1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivitus?

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivitus?

Lugemata postitus Postitas 100avant »

Jettal mingi veidrus tekkinud. Kui nulli juures tekkis algul selline "pikem" starteri vajadus käivitusel, siis -20(täna õhtul) hakkas juba hirm, et ei lähegi. Starter keerutab mootorit mingi 4 sekundit, enne kui masin ärkab. Kui ärkas, siis enam mingeid probleeme pole- käib ühtlaselt, edasi läheb nagu ikka, mingit puterdamist vms ei ole. :)
Kõige müstilisem on see, et kui näiteks korraks süüde välja keerata enne käivitumist, siis hüppab uuel katsel praktiliselt poolest pöördest käima... :?
Akus probleem ei ole, kõik filtrid, kõrgepingejuhtmed, küünlad, jagaja rootor-kaas ca 15000 tagasi vahetatud. Temperatuuri anduri näitajad ka normis.
Viimati muutis 100avant, 28 Nov 2010, 21:02, muudetud 1 kord kokku.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Ei saa aru milles probleem on? Kas 4 -ja. sekundi käivitusest? Süüdet välja keerata enne käivitamist? Pudru ja kapsad koostöös.

EliteSoldier
Huviline
Postitusi: 919
Liitunud: 24 Juun 2006, 19:29
Auto: Volkswagen Golf III 1,6 55kW 1993, Golf 6 90kW TSI 2012
Asukoht: Keila

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas EliteSoldier »

Mina kasutan külma ilmaga käivitamisel sellist nippi, et lasen mootorit ringi paar esimest tõmmet ja siis katkestan ära käivitamise ja teise käivitamisega teeb mootor kaks tiiru ja töötab üldjuhul.
[color=blue]GOLF- Great, Outstanding, Lovely, Finest[/color]

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas 100avant »

T6nis2 kirjutas:Ei saa aru milles probleem on? Kas 4 -ja. sekundi käivitusest? Süüdet välja keerata enne käivitamist? Pudru ja kapsad koostöös.
No ei ole ju kumbki variant normaalne käivitumine- iga külmkäivitus 4+ sekundit starterit enne käivitumist anda ega siis see variant [VW Bot: "Keel korda!"] ka, et käivitub vähema vaevaga, kui korraks süüde sisse, nõks starterit, süüde välja ja uuesti starterit. Ära tule ütlema, et nii peabki üks monokas käivituma...
Või olen lihtsalt karpamootorite fännina poole- pöörde käivitumisega harjununa liiga hea asjaga harjunud? :twisted:
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

4+sekundit starterit ENNE käivitamist anda. Diislil ootad 4 sek. küünla kustumist. Tahtsid ehk küsida süüde sisse,süüde välja,et saaks pump mono pritse peale ettenähtud surve tagada.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas 100avant »

T6nis2 kirjutas:4+sekundit starterit ENNE käivitamist anda. Diislil ootad 4 sek. küünla kustumist. Tahtsid ehk küsida süüde sisse,süüde välja,et saaks pump mono pritse peale ettenähtud surve tagada.
Esiteks ei räägi me diislitest. Püsime teemas ikka.
Mitte käivitamist vaid käivitumist. :grind:
Ja pump käib ju ka koos starteriga, nii et see variant ei sobi ka nagu hästi.
Või on sinu arust normaalne külmaga mootorit mitu sekundit keerutada?
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Mul endal suht sama teema (sama mootoriga), et käivitumine võtab esimesel katsel päris paraja aja... ma ise mõtlesin, et vb kütusesurvet liiga vähe algul, aga ega uurinud ma midagi täpselt pole... ehk teab keegi midagi tarka lisada siia teemasse.

Ma ise ka ehk veidi karpamootori kiire käivitumisega ära hellitatud :D
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

vahelduvool
Huviline
Postitusi: 94
Liitunud: 21 Mär 2010, 11:09
Auto: VW Golf 4 1,6 16V 77kw 2003a
Asukoht:

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas vahelduvool »

Endal golf sama mootoriga ja ma ei tea, aga minu oma on käivitanud suvel vähemalt 1,5-2 tiiru nüüd talvel kas 3või4 uus aku on peal(sügisel vahetatud). Praegult plaanis kütte filter ja küünlad hiljem annan teada, kuda kulgeb.

RKsilver
Veteran
Postitusi: 715
Liitunud: 08 Jaan 2008, 21:56
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 3 korda

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas RKsilver »

Ise näiteks just olen õnnelik, et selle suure külmaga mu masin paar sekundit käivitub, ehk starterit keerates 2-4 sekundit, saab juba starterit keerates õlirõhu ülesse ja siis käivitub, süda on vähemalt rahul.

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas Tanel »

No ma oleks ka paari sekundiga rahul... aga nagu 100avant kirjeldas, siis 4sek või rohkem pole päris hea vist.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

Boxerdaja
Huviline
Postitusi: 1150
Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
Telefon: 59031818
Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
Asukoht: Põlva lähistel

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas Boxerdaja »

Just pool tundi tagasi vaatasin, et minu monokas ei lähegi käima, õues -22.
3x 10s käiamist ja ennn ei jäänud kui pidi kaasi peale doseerima. Tuleb süütesüsteem üle vaadata väga puterdas ja lörbatas kui käima läks.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas 100avant »

Jettast täna varahommikul - 25C juures enam minejat polnud. :( Kolmandal ekstrapikal katsel väsis aku. :?
Aga monopritsega Passat ärkas praktiliselt teisest pöördest. :D
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

tnusepp
Huviline
Postitusi: 342
Liitunud: 11 Juul 2005, 19:47
Asukoht: ida-virumaa

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas tnusepp »

Kas küünlad õiged peal. Eelmise aasta näide Hondaga -25 starter kerib nagu hull aga pauku ei kuskilt. Ostis peale õiged küünlad ja nagu võtit keeras nii auto käis.

Sepp

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas 100avant »

tnusepp kirjutas:Kas küünlad õiged peal. Eelmise aasta näide Hondaga -25 starter kerib nagu hull aga pauku ei kuskilt. Ostis peale õiged küünlad ja nagu võtit keeras nii auto käis.

Sepp
Küünaldeks NGK BP6ET. Kataloogi järgi nagu oleks õige...
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2489
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, Octavia ‘15 tdi
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 4 korda

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas Siim »

mis mootori kood on? 66 kw on ju miljon varijanti. Mul CHAMPIONI kataloog annab sellised tulemused:
Mootori tüüp:
GU 66kw
KÜÜNLAD:
1984-1985 N7YCC või N7YC
1985-1991 N7BYC

GX 66KW
KÜÜNLAD
1984-1987 N7YCC või N7YC
1984-1987 N7BYC

RP 87-91
KÜÜNLAD
N7BYC

Need andmed pärinevad 95´ aasta CHAMPION i küünalde kataloogist, nii et ärge palun näkku lööge, kui panHe panin. :oops:
Viimati muutis Siim, 29 Nov 2010, 16:13, muudetud 1 kord kokku.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas 100avant »

Ongi mul temperatuurist väga sõltuv masin. :? -14 ja ca 5 sekundit starterit ja käib täiesti veatult... Kusjuures selle hommikul "koolnuna" tundunud akuga, mis pool päeva tööauto kongis veetis...
Mootoriks RP, mis kunagi liigutas 94aasta Seat Toledot.
Küünaldega ajasin jama. Mälu järgi panin enne mööda. Maha keeratud küünaldel on kirjas hoopis BUR 6ET.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

raiku
Huviline
Postitusi: 1676
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:07
Telefon: 5214714
Auto: G3, Sooda Oct (traktoore)
Asukoht: viljandi

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas raiku »

kas seda varjanti oled proovin et keera süüde sisse oota mõni hetk ja siis starterit?
eelmine aasta oli teema et aju tahab mõelda natuke et vat väljas on nii külm et palju nüüd kütet anda.
viljandi mölamies

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas 100avant »

raiku kirjutas:kas seda varjanti oled proovin et keera süüde sisse oota mõni hetk ja siis starterit?
eelmine aasta oli teema et aju tahab mõelda natuke et vat väljas on nii külm et palju nüüd kütet anda.
Proovin järgi, kui masin maha jahtub. Ja lasen kohe pikalt mõelda tal. :D
Kuigi see ei seleta -25 juures mitte käivitumist... :?
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Ma proovisin seda EliteSoldieri "nippi" ja tundus, et käivitus küll palju kiiremini. Nüüd tuleb aind mõelda, miks...ehk saab siis targemaks. Kütusesegu sisselaskekollektoris ootamas?

Edit: Neljap või reede ilmselt Speedsterisse ka, kui meeles, siis uurin mis nad arvavad seal sellest asjast.
Viimati muutis Tanel, 30 Nov 2010, 18:05, muudetud 1 kord kokku.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

EliteSoldier
Huviline
Postitusi: 919
Liitunud: 24 Juun 2006, 19:29
Auto: Volkswagen Golf III 1,6 55kW 1993, Golf 6 90kW TSI 2012
Asukoht: Keila

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas EliteSoldier »

Haha...ma kogemata avastasin sellise käivitusnipi:D
[color=blue]GOLF- Great, Outstanding, Lovely, Finest[/color]

ounou
Huviline
Postitusi: 388
Liitunud: 10 Nov 2008, 11:21
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas ounou »

Tanel kirjutas:Ma proovisin seda EliteSoldieri "nippi" ja tundus, et käivitus küll palju kiiremini. Nüüd tuleb aind mõelda, miks...ehk saab siis targemaks. Kütusesegu sisselaskekollektoris ootamas?

Edit: Neljap või reede ilmselt Speedsterisse ka, kui meeles, siis uurin mis nad arvavad seal sellest asjast.
anna siis teada mis selle käivituse kohta targemaks said sealt.

mul ka 1,8 monopritse ja sama probleem olnud juba pikemat aega (2 aastat ehk), et ei lähe nn poolest pöördest käima vaid nii umbes 4-5 pöörde pealt. ja kui lased näiteks kaks pööret ja katkestad, siis uuesti statrerit andes läheb vaja vaid "puudu" jäänud 2 pööret, et käima minna. enne käivitamist süüdet sisse ja välja keeramisest pole kasu olnud.

olen vahepeal vahetanud nii süütepooli, küünlaid, küünlajuhtmed kui ka jagaja kaane, lasknud reguleerida süüdet (seda kõike küll mitte käivituse pärast), kuid käivitusele pole see üldse mõjunud
Viimati muutis ounou, 01 Dets 2010, 14:08, muudetud 3 korda kokku.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas 100avant »

100avant kirjutas:
raiku kirjutas:kas seda varjanti oled proovin et keera süüde sisse oota mõni hetk ja siis starterit?
eelmine aasta oli teema et aju tahab mõelda natuke et vat väljas on nii külm et palju nüüd kütet anda.
Proovin järgi, kui masin maha jahtub. Ja lasen kohe pikalt mõelda tal. :D
Kuigi see ei seleta -25 juures mitte käivitumist... :?
Vähemalt minu masin ei arva sellest küll midagi... Oota palju tahad...
Ainuke minu masina käivitumist kiirendav(kui ei ole "liiga" külm) variant on esimeses postis üles täheldatu- ehk siis praktiliselt sama, mis Elite Soldiergi kasutab...
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas Tanel »

anna siis teada mis selle käivituse kohta targemaks said sealt.

mul ka 1,8 monopritse ja sama probleem olnud juba pikemat aega (2 aastat ehk), et ei lähe nn poolest pöördest käima vaid nii umbes 4-5 pöörde pealt.
Ei saand midagi targemaks... Hannes ütles, et see mootor paar pööret teeb kindlasti. Ja arvas, et vb proovida seda et süüdet sis mitu korda sisse keerata, et pump mitu korda survet üles lööks, aga see oli ka üsna oletus.

Aga pikalt sellest ei rääknud/süvenenud ka, oli muud tegemist :D Sain oma moto kenasti (edasi :twisted: )käima vähemalt...
Viimati muutis Tanel, 01 Dets 2010, 19:52, muudetud 1 kord kokku.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas 100avant »

Tanel kirjutas:Ja arvas, et vb proovida seda et süüdet sis mitu korda sisse keerata, et pump mitu korda survet üles lööks
Proovisin ükspäev nii, et ühendasin pumbale voolu otse- ehk siis pump käis pidevalt. Ikka läks 5 sekundit, enne kui ellu ärkas... :(
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: 1,8 66Kw monopritse- mida külmem, seda kauem võtab käivi

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Ma ise lasin süütega mitu korda, aga jah... see ei mõju eriti. Ma selle monopritse "pritsepea" ehitusest ei tea absoluutselt midagi, aga kas siis on reaalne, et segu jõuab üsna hilja silindriteni käivitamisel?
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

Vasta

Mine “Mootor”