1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas copilot »

Tants...kas sinu kirjeldatud mootori välja suremine ei või olla seoses kuidagi sellise terminiga nagu "turbo surge"...ei teagi kuidas seda eesti keelde õigesti tõlkida?
Diesel Power KEEPS ME GOING

vwgolf
Huviline
Postitusi: 686
Liitunud: 03 Mär 2014, 08:33
Auto: Focus 3 / Golf 4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas vwgolf »

Kood: Vali kõik

Turbo surge is when the air that the turbo is pushing towards the motor to be ingested is not ingested and comes back at the turbo.

The two most common ways to avoid surge is:
1. Installing a blow off valve
2. Properly sizing your turbocharger for the CFM of your motor 

tants
Huviline
Postitusi: 419
Liitunud: 22 Sept 2007, 10:54
Auto: Caddy, Civic
Asukoht: setomaa

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas tants »

Kui aus olla siis ei saa ma jah 100% kindel olla et kütte ahel katkestati ülerõhu korral ning selle tõttu mootor seiskus. Igatahes jäi nagu selline mulje küll. Pole selle "turbo surge" terminiga varem nagu kokku puutunud.
Selge on vähemalt see et seda põhjustas ülerõhk, sest kui selle stopperkruvi reguleerimisega viisin actual boost ja spetcifed boost omavahel samale tasandile graafikul siis mure kadus :)

Jaanus
Diesel, what else?! :)

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas copilot »

No pmt selle nähtuse puhul hakkab rõhk/õhk tagasi turbo suunas liikuma ehk siis mootor peaks õhu nälga jääma ja sama nagu sa lükkaks egr küljes oleva siibri käsitsi kinni st takistaksid õhu voolu mootorisse ja mootor sureb välja momentaalselt.
Selge on see,et juhul kui selline konditsioon sisselaskes sul tekkis,siis turbole see head ei tee ja halvimal juhul annavad puksid v võll järgi momentaalselt.
Viimati muutis copilot, 13 Sept 2014, 08:44, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

ivohi
Huviline
Postitusi: 840
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänatud: 6 korda

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas ivohi »

Selleks peab sisselaskes mingi takistus olema, et surge tekiks. Diislil originaal turboga originaal rõhu juures natuke raske saavutada. Niikaua kui klapid avanevad on sel rõhul ja õhul alati "kuhugi minna".
Surge rohkem bensuka teema, kui gaas maha lasta ja segusiiber kinni läheb - toodetud rõhul ei ole kuhugi minna enam.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas copilot »

ivohi kirjutas:Selleks peab sisselaskes mingi takistus olema, et surge tekiks. Diislil originaal turboga originaal rõhu juures natuke raske saavutada. Niikaua kui klapid avanevad on sel rõhul ja õhul alati "kuhugi minna".
Surge rohkem bensuka teema, kui gaas maha lasta ja segusiiber kinni läheb - toodetud rõhul ei ole kuhugi minna enam.
Tants ütles ju,et tootis rõhku rohkem kõvasti kui originaalis ja sellisel juhul on "takistuseks" sisselaske läbilaskevõime,lisaks pole alh motol originaalis mingit bypass klappi vms....samas huvitav on see,et moto ei läinud limp modei,vb sp et ennem kui limpi läheb on teatud ajaline viivitus mil lubatakse teatud ülerõhku kuid kuna rõhk läks niivõrd suureks kiiresti siis tekkis surge. surge võib ka tekkida juhul kui turbo tootlikus vs sisselase ja pole õigesti kombineeritud kui tugineda kasvõi garreti enda kodulehel olevale infole.
Diesel Power KEEPS ME GOING

ivohi
Huviline
Postitusi: 840
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänatud: 6 korda

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas ivohi »

Sisselase peaks 66kw ja 81kw suht sarnased olema kui mitte identsed? Siis ma siiski kahtleks, et see väike 66kw turbo tootlikus on nii suur, et lööb sisselaske umbe. Olgu siis mis rõhk seal tahes.
Bypassi polegi selle pärast, et diislil surget ei teki.

ülari:)
Huviline
Postitusi: 559
Liitunud: 06 Sept 2009, 21:07
Telefon: +358445588047
Skype: ulari.saaliste
Auto: VW Passat 32B; Mazda Xedos V6; VW Golf V 2.0 TDI Sportline ; Nissan Primera 97; GSF Bandit 1200s 04
Asukoht: Pärnumaa/Vantaa
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas ülari:) »

ivohi kirjutas:Sisselase peaks 66kw ja 81kw suht sarnased olema kui mitte identsed? Siis ma siiski kahtleks, et see väike 66kw turbo tootlikus on nii suur, et lööb sisselaske umbe. Olgu siis mis rõhk seal tahes.
Bypassi polegi selle pärast, et diislil surget ei teki.
Kindel oled ikka mida väidad ?
Diislis peitub jõud :) bensiiniga võib pintsleid pesta :D

ivohi
Huviline
Postitusi: 840
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänatud: 6 korda

Re: 1,9 81kw AFN turbo geomeetria

Lugemata postitus Postitas ivohi »

Kui jääme nende vanade kõrgsurvepumpadega diislite juurde siis olen. Aga alati võib väiteid ümber lükata. :wink:
Modifikatsioone ka ei arvesta.

Vasta

Mine “Diislid”