1,6TD 51kw turbo
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
freeser
- Huviline
- Postitusi: 1328
- Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
- Telefon: 5176554
- Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
- Asukoht: Pärnu
Re: 1,6TD 51kw turbo
Jube hea on lugeda seda teemat ikka
Tõnis ajab sousti kui samalajal räägivad mehed õiget juttu
Mina sain oma masinal igatahes turbo rõhu 0,9bar(orig. 0,6bar) ja olen ka kütust natuke peale keeranud. No turbot sai ka vist vähe peale keeratud, sest suht kohe 1800rpm hakkab turbo häält tegema ja juba paremini liikuma kui ennem, 3000rpm-il tuleb alles täis laks järgi turbol. Muidugi suured TÄNUD kõigile kes viitsivad ja kellel on aega netis ringi kolada ja otsida selle mootori kohta asju 
-
copilot
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1,6TD 51kw turbo
ja nimetagem seda siis õhu-kütuse segu rikastamine...mida muud sa seal ikka enam rikastad?
Viimati muutis copilot, 09 Sept 2010, 10:17, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
freeser
- Huviline
- Postitusi: 1328
- Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
- Telefon: 5176554
- Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
- Asukoht: Pärnu
Re: 1,6TD 51kw turbo
Jah, aga mind veidi huvitaks ikkagi see 1,9td 55kw turbo peale sobitamine, et kas on keegi proovind või teab rääkida kunas sellel mootoril turbo järgi tuleb jne? 
-
copilot
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1,6TD 51kw turbo
http://www.thesamba.com/vw/forum/archiv ... 293--.html
natuke 1,6 TD tõsisemast turbo swapist, vähemalt annab põhiteadmisi veidi. Ei ole mingi DIY link. inglise keelne.
natuke 1,6 TD tõsisemast turbo swapist, vähemalt annab põhiteadmisi veidi. Ei ole mingi DIY link. inglise keelne.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
Boxerdaja
- Huviline
- Postitusi: 1150
- Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
- Telefon: 59031818
- Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
- Asukoht: Põlva lähistel
Re: 1,6TD 51kw turbo
Igasuguste pealekeeramiste puhul on see tähtis, et summutist ikka koormuse all natukenegi musta tuleks, vähemalt diislitel
. See näitab ära et küttesegu pole vähemalt lahja. Omast kogemusest võin öelda, et lahja segu võib ka diislile lõpu peale teha.
Kui sa freeser tahad oma 1,6-st veel rohkem jõude välja pigistada siis jätta oma k24 peale. Kahtlen kas 1,9 turbost mingit erilist kasu on, pigem on mõtekas mängida külma ja kuumkodade suurusega. Sellest kuidas need omavahel kompromissis on ei oska kahjuks väga rääkida, nii peensusteni pole veel jõudnud. Igatahes mis mul silma on jäänud, siis Tdi-del on üllatavalt väike kuum koda ja külm koda sama mis enamamustel 1,6, 1,9 diislitel. Kas siit võib siis seda järeldada, et väiksema kuuma kojaga tuleb turbo rõhk varem üles? Mis juhtub kui pannagi igat pidi väiksem turbo, kas võib tekkib situatsioon kus toodetakse rõhku juba meeldivalt vara... aga kas nüüd jääb piduriks külm koda, mis puht füüsiliselt ei jaksa enam nii palju õhku läbi puhuda?
Kui sa freeser tahad oma 1,6-st veel rohkem jõude välja pigistada siis jätta oma k24 peale. Kahtlen kas 1,9 turbost mingit erilist kasu on, pigem on mõtekas mängida külma ja kuumkodade suurusega. Sellest kuidas need omavahel kompromissis on ei oska kahjuks väga rääkida, nii peensusteni pole veel jõudnud. Igatahes mis mul silma on jäänud, siis Tdi-del on üllatavalt väike kuum koda ja külm koda sama mis enamamustel 1,6, 1,9 diislitel. Kas siit võib siis seda järeldada, et väiksema kuuma kojaga tuleb turbo rõhk varem üles? Mis juhtub kui pannagi igat pidi väiksem turbo, kas võib tekkib situatsioon kus toodetakse rõhku juba meeldivalt vara... aga kas nüüd jääb piduriks külm koda, mis puht füüsiliselt ei jaksa enam nii palju õhku läbi puhuda?
Viimati muutis Boxerdaja, 09 Sept 2010, 11:50, muudetud 1 kord kokku.
-
copilot
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1,6TD 51kw turbo
tundub et keegi ikka viitsinud seda linki uurida...Boxerdaja kirjutas:Igasuguste pealekeeramiste puhul on see tähtis, et summutist ikka koormuse all natukenegi musta tuleks, vähemalt diislitel. See näitab ära et küttesegu pole vähemalt lahja. Omast kogemusest võin öelda, et lahja segu võib ka diislile lõpu peale teha.
Kui sa freeser tahad oma 1,6-st veel rohkem jõude välja pigistada siis jätta oma k24 peale. Kahtlen kas 1,9 turbost mingit erilist kasu on, pigem on mõtekas mängida külma ja kuumkodade suurusega. Sellest kuidas need omavahel kompromissis on ei oska kahjuks väga rääkida, nii peensusteni pole veel jõudnud. Igatahes mis mul silma on jäänud, siis Tdi-del on üllatavalt väike kuum koda ja külm koda sama mis enamamustel 1,6, 1,9 diislitel. Kas siit võib siis seda järeldada, et väiksema kuuma kojaga tuleb turbo rõhk varem üles? Mis juhtub kui pannagi igat pidi väiksem turbo, kas võib tekkib situatsioon kus toodetakse rõhku juba meeldivalt vara... aga kas nüüd jääb piduriks külm koda, mis puht füüsiliselt ei jaksa enam nii palju õhku läbi puhuda?
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
turbohoolik
- Huviline
- Postitusi: 27
- Liitunud: 31 Aug 2010, 23:21
- Auto: G2
- Asukoht:
Re: 1,6TD 51kw turbo
Pisikese turboga tekib see teema, et ta hakkab süürtel pööreltel gaase takistama, eriti just kuum koda.
1.9 mootor on rohkem madala momendi mootor, selle tal ka pisemad turbod, mis tõmbavad madalamalt, kui 1.6 oma.
1,6 mootor rohkem jälle pöörde mootor, mille võimsus saabub suurtel pööretel, sarnaneb võimsusgraafiku järgi bensiinimootrile.
1.9 81kw mootoril on piirajani jõudel säilinud ainult ca.25% oma maksimum võimsusest aga jällegi on selle mootoriga jube hea linnas sõita, kuna madalatel pöörelte liigub hästi.
K24 peaks ikka päris vappralt puhuma 1.6 peal. vahejahuti on asi, mis annab kindlasti palju juurde, aga selle probleem on, et linnasõidul ta eriti ei toimi.
K14 turbodel 44kw ja 59kw vahe on külmakoja suurus. 59kw on nubri jagu suurem külmkoda.
Endal mul on 44kw millel turbo hakkab alles ca. 3500 pöörde juures maksimum(0.9) rõhku puhuma.
1.9 mootor on rohkem madala momendi mootor, selle tal ka pisemad turbod, mis tõmbavad madalamalt, kui 1.6 oma.
1,6 mootor rohkem jälle pöörde mootor, mille võimsus saabub suurtel pööretel, sarnaneb võimsusgraafiku järgi bensiinimootrile.
1.9 81kw mootoril on piirajani jõudel säilinud ainult ca.25% oma maksimum võimsusest aga jällegi on selle mootoriga jube hea linnas sõita, kuna madalatel pöörelte liigub hästi.
K24 peaks ikka päris vappralt puhuma 1.6 peal. vahejahuti on asi, mis annab kindlasti palju juurde, aga selle probleem on, et linnasõidul ta eriti ei toimi.
K14 turbodel 44kw ja 59kw vahe on külmakoja suurus. 59kw on nubri jagu suurem külmkoda.
Endal mul on 44kw millel turbo hakkab alles ca. 3500 pöörde juures maksimum(0.9) rõhku puhuma.
-
Boxerdaja
- Huviline
- Postitusi: 1150
- Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
- Telefon: 59031818
- Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
- Asukoht: Põlva lähistel
Re: 1,6TD 51kw turbo
Kunagi lugesin kuskilt kuuma koja kohta sellist infi(audiclub või turboclub), et kuum koda võib väike olla küll, kuid wastegate laseb kõrgetel pööretel osa heitgaasidest mööda ja oluliselt ei piira aga rõhk selle arvelt langeb. Ühesõnaga saan niimoodi aru, et rõhu pealekeeramisega ei tohi üle pingutada, sest kui wastegate on täiesti kinni siis ilmneb poomisefekt.turbohoolik kirjutas:Pisikese turboga tekib see teema, et ta hakkab süürtel pööreltel gaase takistama, eriti just kuum koda.
-
turbohoolik
- Huviline
- Postitusi: 27
- Liitunud: 31 Aug 2010, 23:21
- Auto: G2
- Asukoht:
Re: 1,6TD 51kw turbo
Ülerõhu klapp laseb jah üleliigse rõhu välja. Enamjaolt hoiab ülerõhu klapp turbo survet konkreetses asendis. kuid on ka jah turbosi, millel hakkab klapp rühku välja laska jupiti mitte ühtlaselt lahti olles.
Diislitel ei ole eriti võimalik selle rõhu juurdekeeramisega üle pingutada. Enamjaolt ei ole turbod väga suutlikud.
Kui jääbki turbo suurtel põõretel takistama, siis seda pole eriti aru saada. Hoopis tuntavam on see mis tuleb juurde turborõhu ja kütte juurdekeeramisest.
Diislitel ei ole eriti võimalik selle rõhu juurdekeeramisega üle pingutada. Enamjaolt ei ole turbod väga suutlikud.
Kui jääbki turbo suurtel põõretel takistama, siis seda pole eriti aru saada. Hoopis tuntavam on see mis tuleb juurde turborõhu ja kütte juurdekeeramisest.
- Siim
- Huviline
- Postitusi: 2489
- Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
- Auto: A6 C7 BiTDI, Octavia ‘15 tdi
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: 1,6TD 51kw turbo
Aga kui 1.6 51(59)kW mootorile KKK K26 peale panna? Rõhku vist eriti juurde ei tule? Või on 59 kW mootoril juba K 26? Mis 59 ja 51 kW mootorite vahe on? 44 kW'sel on K14 peal vist? Muidugi kõige lihtsam oleks vist mõne avariilise pealt 1.9 55->96 või midagi sellist peale venitada, ja oleks jõudu ja minekut küllaga...
Muidugi PD mootoritel see pihusid.. need nii kallid. 
Viimati muutis Siim, 12 Sept 2010, 13:06, muudetud 1 kord kokku.
-
freeser
- Huviline
- Postitusi: 1328
- Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
- Telefon: 5176554
- Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
- Asukoht: Pärnu
Re: 1,6TD 51kw turbo
1,9 55kw saab veel panna aga tahaks näha kuidas 66kw-se oma peale paned? Sellejaoks juba aju vaja autol ju v mis?
Re: 1,6TD 51kw turbo
66kw`tise tdi turbo ei vaja töö tegemiseks aju, 81kw`tisel tdi`l juba muutuva geomeetriaga turbo, kuid isegi selle saab mehhaaniliselt juhitaval mootoril tööle panna.
Diesel, what else?! :)
Re: 1,6TD 51kw turbo
51kw on lihtsalt turboga, üle selle on juba vahejahutid jms...botzor kirjutas:Mis 59 ja 51 kW mootorite vahe on?
Siin viimane Dyno-graafik näitab mis vahe n kuumal ja jahutatud õhul: http://autospeed.com/cms/title_Our-Peug ... ticle.html" onclick="window.open(this.href);return false; Ja lõpp on ka huvitav...
G
Re: 1,6TD 51kw turbo
Nonii vana teema, kuid kuna oma autol läks turbo(k24) läbi siis sai selle asemele installitud k14. Eks varsti peaks olema kuulda ka juba esimesi hääli ja saan teada anda kuidas töötab k14 koos rikastusega pumbaga. K14 on pärit 44kw mootori küljest ja on täiesti Bolt on va õhufiltri toru mis vajab moddimist.
-
Urmas1048
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 21 Mär 2011, 16:19
- Auto: VW Golf IV TDI; VW polo
- Asukoht:
Re: 1,6TD 51kw turbo
natukle hiljavõitu. ca 2000 pealt peaks kogu jõud taha tulema.freeser kirjutas:Kuskil 1800 peal hakkab vilisemaBoxerdaja kirjutas:Neil äkki geomeetriline turbo ka, seatil kindlasti ma arvan. Ega see viivitus väga pikk ka ei tohi olla, ca 1800-2000 peal peab juba märgatav jõud taha tulema.2000-e pealt hakkab sis vaikselt koguma ja 3000-e pealt tuleb alles tõmme, nagu pmst 3000 pealt hakkab auto alles elama.
-
freeser
- Huviline
- Postitusi: 1328
- Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
- Telefon: 5176554
- Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
- Asukoht: Pärnu
Re: 1,6TD 51kw turbo
See suur turbo ei tule elusees 2000rpm peal taha täis laksuga. Nüüd olen veits timmind peale teda ja minu turbo puhub 1,7bar @3käik
-
turbohoolik
- Huviline
- Postitusi: 27
- Liitunud: 31 Aug 2010, 23:21
- Auto: G2
- Asukoht:
Re: 1,6TD 51kw turbo
Netis sobrades leidsin siis paar põnevat projekti:
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=27615.0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=17081.0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php ... pic=8065.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kahjuks ei leidnud enam seda kasutaja AKi-76 260hp diisli projekti üles, kuigi aastake tagasi sai toda projekti uuritud interneti vahendusel.
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=27615.0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=17081.0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php ... pic=8065.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kahjuks ei leidnud enam seda kasutaja AKi-76 260hp diisli projekti üles, kuigi aastake tagasi sai toda projekti uuritud interneti vahendusel.
-
Siim105
- Huviline
- Postitusi: 718
- Liitunud: 19 Apr 2008, 23:09
- Auto: Vw JettaTX Mk1, Golf LD Mk1
- Asukoht: Räpina
- Tänatud: 1 kord
Re: 1,6TD 51kw turbo
Keegi võiks seletada ilusti lahti selle pumba tuunimise. Ma saan aru, et seal tuleb toda asja keerata aga hammastega asjas ei saa midagi eriti aru ja ma arvan, et päris paljud TD mehed on sellest huvitatud.
Ok so here is the first thing you see when the pop the hood, woot woot a turbodiesel, oh the fun, but this thread is about making them even more fun so, this screw is often referred to as the smoke screw, just so everyone know s, it's better explain in the how to make your 1.9 faster thread, but this adjust the resting place of the boost pin when there is no boost, and if you have it adjusting down too far it can really increase smoke, i personally don't mess with it, i don't really see the point.

So let's crack this bad boy open by removing the 4 flat head screws, sometimes they're a little tight, but be a man and put some elbow grease into it and you shouldn't have any trouble. So this here is the first thing you see when you open the lda, a nice rubber diaphram, not the contraceptive kind unfortunately. As you will notice i have noted the dot on the center piece of the diaphram clamp thing, and the notch on the edge of the lda. when the dot is directly facing the notch, the boost pin is turned to it's lowest fueling setting, and the steepest shallowest side of the taper. no fun there haha, as you can see i have mine turned completely opposite to the highest fueling point. you may also notice that i point a mark with a permanent marker on the opposite side of the pump to the notch.

this is what it looks like when you pull the boost pin out, take it easy at this step, it doesn't pull out right away, spin it around and pull up and it should come out easy, don't be all rough or you could damage the seal on the feeler that rides agains the boost pin.

it's a little hard to tell, but you can see the cone is off center here, this should help everyone to understand why turning the dot and notch toward and away from each other makes quite a bit of difference.

ok so here is the star wheel, the spring sits in it and it adjusts the tension on the spring, turning it to the left raises star wheel and the springs seat, this increases tension, turning it to the right lowers the star wheel and decreases tension, which increases fuel, as you can see i put marks on this as well so that it is much easier to see how many times i turned it.

and just to better understand what you are adjusting, here is a picture of the feeler pin, it rides agains the taper on the boost pin, the further to the right this goes the more fuel you get, it is also what can hold the boost pin in, and the reason why you spin the pin to help push it back into the pump, this can also make it hard to put the boost pin back in, but all you need to do is push it back with a screw driver a little bit

Ok so here is the first thing you see when the pop the hood, woot woot a turbodiesel, oh the fun, but this thread is about making them even more fun so, this screw is often referred to as the smoke screw, just so everyone know s, it's better explain in the how to make your 1.9 faster thread, but this adjust the resting place of the boost pin when there is no boost, and if you have it adjusting down too far it can really increase smoke, i personally don't mess with it, i don't really see the point.

So let's crack this bad boy open by removing the 4 flat head screws, sometimes they're a little tight, but be a man and put some elbow grease into it and you shouldn't have any trouble. So this here is the first thing you see when you open the lda, a nice rubber diaphram, not the contraceptive kind unfortunately. As you will notice i have noted the dot on the center piece of the diaphram clamp thing, and the notch on the edge of the lda. when the dot is directly facing the notch, the boost pin is turned to it's lowest fueling setting, and the steepest shallowest side of the taper. no fun there haha, as you can see i have mine turned completely opposite to the highest fueling point. you may also notice that i point a mark with a permanent marker on the opposite side of the pump to the notch.

this is what it looks like when you pull the boost pin out, take it easy at this step, it doesn't pull out right away, spin it around and pull up and it should come out easy, don't be all rough or you could damage the seal on the feeler that rides agains the boost pin.

it's a little hard to tell, but you can see the cone is off center here, this should help everyone to understand why turning the dot and notch toward and away from each other makes quite a bit of difference.

ok so here is the star wheel, the spring sits in it and it adjusts the tension on the spring, turning it to the left raises star wheel and the springs seat, this increases tension, turning it to the right lowers the star wheel and decreases tension, which increases fuel, as you can see i put marks on this as well so that it is much easier to see how many times i turned it.

and just to better understand what you are adjusting, here is a picture of the feeler pin, it rides agains the taper on the boost pin, the further to the right this goes the more fuel you get, it is also what can hold the boost pin in, and the reason why you spin the pin to help push it back into the pump, this can also make it hard to put the boost pin back in, but all you need to do is push it back with a screw driver a little bit

Lowly Gentleman
Welcome to my World. The World of Diesel.
Welcome to my World. The World of Diesel.
Re: 1,6TD 51kw turbo
siin lingil on natuke kirjas mida too "star wheel" teeb.
http://mopar.mopar1973man.com/cummins/1 ... c-pump.htm
http://mopar.mopar1973man.com/cummins/1 ... c-pump.htm

