukoht: Tallinn
-
- Huviline
- Postitusi: 601
- Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
- Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
- Asukoht: Rakvere-Tallinn
ma tegelt pidasin silmas seda udukate asja rohkem linnavahel. maanteel kasutan isegi vahel neid koos tavatuledega.
no tehase automaatne kõrguse regulaator ja kitide oma töötavad ikka samamoodi, tehase oma võib olla, et on efektiivsem. kuid miks ma ütlen, et need asjad minu silmis on mõtetu on sellest, et meie hüplikel teedel ei jõua nad tuleseid nii kiiresti keerata üles-alla kui tee nõuaks ja vaid üritavad seda teha, seega ei ole vahet.
to jussike: ma ei pea ennast inseneridest targemaks (kuigi varsti olen ka insener) ega seadustest kõrgemaks vaid ma ütlen, et kui on mõni asi, mis probleeme ei tekita, siis ma ei näe põhjust, miks mitte natukese seadustest mööda hiilida, seda just autode kohapealt, et kui xenonid on tuledes, mis hajutavad neid normaalselt ja vastutulijat ei pimesta, siis minu silmis õigustab see vastavast seadusest mööda hiilimist. mis ei tähenda, et ma kutsun ülesse igasse suvalisse tulesse xenone sisse toppima.
ja tean, et xenonite teemat on palju arutatud juba siin ja muudes foorumites, isegi neid lugenud.
[Muudetud: 29-12-2009 daff]
no tehase automaatne kõrguse regulaator ja kitide oma töötavad ikka samamoodi, tehase oma võib olla, et on efektiivsem. kuid miks ma ütlen, et need asjad minu silmis on mõtetu on sellest, et meie hüplikel teedel ei jõua nad tuleseid nii kiiresti keerata üles-alla kui tee nõuaks ja vaid üritavad seda teha, seega ei ole vahet.
to jussike: ma ei pea ennast inseneridest targemaks (kuigi varsti olen ka insener) ega seadustest kõrgemaks vaid ma ütlen, et kui on mõni asi, mis probleeme ei tekita, siis ma ei näe põhjust, miks mitte natukese seadustest mööda hiilida, seda just autode kohapealt, et kui xenonid on tuledes, mis hajutavad neid normaalselt ja vastutulijat ei pimesta, siis minu silmis õigustab see vastavast seadusest mööda hiilimist. mis ei tähenda, et ma kutsun ülesse igasse suvalisse tulesse xenone sisse toppima.
ja tean, et xenonite teemat on palju arutatud juba siin ja muudes foorumites, isegi neid lugenud.
[Muudetud: 29-12-2009 daff]
-
- Huviline
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
- Telefon: 56248247
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 37 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
daff kirjutas:see ei ole minu silmis usutav, et valgustemperatuuri tõttu näitavad kehvemini, ilmselt siis asi ongi selles, et su reflektorid ei suuda xenonite valgust normaalselt hajutada. mul sõbral xenonite luubid (a4 97 tuuningtuled inglitega) ja 9000K pirnid näitavad igal juhul paremini kui minu passati reflektorid cool bluedga. kusjuures tema luubid tavaliste pirnidega valgustavad ainult tee servi, aga auto eest on nagu kott.
Kui asi on tõestatud, et 4300K on kõige parema valgustusega, siis miks seda mitte uskuda?
Mida suuremaks läheb temperatuur, seda tumedamaks läheb sinine valgus, peaaegu lillaks läheb asi kätte ära.
//edit: Enamik vanemate autode reflektoreid pole mõeldud xenonite jaoks, sealt ka halb valgustatus. Luubid tõesti nende jaoks

[Muudetud: 29-12-2009 hardrock14]
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee
-
- Huviline
- Postitusi: 2317
- Liitunud: 10 Jaan 2007, 15:23
- Telefon: 5kolm423753
- Auto: 4motion 142kw-müüdud, 330xd e91-müüdud, B6 dsg-müüdud, passat b7 4mo-müüdud, e61 525i-müüdud, Allroad 10a-müüdud. Passat b8 bitdi 2/3R-line 4mo, Audi a8d3 2004 v8 pre fl, Fiat Dethleffs 2021
- Asukoht: tallinn / jõgeva :5kolm423753
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 123 korda
-
- Huviline
- Postitusi: 189
- Liitunud: 18 Apr 2004, 22:22
- Auto: Passat´98 V6 Syncro
- Asukoht: saaremaa
Lugesin minagi selle teksti läbi ja sain täpselt sama moodi aru,nagu sina.tynys kirjutas:miilitsa antud lingist lugesin välja et kõrguseregulaatorit ja tulede pesurit ei pea olema enne 01.10.2000 registreeritud autol. Seega kui mul on esmane registreerimine 21.01.2000 seega mul ei pea neid olema? Peavad olema vaid tuled, millel peal märge, et võib xenone kasutada? Parandage kui eksin
Saare elanik