Probleem VW Passat B6 2.0 TDI 103KW 2006 soojendusega

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kauri92
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 18 Mär 2018, 10:29
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Probleem VW Passat B6 2.0 TDI 103KW 2006 soojendusega

Lugemata postitus Postitas Kauri92 » 18 Mär 2018, 10:56

Tere

Kindlasti juba varasemalt läbi heietatud teema, kuid ei suutnud leida. Probleem siis järgmine:

Teemas mainitud Passatil on soojendus reguleeritav nii juhi kui kõrvalistuja poolt eraldi. Juhi pool annab ilusti sooja, samuti õhu suunamine toimib nii nagu vaja (ehk siis puhub kuhu ise reguleerid ja kiirustega samuti probleeme ei ole). Probleem aga selles, et kõrvalistuja pool ei saa sooja. Näib nagu tuleks välisõhk kõrvalistuja kanalist. Külma õhuga (ehk siis suvel kliimaga jahutamisel) probleemi ei esine. Tunduks nagu temperatuurid oleksid võrdsed. Tühikäigul on kuulda, et kõrvalistuja pool klõbistab klappidega, seal juures ei ole vahet, kas töötab kliima või soojendus.

Jahutusvedeliku temperatuur on näidiku järgi normaalne (näitab sooja mootori korral 90 kraadi). Juhipoolt tuleb sooja normaalselt.

Ostsin auto juulis ja eelmise omaniku sõnul oli see probleem autol juba tema kätte jõudes. Kuna ta sõitis peamiselt üksi siis, teda probleem ei häirinud. :D Küll aga käis ta kellegi juures, kes olevat soojenduse õhuklapp kalibreerinud mingi diagnostika seadmega. Kahjuks polnud sellest aga abi. Mingitest teistest VW foorumitest olen lugenud soovitust kontrollida soojendusradikat ja mõõta sealt väljuv temperatuur. Loll küsimus - kus asub soojendusradikas?

Kasutaja avatar
siLc
Tunnustatud
Postitusi: 2045
Liitunud: 20 Juun 2010, 07:07
Auto: Passat B7 EcoFuel
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 164 korda

Probleem VW Passat B6 2.0 TDI 103KW 2006 soojendusega

Lugemata postitus Postitas siLc » 18 Mär 2018, 11:20

Sellise kirjelduse kohaselt on reeglina viga klapimootoris V159, mis reguleerib kundepoole temperatuuri. Enne vahetamist võiks kaabliga vaadata mida selle mootori potekas teeb - kui näit siblib ringi, siis potekas läbi ja sellest tulenevalt ei tea kliimapaneel mis asendis klapp on ning liigutab klapimootorit mõttetult edasi-tagasi.

Üsna hästi illustreeritud juhend vahetamiseks -> https://www.drive2.ru/l/8739016/
Kui vene keelt ei tea, siis Google Translate aitab alati.

Kauri92
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 18 Mär 2018, 10:29
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Probleem VW Passat B6 2.0 TDI 103KW 2006 soojendusega

Lugemata postitus Postitas Kauri92 » 18 Mär 2018, 11:46

Küsiksin veel mõned rumalad küsimused. Mis asi on potekas?

Kas vastav tarkvara on enamikes töökodades olemas või peaks enne uurima, kus see võimalik on?
Teistest foorumitest jäi mulje, et klapimootorid on küllaltki kallid, ehk oskab keegi seda kommenteerida?

Kasutaja avatar
siLc
Tunnustatud
Postitusi: 2045
Liitunud: 20 Juun 2010, 07:07
Auto: Passat B7 EcoFuel
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 164 korda

Probleem VW Passat B6 2.0 TDI 103KW 2006 soojendusega

Lugemata postitus Postitas siLc » 18 Mär 2018, 13:29

Potekas ehk rahvakeeli potensiomeeter on muutuva elektrilise takistusega seadeldis.

Ei tea kosta kas nüüd enamik omab aga igastahes VCDS-ga tuleks vaadata kliimapaneelist punasega sisse joonitud väärtusi. Tõenäoliselt V159 Current Value (reaalne väärtus) muutub pidevalt ja ei klapi Specified Value-ga (ettenähtud väärtus).
Pilt

Klapimootor 1K0907511B on esindusest uuena ca 120-130€. Autolammutused pakuvad olenevalt kohast 10-60€ eest neid.

Foorumis on tegelasi, kes selle asjaolu kindlaks saavad teha, kui märgid oma asukoha. Tallinnas saan ma aidata.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7855
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 227 korda
Kontakt:

Probleem VW Passat B6 2.0 TDI 103KW 2006 soojendusega

Lugemata postitus Postitas R36 » 18 Mär 2018, 13:32

Pigem võiks kontrollida ka temp andurite näite.

Miskipärast usun ma ummistunud salongiradikat. Nimelt neil masinatel ummistub just kaassõitja poolne kamber ära ja tee, mis tahad sooja ei tule.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Kauri92
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 18 Mär 2018, 10:29
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Probleem VW Passat B6 2.0 TDI 103KW 2006 soojendusega

Lugemata postitus Postitas Kauri92 » 18 Mär 2018, 19:37

Ehk siis praegusel hetkel oleks tarvilik leida keegi, kellel on võimalik VCDS-iga nii eelpool toodud väärtusi kontrollida ning samas ka temperatuuri anduri näite. Diagnostikaga on nii, et auto asub Hiiumaal, seega peab natuke uurima, kus inimese ja tehnika leida võiks. Muidugi on autol rattad all ja liigub.

Nüüd rahalise mõttemängu juurde - kuidas on juurdepääsetavus klapile V159 ning kuidas soojendusradikale? Kas klapi vahetusel tuleks suur osa esikonsoolist eemaldada või pääseb kuidagi lihtsamalt? Sama küsimus radika kohta

Klappide klõbistamise kohta veel - arvan, et toimub ainult tühikäigul käies. Sõites pole klõbinat kuulda olnud ja ei tasuks uskuda, et see muu müra sisse ära kaoks. Ning ka tühikäigul on klõbin suhteliselt juhuslik.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Probleem VW Passat B6 2.0 TDI 103KW 2006 soojendusega

Lugemata postitus Postitas GTI » 19 Mär 2018, 18:02

Kauri92 kirjutas:
18 Mär 2018, 19:37
Nüüd rahalise mõttemängu juurde - kuidas on juurdepääsetavus klapile V159 ning kuidas soojendusradikale? Kas klapi vahetusel tuleks suur osa esikonsoolist eemaldada või pääseb kuidagi lihtsamalt?
Eelnevalt viidatud asjalikule piltidega lingile.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

baster
Huviline
Postitusi: 133
Liitunud: 21 Nov 2009, 11:33
Auto: vw passat B6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Probleem VW Passat B6 2.0 TDI 103KW 2006 soojendusega

Lugemata postitus Postitas baster » 19 Mär 2018, 23:28

Tere. Sama mure.. kas keegi on vahetanud ise vôi se teenenduse teema?

Kasutaja avatar
worldonfire
Klubiline
Postitusi: 1281
Liitunud: 19 Aug 2008, 21:19
Auto: VW Passat B8 2.0 TDI 176kw 4mot | VW Passat B4 1.9 TDI 81kw
Asukoht: Võru/Tartu
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 50 korda

Probleem VW Passat B6 2.0 TDI 103KW 2006 soojendusega

Lugemata postitus Postitas worldonfire » 20 Mär 2018, 09:38

baster kirjutas:
19 Mär 2018, 23:28
Tere. Sama mure.. kas keegi on vahetanud ise vôi se teenenduse teema?
Eks siin foorumis leidub neid nii mõnigi, kes kliimaklappe vahetanud :)
Temp klapid ja recirc klapi saab ilma vägapalju lammutamata ära vahetada, kui veits kannatust on. Asuvad nad üsna kitsastes kohtades ja ligipääsetavus kohati üsna kehv. Teiste klappide jaoks vaja armatuur maha võtta.
Vw-le vaja diagnostikat? Või mingisugust lisavarustust? Küsi, leiame lahenduse! Pakun diagnosti/kodeerimisi jne Ross-Tech originaal Hex-Can-V2 kaabliga. Külasta ka meie facebooki Le VW Freaks või kodulehte levwfreaks.eu

Kauri92
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 18 Mär 2018, 10:29
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Probleem VW Passat B6 2.0 TDI 103KW 2006 soojendusega

Lugemata postitus Postitas Kauri92 » 08 Veebr 2019, 20:10

Tere üle pika aja. Sai asja uuritud. Õnneks on palju räägitud V158 soojendusklapimootoriga kõik korras. Hoopis teema selles, et kõrvalistuja poole radika temp ei tõuse üle 20 (vasakul on temp üle 40 samal ajal). Kas peaks vahetama ära soojendusradiaatori või teema on milleski muus?

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7855
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 227 korda
Kontakt:

Probleem VW Passat B6 2.0 TDI 103KW 2006 soojendusega

Lugemata postitus Postitas R36 » 08 Veebr 2019, 21:00

Kauri92 kirjutas:
08 Veebr 2019, 20:10
Tere üle pika aja. Sai asja uuritud. Õnneks on palju räägitud V158 soojendusklapimootoriga kõik korras. Hoopis teema selles, et kõrvalistuja poole radika temp ei tõuse üle 20 (vasakul on temp üle 40 samal ajal). Kas peaks vahetama ära soojendusradiaatori või teema on milleski muus?
Olen mitmeid selle veaga näinud. Radikas kinni ja kuna sisend vasakul(juhi) pool siis lahendus ongi ainult vahetus. Muidugi küsimus, miks parempool kinni. Kas on kasutatud Leak Stop ja see on pahandust teinud.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Kauri92
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 18 Mär 2018, 10:29
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Probleem VW Passat B6 2.0 TDI 103KW 2006 soojendusega

Lugemata postitus Postitas Kauri92 » 08 Veebr 2019, 21:18

Kas saan õigesti aru, et radikas on kahe kambriline?
Vaatasin kõikvõimsast youtube'ist radika vahetuse videot ka aga kaua ta reaalsuses umbes aega võiks võtta?

Kauri92
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 18 Mär 2018, 10:29
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Probleem VW Passat B6 2.0 TDI 103KW 2006 soojendusega

Lugemata postitus Postitas Kauri92 » 08 Veebr 2019, 21:30

Märkasin, et ülal joonitud väärtused on näidatud klapile v158 jutt aga v159sast. Kumb kõrvalistuja tempi neist reguleerib? Kontrollitud sai mul v159

tonis1988
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 09 Dets 2017, 16:45
Telefon: 56979334
Asukoht:
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

Probleem VW Passat B6 2.0 TDI 103KW 2006 soojendusega

Lugemata postitus Postitas tonis1988 » 27 Veebr 2019, 19:19

Küsin ka oma küsimuse lisaks.

Tegemist sama aasta masinaga ja mootoriga.

Ei ole 2 tsoonilist kliimat. Vaid pliidinuppudega. Aga kaasreisija pool jahe õhk. Juhi pool kuum.

Kas radikas? Või ka sellel eraldi poolte klapid?

Vasta

Mine “Elektroonika”