T5.1 Multivan arutelu
-
- Huviline
- Postitusi: 119
- Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 9 korda
T5.1 Multivan arutelu
Tere!
Kammisin foorumi läbi ja sellist teemat siit kusagilt ei leidnud. Mõtlesin, et algatan ühe diskussiooni, võib olla on teistel ka siis pärast hea hiljem lugeda.
Olen pikalt mõlgutanud mõtteid T5.1 MULTIVAN ostmiset ning olen silmanurgast jälginud, mis turul (loe Saksast) saada on. Hinnaklass jääb kuskil ~15K€ kanti.
Valikud järgmised:
1. Küllaltki heade lisadega T5.1 Highline 2.0 BiTDI mootoriga masinad, millel üldiselt CFCA mootor avariiline (õlikulu suur, turbod peetis jne).
Selle valiku puhul tekib mul küsimus, et kui palju erineb 132kw mootor 103kw`st peale turbode, kollektorite ja pihustite. Üks mõttekäik on lasta treialaga mõni avariilise mootoriga buss kohale vedada ja tõsta sinna 103kw mootor peale. Selge on see, et isegi remonditud CFCA mootor on vene rulett.
2. Kehva lisavarustusega T5.1 Startline 2.0TDI 75, 103kw mootoriga masinad, millel mootor küll kestab, aga plank mis plank.
Selle valiku olen põhimõtteliselt välistanud, sest Startline oluliselt kehvema varustusega ning 103kw Highline/Comfortline versiooni peaaegu ei eksisteeri.
3. Küllaltki heade lisadega viimase aastakäigu T5 Highline, mis küll näeb seest ja väljast moraalselt vanem välja, aga tehnika ja moto kestab hästi.
T5 sisu ja tuled on ikkagi aastast 2003 ning buss näeb vana välja. Ok, tuled on võimalik uuemad panna, aga sisu niisama lihtne vahetada pole ning auto platvorm ka vana (raske lisavidinaid juurde tekitada). Lisaks häirib selle 2.5TDI juures 1-2l suurem kütusekulu linnas võrreldes näiteks 103kw R4 mootoriga.
Kas keegi on veel samasuguse dilemma ees võis oskab kaasa rääkida/soovitada, mida tasuks eelistada? Eriti ootaks foorumi kasutajatelt, kes VW bussiga igapäevaselt ringi sõidavad.
Tänud!
Kammisin foorumi läbi ja sellist teemat siit kusagilt ei leidnud. Mõtlesin, et algatan ühe diskussiooni, võib olla on teistel ka siis pärast hea hiljem lugeda.
Olen pikalt mõlgutanud mõtteid T5.1 MULTIVAN ostmiset ning olen silmanurgast jälginud, mis turul (loe Saksast) saada on. Hinnaklass jääb kuskil ~15K€ kanti.
Valikud järgmised:
1. Küllaltki heade lisadega T5.1 Highline 2.0 BiTDI mootoriga masinad, millel üldiselt CFCA mootor avariiline (õlikulu suur, turbod peetis jne).
Selle valiku puhul tekib mul küsimus, et kui palju erineb 132kw mootor 103kw`st peale turbode, kollektorite ja pihustite. Üks mõttekäik on lasta treialaga mõni avariilise mootoriga buss kohale vedada ja tõsta sinna 103kw mootor peale. Selge on see, et isegi remonditud CFCA mootor on vene rulett.
2. Kehva lisavarustusega T5.1 Startline 2.0TDI 75, 103kw mootoriga masinad, millel mootor küll kestab, aga plank mis plank.
Selle valiku olen põhimõtteliselt välistanud, sest Startline oluliselt kehvema varustusega ning 103kw Highline/Comfortline versiooni peaaegu ei eksisteeri.
3. Küllaltki heade lisadega viimase aastakäigu T5 Highline, mis küll näeb seest ja väljast moraalselt vanem välja, aga tehnika ja moto kestab hästi.
T5 sisu ja tuled on ikkagi aastast 2003 ning buss näeb vana välja. Ok, tuled on võimalik uuemad panna, aga sisu niisama lihtne vahetada pole ning auto platvorm ka vana (raske lisavidinaid juurde tekitada). Lisaks häirib selle 2.5TDI juures 1-2l suurem kütusekulu linnas võrreldes näiteks 103kw R4 mootoriga.
Kas keegi on veel samasuguse dilemma ees võis oskab kaasa rääkida/soovitada, mida tasuks eelistada? Eriti ootaks foorumi kasutajatelt, kes VW bussiga igapäevaselt ringi sõidavad.
Tänud!
Viimati muutis Lutz, 07 Apr 2019, 22:29, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 119
- Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 9 korda
T5.1 Multivan arutelu
Jah, see teema on juba korduvalt läbi töötatud ning jõudsin ikkagi arusaamale, et mingit kindlust ei ole ka vahetatud mootori puhul. Olen lugenud, et isegi parandatud konstruktsiooniga mootorid väsivad ära. Seega BiTDI mootor on igal juhul no go.
Viimati muutis Lutz, 08 Apr 2019, 17:15, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 6
- Liitunud: 30 Mär 2015, 18:44
- Auto: B8 2.0TSI Dynaudio; VW T2 1972
- Asukoht: Harju
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 0
T5.1 Multivan arutelu
Olen sama dilemma ees. Otsin 5.1 Multivani ja kahjuks kõik vähegi varustusega on 132kw variandid. Selle probleemse mootori välistasin enda jaoks ära. Kui hetkel isegi masin õli ei võta, siis see vaid aja küsimus millal probleemid hakkavad juhtuma kuna viga on inseneri disainis ning ei sõltu kasutaja sõidustiilist. Internet / facebook on täis CFCA vihkamise kommuune kus kasutajad soovitavad ringiga käia sellest mootorist. Päris rängalt mõjub see ka masina hilisema järelturuväärtusele
https://allaboutdieselz.blogspot.com/20 ... -cfca.html
https://honestaboutcars.com/tag/cfca/
https://vwcaliforniaclub.com/threads/oi ... 145/page-5
jne
See kõik pani V classi peale mõtlema, kahjuks nende hinnad on üle 30k ehk 2x kallimad kui 5.1.
Kui tahad, et oleks inimliku varustusega masin millele veidigi möödasõitudeks jõudu, siis kahjuks alternatiivi selles segmendis eriti ei ole...
https://allaboutdieselz.blogspot.com/20 ... -cfca.html
https://honestaboutcars.com/tag/cfca/
https://vwcaliforniaclub.com/threads/oi ... 145/page-5
jne
See kõik pani V classi peale mõtlema, kahjuks nende hinnad on üle 30k ehk 2x kallimad kui 5.1.
Kui tahad, et oleks inimliku varustusega masin millele veidigi möödasõitudeks jõudu, siis kahjuks alternatiivi selles segmendis eriti ei ole...
Viimati muutis Hinkus, 03 Mai 2019, 10:43, muudetud 2 korda kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 119
- Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 9 korda
T5.1 Multivan arutelu
Jah, olen ise ka kaalunud Mersu V250 varianti, aga nende hinnad on ikka hoopis teisest puust (nii ostuhind, varuosad, hooldus jne). Lisaks on miinuseks see, et suure tõenäosusega ei ole nii lihtsalt võimalik VCDS/OBDeleven vms sarnase tööriistaga auto lisasid juurde panna ja auto elektroonikat näppida. V250 puhul eeliseks on sõiduautolikum olek võrreldes Multivaniga, mis on ikka buss. Multivani osas on Saksas silma jäänud üksikud enamvähem lisadega isendid, millel on 103kw mootor ja parimal juhul ka DSG kast. Siiski selliste variantide puhul näiteks topelt el. ustest ja nahk sisust võib ainult unistada. Juba tõsiselt kaalun ka varianti, kus ostab enamvähem lisadega masina ja siis täiendab varustust vastavalt vajadusele ning Allegro.pl pakutavale.
-
- Huviline
- Postitusi: 6
- Liitunud: 30 Mär 2015, 18:44
- Auto: B8 2.0TSI Dynaudio; VW T2 1972
- Asukoht: Harju
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 0
T5.1 Multivan arutelu
Selge. Minul õnneks olemas üks buss mis vajab tähelepanu, seega Multivani täiendamisega pole jõudu tegeleda. Kahju, et vw ei tunnista oma vigu (ei ole seda ka ajalooliselt tihti teinud).
Täna õhtul jälle kuulutusi lapates kaldun ikka V classi poole...
Täna õhtul jälle kuulutusi lapates kaldun ikka V classi poole...
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 7862
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 48 korda
- Tänatud: 228 korda
- Kontakt:
T5.1 Multivan arutelu
Hea asja eest tulebki palju maksta. Kasvõi hinnalanguse näol.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
- etnies858
- Moderaator
- Postitusi: 1731
- Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
- Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 401 korda
- Tänatud: 194 korda
T5.1 Multivan arutelu
Kas sellele T5.1 ei anna siis mõnda muud mootorit aiste vahele tõsta? Osta kohe kottis mootoriga isend ja CFFB koodiga vms vahele panna?
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 7862
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 48 korda
- Tänatud: 228 korda
- Kontakt:
T5.1 Multivan arutelu
Miks nii lahja. Teeks kohe asja huvitavamaks. B8 BiTDI.
176kw.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
- etnies858
- Moderaator
- Postitusi: 1731
- Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
- Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 401 korda
- Tänatud: 194 korda
T5.1 Multivan arutelu
Haha, tõin näite lihtsalt
Kas tõesti pole tehtud siis engine conversion kit'e vms kui teada, et nii jube mootor stockis
-
- Huviline
- Postitusi: 119
- Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 9 korda
T5.1 Multivan arutelu
See mootori swap tundub ka täiesti teostatav, aga pole veel täielikult aru saanud 132kw ja 103kw mootorite erinevusest. Kas peale turbode ja kollektorite ülejäänud on sama või tuleb ka toitesüsteemis (pihustid, pump jne) ja ka näiteks mootori juhtimises erinevus sisse?
-
- Huviline
- Postitusi: 1378
- Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
- Telefon: 5 8257569
- Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
- Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 30 korda
T5.1 Multivan arutelu
Ma usun et raud on saama. Kuid see elektrooniline pool(pihustid, kütte ja õhukogus, jne jne), on juba peenema hääletusega.
VäikeWürst - VW
-
- Huviline
- Postitusi: 129
- Liitunud: 19 Okt 2019, 23:06
- Asukoht: Tallinna ümbruses
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 9 korda
T5.1 Multivan arutelu
Elustaks natuke seda arutelu. T5 132kw Bi turbo, mootor koodiga CFCA . Nelivedu, automaat, pikk. Viimase mootoriga sõitnud peale mootori vahetust kuskil 75 000 neist 32 000 minu käes. Rootsis vahetatud omal ajal ka k.kast.
EGR jahuti sai vahetatud suht kohe peale minu kätte jõudmist uue vastu, kuna vana vilistas kuskilt õhku. (pole veel viitsinud lõhki lõigata, aga plaanis)
Igatahes pärast vahetust kadusid EGR vead ja sõidu ajal jõu kadu.
Küsimus, kas tasub vahetada/lisada - Intercooler for VW T5.1 Twin Turbo
https://www.forgemotorsport.co.uk/Inter ... --733.html
ja siis juba ka sinna peale kinnituv õlijahuti - Oil Cooler Kit for VW T5.1 Twin Turbo
https://www.forgemotorsport.co.uk/Oil_C ... -1223.html#
Nagu olen aru saanud, eeldab viimane ka poolakate müüdavat - EGR valve simulator with blanking plates for VW T5 with 2.0 BiTDI CFCA engine
https://tafmet.pl/english/egr-valve-sim ... ngine.html
millega siis auto enam EU piires tänavalegaalne ei ole.
Kas piisab ainult esimesest kahest lisast? Soojade ilmadega läheb õli ikka päris kuumaks (olen suurtel kiirustel isegi 120 kraadi saanud, mis kindlasti hästi ei mõju)
Majanduslikku tasuvusuuringut ei oota, aga kuna see on sellel autol juba kolmas mootor 320 000 läbisõidu peale (koos tehasemootoriga), siis kas mõtekam on oodata mootori vahetust, või siiski lisada praegu parem jahutus.
Muidu on mootor nagu pigem hea, kui kehva. 170 km/h reaalset kiirust pole mingi probleem ja sügisel vedas lätis-leedus ka 1300kg suvilat täitsa vabalt.
Tegu rohkem hobiautoga, mis reaalseid suuri koormaid ei vea. Samas soov on ta hoida sellises seisus, et kui piirid lahti lähevad, saaks teha soovi korral murevabasid kuni 10 000 km trippe .
Kindlasti pole vaja kirjutada, et osta parem Vito vm. Tahaks olemasoleva heaks ja kestvaks saada. Seda viimast võib T5 puhul lugeda ka naljaks.
EGR jahuti sai vahetatud suht kohe peale minu kätte jõudmist uue vastu, kuna vana vilistas kuskilt õhku. (pole veel viitsinud lõhki lõigata, aga plaanis)
Igatahes pärast vahetust kadusid EGR vead ja sõidu ajal jõu kadu.
Küsimus, kas tasub vahetada/lisada - Intercooler for VW T5.1 Twin Turbo
https://www.forgemotorsport.co.uk/Inter ... --733.html
ja siis juba ka sinna peale kinnituv õlijahuti - Oil Cooler Kit for VW T5.1 Twin Turbo
https://www.forgemotorsport.co.uk/Oil_C ... -1223.html#
Nagu olen aru saanud, eeldab viimane ka poolakate müüdavat - EGR valve simulator with blanking plates for VW T5 with 2.0 BiTDI CFCA engine
https://tafmet.pl/english/egr-valve-sim ... ngine.html
millega siis auto enam EU piires tänavalegaalne ei ole.
Kas piisab ainult esimesest kahest lisast? Soojade ilmadega läheb õli ikka päris kuumaks (olen suurtel kiirustel isegi 120 kraadi saanud, mis kindlasti hästi ei mõju)
Majanduslikku tasuvusuuringut ei oota, aga kuna see on sellel autol juba kolmas mootor 320 000 läbisõidu peale (koos tehasemootoriga), siis kas mõtekam on oodata mootori vahetust, või siiski lisada praegu parem jahutus.
Muidu on mootor nagu pigem hea, kui kehva. 170 km/h reaalset kiirust pole mingi probleem ja sügisel vedas lätis-leedus ka 1300kg suvilat täitsa vabalt.
Tegu rohkem hobiautoga, mis reaalseid suuri koormaid ei vea. Samas soov on ta hoida sellises seisus, et kui piirid lahti lähevad, saaks teha soovi korral murevabasid kuni 10 000 km trippe .
Kindlasti pole vaja kirjutada, et osta parem Vito vm. Tahaks olemasoleva heaks ja kestvaks saada. Seda viimast võib T5 puhul lugeda ka naljaks.
OLD VWS` DON´T LEAK OIL
THEY MARK THEIR SPOT!
THEY MARK THEIR SPOT!
-
- Huviline
- Postitusi: 240
- Liitunud: 30 Juul 2020, 19:01
- Asukoht: Türisalu
- Tänanud: 9 korda
- Tänatud: 18 korda
T5.1 Multivan arutelu
Intercooler on suht overkill tehaseseades masinatele, aga õlijahuti kulub kindlasti marjaks ära. Mul on üks Tafmeti emulaator 50€ eest müüa muidu, kasutamata aga ilma pimedateta.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7833
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 76 korda
- Tänatud: 176 korda
T5.1 Multivan arutelu
120 kraadi pole õli jaoks mingi kuumus, arvestades et mootoriõli käib läbi nö. otse ahjust - seda näitu ei saa võrrelda jahutussüsteemi temp.-ga. Mul võrril palava ilmaga olen kellale saanud ka 145 kraadi ning kui see liiast oleks hakkaks auto kompu kindlasti ka lõugama ja tuld vilgutama.
Õli soojusvaheti sel pajal ikka on peal?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 129
- Liitunud: 19 Okt 2019, 23:06
- Asukoht: Tallinna ümbruses
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 9 korda
T5.1 Multivan arutelu
Võiks siiski eeldada, et tehas midagi selle 120 kraadiga ära märkida tahab. See õli temperatuur tuli ise armatuuri keskmisele ekraanile kiiruse asemel ja ka vilkus, kui õieti mäletan. 117 kraadiga seda enam ei olnud.
Antud mootoril käib li kindlasti "läbi ahju" , sest DSG vahejahutist käib läbi nii õli, kui ka jahutusvedelik. Lisaks siis mitmesaja kraadine kuum õhk üle radika ribide.
Kas tal ka traditsiooniline pulk või ribidega pulkradikas õli jaoks ees lisaks on, selles pole kindel. Pigem kipuvad T5 kõik olema pisikesed plaatradikad - näiteks käigukasti õli.
Kui oleks ees veel mingi õliradikas, ei ühendataks lisa õliradikat ju eraldi termostaadi ja flantsiga voolikutega õlifiltri korpuse alla. Näha minu eelmise postituse teisel lingil.
Antud mootoril käib li kindlasti "läbi ahju" , sest DSG vahejahutist käib läbi nii õli, kui ka jahutusvedelik. Lisaks siis mitmesaja kraadine kuum õhk üle radika ribide.
Kas tal ka traditsiooniline pulk või ribidega pulkradikas õli jaoks ees lisaks on, selles pole kindel. Pigem kipuvad T5 kõik olema pisikesed plaatradikad - näiteks käigukasti õli.
Kui oleks ees veel mingi õliradikas, ei ühendataks lisa õliradikat ju eraldi termostaadi ja flantsiga voolikutega õlifiltri korpuse alla. Näha minu eelmise postituse teisel lingil.
OLD VWS` DON´T LEAK OIL
THEY MARK THEIR SPOT!
THEY MARK THEIR SPOT!