Elektriline mootori eelsoojendi

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta

Millist elektrilist mootori eelsoojendit kasutate?

Defa
18
53%
Calix
3
9%
Universaalne
0
Pole hääli
Muu
1
3%
Ei kasuta
12
35%
 
Hääli kokku: 34

Strand
Huviline
Postitusi: 336
Liitunud: 30 Apr 2006, 15:36
Auto: VW Passat B6 4motion 2.0TDI
Asukoht: Kuressaare

Elektriline mootori eelsoojendi

Lugemata postitus Postitas Strand »

Talv on tulema ja tekkis mõte auto peale panna mootori eelsoojendus. Tegemist 1,6 74kW bensiini mootoriga. Ehk jagate arvamusi milline nendest kolmest valida. Plaanis on arvatavasti autovahetus peale talve, siis mõtlesin, et nr 3. variant oleks parem, saaks vanalt autolt ära võtta ja uuele panna. Defa ja Calixi paigaldaks kindlasti ise. 3. osas pean natuke uurima paigaldust. Teem väiksese hääletuse ka, et millist kasutatakse.


1. Defa plokisoojendaja (159€ + paigaldus)
2. Calix plokisoojendaja (103€ + paigaldus)
3. Universaalne elektriline tsirkulatsioonipumba ja termostaadiga mootori eelsoojendi.(145€ + paigaldsu) http://saareautogaas.ee/?page_id=593" onclick="window.open(this.href);return false;

Kõike head,
Strand

hulgus666
Huviline
Postitusi: 133
Liitunud: 04 Mai 2012, 07:17
Auto: VW Golf IV 2,0
Asukoht: Mägi-Eesti / Helsingi

Re: Elektriline mootori eelsoojendi

Lugemata postitus Postitas hulgus666 »

Endalgi tekkis plaan selline asi lasta autole paigaldada.Autoks siis G IV (2003a) 2,0 85kW bensiin.Oleks samuti huvitatud mida keegi soovitab.Ning see salongiventikas-kui võimas peaks see olema,et Golf-i salong hommikul soojaks läheks? Ning kas see mis läheb lõdviku vahele, on sama efektiivne kui see mis läheb mootoriblokki? Väidetavalt ei pidavat kõigile mootoritele blokisisest saama paigaldadagi.
Straight roads is for fast cars,curvy roads is for fast drivers :)

GTI
Moderaator
Postitusi: 7979
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 89 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Elektriline mootori eelsoojendi

Lugemata postitus Postitas GTI »

VR6 küttekeha käib näiteks plokikaane sisse (paremale poole). Lõdvikutevahelisi soojenduselemente toodab ka defa või calix (ei mäleta kumb), kui autol on peal ka tsirkulatsioonipump siis pole rohkem vajagi. Ise eelistaks tuntud kaubamärki kui hiinakat.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Strand
Huviline
Postitusi: 336
Liitunud: 30 Apr 2006, 15:36
Auto: VW Passat B6 4motion 2.0TDI
Asukoht: Kuressaare

Re: Elektriline mootori eelsoojendi

Lugemata postitus Postitas Strand »

hulgus666 kirjutas: Väidetavalt ei pidavat kõigile mootoritele blokisisest saama paigaldadagi.
Kui osadel on plokisisene siis minu omal näiteks läheb ainult ploki vastu. Nagu juhendist olen aru saanud.



Sai küsitud ka Defa ja Calix'i omasid mis lõdviku vahele peaks minema aga kõik pakkujad ütlesid, et minu mootorile (1,6 74kW) seda ei ole pakkuda. Kindlasti saaks miski teise mootori oma sinna panna.

Kasutaja avatar
tito
Huviline
Postitusi: 5294
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 189 korda
Tänatud: 221 korda

Re: Elektriline mootori eelsoojendi

Lugemata postitus Postitas tito »

Strand kirjutas:Sai küsitud ka Defa ja Calix'i omasid mis lõdviku vahele peaks minema aga kõik pakkujad ütlesid, et minu mootorile (1,6 74kW) seda ei ole pakkuda. Kindlasti saaks miski teise mootori oma sinna panna.
Ei soovita ise jalgratast leiutada, kui Defa insenerid on välja mõelnud ,et nn triikraud peab karteri põhjas õli soojendama ,siis sellest tuleks lähtuda. Salongi soojendamiseks oleks sisemine puhur siis kohustuslik :wink:
BMW, Mazda, Ford, Jaguar, Land Rover,Volvo ja BYD on uus VAG

.coZy
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 24 Mär 2010, 16:50
Asukoht:

Re: Elektriline mootori eelsoojendi

Lugemata postitus Postitas .coZy »

Calix või Defa ... on neil tegelikult vahet peale kaablite pistikute ? Valiks odavama
Sõiduautole oli mäletamist mööda 550w plokki too kolb .
Salongi on variante päris mitu. Endal on salongipuhur ca 1000w ( tõesti ei mäleta ..äkki oli 1300+w Calix) mis toimetab kenasti pooleteise tunniga
esiklaasi puhtaks kuni -25'ni. Alla selle oli pisike puhuripoiss hädas...vähemalt selle ajakulu jooksul.
Hädas selles mõttes, et salong ei ole soe ja esiklaas on poolenesti/1\3 jääs ikkagi = hädas. Universaalkere Passat B5 mul.
Samas, kui palju on -30 ja madalamat temp'i meil - kokku nädalake max ehk.
Ja hoolimata 5w40 õlist on ka -30 juures plokisoojenduse puudujääk tunda - kuni -20 ...-25'ni pole vahet , kas käivitad talvel või suvel. Aga alla selle juba
eelsüüde põleb .. -34 lausa on tarvis teist käivitust ( võib ka sõltuda küttest loomulikult )

Ma ütleks kokkuvõtteks, et kuni -25 töötavad mõlemad ,st loovad suveolud sulle ( defa oli mul ühes eelmises autos )
ja kahtlemata abistavad ka madalamatel tempidel. Minu meelest ei ole peale hinna asjadel vahet .

Asoo.. kui plokki kolvi paned, kasuta kindlasti hermeetikut. Mina ei kasutanud = lumel kena roosakas laik .. st lekib see asi hoolimata viisakast rõngastihendist .
Kadu on ca 100-200 ml kuus talvel, suvel/soojal ajal ei kao midagi.

Strand
Huviline
Postitusi: 336
Liitunud: 30 Apr 2006, 15:36
Auto: VW Passat B6 4motion 2.0TDI
Asukoht: Kuressaare

Re: Elektriline mootori eelsoojendi

Lugemata postitus Postitas Strand »

Nüüd siis talv peaegu et kätte jõudnud ja veel oleks viimane aeg endale blokisoojendus soetada. Mõtlesin, et küsin kas veel kellegil uusi arvamusi tekkinud antud valikute osas?

.coZy
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 24 Mär 2010, 16:50
Asukoht:

Re: Elektriline mootori eelsoojendi

Lugemata postitus Postitas .coZy »

*plokisoojendus :) Mr . Strand :)
Koos miski puhuriga salongi. On seda kopkat väärt , kui Sul on 220 ja timer olemas :)
Tunnike enne starti kütte ( 1,5- 2 , kui on -30..35 ) ja pole probleemi . Klaasid puhtad
ja käivitus kindel.
Kuna peale hinna ei ole minu meelest Calixil ja Defal vahet.. siis vali, mis meeldivam :)

Ma ei tea Bora kohta pajatada.... kuid Passat B5 66kw nõudis nr 16 silmust plokisooja paigalduseks ( kui ise paned)
See oli vajalik starteri eemalduseks.
Ning soovitan soojendus-elemendi paigaldusel kasutada silikoni - mitte nagu mina, et talvel on lumi roosakas, kuna kolb lekib tiba ( ca 100ml kuus, kui kütta .Soojal ajal mitte )

Vasta

Mine “Mootor”