Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
Purjekas
Huviline
Postitusi: 99
Liitunud: 28 Mär 2015, 22:34
Auto: Passat B5.5 Variant 2002 1.9TDI 74kw ATM, Golf IV 2001 1.6 77kw
Asukoht: Kohila vald
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 4 korda

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi.

Lugemata postitus Postitas Purjekas » 09 Apr 2018, 20:57

teemarendaja kirjutas:
09 Apr 2018, 19:21
Linnavahel kiirendades kolmandaga kipub jõnksutama(turbo tuleb, turbo läheb). Õhulugeja sai puhastatud. Kuidas ma neid vaakumklappe kontrollida saaks? Nüüd õhtul ei võtnud enam üldse turbo järgi ka peale taaskäivitamist. Võib asi olla ka EGR klapis?
Esmalt vaata vaakumvoolikud üle! Käisin täna ülevaatusel, kõik korras sain läbi, aga mõne aja pärast kadus turbo ära. Vb lihtsalt kokkusattumus, et just pärast nende tuuritamist lõpetasid 2 vaakumvoolikut, aga see selleks. Vahetasin voolikud ja pärast tegin "turbo ja egr puhastussprei"ga natuke tööd ja turbo töötab igatahes paremini kui hommikul.

teemarendaja
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 31 Mär 2018, 11:34
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi.

Lugemata postitus Postitas teemarendaja » 09 Apr 2018, 21:31

Oskad ka öelda mis mõõduga vaakumvoolikuid on vaja ja palju? 1.9tdi 96kw

Kasutaja avatar
Purjekas
Huviline
Postitusi: 99
Liitunud: 28 Mär 2015, 22:34
Auto: Passat B5.5 Variant 2002 1.9TDI 74kw ATM, Golf IV 2001 1.6 77kw
Asukoht: Kohila vald
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 4 korda

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi.

Lugemata postitus Postitas Purjekas » 09 Apr 2018, 21:47

3mm ja 5mm peaksid olema, vanad tunduvad suuremad olevat, aga need juba veninud ka. Ise ostsin alguses 3meetrit 3mm-ist ja meeter 5mm-ist kütusevoolikut. Täna vahetasin 3mm juba silikoonvoolikute vastu.

aivar355
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 29 Sept 2015, 10:53
Telefon: 5253016
Auto: Touran
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi.

Lugemata postitus Postitas aivar355 » 19 Juun 2018, 18:16

Enda Touran 2,0 103 kW 2012 a. läkska avariireziimi, kaabel näitas 2 viga, et sisselaskes rõhk liiga kõrge ja temperatuur liiga kõrge, tuli välja, et andurite juhtmed kimbus vigastatud, elektriku sõnul pidi olema tüüpviga, juhtmed pandud kimpu ja aetud kõrisse, aga omavahel kinnitamata, liiguvad ja hõõruvad üksteise vastu, mul oli 7 soont vigased, ilmselt oleks varsti veel mingid vead välja löönud, nüüd korras, võib-olla mõnele see info ka abiks

kulgeja
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 19 Dets 2017, 15:44
Auto: VW passat B6 1,9td 77kw, Skoda Octavia 1,9td 66kw
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi.

Lugemata postitus Postitas kulgeja » 20 Juun 2018, 11:56

See vist ei ole avarii reziim, kui teisega kiirendades tõmbab korraks kinni, aga edasi kolmandaga jälle normaalne. Ei juhtu igal korral, u igal 10-15 korral. Ülevaatuselt saadeti ka tagasi, tossu oli 9,9 - arvatavasti õhulugeja viga. Proovisin teiselt mootorilt õhulugejat, siis oli korras, kuigi pikalt polnud aega proovida, pärast omaga ka 4000 pöördega silmaga nähtavat tossu polnud.

Kas jutt, et samasugune lugeja (mul Bosch) tuleb asemele panna? Kole kallis on u 70-80€, aga pakutakse ka 25-35€ hinnaklassis lugejaid. Oma töö peaks ju nad kõik ära tegema.

teemarendaja
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 31 Mär 2018, 11:34
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi.

Lugemata postitus Postitas teemarendaja » 20 Juun 2018, 17:50

Lugeja kohapealt soovitan pigem töökorras kasutatud originaali. On palju juttu kuidas meed odavad hiinakad ei anna õigeid näite ja saavad otsa ka ruttu.
Kui kinni kakub siis võib olla nii lugejas kui ka n75 viga. Samas võib ka turbo geomeetria kinni jääda.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 26 Jaan 2019, 15:03

Lõpuks sinna jõutsime. Turbo geomeetria on kinni.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 26 Jaan 2019, 17:09

t6nis3 kirjutas:
26 Jaan 2019, 15:03
Lõpuks sinna jõutsime. Turbo geomeetria on kinni.
K*rt, miks mul on tunne, et Hr. t6nis3 istub mingite vahedega kusagil keldris kinni (noh, nagu see fie Kukumägi Uuspõllu filmis) ja mingi hetk lastakse korraks valguse kätte ja siis kohe foorumisse?
No, k*rt, suht vana postitus nagu.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 26 Jaan 2019, 18:39

H R Tiit. Mida ütlesin valesti? Vana postitus,uus teadmine kellelegi.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 26 Jaan 2019, 23:09

t6nis3 kirjutas:
26 Jaan 2019, 18:39
H R Tiit. Mida ütlesin valesti? Vana postitus,uus teadmine kellelegi.
Ära saa valesti aru, kuid sa vastasid üle poole aasta vanusele teemale, nagu oleks see eilne mure olnud, vast selle ajaga on tal auto juba korras ikka.

Tarvoseer000
Uustulnuk
Postitusi: 2
Liitunud: 17 Jaan 2017, 20:31
Telefon: 56712000
Auto: Bmw e46 ja e39
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas Tarvoseer000 » 05 Mai 2019, 12:41

Möllan kh juba pikemat aega turboga 1.9 81kw. Mul selline probleem ,et hommikul sõitu alustades pöörde ajada ei saa(3500) ,kuna lööb musta pahmaka välja ja auto hakkab 3me silindriga käima. Ootan no 5min ja auto töötab jälle ilusti. Vahetatud pihusti otsad, turbo varras liigub ilusti,n75 klapp uus, lekked puuduvad, vaakum vollad uued. Ehk keegi oskab aidata

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 05 Mai 2019, 17:41

Sooja mootoriga 3nda käiguga käib ilusti lõpuni ehk avarii režiimi ei lähe? Kui nii siis järgmisena õlirõhku kontrollida, samas kui ainult üks silinder järelt kaob pakuks, et üks klapivedru teistest nõrgem (näiteks katki) ja hüdrotõukur surub klapi lahti (külmalt on õlirõhk tunduvalt kõrgem).

kalju
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 18 Jaan 2020, 14:58
Telefon: 56456676
Auto: VW Caravelle
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas kalju » 21 Jaan 2020, 08:01

Vea kindlakstegemiseks kasutage esmalt Delfi scannerit, tihti on sellest abi.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5318
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 601 korda

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas jussike » 21 Jaan 2020, 10:59

kalju kirjutas:
21 Jaan 2020, 08:01
Vea kindlakstegemiseks kasutage esmalt Delfi scannerit, tihti on sellest abi.
Ja kas selle saab siit: https://www.delfi.ee/
Kes tänasid kasutajat jussike selle postituse eest:
anonymous2
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Kasutaja avatar
silverpik
Veteran
Postitusi: 928
Liitunud: 08 Sept 2014, 11:53
Telefon: +372 5335 9600
Auto: VW Passat B5 1.9 TDI 81kW "Traktor" VW Passat B5.5 2001 96kW 4motion
Asukoht: Tartu/Kambja
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas silverpik » 21 Jaan 2020, 11:03

jussike kirjutas:
21 Jaan 2020, 10:59
kalju kirjutas:
21 Jaan 2020, 08:01
Vea kindlakstegemiseks kasutage esmalt Delfi scannerit, tihti on sellest abi.
Ja kas selle saab siit: https://www.delfi.ee/
Ja mina olen jätkuvalt seisukohal, et VAG grupi puhul on VCDS lihtsam ning mugavam ja ikkagi funktsionaalsem kui DELPHI.
Kes tänasid kasutajat silverpik selle postituse eest:
anonymous2
“I have approximate knowledge of many things” - Demon Cat
Veebilehed ja SEO, digiturundus, disainid ja palju muud - aitame leida kuluefektiivsed lahendused paljudele muredele Hundikuu Agentuur

Petzo
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 05 Aug 2010, 15:45
Telefon: 55596240
Auto: Golf II
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 32 korda

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas Petzo » 21 Jaan 2020, 11:13

jussike kirjutas:
21 Jaan 2020, 10:59
kalju kirjutas:
21 Jaan 2020, 08:01
Vea kindlakstegemiseks kasutage esmalt Delfi scannerit, tihti on sellest abi.
Ja kas selle saab siit: https://www.delfi.ee/
https://www.delfi.com/webshop/barcode-scanners
Täitsa olemas delfi scanner :D
Rait.

Attachment
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 14 Veebr 2015, 17:30
Auto: Passat B5 '98 - 1.9 TDI 81kw
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 0

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas Attachment » 10 Apr 2021, 20:07

Keegi palun seletaks lahti, mis on avariirežiimi tunnused? Saan aru, et selles konditsioonis turbo kaob tagant ära/töötab poolenisti, aga, kas auto annab limp mode’ist kuidagi märku ka, peale selle, et klotsil tallates võib kalendriga kiirendust mõõta? 😀

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 10 Apr 2021, 22:32

Oleneb aastast aga võib(ei pruugi) visata mootoritule või spiraali.

Attachment
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 14 Veebr 2015, 17:30
Auto: Passat B5 '98 - 1.9 TDI 81kw
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 0

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas Attachment » 10 Apr 2021, 23:04

No mu nüüdseks juba 23-aastasel 1.9 AFN’il ei ole mootorituldki, õlituli kustub ka süüde sees ära enne käivitamist. Seega ma ei ole üldse imestunud mitte millegi üle... 😀

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 10 Apr 2021, 23:07

Attachment kirjutas:
10 Apr 2021, 23:04
No mu nüüdseks juba 23-aastasel 1.9 AFN’il ei ole mootorituldki, õlituli kustub ka süüde sees ära enne käivitamist. Seega ma ei ole üldse imestunud mitte millegi üle... 😀
Sellel ei hakkagi ükski tuli limp mode peale põlema, osade vigade puhul hakkab hõõgküünalde tuli vilkuma. Mootorituli diislil tuli vist alles peale 2000 aastat, näiteks 2004a V6l olemas.
Viimati muutis J.Aru, 10 Apr 2021, 23:07, muudetud 1 kord kokku.

Attachment
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 14 Veebr 2015, 17:30
Auto: Passat B5 '98 - 1.9 TDI 81kw
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 0

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas Attachment » 10 Apr 2021, 23:15

J.Aru kirjutas:
10 Apr 2021, 23:07
Attachment kirjutas:
10 Apr 2021, 23:04
No mu nüüdseks juba 23-aastasel 1.9 AFN’il ei ole mootorituldki, õlituli kustub ka süüde sees ära enne käivitamist. Seega ma ei ole üldse imestunud mitte millegi üle... 😀
Sellel ei hakkagi ükski tuli limp mode peale põlema, osade vigade puhul hakkab hõõgküünalde tuli vilkuma. Mootorituli diislil tuli vist alles peale 2000 aastat, näiteks 2004a V6l olemas.
Oskad öelda, mis teema selle õlitulega on? Süüde sisse, 2 sekundit põleb ja kustub ära. Mingi elektriline süsteem, mis õlirõhu enne üles lööb või lihtsalt kontrollmeetodiks hoopis käiv mootor - kui põlema ei jää, siis surve paigas?

Et offtopic ei oleks, siis endal täna peale töösooja sõitu, suretades ja uuesti käima panemist, kadus jõud ära, 2000 RPM to 2500 3nda käiguga pedaal põhjas võttis aega 4 sekundit. Lasin naisel auto käima panna, vaatasin turbo peal olevat klapihooba - liikus. Liikus, aga, kui palju ta liikuma peaks, ei tea, ei saa aru. Võtsin vaakumivoolikud EGRi ja geomeetriaklapilt tagant - kuidagi väga nõrk vaakum. Ajasin liinipidi neid voolikuid ja torusid taga, leidsin õhufiltri kopsiku peal olevast torust, mis suubub EGRi klappi, lõhe. EGR vooliku küljest näpistasin 3 cm tükki ja tõmbasin toru otsad sisse. Peale seda nagu töötab, kuid avastasin veel hõõrutuid kohti, sest mingi umbmääraselt on keegi neid nipukatega sidunud seal igasuguste kronsade ja ettejuhtuvate asjade külge. 2000 to 2500 oli ligemale 2 sekundit, vähemgi.

Enne vaakumi kontrollimist sõitsin ligi 15 km maanteel 3nda käiguga, pöörded kusagil 3500 kandis, lootes, et ehk on väljalaskes ummistus, aga tolkugi.
Viimati muutis Attachment, 10 Apr 2021, 23:31, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 10 Apr 2021, 23:21

Attachment kirjutas:
10 Apr 2021, 23:15
Oskad öelda, mis teema selle õlitulega on? Süüde sisse, 2 sekundit põleb ja kustub ära. Mingi elektriline süsteem, mis õlirõhu enne üles lööb või lihtsalt kontrollmeetodiks hoopis käiv mootor - kui põlema ei jää, siis surve paigas?
Nüüd küll juba vähe teemaväline jutt aga sellel mõõdetakse reaalselt õlirõhku alles alates 2000 pöördest ehk tühikäigul käies jookseb ilma õlita mootor rahulikult kokku ja ükski tuli põlema ei hakka. Jah, üsna ajuvaba lahendus aga nii ta tehtud on, uuemate puhul ka minuteada kasutati sellist süsteemi.
Kes tänasid kasutajat J.Aru selle postituse eest:
Attachment

Attachment
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 14 Veebr 2015, 17:30
Auto: Passat B5 '98 - 1.9 TDI 81kw
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 0

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas Attachment » 10 Apr 2021, 23:34

Küsiks teemasse sisenevalt seda, et räägitakse, kui limp mode’i läheb, siis süüde välja ja süüde sisse meetodiga reset’ib? Mis täpsemalt toimub turbosüsteemis? Mille poole püüelda
veaotsinguga sellisel juhul? Mis auto ajus parasjagu toimub, kui avariirežiimi kakub end? Kuidas ta tuvastab, et on õige aeg avariirežiimiks? Mootor saab mingid nominaalväärtused, et end kaitsta vms?
Viimati muutis Attachment, 10 Apr 2021, 23:41, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 10 Apr 2021, 23:47

Auto aju näeb reaalajas õhulugeja näitu ja turbo rõhku. Samuti on kirjutatud ajusse eeldatavad väärtused. Kui reaalsed väärtused erinevad eeldatutest piisavalt palju siis mootori kaitseks aju piirab turbo töö miinimumini ning samuti vähendab vastavalt küttekogust. Kui korraks süüde välja keerata siis aju hakkab jälle juhtima tavapäraselt kõiki seadmeid kuniks tekib uuesti aktiivne veakood.
Kes tänasid kasutajat J.Aru selle postituse eest:
Attachment

Attachment
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 14 Veebr 2015, 17:30
Auto: Passat B5 '98 - 1.9 TDI 81kw
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 0

Mida kontrollida kui td läheb avarii reziimi

Lugemata postitus Postitas Attachment » 11 Apr 2021, 00:02

J.Aru kirjutas:
10 Apr 2021, 23:47
Auto aju näeb reaalajas õhulugeja näitu ja turbo rõhku. Samuti on kirjutatud ajusse eeldatavad väärtused. Kui reaalsed väärtused erinevad eeldatutest piisavalt palju siis mootori kaitseks aju piirab turbo töö miinimumini ning samuti vähendab vastavalt küttekogust. Kui korraks süüde välja keerata siis aju hakkab jälle juhtima tavapäraselt kõiki seadmeid kuniks tekib uuesti aktiivne veakood.
Ja turbo tööd piiratakse N75 klapiga?

Vasta

Mine “Diislid”