Miks õhufiltrisse õli peksab?

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
mrWilson
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 27 Jaan 2009, 18:33
Auto: Volkswagen Golf III 1,6 55kW 1993
Asukoht:

Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas mrWilson »

Küsimus siis selline, et miks õhufiltrisse õli peksab? Filter on ühest nurgas veidi õline, rohkem on kaane äär ja korpuse sisu. lahinal just ei tule aga vaikselt immitseb.

Auto on Golf 3, 93a 1,6, 55 kw.

Wizard
Huviline
Postitusi: 1129
Liitunud: 01 Mär 2005, 13:30
Auto: g4 variant `05
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 1 kord

Re: Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas Wizard »

karterituulutusest tuleb seda sinna
Br.

El`Lango
Huviline
Postitusi: 234
Liitunud: 20 Okt 2008, 13:37
Telefon: 53817171
Auto: G2 1.6d, G3 gt
Asukoht: Lõuna- Eesti

Re: Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas El`Lango »

Hõre võib olla su auto väike mootor. Kui tihedalt sa seda filtrit vahetad üldse?
Arbeitsmann.

uku.
Huviline
Postitusi: 331
Liitunud: 14 Veebr 2007, 09:26
Telefon: 58505360
Auto: Vw Golf mk2 Bmw e36 320 touring Bmw e12 520 Bmw e28 2.8t Audi 80 1.8 Audi 200 2.1t
Asukoht: Tallinn/Soome

Re: Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas uku. »

Mis 6li kasutad? Mis viskkoossusega? Asi selles, et 6li läheb soojana vedelamaks ja k6rgematel pööretel v6ib seda kergelt karterituulutusse lyya. Vaheta autol 6lifilter ja 6li, oleneb mis 6li kasutad kuid soovitan kasutada midagi mis soojast peast nii vedel ei oleks. nt: 10W40, 5W40, 5W50 v6i 20W60.(Mobil 1, Castrol, BP)
MTW-Garage http://www.facebook.com/rkoneistus
Plokikaante portimine,klapitööd,plokikaante survestamine/sirgekslihv, silindrite hoonimine/puurimine,väntvõllide tasakaalustamine,sportnukkvõllid, jne.Tel.+358449880091

mrWilson
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 27 Jaan 2009, 18:33
Auto: Volkswagen Golf III 1,6 55kW 1993
Asukoht:

Re: Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas mrWilson »

Õli olen tavaliselt kuskil töökojas lasknud vahetada ja siis on sisse kallatud Valvoline poolsünti ja vahetatud filter, täpsemalt õli kohta ei oska öelda.
El`Lango kirjutas:Hõre võib olla su auto väike mootor. Kui tihedalt sa seda filtrit vahetad üldse?
No eks vanus teeb oma töö. Filter ise on muidu normis.

Kas ma saan õieti aru, et midagi hullu sellest eriti pole kui natuke välja pressib?
Viimati muutis mrWilson, 22 Apr 2010, 19:28, muudetud 2 korda kokku.

uku.
Huviline
Postitusi: 331
Liitunud: 14 Veebr 2007, 09:26
Telefon: 58505360
Auto: Vw Golf mk2 Bmw e36 320 touring Bmw e12 520 Bmw e28 2.8t Audi 80 1.8 Audi 200 2.1t
Asukoht: Tallinn/Soome

Re: Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas uku. »

See, et mootor h6re on ei oma siin tähtsust, pane täissynt sisse, ise kasutan peaaegu sama mootori puhul 5W50 6li. Hea odav 6li nt. King Oli 5W50. Siis ei tohiks 6hufilter enam 6line olla. V6i yle vaadata karterituulutuse, kopsiku ära pesta, et sinna kogunev 6li paremini alla pääseks.
MTW-Garage http://www.facebook.com/rkoneistus
Plokikaante portimine,klapitööd,plokikaante survestamine/sirgekslihv, silindrite hoonimine/puurimine,väntvõllide tasakaalustamine,sportnukkvõllid, jne.Tel.+358449880091

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

uku,see ,et mootor hõre on ei oma tähtsust ütlesid sina. Mis siis veel olla saab kui karteris on surve? küsin mina. Mingit imet õli viskoosus ei tee. Sedasi tulebki foorumisse algajatele auto omanikele vale arusaam ,,õige,, õli kasutamisest. Mida hakkab selle teadmisega mõtlema auto omanik kes kasutabki seda sinu poolt reklaamitud õli,kuid sümtomid on endised. Surve karteris= kulunud rõngad= õli sisse laskes karteri tuulutuse kaudu. Kes tahab,arutleme.

uku.
Huviline
Postitusi: 331
Liitunud: 14 Veebr 2007, 09:26
Telefon: 58505360
Auto: Vw Golf mk2 Bmw e36 320 touring Bmw e12 520 Bmw e28 2.8t Audi 80 1.8 Audi 200 2.1t
Asukoht: Tallinn/Soome

Re: Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas uku. »

T6nis2 kirjutas:uku,see ,et mootor hõre on ei oma tähtsust ütlesid sina. Mis siis veel olla saab kui karteris on surve? küsin mina. Mingit imet õli viskoosus ei tee. Sedasi tulebki foorumisse algajatele auto omanikele vale arusaam ,,õige,, õli kasutamisest. Mida hakkab selle teadmisega mõtlema auto omanik kes kasutabki seda sinu poolt reklaamitud õli,kuid sümtomid on endised. Surve karteris= kulunud rõngad= õli sisse laskes karteri tuulutuse kaudu. Kes tahab,arutleme.
Nagu näha sa tead k6ike paremini.
MTW-Garage http://www.facebook.com/rkoneistus
Plokikaante portimine,klapitööd,plokikaante survestamine/sirgekslihv, silindrite hoonimine/puurimine,väntvõllide tasakaalustamine,sportnukkvõllid, jne.Tel.+358449880091

uku.
Huviline
Postitusi: 331
Liitunud: 14 Veebr 2007, 09:26
Telefon: 58505360
Auto: Vw Golf mk2 Bmw e36 320 touring Bmw e12 520 Bmw e28 2.8t Audi 80 1.8 Audi 200 2.1t
Asukoht: Tallinn/Soome

Re: Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas uku. »

T6nis2 kirjutas:uku,see ,et mootor hõre on ei oma tähtsust ütlesid sina. Mis siis veel olla saab kui karteris on surve? küsin mina. Mingit imet õli viskoosus ei tee. Sedasi tulebki foorumisse algajatele auto omanikele vale arusaam ,,õige,, õli kasutamisest. Mida hakkab selle teadmisega mõtlema auto omanik kes kasutabki seda sinu poolt reklaamitud õli,kuid sümtomid on endised. Surve karteris= kulunud rõngad= õli sisse laskes karteri tuulutuse kaudu. Kes tahab,arutleme.
Nonii, arutleme siis: Kui kulunud r6ngad siis peaks sumpast sinist tulema, autol poleks j6udu,bensiinikulu suur ja 6li bensiini haisuga. Surve karterisse tekib yldjuhul k6rgematel pööretel, madalamatel pööretel läheb see nö. surve auruna karterituulutusest sisselaskesse, k6rgematel pööretel vedela 6liga lööb karterituulutuse kopsiku 6li täis ja siis sealt läbiminev aur toimetab ka 6li sisselaskesse. Teine v6imalus, et karterituulutus on umbes, see juhtub sellistel mootoritel pikema seismise ja kylmade ilmadega. Selline on minu arvamus, mis p6hineb omal kogemusel. Ootaks ka teiste targemate peade arvamusi, et keegi t6estaks ära mulle T6nis2-e poolt kirjutatud jutu.
MTW-Garage http://www.facebook.com/rkoneistus
Plokikaante portimine,klapitööd,plokikaante survestamine/sirgekslihv, silindrite hoonimine/puurimine,väntvõllide tasakaalustamine,sportnukkvõllid, jne.Tel.+358449880091

mrWilson
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 27 Jaan 2009, 18:33
Auto: Volkswagen Golf III 1,6 55kW 1993
Asukoht:

Re: Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas mrWilson »

Täna sai siis tehtud õlivahetus, sisse läks OMV õli 10W40. Räägite siin survest karteris, kuidas sellest aru saada?

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

uku.Eraldan nüüd sinu viimasest vastusest lause lõiku- vedel õli. Täissünteetiline õli oma viskoosuselt on alati ,,vedel,, olgu miinus 25 C. või mootoris + 125 C.

uku.
Huviline
Postitusi: 331
Liitunud: 14 Veebr 2007, 09:26
Telefon: 58505360
Auto: Vw Golf mk2 Bmw e36 320 touring Bmw e12 520 Bmw e28 2.8t Audi 80 1.8 Audi 200 2.1t
Asukoht: Tallinn/Soome

Re: Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas uku. »

T6nis2 kirjutas:uku.Eraldan nüüd sinu viimasest vastusest lause lõiku- vedel õli. Täissünteetiline õli oma viskoosuselt on alati ,,vedel,, olgu miinus 25 C. või mootoris + 125 C.
Ega pole m6tet nii targa inimesega nagu sina rääkida yldse. Tänud vastuste eest T6nis2.

Teemaalgatajale, v6id oma pisikese mootori kohapeal pöördesse lasta, ja siis vaadata kas k6rgetel pööretel lööb 6hufiltrisse 6li, see peaks nähtav olema sumpast tuleva sinise suitsupahvakaga. Endal juhtus see 10W40 6liga, aga 5W40 ja 5W50 6liga pole kordagi juhtunud, kuigi olen autoga rajal käinud (kuskil 2-4 min. 4000-8000 rpm s6itu ja tyhikäigul tuli auru natuke karterituulutusest ainult)
MTW-Garage http://www.facebook.com/rkoneistus
Plokikaante portimine,klapitööd,plokikaante survestamine/sirgekslihv, silindrite hoonimine/puurimine,väntvõllide tasakaalustamine,sportnukkvõllid, jne.Tel.+358449880091

El`Lango
Huviline
Postitusi: 234
Liitunud: 20 Okt 2008, 13:37
Telefon: 53817171
Auto: G2 1.6d, G3 gt
Asukoht: Lõuna- Eesti

Re: Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas El`Lango »

Karterist ei tohiks ju nii palju seda tuult tulla üleüldse, et õli kaasa veab. Vahet pole mis õli seal sees on.
Oil catch tank`i on tarvis noormehel võib-olla siis.
Arbeitsmann.

Kasutaja avatar
HMP
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 15 Nov 2006, 12:32
Auto: VW Golf -1.9TDI-81kw-97.a. ning VW Phaeton - 3.0TDI-176kw-09.a.
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas HMP »

Kes pakkusid, kulunud (hõre) mootorit on õigel teel.
Kõige lihtsam on sellest aru saada järgnevalt: sõita sportlikult,(kiirendades madala käiguga kõrgetel pööretel) lasta ühesõnaga ,,peeneks,, ja näed kohe rohket õli. Teine variant on vedada koormatud haagist ja sama tulemus. Kolmas võimalus on mõõta ära surved, vaadata küünlaid ja veendud ise...
Edu eksperimenteerimisel! 8)
Rahulikult (kulgedes kalameest) sõites saad oma autot veel päris pikalt kasutada, enne kui hakkab tagant silmnähtavalt suitsema.
Püüa kasutada siiski poolsünteetilist õli, mitte täissünteetilist. Tuleb rahakotile tervislikum. :mrgreen:
Keretööd, värvimine, projektiautode ehitamine ja vanasõidukite renoveerimine.
Tartu, mob.56 90 10 90

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas copilot »

HMP kirjutas:Kes pakkusid, kulunud (hõre) mootorit on õigel teel.
Kõige lihtsam on sellest aru saada järgnevalt: sõita sportlikult,(kiirendades madala käiguga kõrgetel pööretel) lasta ühesõnaga ,,peeneks,, ja näed kohe rohket õli. Teine variant on vedada koormatud haagist ja sama tulemus. Kolmas võimalus on mõõta ära surved, vaadata küünlaid ja veendud ise...
Edu eksperimenteerimisel! 8)
Rahulikult (kulgedes kalameest) sõites saad oma autot veel päris pikalt kasutada, enne kui hakkab tagant silmnähtavalt suitsema.
Püüa kasutada siiski poolsünteetilist õli, mitte täissünteetilist. Tuleb rahakotile tervislikum. :mrgreen:
kuid kas see suitsemine peaks olema ka siis antud meetodeid kasutades ka sooja motoga kui kolvigrupp kulunud?
või on ka seal miskit vahet kas külma motoga suitseb või sooja motoga, et näiteks millised on siis klapisääre tihendite kulumise tunnused ja testimise viisid? esimesele annab kõige parema vastuse siis survete mõõtmine eeldan?
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
HMP
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 15 Nov 2006, 12:32
Auto: VW Golf -1.9TDI-81kw-97.a. ning VW Phaeton - 3.0TDI-176kw-09.a.
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas HMP »

copilot kirjutas:
HMP kirjutas:Kes pakkusid, kulunud (hõre) mootorit on õigel teel.
Kõige lihtsam on sellest aru saada järgnevalt: sõita sportlikult,(kiirendades madala käiguga kõrgetel pööretel) lasta ühesõnaga ,,peeneks,, ja näed kohe rohket õli. Teine variant on vedada koormatud haagist ja sama tulemus. Kolmas võimalus on mõõta ära surved, vaadata küünlaid ja veendud ise...
Edu eksperimenteerimisel! 8)
Rahulikult (kulgedes kalameest) sõites saad oma autot veel päris pikalt kasutada, enne kui hakkab tagant silmnähtavalt suitsema.
Püüa kasutada siiski poolsünteetilist õli, mitte täissünteetilist. Tuleb rahakotile tervislikum. :mrgreen:
kuid kas see suitsemine peaks olema ka siis antud meetodeid kasutades ka sooja motoga kui kolvigrupp kulunud?
või on ka seal miskit vahet kas külma motoga suitseb või sooja motoga, et näiteks millised on siis klapisääre tihendite kulumise tunnused ja testimise viisid? esimesele annab kõige parema vastuse siis survete mõõtmine eeldan?
Kui klapisääretihendid on kulunud tossab pidevalt (algselt sooja mootoriga, hiljem ka külmaga).
Eelnev jutt käib pigem hõreda õlirõnga ja surverõngaste kohta. Kui anda mootorile koormust, hakkab läbi tuulutuse õli ülesse peksma.Kulunud klapisääretihendid hakkavad küünlaid mustama, ehk küünal on õline/tahmunud.
Keretööd, värvimine, projektiautode ehitamine ja vanasõidukite renoveerimine.
Tartu, mob.56 90 10 90

mrWilson
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 27 Jaan 2009, 18:33
Auto: Volkswagen Golf III 1,6 55kW 1993
Asukoht:

Re: Miks õhufiltrisse õli peksab?

Lugemata postitus Postitas mrWilson »

Silindrites sai mingi aeg rõhkusid mõõdetud ja need olid normis.
Viimati muutis mrWilson, 28 Apr 2010, 17:16, muudetud 1 kord kokku.

Vasta

Mine “Mootor”