õli ja diisli lekkimine

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

õli ja diisli lekkimine

Lugemata postitus Postitas copilot »

väike mure siis, viimastel päevadel olen avastanud auto alt väiksed nii 5 cm läbimõõduga õlilaigud ja tilgub ta kohast, mis asub õlifiltri kopsiku all oleva kopsiku alt(ei tea mis kopsik on) aga selle alt tuleb välja mingi ots, kuhu oli kinnitatud voolikud(kui ei eksi siis üks läheb ühele teine teisele poole.) Tegin ka paar pilti telefoniga.

pilt1
pilt2

õli tase oli normis.

Ning teine ja tõsisem jama, üritasin täna siis eelsüütekaid kontrollida. kõige vasakpoolsema sain maha, kontrollisin vooluga aku pealt ja läks nii 5 v 6 sec ilusasti punaseks. panin tagasi, teisi aga hulka raskem kätte saada, mis eeldaks vähe rohkem lammutamist ehk küttetorude jm eemaldamist, kuid kuna garaazi polnud siis ei viitsinud hakata lammutama. Pole kahjuks siin linnas vastavat testerit kah millega saaks takistused ära mõõta. Panin siis küünaldele toitejuhtme tagasi. Linna sõites ja koju jõudes oli tunda veidike küttelõhna. Vaatasin kapoti alla ja tundub et kusagilt on nüüd üsna rohkelt seda kütet mootorile lahmanud(veidi oli isegi märjaks saanud õhutoru, mis tuleb õhufiltrist sisselaskesse ning klapikambrikaas oli kah omajagu märg, niipalju kui ma katte alla kiigates nägin. Kuna endal autoga kaasas pole vastavat võtit, et mootorikate maha keerata, ei saanud ka kontrollida et kus kohast seda kütet tuleb. Ei julge väga tagasi kah sõita see 15 km, et saaks tööriistad.

Et küsimus, millest ta nii palju lahmata võis? vb sai mõni tagasivoolu voolik viga vms v tuli veidi lahti(tundusid küll kuidagi suht pehmelt küljes) V panin eelsüüteka valesti tagasi, st vb pidi seal all mingi tihend v seib olema ja nüüd viskab sealt(on see üldse võimalik?)?

Keegi foorumlastest ehk oskab saab ja viitsiks aidata? Poodi ja mingi suurema tööriistakomplekti peaks vist niikuinii pagassi ostma.:sniffle:

[Muudetud: 19-12-2009 copilot]
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas copilot »

tundub et keegi selle õli lekkimise koha pealt ei oska midagis öelda?Et mis asi see on mis asub õlifiltri all?õlipump?Kas võimalik et hakkab ka pumba pealt lekkima ja siis lihtsalt see õli valgub mööda voolikuid nagu lekiks voolikul mingi ühenduse koht kusagilt? Veidi oli muidu ka märg selle kobaka pealt mis asub õlifiltri all:rolleyes:
Diesel Power KEEPS ME GOING

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Enda 81KW TDI-l avastasin kahe eelmisel talvel käredate külmadega sealt samast lekke. Tegemist on õlijahutiga ja lekib seal peal üks ümmargune tihend. Ostsin selle juba eelmine aasta ära, aga soojemate ilmadega leke kadus ja seega on tihend siiamaani vahetamata, aga kardan, et nüüd tuleb töö siiski ära teha kuna hakkab külmaga arvatavasti jälle lekkima.
Jubin maksis mingi 70 eeki vist ja vahetus ei tohiks keeruline.

Siit teemast näed seda tihendit ja õlijahuti ehitust:

http://forums.tdiclub.com/showthread.ph" onclick="window.open(this.href);return false; ... ooler+seal

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas copilot »

tobimarg kirjutas:Enda 81KW TDI-l avastasin kahe eelmisel talvel käredate külmadega sealt samast lekke. Tegemist on õlijahutiga ja lekib seal peal üks ümmargune tihend. Ostsin selle juba eelmine aasta ära, aga soojemate ilmadega leke kadus ja seega on tihend siiamaani vahetamata, aga kardan, et nüüd tuleb töö siiski ära teha kuna hakkab külmaga arvatavasti jälle lekkima.
Jubin maksis mingi 70 eeki vist ja vahetus ei tohiks keeruline.

Siit teemast näed seda tihendit ja õlijahuti ehitust:

http://forums.tdiclub.com/showthread.ph" onclick="window.open(this.href);return false; ... ooler+seal
Ja endale tundus kah, et vb lekib hoopis selle pealt, aga
tänud info eest, tuleb siis see tihend ära osta, niikuinii on plaanis vahetada õli ja õlifilter, kuna veidi üle 10 tuhhi km läbitud selle õliga ja nende pakastega parem kui uus sees.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas copilot »

sai siis see diisli lekkimise jama lahendatud. Nimelt oligi hakanud masuuti pritsima kolmanda ja neljanda pihusti vahel olevast tagasivoolu voolikust koha pealt, kuhu kinnitub eelsüüteküünalde toitejuhtme küljes olev tugiklamber, arvatavasti see oligi augu sisse söönud. Tuli nii 1cm maha otsast lõigata ja vedas et sai nii palju venitatud et sai peale ja ei lase hetkel läbi. Kuid uut voolikut on ikkagi vaja. Antud voolikut saab vist autopoest osta?peaks sobima sama voolik ka turbo rõhu või vaakumvoolikuteks?et ostaks juba siis rohkem.

[Muudetud: 20-12-2009 copilot]

[Muudetud: 20-12-2009 copilot]
Diesel Power KEEPS ME GOING

zaag
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 12 Mai 2008, 16:50
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas zaag »

Mootori salongipoolne pool õline, vist lekib klapikambrikaane vahelt. Kas nüüd uus tihend või hereemtikuga üle käia tihend??? Ja konditsioneeri radikani viiv toru ka jaku kohalt nagu õline, mida arvata???

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 39 korda

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

zaag kirjutas:Mootori salongipoolne pool õline, vist lekib klapikambrikaane vahelt. Kas nüüd uus tihend või hereemtikuga üle käia tihend??? Ja konditsioneeri radikani viiv toru ka jaku kohalt nagu õline, mida arvata???
Ma arvan, et sa räägid pigem vahejahutisse minevast torust (toru jookseb radikasse mis on kõrvalistuja pool esiratta ees), kondi süsteem küll õli ei lekita. Kui turboõhu torud õlised siis lekitab turbo mingil põhjusel õli. Karterituulutuse õli võib ka vahejahutussüsteemi sattuda kui ma ei eksi. Kui leke on väike, siis ei ole põhjust muretseda- on vist keeruline leida autot millel neis torudes õli ei ole.
Klapikambrikaane tihend soovitan endal ära vahetada, vaja vaid kuuskantvõtit, soovitavalt ümara peaga millega saab nurga all keerata ja vahetus max 10 min töö ja tihend on piisavalt odav, et mitte hermeetikuga jamama hakata.

Vasta

Mine “Diislid”