Kütuseklu mõõtmine arvutiga
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Kütuseklu mõõtmine arvutiga
Tere! Uurin, milliseid võimalusi on kütusekulu mõõtmiseks arvutiga. Mõned variandid olen saanud. Leidub kellegil mõni hea idee?
-
- Veteran
- Postitusi: 698
- Liitunud: 20 Veebr 2009, 01:35
- Telefon: +3725204426
- Auto: VW Polo 82/VW Caravelle 86
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Re: Kütuseklu mõõtmine arvutiga
Palun selgita paremini oma mõtet! Arvuti all kas sa mõtled auto kompuutrit? Mis masinaga täpsemalt tegu?
Lowlifer@FB | "I'm starting to think my cars enjoy my money more than I do... "
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!
-
- Huviline
- Postitusi: 102
- Liitunud: 01 Aug 2009, 05:20
- Auto: VW Scirocco GT
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Kütuseklu mõõtmine arvutiga
Arvutiga? Mulju paak kurguni täis, vänta maha täpselt 100 km ning mine uuest tankima - kulunud kütuse number peaks sul kenasti seejärel ette lööma tankuril - ei mingit arvutit ega valemeid.
My carbon-footprint is bigger than Yours! Famiglia di Rocco.
Re: Kütuseklu mõõtmine arvutiga
Reto. Eesmärk ei ole see. Ma nagu uuringi, et kuidas see oleks võimalik reaalajas nt läppariga. Üks võimalus oleks, et võtad kiiruseandurist kiiruse ja kuidagi mõõdad ära kütusekulu nt pihustitelt.. nüüd ehk saate paremini aru?
-
- Huviline
- Postitusi: 102
- Liitunud: 01 Aug 2009, 05:20
- Auto: VW Scirocco GT
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Kütuseklu mõõtmine arvutiga
Saan aru ikka, aga siinkohal tuleks täpsustada, mis mootoriga tegu on. Karpa korral või primitiivsema pritse puhul pole see puhtalt muutuvate asjaolude tõttu võimalik (peaksid kontrollima kütuse peale- ja tagasivoolu, pöördeid ning palju muudki).
Tavalise pritse korral on kõik need andmed auto ajus olemas, ole vaid meister ja ime nood sealt välja.
Teisalt on kütusekulu nii muutuv väärtus, et täpsust taga ajada, on kohati sama mõistlik, kui kirja-teel pimesoolt opereerida. Muutuvaid tegureid on kole palju - õhu temp., niiskus, õhu puhtus (õhutakistustegur, ehk aerodünaamiline hõõrde-koefitsent), rehvide kulumine, -puutepind, -rõhk, teeolud, vastu-tuul, muud koormavad asjaolud, nagu tulederakendamine (mootorikoormus generaatori näol). Ma ei taha sind üle uputada infiga, aga kui sa selgitaks pisut täpsemalt, mida sa saavutada püüad? Üli täpset kütusekulu mingites konkreetsetes tingimustes? Ehk on lihtsam mõnes dyno stendis säärast kontrolli sooritada, kui hakata auto ajust spontaanselt muutuvaid tegureid arvestamata, ülitäpset kulu arvutada. Selgita oma eesmärki, ehk leiab lahenduse?!
Tavalise pritse korral on kõik need andmed auto ajus olemas, ole vaid meister ja ime nood sealt välja.
Teisalt on kütusekulu nii muutuv väärtus, et täpsust taga ajada, on kohati sama mõistlik, kui kirja-teel pimesoolt opereerida. Muutuvaid tegureid on kole palju - õhu temp., niiskus, õhu puhtus (õhutakistustegur, ehk aerodünaamiline hõõrde-koefitsent), rehvide kulumine, -puutepind, -rõhk, teeolud, vastu-tuul, muud koormavad asjaolud, nagu tulederakendamine (mootorikoormus generaatori näol). Ma ei taha sind üle uputada infiga, aga kui sa selgitaks pisut täpsemalt, mida sa saavutada püüad? Üli täpset kütusekulu mingites konkreetsetes tingimustes? Ehk on lihtsam mõnes dyno stendis säärast kontrolli sooritada, kui hakata auto ajust spontaanselt muutuvaid tegureid arvestamata, ülitäpset kulu arvutada. Selgita oma eesmärki, ehk leiab lahenduse?!

My carbon-footprint is bigger than Yours! Famiglia di Rocco.
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8040
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
- Asukoht: TARTU
- Tänanud: 43 korda
- Tänatud: 198 korda
- Kontakt:
Re: Kütuseklu mõõtmine arvutiga
Lugesin ka teemat ja jäin mõtlema. Kas pole mingit jama mis läheb küttevoolikute vahele ja siis mõõdab pealevoolu ja tagasivoolu koguse ära ning teeb vastavad arvutused. Tavaliselt annavad sellised asjad küttekulu liitreid/tunnis. Selle arvutad omakorda enda kiiruse järgi ära ja saadki teada. Kindlasti on ka selliseid aparaate, mis võtavad voolikute vahelt kütte läbijooksu ja siis omakorda kiiruseandurist kiiruse, ning arvutab ise ja lööb tulemuse kuhugi ekraanile. Ise pole kunagi sellist täpsust taga ajanud. Ikka läbisõidu ja tankuri andemete järgi kalkuleerinud. 21. sajandil on kõik olemas 

stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
- Huviline
- Postitusi: 102
- Liitunud: 01 Aug 2009, 05:20
- Auto: VW Scirocco GT
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Kütuseklu mõõtmine arvutiga
Sellised seadmed on täiesti olemas ja ka kodumaal eksisteerimas, aga säänsed masinad on mõeldud pigem hoopis enamate tulemuste teada saamiseks, kui lihtsalt kütte-kulu mõõtmiseks.golfi_vend kirjutas:Lugesin ka teemat ja jäin mõtlema. Kas pole mingit jama mis läheb küttevoolikute vahele ja siis mõõdab pealevoolu ja tagasivoolu koguse ära ning teeb vastavad arvutused. Tavaliselt annavad sellised asjad küttekulu liitreid/tunnis. Selle arvutad omakorda enda kiiruse järgi ära ja saadki teada. Kindlasti on ka selliseid aparaate, mis võtavad voolikute vahelt kütte läbijooksu ja siis omakorda kiiruseandurist kiiruse, ning arvutab ise ja lööb tulemuse kuhugi ekraanile. Ise pole kunagi sellist täpsust taga ajanud. Ikka läbisõidu ja tankuri andemete järgi kalkuleerinud. 21. sajandil on kõik olemas
Tõrvatilk meepotti veel niigi palju, et küttekulu mõjutab väga palju ka selle kvaliteet, ladustamis viis jps.
Kõige lihtsam viis passiivselt monitoorida on ikkagi jah, paak täis, 100km maha kärutada ning siis peale tankides vaadata paaki mahtuvat kogust. Aktiivseks monitooringuks peaks aga iga pritse-aju pealt kätte saama kõik vajalikud andmed. 80ndate autod kandsid endaga kaasas 'ökonomaiserit', mis sisuliselt on vaakum-kell, mis omakorda on väga mugav viis oma küttekulu kontrolli alla saada (seda muidugi vabalthingava mootori puhul). Ökonoomsuse saavutamisest võiks pikki teadustöid maha rääkida, aga kui teema algataja tõesti tahab pisut spetsiifilisemat relva kütte kulu jälgimiseks sõidu ajal, siis erinevad perf. toodete tootjad on väga palju erinevaid mootori monitoorijaid välja töötanud. Hinnad algavad 4-kohalistest (uuest aastast vast isegi kahe kohalistest) numbritest. Fanaatikule soovitaks aga vabalthingava puhul FPR'i, vaakumi-kella (ülelaadimise kohapealt ma juhiseid anda ei oska) ning pool-bling-pool-ratsionaal-korras ka segukella.

My carbon-footprint is bigger than Yours! Famiglia di Rocco.
Re: Kütuseklu mõõtmine arvutiga
Nii. Töö eesmärk oleks siis mõelda välja mõni hea meetod, kuidas saaks kütusekulu mõõta arvutiga reaalajas. . Sellisedi aparaate on omajagu, mis kulu mõõdavad jne, Aga ma nagu tahakski jõuda selleni, et ma saaks seda ise teha. Ise luua mingi süsteemi. Toon siis ühe näite. Näiteks saaks kiiruse võtta kiiruseandurist(absi) alt (com portiga arvutisse suunata). kuulub see mu meelest. siis kütusekulu ma ei teagi nüüd kust saada resostaadilt??. ja tagasivool on ka vaja mõõta. Nii siis tulevad igasugused sõltuvused mängu.. nagu eelnevalt öeldi, et teepindm, õhuniiskus jne jne. mõne asja seletaks ära ka... aga nii keeruiseks ja spetsiifiliseks pole vaja asja ajada hetkel.. tahaks kasvõi ühe sammu astuda, et ma saaksin selle asja tööle( kiirus küttekulu arvutisse.. teen oma arvutused ja vsoo . See ei pea olema väga täpne, lihtsalt et ta töötaks. edaspidi on võimalik probleemi hakata põhjalikumalt lahendam.. Segane jutt, aga vast saate nüüd vähe paremini aru, mida ma mõtlen. Autoks võtaks siis vw passati..
-
- Huviline
- Postitusi: 102
- Liitunud: 01 Aug 2009, 05:20
- Auto: VW Scirocco GT
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Kütuseklu mõõtmine arvutiga
Pritsungi korral on sul vaja vaid saada pöörete signaal ning ajust pihustite lahti oleku aeg. Edasine on juba primitiivse valmiga käitumine. Mul oli opelil "parda kompu" mis pmst kahe signaali peale kogu töö ära tegi. Seadmes endas oli see nö. "valem" sees. Valemi all pean siis silmas sinu mootori karakteristikat - Neist lahendustest peaks vist sinu kirjeldatud soovi rahuldamiseks piisama, ma arvan.?
Edu nokitsemisel!
Edu nokitsemisel!

My carbon-footprint is bigger than Yours! Famiglia di Rocco.
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8040
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
- Asukoht: TARTU
- Tänanud: 43 korda
- Tänatud: 198 korda
- Kontakt:
Re: Kütuseklu mõõtmine arvutiga
Sinu autol peaks ka ju olema measurment blocki all kütte kulu olemas. Engine ja channel 2 või 3-as oli vist. Ennem ei tulnud pähegi.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
Re: Kütuseklu mõõtmine arvutiga
Kasutaja volkar99 mõte on täiesti teostatav. Pmst on selline asi juba olemas, aga kui ise tahta pusida, siis miks mitte. Kui võtta aluseks sellise mootoriga masin, millel küttekulu on juba aju poolt arvutatud, on lihtsam. Tuleb lihtsalt ajust küttekulu signaal välja tuua, selle saad samamoodi nt com pordi abil arvutisse tuua nagu mainitud kiiruse signaal. Edasi peab aga kõvem progeja olema kes selle softi sinna valmis progeks, sest ega see paari juhtme ühendamine arvutiga veel midagi ei anna. Auto aju annab välja hetkekulu signaali. Auto enda kompu, mis on siis armatuuris, arvestab ka lisaks küttekogust mis paagis on, ehk küttenäidiku signaal oleks ka tarvis arvesse võtta keskmise kulu arvutamisel.
Re: Kütuseklu mõõtmine arvutiga
No vott. Eks ma üritan midagi aretada.. seda com porti värki ma pole elus proovinud.. singaalid iseenesest saaks kätte, aga edasi neid arvutis töödelda.. on keerukas.
- erki1974
- Huviline
- Postitusi: 194
- Liitunud: 20 Juun 2008, 00:01
- Telefon: 56458883
- Auto: VW Passat 2,0 4WD 130 kw R-Line 12.2013
- Asukoht: Viljandimaa
Re: Kütuseklu mõõtmine arvutiga
Mul Vag-com kaabel olemas ja on võimalik tühikäigu küttekulu mõõta ja sain ka maanteesõidul küttekulu ära mõõta. Minu 2002. 1,9 96 kw Passatil on kompuuter ka peal ja arvuti näitas 0,5L vähem kui kompuuter.