VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Näita oma Volkswagenit.

Moderaator: etnies858

Vasta
M-Tech
Veteran
Postitusi: 1348
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas M-Tech » 12 Juul 2019, 21:56

Kirjutan siia sissejuhatuseks väikese taustaloo, kuidas ma antud auto otsa sattusin ja kuidas mul tegelikult vedas, et teised müüad ei raatsinud enda autot turuväärtusega müüa.
Ühesõnaga otsisin naisele vaikselt suuremat sõidukit Seat Exeo ST 2.0T asemele, kuna kahe väikse lapsega on see Audi A4 B7 ikka väga väike.
Sõber Dan vaikselt uuris maad ja selgus, et paar Seat Alhambra omaniku olid oma autosid kohe varsti välja vahetamas.
Kuna mul asjaga ei põlenud, siis ei olnud probleem mõned kuud kannatada, et saada nö. Eesti esindusest uuena ostetud ja vaid esinudse ajalooga normaalse hinnaga pill.
Kõnealla tekkisid tegelikult kaks autot, üks oli 100k sõitnud 2013a tumehall ja teine 150k sõitnud 2013a ferraripunane.
Hallil oli isegi minimaalselt talutav varustus (el. küljeuksed, tagaluuk vist oli kondimootoriga, xenonid ja no muu medium varustus), punane oli full blankline mälu järgi (seda isegi ei jõudnud vaadata, enne kui minema läks).
Enivei saabus siis päev kui hall pidi diiliks minema, kokkulepe 12k, käisin vaatamas, ADBlue kat-id nagu nagu ikka aga 12k hind muidu nagu sobis, kuna see oli alla turuhinna.
Kunde ütles, et ta vahepeal proovis Renoo esindusse ka seda pakkuda ja nemad pakkusid ilma autot nägemata 13.5k, ütlesin, et fine mine näita, kui diiliks ei lähe, siis anna märku.
Nagu ikka, võõras esindus tüüpvigu teadmata võttis pilli ligi ja paiskas 16k+ müüki vist.
Mainin ära, et ametlikult asja remontides on adblue kat-id 2k+ eur väljaminek. 100k sõitnud autol olid need juba tuksis, imeline, garantii ammu läbi muidugi.
Punane läks vist mingi ~14k kundel käest ära, plangu eest polnud sellist hinda huvitatud maksma. Mõlemad autod ikkagi suht igavad minu jaoks.
No jäädes kahest oodatud pillist ilma surfasin ka Auto24 läbi. Olgu mainitud, et seal on 50%+ Sharan-idest Prantsuse taksod 500k+ läbisõiduga.
99% kindel saab selles olla siis, kui pillil on mingi talutav varustus peal ja hind ei ole 2k+ teistest samaväärsetest lahjema varustusega pillidest erinev.
Enivei, avastasin täiesti juhuslikult müüdavate autode vahelt ühe vist 9800.- eur küsitud 2012a isendi (konkreetse teema auto), kiire kõne peale ja see muidugi jälle Rakveres nagu aasta esimestel päevadel Dan-iga kahasse soetatud MK4 VR6-ki. Näha sai muidugi seal kohapeal alles ~nädala pärast.
Pildid olid kuskil koduhoovis lumehanges tehtud, varustuse list selline nii ja naa, müüjaks pereisa, kelle 4 last peres ja oli endale uue V-klassi ostnud.
Soovis pillist lahti saada aga telefoni vestluses jäi mulje, et ega kellegil huvi väga pole asja vastu, ilmselt pildid asjas süüdi ja mitte ilustatud varustuse list.
No kannatasin ära, lendasin laivi ja autot nähes läks huvi kohe üles. Olgu eelnevalt öeldud, et varasemalt kaevasin välja ka VIN koodi ja tegin läbi enda käsutuses olevate kanalite kiire varustuse uurinug.
Selgus, et pill Eestist uuena ostetud, praeguse omaniku peretuttav uuena ostis ja ~130k läbisõidult ostis antud pere auto ära.
Ostu hetkel oli ees ~205k, kõik ametlik esinduse hooldusajalugu 95%, kuna Eesti auto, siis oli ka kontroll kerge.
Kiire proovisõit ja sügavam diagnost, kõik lisavarustus toimis, ainult mootoril oli tüüpviga küljes, summuti vasturõhk ~1bar ehk nagu ikka ADBlue kat-id tuksis.
Sai üritatud hinda veel kaubelda ning kunde oli täitsa käpp hinda veel langetama, kuna soovis autost lõpuks vabaneda.
Päevake veel kannatust ja tuli tüübi poolt pakkumine, millega mina kohe käpp olin, summa oli lihtsalt ~30% odavam, kui järgmine samasuguse varustusega auto.
Tegelikult olin ma müüdud juba autot vaatama minnes, minu jaoks said argumentideks DSG, keyless, el. küljeuksed, el. luuk, led elementidega tuled, 7 kohta.
Kirsiks tordi tipus oli auto tumepruuni värvi, ehk väga sarnane mu igapäevaauto Lava Braun Audi Q5-ega, lisaks ka varustus samaväärne.
Diili lõpphind muidugi lõi ka selle viimase kirsi tordi tipust maha ning enne auto oma nimele saamist olid vaid unetud ööd, et pillist ilma ei jääks. :)
Auto tehnilisest seisust oli mul selleks hetkeks juba suhteliselt kama, kuna kõik need sellises vanuses autod tahavad tööd, ideaalne pole neist ükski.

Mõned pildid, mis said õhtuämaruses peale Dan-i poolt tehtud esmast hoolikat pesu tehtud:
Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt

Üks pilt parklanaabritest kojutoomise päevast ka:
Pilt

Mootor ja jõuülekanne:
* 2.0TDI CR 103kw (CFFB)
* DQ250 DSG (NJQ)

Välimus:
* Pruun metallik (H8Z Toffee Brown Metallic)

Veermik & pidurid:
* 16" OEM valuveljed

Sisu & lisavarustus:
* Tume riidest salong
* Sport-Comfort eesmised istmed
* 7 kohta
* 5-el tagumisel istmel ISOFIX
* Elektrilised puldist avatavad ja suletavad küljeuksed
* Elektriline puldist avatav ja suletav tagaluuk
* Keyless-Go
* Vihmasensor
* LED päevasõidutuledega esituled
* LED numbrituled
* Xenon lähituled koos kurvituledega
* Püsikiirushoidik (tavaline)
* Start-stopp süsteem
* Servotronic roolivõimendi
* Klapitavad mäludega välispeeglid
* Tehase toonklaasid B-piilarist tahapoole
* Webasto mootori lisasoojendi
* Ees ja taga parkimisandurid
* Kahe aurustiga kliimasüsteem (ees ja taga)
* Kahe soojusvahetiga salongisoojendus (ees ja taga)
* Kroom pakett
* Helisummutuspakett Extra
* Talve pakett
* Teisaldatav Thule veokonks koos OEM konksu mooduliga

Peale ostu tehtud asjad:
* ADBlue katalüsaatorid eemaldatud
* ADBlue süsteem mootori juhtajust välja kirjutatud (ESRacing)
* Webasto seisusoojendi upgrade/retrofit koos puldist juhtimisega (9M9)
* 3D värvilise kelladeploki retrofit (9Q4, tehtud tarkvarauuendus, eesti keelne, Webasto taimerite juhtimine)
* Multifunktsionaalse DSG labadega rooli retrofit (2FQ)
* Mootoriõli + filtri, salongifiltri, õhufiltri, kütusefiltri vahetus ja tehtud mootori läbipesu (208578km@30.07.19)
* DSG õli + filtri vahetus (211364km@15.11.19)
* Hammasrihma ja rullikute + veepumba + nuka ja vändasimmeri + jahutusvedeliku vahetus (212926km@22.12.19)
* Abiseadmete rihma ja rihmapinguti vahetus (212926km@22.12.19)
* Hankook Winter i*Pike RS2 W429 215/60/16 naastrehvide paigaldus talveks (2019 sügishooaeg)

Pakilisem TO-DO:
* Strongflex esisilla pukside komplekt paigaldada

Peale autoga koju jõudmist sai esmajoones tegeletud summuti ummistuse vabastamisega.
ADBlue katid maha, veendutud, et eesmine katt sodi ja tagumise ära ummistanud (tüüpteema), sai korpused lahti lõigatud ja sisu minema visatud.
Olgu vahe märkuseks öeldud, et softist midagi ei muutnud ja praegu mingi 1500km jooksul polnud viimati ajus mitte ühtegi selle kohast viga :).
Testisõit ilma summutita sai ka vahepeal tehtud, mis näitas, et DPF ilusti korras, vasturõhk 0.05bar (ulme, et nii väike).
Vabaks tehtud summuti alla tagasi pannes tõusis rõhk 0.25bar peale, ilmselt ADBlue pihusti järgne aine segunemistoru tekitab sellise vasturõhu koos terve summutijooksuga.
Summutisukk sai ka kohe ära vahetatud, kuna see oli kõrge vastusurve tõttu juba osaliselt läbi põlenud.
Nüüd väikse sõitmisperioodi jooksul on selgunud, et vahetada tuleks ära ka pihustid

Üldjoones olen ma kogu selle diili ja autoga lihtsalt sigarahul. Praeguse hetkeni vaatan seda autot veel kui superdiili.
Juba kindlustuste osas, kasko oli ~270.- eur aasta, liikluskindlustus vist ~100.- eur aasta, minu jaoks võrreldes Audiga üle 2x soodsam.
Kütet võtab nii suure auto kohta olematult, minek just racing ei ole aga sõita on sigamugav nagu sõidukaga ja see kompenseerib mineku.
Mahutavus võrreldes Exeo-ga on lihtsalt ulme.
Spetsiaalselt vedasin Dan-i juurde Jaanipäevaks mõlema lapse liigutamisvahendid (käru + vanker) kaasa, kuna seda pole kunagi varem saanud ühe autoga minnes teha :).
Sabas vedasin lisaks ka käru koos endale juubeliks soetatud mänguasjaga, no et nagu täis pere värk :)
Vedrustus ka üllatavalt mõnus, tahtsin küll ammu ootel olnud 18"x8.5" BBS RA517 (originaal) veljed 16" originaalide asemele panna aga raisk see rikub ilmselt sõidumugavuse ära.
Praegu juba kaldun tehasemõõdus 215/60/16 uute suverehvide ostu poole, kuna hetkel all kellegi poolt valesti valitud liiga madalad 215/55/16 rehvid.

Kogu selle pika jutu lõpuks ei saa ma siiani aru, miks ei läinud seda autot keegi varem vaatama ja ostma???
Autot on selle raha eest ilmselt 10x rohkem kui Auto24-ja teiste rondiärikate Prantsuse taksodes, millele manatud 500k asemel alla 200k läbisõit.
Roostetavad need kõik ühtemoodi, kere on praegusel autol identsete vigadega nagu see 12k küsitud 100k sõitnud pillil.
Too 100k sõitnud pill millest ÕNNEKS tänu jumalale ilma jäin oli terve elu veel Rootsis sõitnud, Eestis käis ainult korralistes hooldustes ja remontides.

Vahest ikkagi unistused täituvad mõistliku tasu eest, kuna antud kompott on rohkem, kui ma antud mudelit otsides loota oskasin,
Panoraam katus võiks veel tehaselisadest olla, kuna seda ei järelpaigalda mõistusega inimene aga olen ikkagi realist ja võimatut ei nõua :).
Viimati muutis M-Tech, 07 Veebr 2021, 12:34, muudetud 16 korda kokku.
Kes tänasid kasutajat M-Tech selle postituse eest:
Termi
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

Kasutaja avatar
aus
Huviline
Postitusi: 1075
Liitunud: 24 Veebr 2014, 22:37
Telefon: 5238749
Auto: VW Passat B8 4Motion (MY 2016)
Asukoht: Tartu
Tänanud: 111 korda
Tänatud: 98 korda
Kontakt:

VW SHARAN 2.0TDI BLUE MOTION ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas aus » 12 Juul 2019, 22:26

Kuna pilt müüb, siis tõenäoliselt alla keskmise kvaliteediga kuulutuse peale ei läinudki "keegi" seda vaatama. Aga vahepeal joppab. :thumbup:
Le VW Freaks - diagnostika, projektid: koduleht | Facebook | Originaal VCDS (HEX-V2) võimalus Tartus, Viljandis ja linnade lähiümbruses.
My motion is 4motion. | Aeg-ajalt tundub mulle, et kilovattide arv on pöördvõrdelises seoses mõistusega.

M-Tech
Veteran
Postitusi: 1348
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas M-Tech » 12 Juul 2019, 22:56

Leidsin ka veel müügikuulutuse pildid üles: KUULUTUS

Kasimata oli ta reaalselt küll aga kuna ma teadvustasin endale, kuidas 2.5a ja 0.5a laps selle auto lähiaastatega ära trööpavad,
siis oli see vaimselt isegi boonus, kui häiriv vaatepilt. Peas oli endal puhastatud kujul visioon enivei olemas.
Osad plastikud on juba varasemalt laste poolt veidi trööbatud aga ongi lihtsam, kui Dan-il,
kes oma suht uue CUPRA on kaitsekiledega igalt poolt üle kleepinud, et uue auto salongiplastikuid ära ei rikutaks :D.
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 2066
Liitunud: 25 Aug 2008, 21:51
Auto: S-wagen 1,9 TDI ; A6 2,5 TDI ; vw Golf 4 1,9 TDI Cabrio ; Audi A4 Cabrio 2,5 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 59 korda

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas ryan » 12 Juul 2019, 23:13

Okei !
Jätan jälje maha , nii pikka juttu ei jõua esimese korraga läbi lugeda .
..ära raiska mõtetuid sekundeid oma elust mingi jama lugemiseks, elad kauem!

Kasutaja avatar
aus
Huviline
Postitusi: 1075
Liitunud: 24 Veebr 2014, 22:37
Telefon: 5238749
Auto: VW Passat B8 4Motion (MY 2016)
Asukoht: Tartu
Tänanud: 111 korda
Tänatud: 98 korda
Kontakt:

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas aus » 13 Juul 2019, 07:24

@SanderSPS tahtis endale Sharani osta, peab ka teemal silma peal hoidma.

Aga pildid on tõesti sellised, et ah teeme ära ja vaatame mis saama hakkab. Samas mul oma eelmine kuulutus oli ka midagi sarnast, otsisin pildid kokku ja sama päev oli huviline telefoni otsas. Või siis kes kasutab Kuldset Börsi, autokuulutused enamasti ju ühes teises normaalsemas portaalis. :D

Aga sellest võib ju asja saada. :D
Le VW Freaks - diagnostika, projektid: koduleht | Facebook | Originaal VCDS (HEX-V2) võimalus Tartus, Viljandis ja linnade lähiümbruses.
My motion is 4motion. | Aeg-ajalt tundub mulle, et kilovattide arv on pöördvõrdelises seoses mõistusega.

Kasutaja avatar
links
Klubiline
Postitusi: 1023
Liitunud: 12 Mai 2018, 18:31
Auto: 1.9 TDI hallmetallik
Asukoht: Eestimaa
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 90 korda

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas links » 13 Juul 2019, 08:17

Tundub loterii võidu moodi, sest teksti lugedes, oled sa küll rõõmust lakke hüppamas :D
Häid kilomeetreid.

Mis moodi need adblue katid nüüd läbi lähevad?

M-Tech
Veteran
Postitusi: 1348
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

Re: VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas M-Tech » 14 Juul 2019, 09:32

links1 kirjutas:
13 Juul 2019, 08:17
Mis moodi need adblue katid nüüd läbi lähevad?
Põhja all on peale summuti sukka AdBlue pihusti + 2 järjestikust katalüsaatorit.
Eesmine katalüsaator laguneb mingi X põhjuse pärast neil täiesti pulbriks ning see sodi ummistab tagumise katalüsaatori kärje, mis on tavaliselt muus osas ilusti terve.
Peale VAG poolset softiuuendust nende petuskeemi raames juhtub see tihti juba aastase kasutusega.
Ehk siis need kes on lasknud endale esinduses uued kat-id panna võivad juba uue varuosa garantii ajal saada uuesti garantii korras katte vahetada.
Reaalne töökindel lahendus hetkel on minu silmis need kat-id lihtalt eemaldada ja AdBlue süsteem softist välja kirjutada.
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

M-Tech
Veteran
Postitusi: 1348
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas M-Tech » 24 Juul 2019, 00:31

Peale ADBlue katalüsaatorite eemaldamist ja ~3000km sõitu sai auto esimest korda aru, et midagi on vist nihu :)
Viskas ADBlue errori sisse, mis ise natukese aja pärast uuesti ära kadus.
Kustutasin veakoodid ära ja tagasi ei tulnud, ilmselt oleks jälle 3000km samamoodi sõita saanud.
Kuna ma ei viitsi neid koode taga ajada, sest naine selle autoga igapäevaselt sõidab,
siis lasin esmaspäeval tööjuures ADBlue süsteem mootori juhtajust välja kirjutada, seega sellega peaks nüüd korras olema.
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

Petzo
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 05 Aug 2010, 15:45
Telefon: 55596240
Auto: Golf II
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 32 korda

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas Petzo » 24 Juul 2019, 19:00

Selle teemaga meenub mu paari aasta tagune auto ost kui pool aastat otsisin normaalse mootoriga(mõistliku kubatuuriga ja vabalthingav bensiinimootor) manuaalkastiga mk4 laadi isendit, et sellega lihtsalt auto elupäevade lõpuni sõita. Suutsin ka kuidagi 2006a leoni leida mis oli teistest omalaadsetest kordades paremas seisundis. Lisaks oli auto eelmine omanik ostnud selle mälu järgi 2 aastat peale tehasest väljumist ja see oli pere teine auto. (Veel andis enesekindlust kutil hoovis pargitud daily b8 ja Seati asenduseks ostetud 911.) Minu rõõm kestis kahjuks täpselt aasta kuniks üks vanaproua arvas, et STOP märk ei kohusta teed andma.
Muretuid kilomeetreid nagu meil foorumis enamlevinud lause ütleb.
Rait.

R.L
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 20 Okt 2012, 21:40
Auto: vw touran
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas R.L » 31 Juul 2019, 18:24

Tervitus. Kuna uuemaid sharan on siin vähe siis mul omalgi nüüd hoovis see olemad. Sai tuua siis 2005a tourani kõrvale 2014a highline varustusega dsg kastiga sharan. Lisasid on mehemoodi palju... Solar katus, seisuküte(gero), navi, keyles käivitus ja uste/luugi avamine puldist,vihmasensor ja palju palju muud.muidugi sai otsitud 130kw mootorit, mille ka leidsin peale 3 kuud otsimist. Küttekuluks on hetkel kompuutri järgi hämmastavad 5,5l/100km kohta. Mõnusalt mahukas auto millele erilisi alternatiive (lükanduksed) eriti pole. Valikus jäid just lükanduksed otsutavaks asjaks.

M-Tech
Veteran
Postitusi: 1348
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas M-Tech » 19 Okt 2019, 23:00

Möödunud nädalal sain ühed oma varudes seisnud veljed taastamisest kätte, mida oli plaan Sharan-i alla proovida.
Täna tegin kuiva testi ilma rehvideta ja tundub, et istuvad siiski kenasti alla.
Veljed 8.5x18 ET30 ja ise olin suhteliselt veendunud, et ei istu need veljed alla (liiga väljas tiiva serva suhtes).
Tegu BBS originaal velgedega, mille lasin taastada Hyper Silver värvitoonis, veljed olnud minu käes aastast 2005 :).
Ise olen siiani väga rahul, kuna auto kere värv matchib minu arust kenasti velgede värviga.

Väike teaser:
Pilt Pilt

Lisaks vahepeal retrofit-isin Sharan-ile multifunktsionaalse rooli koos DSG labadega, rooli sisese juhtmepuu ostsin turvalisuse ja kiiruse kaalutlusel tutika OEM.
Samuti on juba makstud Webasto seisusoojenduse retrofit komplekt, mis peaks paari nädala pärast ehk saabuma.
Vahepeal vaja ka OEM Webasto puldiga juhtimise KIT ära tellida.
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

Martty
Huviline
Postitusi: 481
Liitunud: 15 Juul 2005, 22:11
Auto: Vw Passat Variant TDI 4motion b7, Vw Passat CC TDI, VW T5 Caravelle Long 2,5 TDI & Classic Mini Cooper
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 15 korda

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas Martty » 19 Okt 2019, 23:20

Veljega probleeme ei oleks väga tohtinudki olla, kuna orginaalis on sharani et 35, mitte 40-50 mis teistel vw-del.
Webasto läheb sul siis c-kit'ga või orginaal lahendus?

M-Tech
Veteran
Postitusi: 1348
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas M-Tech » 19 Okt 2019, 23:47

Originaal Webasto seisusoojendi lahendus peaks kokku tulema nagu aru olen saanud.
Ahju ja kliimaploki vahetan välja.

Originaal veljed on vähemalt 25mm kitsamad + 5mm seespool, ehk siis uus velg on originaali suhtes minimaalselt 17mm väljaspool, mis on juba päris omajagu, selle pärast ka 50/60 kahtlus.
Viimati muutis M-Tech, 20 Okt 2019, 00:27, muudetud 2 korda kokku.
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

M-Tech
Veteran
Postitusi: 1348
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas M-Tech » 28 Nov 2019, 10:24

Webasto seisusoojendi komplekti sain ammu kätte ning hiljuti sain ahju ja kliimaploki vahetatud.
Selles osas kulges kõik valutult, et ahjukomplekt tuli täies tükis, 1x M6 polt + 1x M6 mutter + 1x M8 mutter lahti/kinni ja kogu ahi oligi vahetatud.
Komplektis olnud voolikud olid ilmselt ühe salongiradikaga mudeli omad (mul 2 radikat), seega eemaldasin need ning panin enda omad külge ning muu osa oli bolt-on.
Kogu protsess nägi välja nii, et auto tõstukil üles, parem esiratas alt, parem esilogar maha, veevoolikud klambritega pimedaks + voolikud ahju küljest lahti, elektripistikud ahju küljest lahti, kütusevooliku kiirliide lahti, ahi autoküljest ühe tükina koos summuti + sisselase + veepump maha, uus komplekt tagurpidi külge tagasi.
Ajakulu oleks tööriietega ilmselt ~1.5h olnud aga ma ei viitsinud riideid vahetada ning tegin ettevaatlikumalt veidi kauem.
Salongis kliimaploki vahetus koos kodeerimistega ilmselt ~15min, kui tead mida teed, esimest korda leiutades veidi kauem.

Hetkel veel puldi moodul paigaldamata, kuna selleks peab webasto pistikust salongi ühe juhtme lisaks vedama, polnud aega seda tol hetkel teha.
Salongist nupust tööle panek toimib kenasti ning sõidusoojendina läheb ka ise automaatselt tööle.
Tänu sellele, et tegu originaallahendusega töötab eelsoojenduse salongiventika ja õhusuunamise osa lausa imeliselt (ei pea ise midagi ette tegema).
Hetkel veel ei tööta timerite osa, kuna minu autol on kõige labasem 7N0920860EX (PR-9Q1) kelladeplokk aga minimaalne timerite jaoks on ilmselt 7N0920870EX (PR-9Q5) kelladeplokk.
Pole veel otsustanud, kas võtan selle 870 lõpuga või prooviks hoopis värvilise ekraaniga varianti (PR-9Q4), hinnavahe ~3x lihtsalt.
On kellegil aimu, mis vahe aastate lõikes kelladeplokkidel on, kuna ETKA näitab 5 eri tootmisaja vahemiku, värviline ekraan tuli 28.05.12 ja edasi.
Kas on mingi reaalne vahe ka PR-9Q4 kellaplokkidel (3 eri aastakäigu vahemiku ja kõigil koodi lõpud erinevad)?

Üldplaanis on see kulutus ennast igati väärt olnud, kuna auto kasutusele võtt talvel peale pikemalt seismist on lausa lust.
Viimati muutis M-Tech, 28 Nov 2019, 10:29, muudetud 2 korda kokku.
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5314
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 599 korda

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas jussike » 28 Nov 2019, 11:55

Kui puldi tööle saad, siis ei usu mina, et sa taimerit üldse kunagi kasutama hakkad, ses suhtes oleks see tühja siblimine.
Kes tänasid kasutajat jussike selle postituse eest:
MartenLKuldarA
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

M-Tech
Veteran
Postitusi: 1348
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas M-Tech » 28 Nov 2019, 12:14

Ilmselt ei hakka taimerit väga kasutama jah aga kelladeploki vahetusega peaks ka muud funktsionaalsust juurde tulema?
Pigem rohkem selles küsimus, et võiks töötada kõik funktsioonid, mida tehas võimaldas.
Juba praegu selle on/off lülitiga on minu jaoks suur samm edasi :D.
Viimati muutis M-Tech, 28 Nov 2019, 12:15, muudetud 2 korda kokku.
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

jjanno
Klubiline
Postitusi: 216
Liitunud: 11 Juul 2014, 22:35
Auto: Sharan, Golf
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 8 korda

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas jjanno » 06 Dets 2019, 11:28

Tere
jussike kirjutas:
28 Nov 2019, 11:55
Kui puldi tööle saad, siis ei usu mina, et sa taimerit üldse kunagi kasutama hakkad, ses suhtes oleks see tühja siblimine.
Puldi levil on ka omad piirid. Näiteks Rocca keskuses otse auto all seistes (auto siis katuseparklas), pult autoni ei ulatunud. Samas kontorihoones polnud 200m probleemiks.
Aga teemaautori edust innustatuna üritan enda Sharanile ka originaalsüsteemi peale saada. Pere teisel autol on ning taimer leiab kasutust küll. Näiteks, et trennist tulles alati soe auto ees ootaks.

jJanno

M-Tech
Veteran
Postitusi: 1348
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas M-Tech » 24 Dets 2019, 08:17

Sai ennast nüüd pühade eel lõpuks kokku võetud ja ammu valmis ostetud hammasrihma komplekt koos simmeritega ära vahetatud.
Peal olnud hammasrihm oli 99% tehasest väljumise aegne ehk 212k sõitnud, kuna kõik kohad olid rihmatolmu täis ning rihm hammaste põhjast praguline.
Hooldusajaloos mingit rihmavahetust ei kajastu ka kuskil.
Kuna vahetasin ka simmerid ära, siis sai lisaks ostetud uus OEM rihmakäbi ning OEM rihmakäbi polt.
Kui vanasti müüdi osadele mudelitele eraldi "teemantseibi" väntvõlli ja rihmakäbi vahele, siis täna on see "seib" integreeritud rihmakäbiga üheks tükiks.
Eks ikka selleks, et saaks rohkem kallimaid asju müüa :)
Kuna tegin asja endale, siis lakkusin loomulikult mootori rihmapoolse osa kõik sellest rihmatolmust pesuvahendite ja vee abil puhtaks.
Simmerid veel lekkinud ei olnud aga kuna ei ole huvi sama tööd varsti uuesti teha, siis läks sama soojaga kõik uus.
Mootor on oma vanuse kohta üllatavalt puhas ja kuiv, kohe harjumatu pilt.

Viimase kuu aja jooksul on kummitama hakanud ka tõsisemad probleemid elektriliste lükandustega.
Juhi poolne keeldub hetkel üldse avanemast, isegi käsitsi ei tule lahti.
Ei ole jõudnud sellesse veel süveneda ning organiseerisin naisele nii, et käib kaasreisija tagumisest uksest :D
Mingi hetk kui aega tekib tuleb kuidagi vasak uks lahti saada ja viga likvideerida.
Parem uks paneb ka vastavalt ilma jahedusele vahepeal villast aga see pidi nende uste tüüpviga olema nagu netist aru olen saanud.
Loomulikult on need probleemid ainult meie kliimavööndis, mitte soojadel maadel.
Minu hinnang hetkel on see, et määrded lukustites on vananenud ning külmaga muutuvad tahkeks ning asjad ei liigu enam normaalselt,
kuna uste moodulites on ülekoormuse veakoodid sees.
Lased autol tunnikese soojas töökojas seista ning uksed töötavad nagu unelm.
Pargid auto ööseks õue ning hommikul on juba jama majas.
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

R.L
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 20 Okt 2012, 21:40
Auto: vw touran
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas R.L » 24 Dets 2019, 14:31

Mul oli esimese külmaga sama mure et uksed ei avanenud. Päeva peale sain uksed liikuma ja määrisin tihendid ja luku süsteemi korralikult ära
Hiljem pole sarnast probleemi enam olnud. Sellel piisab kui tihendid omavahel õrnalt jääs ja ukse elektroonika annab teada takistusest ukse avamisel.

M-Tech
Veteran
Postitusi: 1348
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas M-Tech » 27 Dets 2019, 03:05

Võtsin ennast jõuluõhtul peale söömaaega jälle kätte ning installisin Webasto puldi süsteemi ka ära.
Ehk siis nüüd saab auto lausa kaugelt nupust sooja panna :thumbup:.

Jälle sain vähemalt ühe asja lisaks to-do listist maha.
Muidugi kelladeplokiga pole vahepeal mahti tegeleda olnud, kuna üks koht kus oli mõistliku hinnaga värvilise
ekraaniga kelladeplokk saada ei soostunud mu mailile vastama.
Eks vaatan seda asja jooksvalt, kui jälle tuhin peale tuleb ja kuskilt mingi kelladeplokk reaalselt näppu jääb.
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

Kasutaja avatar
enzzo
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 29 Dets 2019, 18:16
Auto: Volkswagen Sharan
Asukoht: Paide linn
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas enzzo » 29 Dets 2019, 23:46

Hea lugemine. Soetasin endale ka 2015a Sharani. Vaatame siis kuis kestab.

Hetkel üritan lisakaugtuld tööle saada, sest originaalis need bi_xenon kaugtuled, ei rahulda mind 😉
ükskord VAG, alati VAG

M-Tech
Veteran
Postitusi: 1348
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas M-Tech » 01 Jaan 2020, 01:08

Hinges natuke kripeldas ja sai ikkagi kangem kelladeplokk ka ära tellitud.
Näppu jäi siis kelladeplokk tootekoodiga 7N0920880G ja tarkvaraversiooniga 0705 ehk uuendatav.
See peaks siis värviline ekraan ja 3D olema juba. Kätte peaksin saama kunagi Jaanuari keskpaigas.
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

M-Tech
Veteran
Postitusi: 1348
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

VW Sharan 2.0TDI Blue Motion ::: 2012 ::: M-Tech

Lugemata postitus Postitas M-Tech » 07 Veebr 2021, 12:27

Vahepeal märkamatult aasta mööda läinud viimasest postist.
Pea aastake seisis uus 9Q4 kelladeplokk garaazis riiulis aga aastavahetuse paiku sai asi lõpuks korrektselt auto külge.
Suurimad tänud kasutajale R36 ehk Le VW Freaks, kes sai asja täpselt selliselt toimima nagu oli minu visioon (originaal ODO näit, Webasto taimerid jne.).
Nüüd kogu protseduuri kõrvalt näinuna imestan, kuidas nende kasutatud kelladeplokkide eest üldse midagi küsitakse,
kuna ilma ebaausaid võtteid kasutamata on need tegelikult täiesti telliskivid.

Kuna mingi aeg retrofitisin seisusoojendi (9M9) sõidusoojendi asemele, siis nüüd akut vanaduse tõttu vahetades tegin ka J1N ehk 75Ah AGM aku retrofit-i koos vajalike OEM juppidega.
Akuks valisin VW OEM aku, mitte B-osa, kuna eelmine on Sharan-i peal juba pea 9a vastu pidanud, Audi peal suisa 11a.
Tundus mõistlikum 3-me B-osa aku asemel 1 A-osa aku osta :).
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

Vasta

Mine “Huviliste autod”