Relee ühendamine

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
HrLow
Huviline
Postitusi: 756
Liitunud: 01 Apr 2010, 19:07
Auto: BMW 740iL
Asukoht: Viljandi

Relee ühendamine

Lugemata postitus Postitas HrLow »

Tere. Küsiks siis kuidas ühendada relee nii, et kui keeran Golf III'l lüliti parktulede peale põlevad pargid ja kui keeran lüliti kaugtulede peale siis pargid enam ei põle.
Toon pildi ka näiteks.

Pilt

Kui ühendasin lisatuled järgi siis tegin ühenduse nii, et 30 on lülitist tulev vool. 85 on kere ehk mass e. miinus. 86 otse akust. 87 läks siis lisatulede plussi.

Aga kas parkide puhul peaks panema +'i 87A'sse? Ja 30 oleks siis kaugtuledele tulev vool? Ehk kui lüliti järgi lükata siis parkides kaob vool ära ja kui parkide peale lüliti panna siis on parkides vool?

Kas ma teeksin õigesti või kui ei siis mis ma peaksin teisiti tegema?

mclx
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 21 Apr 2004, 11:50
Asukoht: Võru - Tallinn

Re: Relee ühendamine

Lugemata postitus Postitas mclx »

Toide tuleb 30 otsa, see mida relee rakendusel katkestada tahad, ühendad 87A otsa, ehk see on ühenuses kui relee on surnud resiimis. See mida ühendada tahad relee aktiveerimisel, ühendad 87 otsa. 86 ja 85 on relee lülitusotsad, ehk ühte neist paned massi ja teise selle lüliti + poolele millega nüüd lülitama hakkad, vahet pole kumba pidi need on.
Ehk põhimõte on sul õige, aga milleks parke katkestada kui lüliti järgmisesse astmesse keerad?
Viimati muutis mclx, 08 Sept 2011, 19:57, muudetud 1 kord kokku.

HrLow
Huviline
Postitusi: 756
Liitunud: 01 Apr 2010, 19:07
Auto: BMW 740iL
Asukoht: Viljandi

Re: Relee ühendamine

Lugemata postitus Postitas HrLow »

Ma tean jah, et ühendasin valesti. Esimest korda ühendasin ka lisatulesi. Aga ennem läksin vahetasin juhtmed ringi kuigi see midagi oluliselt vist ei muuda.

Aga see selleks. Ma oleksingi nii teinud nagu sa ütlesid. Juba uurisin juhtmestikku ja kõike muud ka kuidas teha.
Aga nagu ma aru saan tuleb lülitist 2 eraldi juhet. 1 parema esimese parktule jaoks teine teise parktule jaoks.
Tähendab lülitist tuleb tglt aind 1 juhe sellega süttib nt parem pool nii ees kui taga. Ja teine juhe siis süttib vasakupool pargid ees ja taga.

Ühesõnaga pean vist nii tegema, et 30 läheb aku pealt +
lõikan parktule juhtmed pooleks. Ühendan tuleva voolu 1 klemmi alla ja klemmi suskan nr 85. Kerest võtan massi suskan 86.
Ning tuledest tulevad juhtmed suskan 87A peale siis. Ning voilaaa...

Loodan, et saite aru mu seletustest ning miks ma seda teen? "Ju on vaja" :) Tänud mclx

mclx
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 21 Apr 2004, 11:50
Asukoht: Võru - Tallinn

Re: Relee ühendamine

Lugemata postitus Postitas mclx »

:D Kui sa võtad akult voolu, ühendad 30 otsa alla, pargid ühendad 87A otsa alla ja siis ühendad lüliti ka veel releele järgi, tekib sul selline äge ahel, et pargid põlevadki kogu aeg, lülitist 0 keerates, ikka põlevad edasi, alles viimasesse astmesse keerates kustuvad pargid ära ning relee rakendub ja lähevad suured tuled põlema. Ehk kui tahad et lüliti 0 asendis midagi ei põleks, oleks kõige lihtsam võtta veel mängu üks relee.
Lüliti on kahesektsiooniline, ühks paneb vas poole, teine par poole.

HrLow
Huviline
Postitusi: 756
Liitunud: 01 Apr 2010, 19:07
Auto: BMW 740iL
Asukoht: Viljandi

Re: Relee ühendamine

Lugemata postitus Postitas HrLow »

oih jah, feilisin praegu. Ei mõelnud mida kirjutan :D

Muidugi põlevad koguaeg.
Pmst tuleks nö signaaliks panna lähitule juhe. Kaugtuledega põleksid siis pargid ja siis kui on parkide peale keeratud lüliti. Lähituledega pargid ei põleks siis. Aga põleksid siis kui oleks nulli keeratud.
Fakk nii ei saa. Siis põleksid tuled 24/7.

Äkki selgitad seda 2 relee asja mulle?
Viimati muutis HrLow, 08 Sept 2011, 23:33, muudetud 1 kord kokku.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Relee ühendamine

Lugemata postitus Postitas 100avant »

Mis nende parkide kustu paneku mõte on? Tagaots jääb ka pimedaks ju, kui lüliti läheduses majandada? :?
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

mclx
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 21 Apr 2004, 11:50
Asukoht: Võru - Tallinn

Re: Relee ühendamine

Lugemata postitus Postitas mclx »

Selle idee vajalikkus jääb mulle ka natuke arusaamatuks. Aga ühesõnaga võtad ühe tavalise 4 otsaga relee (võib olla ka 5 otsaga, sel puhul ei ole tarvis kasutada 87A otsa) relee, mille ühendad selle parktulesid katkestavale releele omakorda vahele, et läbi selle antakse vool siis juba eelpool kirjeldatud releele. Ainuke asi, pead jälgima, et nüüd sellele teisele releele võtad lülitussignaali ka õigest kohast, vastasel korral võid lülitada selle relee välja kui oma kaugtuled peale keerad ja ei põle jällgei ükski tuli.
Väga lihtne, relee ei ole tuumafüüsika.

HrLow
Huviline
Postitusi: 756
Liitunud: 01 Apr 2010, 19:07
Auto: BMW 740iL
Asukoht: Viljandi

Re: Relee ühendamine

Lugemata postitus Postitas HrLow »

Relee pole muidugi tuumafüüsika.
Relee tahan paigaldada ette parktulede juurde, et ainult esimesed kustuksid.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Relee ühendamine

Lugemata postitus Postitas 100avant »

Ja ainult kaugtuledega gabariidid kustu?
Lihtne- vaja kahte 5 klemmiga releed(kummalegi poole üks). Gabariidile minev juhe 87a-sse, lüliti poolne ots 30-sse. 85 massi ja 86 kaugtule juhtmega kokku.
Teoorias peaks saama asja lahendada ka dioodiga. Ühendada gabariidi mass läbi dioodi kaugtule ahelasse. Diood nii, et vool saaks liikuda gabariidist kaugtule poole. Kui kaugtuled põlevad, on mõlemal pool gabariidi pirni 12V ja pirn ei põle. Kui kaugtuled maas, saab gabariidi pirn maanduse läbi kaugtule niidi ja süttib.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

HrLow
Huviline
Postitusi: 756
Liitunud: 01 Apr 2010, 19:07
Auto: BMW 740iL
Asukoht: Viljandi

Re: Relee ühendamine

Lugemata postitus Postitas HrLow »

On ikka lihtne v? Sinu teoorias põleksid siis autol parktuled ka siis kui lüliti 0'i keerata.

HrLow
Huviline
Postitusi: 756
Liitunud: 01 Apr 2010, 19:07
Auto: BMW 740iL
Asukoht: Viljandi

Re: Relee ühendamine

Lugemata postitus Postitas HrLow »

Tglt vist sul täiesti õigus kuna relee ei saa voolu kui lüliti 0'i keerata ja see läbi ei sütti ka tuled. Tänud 100avant.
Miks ma küll ise selle peale ei tulnud, et 30 lüliti poolsesse ühendada mitte akuga.

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: Relee ühendamine

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Natuke aega lihtsamate IC'de (mikrokontrollerite/loogikalülituste) õppimist interneti abil näiteks ja siis võid hakata igatepidi oma tulesid lülitama ja juhtima :P Releed muidugi jäävad sel juhul ka, aga siis kõige tavalisemad 4 jalaga nt.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

HrLow
Huviline
Postitusi: 756
Liitunud: 01 Apr 2010, 19:07
Auto: BMW 740iL
Asukoht: Viljandi

Re: Relee ühendamine

Lugemata postitus Postitas HrLow »

Nii ta on :) 1 tule juba sain ära teha ja töötas ilusti. Sinine park on seal nüüd. Kui 0 peal siis ei põle midagi, kui pargi peal siis põlevad pargid ja kui kaug või lähituled siis ainult need ja pargid ei põle.

Polnud 5 klemmiga releed enam ühtegi võtta. 2 tk oli aga neist 1 vaid töötas. Homme lähen võtan kuskilt teise relee ja pistan vahele ning olemas. Vot selline lugu siis miks ma seda küsisin.

Vasta

Mine “Elektroonika”