DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Moderaatorid: etnies858, GTI, dellu, J.Aru
-
- Klubiline
- Postitusi: 930
- Liitunud: 03 Dets 2013, 17:55
- Auto: VW golf TDI
- Asukoht: Valga
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 20 korda
DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Võtsin ette tagaratta laagrite vahetuse kodustes tingimustes ja yllatusin kui lihtne see on võrreldes esiratta laagriga. Annaks kasvõi poe parklas ära teha. Aega kulus 48 minutit koos pildistamise ja jutu ajamisega. Kindlasti saaks seda ka muud moodi teha, kuid siin tutvustan enda tegemist. Kui midagi ei meeldi või tahaksid lisada midagi juurde, millele tähelepanu ei pööranud või lihtsalt mingi kysimus, lase aga käia.
Vaja läheb:
Ratta mahavõtmiseks - Tungraud, veljevõti, tõkiskingad
Pidurisuppordi ja piduriketta eemaldamiseks - 15mm lehtvõti, 13mm leht/padrun, ristpeaga kruvikeeraja(PH3)
Laagri eemaldamine - lapik kruvikeeraja, 30mm 12kant padrun, tõmmits(soovitatavalt 3jalgne), 17mm padrun, leeklamp
Lisaks veel momentvõti, veenmisjõudu haamri näol, traatharja puhastamiseks, toru võlli mutri lahtiväänamiseks,tõrva poltidele ning näpuotsatäis määret.
1. Ratta eemaldamine
Jäta auto tasasele pinnale,seiska mootor ja jäta käik sisse. Kässarit ära peale tõmba. Paigalda tõkiskingad diagonaalis olevale rattale. Tõsta ratas õhku ja eemalda see. Sellekohta pilte ei teinud, kuid loodan, et saate iseseisvalt hakkama, muidu pole mõtet edasi vaadatagi. Lõpptulemus peaks olema selline
2. Suppordi eemaldamine
Eemalda pidurisupport ja välimine piduriklots. Väljamaal levivates õpetustes võetakse lahti ka käsipiduri tross ja suppordi kandur, st eemaldatakse kanduriga koos support, kuid neid 8mm kuuskandiga polte annab lahti saada,läksin lihtsamat teed. 15mm lehtvõtmega hoidsin liugurit kinni ja 13mm padruniga keerasin poldi lahti(saab ka lehtvõtmega, aga olin mugav). Alumisel poldil käspipiduri tross natuke häirib, aga ei midagi hullu.
3. Laagri eemaldamine
Haamriga veensin suppordi eemale ja ka esimese klotsi eest ära. Kruvisin pisikese kruvi piduriketta kyljest ära ja vingerdasin ketta vahelt välja, ei näinud mõtet sellepärast tervet kandurit maha kruvida. Panin tõmmitsad rummu ymber ja 17 padruniga kruttisin rummu lahti(see oleneb tõmmitsatest, mida kasutad). Kruvimiseks kasutasin akutrelli, millele Shark77 treis vahepulga, et saaks padruneid otsa panna.
4. Sisemise saale eemaldamine veovõllilt.
Kruvisin võlli neli polti lahti 17mm padruniga, koos sellega eemaldub ka kaitseplekk. Peale pleki eemaldamist lasin ABS anduri pistiku kyljest lahti. Kruvisin vana mutri otsa, katsin igaks juhuks anduri suitsutoruga ja asusin kuumutama. Peale lyhiajalist kuumutamist sisuliselt lykkasin lapiku kruvikeerajaga saale maha. Kindlasti saab relaka ja meisliga sama töö tehtud, kuid siis on oht võll ära rikkuda.
5. Võlli tagasipanek
Puhastasin sillatala traatharjaga. Lasin selle igaks juhuks tõrvaspreiga yle. Tagasipanekul tuleb meeles pidada, et ka pleki tagasi paned, esimene kord oleks peaaegu juba laagrit otsa hakanud panema, a siis avastasin, et plekk puudu. Poldid keerasin kinni 60Nm jõuga.
6. Laagri paigaldamine
Tõmbasin võllile kerge määrdekihi peale, pidavat aitama laagril soojust võllile edasi kanda, et yle ei kuumeneks. Sobitasin laagri näpuga võlli otsa enamvähem. Jälgi kindlasti, et ABS võru oleks sissepoole. Edasi panin laagri keskkohta 30mm padruni ja haamriga veensin laagrit võllipeale minema senikaua, kuni mutter otsa istub. Vana mutriga keerasin laagri ilusti lõpuni ära ja siis panin uue mutri ja keerasin selle 175Nm-ga kinni. Paras tegu on selle otsakorgi tagasipanek. Eelnevalt oli keermeliimiga kinni pandud nagu ka mutter, aga kuna mul keermeliimi polnud, siis lasin mutrile niisama tõrva vahele.
7. Pidur tagasi kokku
Sobitasin ketta tagasi oma kohale ja laagrikomplektis oli uus kruvi olemas, millega see kinni keerata. Panin klotsi tagasi oma kohale ja pidurisuppordi ka. Keerasin 2 13mm polti tagasi ja panin ratta alla tagasi ja valmis ta saigi, kui olin tungipealt alla lasknud ja tõkiskingad eemaldanud.
Vaja läheb:
Ratta mahavõtmiseks - Tungraud, veljevõti, tõkiskingad
Pidurisuppordi ja piduriketta eemaldamiseks - 15mm lehtvõti, 13mm leht/padrun, ristpeaga kruvikeeraja(PH3)
Laagri eemaldamine - lapik kruvikeeraja, 30mm 12kant padrun, tõmmits(soovitatavalt 3jalgne), 17mm padrun, leeklamp
Lisaks veel momentvõti, veenmisjõudu haamri näol, traatharja puhastamiseks, toru võlli mutri lahtiväänamiseks,tõrva poltidele ning näpuotsatäis määret.
1. Ratta eemaldamine
Jäta auto tasasele pinnale,seiska mootor ja jäta käik sisse. Kässarit ära peale tõmba. Paigalda tõkiskingad diagonaalis olevale rattale. Tõsta ratas õhku ja eemalda see. Sellekohta pilte ei teinud, kuid loodan, et saate iseseisvalt hakkama, muidu pole mõtet edasi vaadatagi. Lõpptulemus peaks olema selline
2. Suppordi eemaldamine
Eemalda pidurisupport ja välimine piduriklots. Väljamaal levivates õpetustes võetakse lahti ka käsipiduri tross ja suppordi kandur, st eemaldatakse kanduriga koos support, kuid neid 8mm kuuskandiga polte annab lahti saada,läksin lihtsamat teed. 15mm lehtvõtmega hoidsin liugurit kinni ja 13mm padruniga keerasin poldi lahti(saab ka lehtvõtmega, aga olin mugav). Alumisel poldil käspipiduri tross natuke häirib, aga ei midagi hullu.
3. Laagri eemaldamine
Haamriga veensin suppordi eemale ja ka esimese klotsi eest ära. Kruvisin pisikese kruvi piduriketta kyljest ära ja vingerdasin ketta vahelt välja, ei näinud mõtet sellepärast tervet kandurit maha kruvida. Panin tõmmitsad rummu ymber ja 17 padruniga kruttisin rummu lahti(see oleneb tõmmitsatest, mida kasutad). Kruvimiseks kasutasin akutrelli, millele Shark77 treis vahepulga, et saaks padruneid otsa panna.
4. Sisemise saale eemaldamine veovõllilt.
Kruvisin võlli neli polti lahti 17mm padruniga, koos sellega eemaldub ka kaitseplekk. Peale pleki eemaldamist lasin ABS anduri pistiku kyljest lahti. Kruvisin vana mutri otsa, katsin igaks juhuks anduri suitsutoruga ja asusin kuumutama. Peale lyhiajalist kuumutamist sisuliselt lykkasin lapiku kruvikeerajaga saale maha. Kindlasti saab relaka ja meisliga sama töö tehtud, kuid siis on oht võll ära rikkuda.
5. Võlli tagasipanek
Puhastasin sillatala traatharjaga. Lasin selle igaks juhuks tõrvaspreiga yle. Tagasipanekul tuleb meeles pidada, et ka pleki tagasi paned, esimene kord oleks peaaegu juba laagrit otsa hakanud panema, a siis avastasin, et plekk puudu. Poldid keerasin kinni 60Nm jõuga.
6. Laagri paigaldamine
Tõmbasin võllile kerge määrdekihi peale, pidavat aitama laagril soojust võllile edasi kanda, et yle ei kuumeneks. Sobitasin laagri näpuga võlli otsa enamvähem. Jälgi kindlasti, et ABS võru oleks sissepoole. Edasi panin laagri keskkohta 30mm padruni ja haamriga veensin laagrit võllipeale minema senikaua, kuni mutter otsa istub. Vana mutriga keerasin laagri ilusti lõpuni ära ja siis panin uue mutri ja keerasin selle 175Nm-ga kinni. Paras tegu on selle otsakorgi tagasipanek. Eelnevalt oli keermeliimiga kinni pandud nagu ka mutter, aga kuna mul keermeliimi polnud, siis lasin mutrile niisama tõrva vahele.
7. Pidur tagasi kokku
Sobitasin ketta tagasi oma kohale ja laagrikomplektis oli uus kruvi olemas, millega see kinni keerata. Panin klotsi tagasi oma kohale ja pidurisuppordi ka. Keerasin 2 13mm polti tagasi ja panin ratta alla tagasi ja valmis ta saigi, kui olin tungipealt alla lasknud ja tõkiskingad eemaldanud.
Ma ei vastuta foorumis tehtud postituste sisu eest.
-
- Huviline
- Postitusi: 732
- Liitunud: 30 Sept 2003, 21:48
- Auto: VW Passat 2.0, Highline 2001, bensiin, 85 KW
- Asukoht: Tallinn, Mustamäe
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Peaks olema suht sarnane protseduur Passat B5.5 rattalaagri eemaldamisega. Endal oli see plekk ära kõdunenud ja vaja vahetada. Kuna poldipeadel olid kandid olematud(endal keevitus puudus), et niisama lahti keerata, sai viidud Forssi ja seal vahetati kaitseplekk ära koos uute poltidega.romeoD kirjutas: 4. Sisemise saale eemaldamine veovõllilt.
Kruvisin võlli neli polti lahti 17mm padruniga, koos sellega eemaldub ka kaitseplekk.
Ühel pool peab veel kaitsepleki vahetama..
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5297
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 58 korda
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Kas B5-el ja eeldan, et ka B5,5-el rattalaagrit mitte koos rummuga ei vahetata? Kapslit igastahes ei tundu küll laagri otsast ära käima ja teeninduses väideti, et ainult koos rummuga (nende juttu ei tasu muidugi puhta kullana võtta).
- NOTFAST
- Tunnustatud
- Postitusi: 1406
- Liitunud: 27 Mär 2010, 15:19
- Telefon: 5141947
- Skype: kollerimees
- Auto: Hunnik erinevaid Volkse, MB ja BMW
- Asukoht: Saverna
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 4 korda
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Mina olen koos rummuga vahetanud ja ka neid müüakse nii B5-le. Lihtsam ja kiirem moodus on doonorauto omad, siis tõstad koos ABS anduritega ringi.J.Aru kirjutas:Kas B5-el ja eeldan, et ka B5,5-el rattalaagrit mitte koos rummuga ei vahetata? Kapslit igastahes ei tundu küll laagri otsast ära käima ja teeninduses väideti, et ainult koos rummuga (nende juttu ei tasu muidugi puhta kullana võtta).
Tartu ja Võru vahel. Tel 5141947
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.
-
- Klubiline
- Postitusi: 930
- Liitunud: 03 Dets 2013, 17:55
- Auto: VW golf TDI
- Asukoht: Valga
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Passatil paistab etka järgi, et tagarattalaager on koos võlliga, aga golfil võlli vahetama ei pea.
8E0501611J passati laagri kood ja PILT
Positiivne see, et passatil pleki vahetuseks ei pea laagrit laiali lõhkuma nagu golfil.
8E0501611J passati laagri kood ja PILT
Positiivne see, et passatil pleki vahetuseks ei pea laagrit laiali lõhkuma nagu golfil.
Ma ei vastuta foorumis tehtud postituste sisu eest.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5297
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 58 korda
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Hoopis ma ise ei pannud alguses tähele, et ka Golf 4-jal vahetatakse koos rummuga, arvasin kohe kui nägin, et võll eraldi seest välja käib, et vahetatakse rummu sees ainult laager ära... Suured tänud romeoD, nüüd asi selge ka kuidas Passatil käib, võll ikkagi rummuga koos ja tulebki rumm koos võlliga kohe auto küljest eemaldada.
-
- Huviline
- Postitusi: 732
- Liitunud: 30 Sept 2003, 21:48
- Auto: VW Passat 2.0, Highline 2001, bensiin, 85 KW
- Asukoht: Tallinn, Mustamäe
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Komistasin ühe inglise keelse lingi otsa, kus sama laagri vahetuse teema(Golf 4/Jetta 4). Pildimaterjal korralik juures.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3742364" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3742364" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Klubiline
- Postitusi: 930
- Liitunud: 03 Dets 2013, 17:55
- Auto: VW golf TDI
- Asukoht: Valga
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Polnudki seda varem näinud, aga tekkis kohe kysimus, et mismoodi ta uue laagri sinna peale surus..
Lisaks veel see, et see kork tasuks kohe peale mutri kinnikeeramist sinna panna, et piduridetailidega mingit prygi sinna ei satuks. Ei pruugi sattuda, aga milleks oodata
Misasi see 2x4 on ja kuhu ta kummist haamriga tagus. Nimelt peale pressides ei tohi rummust suruda vaid tuleb "veenda" laagri sisemine saale võllile.Next, press on the hub, mine went on by a firm hand pressure but you can use a 2x4 and a rubber mallet to knock it on
Lisaks veel see, et see kork tasuks kohe peale mutri kinnikeeramist sinna panna, et piduridetailidega mingit prygi sinna ei satuks. Ei pruugi sattuda, aga milleks oodata
Ma ei vastuta foorumis tehtud postituste sisu eest.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Temal läks laager pmt peale käega lükates. Ei saa ka ise aru, mis asi see 2x4 on. Ning lõpuni surus vana mutriga(nagu sina vist) ning siis uus mutter.romeoD kirjutas:Polnudki seda varem näinud, aga tekkis kohe kysimus, et mismoodi ta uue laagri sinna peale surus..Misasi see 2x4 on ja kuhu ta kummist haamriga tagus. Nimelt peale pressides ei tohi rummust suruda vaid tuleb "veenda" laagri sisemine saale võllile.Next, press on the hub, mine went on by a firm hand pressure but you can use a 2x4 and a rubber mallet to knock it on
Lisaks veel see, et see kork tasuks kohe peale mutri kinnikeeramist sinna panna, et piduridetailidega mingit prygi sinna ei satuks. Ei pruugi sattuda, aga milleks oodata
Diesel Power KEEPS ME GOING
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 7867
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 37 korda
- Tänatud: 170 korda
- Kontakt:
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Mina saan nii aru, et 2x4 on mingi rauatüki suurus?
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
- Moderaator
- Postitusi: 7846
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 68 korda
- Tänatud: 158 korda
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Kõige lahedam siinses teemas on see, et piduriketas tuli suppordi raami vahelt niisama välja, ilma raami tagasilla tala küljest eemaldamata. pole sellist asja varem kohanud.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 7867
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 37 korda
- Tänatud: 170 korda
- Kontakt:
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Millalgi eelmine suvi hakkas paarimees mingil audi taga-kettaid vahetama. Juba otsis raami lahtikeeramiseks tööriistu, sest need asusid ikka nonii ära peidetud kohas. Siis ma tõmbasin ketta lihtsalt välja, ta ei jõudnud mind ära tänada, sest juba arvas, et nüüd jääbki neid polte keerama.GTI kirjutas:Kõige lahedam siinses teemas on see, et piduriketas tuli suppordi raami vahelt niisama välja, ilma raami tagasilla tala küljest eemaldamata. pole sellist asja varem kohanud.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
No ongi ju lahe, kui teeb töö lihtsamaks ja see täitsa võimalik BTWGTI kirjutas:Kõige lahedam siinses teemas on see, et piduriketas tuli suppordi raami vahelt niisama välja, ilma raami tagasilla tala küljest eemaldamata. pole sellist asja varem kohanud.
Diesel Power KEEPS ME GOING
- NOTFAST
- Tunnustatud
- Postitusi: 1406
- Liitunud: 27 Mär 2010, 15:19
- Telefon: 5141947
- Skype: kollerimees
- Auto: Hunnik erinevaid Volkse, MB ja BMW
- Asukoht: Saverna
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 4 korda
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Saab jah kui on veidi kulunud ketas. Proovi uus asemele panna....
Tartu ja Võru vahel. Tel 5141947
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.
-
- Klubiline
- Postitusi: 930
- Liitunud: 03 Dets 2013, 17:55
- Auto: VW golf TDI
- Asukoht: Valga
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Panin nad ka uuest peast sinna niisama vahele.NOTFAST kirjutas:Saab jah kui on veidi kulunud ketas. Proovi uus asemele panna....
Ma ei vastuta foorumis tehtud postituste sisu eest.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7846
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 68 korda
- Tänatud: 158 korda
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Huvitav miks mk3 ja vanematel tuli suppordi raam eemaldada ja uuematel ei pea? Kas mingi turvalisuse teema seoses laagrisõlme ehituse muutusega - kui laager laiali lendas siis ratas ei tulnud alt ära ja uuemal tüübil pole see probleemiks?romeoD kirjutas:Panin nad ka uuest peast sinna niisama vahele.NOTFAST kirjutas:Saab jah kui on veidi kulunud ketas. Proovi uus asemele panna....
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Uustulnuk
- Postitusi: 3
- Liitunud: 18 Apr 2011, 09:16
- Telefon: 58226486
- Auto: Citroen C5, Mazda Xedos6, Renault Safrane
- Asukoht: Tapa vald, L-Viru
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
2x4 on 50x100mm ristlõikega pruss, puit.
Viimati muutis Risto00, 21 Jaan 2015, 23:55, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 732
- Liitunud: 30 Sept 2003, 21:48
- Auto: VW Passat 2.0, Highline 2001, bensiin, 85 KW
- Asukoht: Tallinn, Mustamäe
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Loogiline jah.. Prussitüki kasutamine löökidel vasaraga leevendab detaili purunemist.
-
- Klubiline
- Postitusi: 930
- Liitunud: 03 Dets 2013, 17:55
- Auto: VW golf TDI
- Asukoht: Valga
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
GTI, selle kysimuse pead vw inseneridele esitama
A kui pruss nii suur oli, siis ilmselt tagus ta rummu pihta, mis pole mõistlik. Maast madalast õpetatud, et laagrit pole vaja "väänata". Võllile saamiseks tuleb taguda sisemise saale pihta.
A kui pruss nii suur oli, siis ilmselt tagus ta rummu pihta, mis pole mõistlik. Maast madalast õpetatud, et laagrit pole vaja "väänata". Võllile saamiseks tuleb taguda sisemise saale pihta.
Viimati muutis romeoD, 26 Jaan 2015, 13:49, muudetud 1 kord kokku.
Ma ei vastuta foorumis tehtud postituste sisu eest.
Re: DIY Golf 4/Bora tagarattalaagri vahetus
Muuseas, poldipead, mis võlli ja kaitseplekki hoiavad, on 16, mitte 17 mõõdus. No vähemalt minu autol on.
Kes kassi ei toida, toidab hiiri.