Vw Touareg 4.2 V8 ATM kasti õlivahetus?

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses käigukastide ja siduritega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
siim69
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18 Apr 2007, 20:08
Telefon: 56 989 939
Auto: Vabal ajal:Chevrolet Corvette & Vw T3 ning tööd aitab teha 1 tubli Vw Sharan
Asukoht: Tartu
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 0

Vw Touareg 4.2 V8 ATM kasti õlivahetus?

Lugemata postitus Postitas siim69 » 08 Dets 2019, 19:35

Minu kätte saabus mõni aeg tagasi üks 2004a. Vw Touareg 4.2 V8 automaat millel pole midagi teada käigukasti õlivahetusest....läbisõit 196000km.
Mu sõber oli eelmine omanik ja samas ka esimene omanik Eestis.....toodud on masin paar aastat tagasi Rootsist.
Oskab keegi nõu anda mis välba tagant sellisel tuleks kastis õli vahetada?
Ette tänades!

Kasutaja avatar
links
Klubiline
Postitusi: 1026
Liitunud: 12 Mai 2018, 18:31
Auto: 1.9 TDI hallmetallik
Asukoht: Eestimaa
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 90 korda

Vw Touareg 4.2 V8 ATM kasti õlivahetus?

Lugemata postitus Postitas links » 09 Dets 2019, 09:50

Iga 60000 tagant peaks olema.

siim69
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18 Apr 2007, 20:08
Telefon: 56 989 939
Auto: Vabal ajal:Chevrolet Corvette & Vw T3 ning tööd aitab teha 1 tubli Vw Sharan
Asukoht: Tartu
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 0

Vw Touareg 4.2 V8 ATM kasti õlivahetus?

Lugemata postitus Postitas siim69 » 09 Dets 2019, 22:51

Huvitav kas piisab lihtsalt õli+filter vahetusest või peaks olema popi pealkirjaga nö. "dünaamiline ülivahetus"???

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5319
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 601 korda

Vw Touareg 4.2 V8 ATM kasti õlivahetus?

Lugemata postitus Postitas jussike » 09 Dets 2019, 23:10

Ega see DSG pole, et mingi välp on antud, ikka eluaegne.
Siin võiks küll seda dünaamilist kaaluda.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3371
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 805 korda
Tänatud: 131 korda

Vw Touareg 4.2 V8 ATM kasti õlivahetus?

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 09 Dets 2019, 23:14

siim69 kirjutas:
09 Dets 2019, 22:51
Huvitav kas piisab lihtsalt õli+filter vahetusest või peaks olema popi pealkirjaga nö. "dünaamiline ülivahetus"???
Esindus ütles mulle ka, et kui ennem muret ei ole siis peale vahetust võib tekkida.
Ja pigem siis teha korralik dünaamiline õli vahetus.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5319
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 601 korda

Vw Touareg 4.2 V8 ATM kasti õlivahetus?

Lugemata postitus Postitas jussike » 09 Dets 2019, 23:40

Samas, ega see dünaamilinegi 100% kindlust anna, et miski koll kuskilt kanalist hiljem uue õliga lahti ei pesta, mis dünaamilises veel kinni jäi. Aga eks dünaamilise pakkujad peavad selle riskiga arvestama.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5170
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 230 korda
Tänatud: 273 korda

Vw Touareg 4.2 V8 ATM kasti õlivahetus?

Lugemata postitus Postitas tito » 09 Dets 2019, 23:51

Lennukit õhus ei remondita!
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

POZ
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 09 Nov 2004, 10:40
Auto: RAM, Kodiaq, Intruder
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda
Kontakt:

Vw Touareg 4.2 V8 ATM kasti õlivahetus?

Lugemata postitus Postitas POZ » 10 Dets 2019, 10:33

Ka käigukastis tuleb õli vahetada olenemata sellest, kas sõiduki komplekteerinud tehas seda näeb ette või mitte. Ükski õli ei ole eluaegne. Mootoris ju vahetatakse teatud välba järel õli, miks siis käigukastis ei peaks. Kindlasti ei pea seda tegema nii võrd tihedalt, kui mootoris tehakse kuna seal puudub kokkupuude kütuse ja põlemisega ning õli määrdub ja kaotab omadusi vähem, kuid ta kaotab neid siiski. Pika aja peale määrdub õli friktsioonketaste kulumisest ning pika kasutamise peale kaotab ka oma määrdeomadused, mis on vajalikud käigukasti korrektseks tööks. Seega käigukasti tootja annab alati mingisuguse välba, millest peaks kinni pidama. Soovituslik õlivahetuse välp tavalisel ehk siis planetaar käigukastil on 90-120000 km`i sõltuvalt sellest, kus sõidukiga liigeldakse. Kui tehakse palju sõite linnas, mis tähendab pidevaid käiguvahetusi või siis veetakse koormaid, siis tuleks õli vahetada tihedamini ning kui peamiselt tehakse pikki maantee sõite, siis võib õli vahetada harvemini, kuid vahetama peab siiski.

See kas teha dünaamiline või tavaline õlivahetus on puhtalt omaniku otsustada. Dünaamilise õlivahetuse käigus saadakse kätte ja vahetatakse välja kõik õli, mis käigukastis on. Tavalise õlivahetuse käigus saadakse kätte vaid see kogus, mis on käigukasti karteris ja valgub mehhatroonika plokist välja. Turbiini, käigukasti ja jahutisse jääv õli jääb vahetamata.
Tegelikult on iga õlivahetus olenemata meetodist käigukastile hea. Kui aga jätta õlivahetus sellele hetkele, kus käigukasti töös on juba häireid esinenud, siis on hilja.
Õlivahetusega mehaanilist probleemi ei remondi ning reeglina probleemid just süvenevad ning siis hakatakse süüdistama õlivahetust teostanud ettevõtet selles, milles on süüdi hoolimatu omanik.

Ühesõnaga minimaalne soovitus oleks teha tavaline õlivahetus, kuid soovitatav oleks teha dünaamiline õlivahetus. Siis on vähemalt kindel, et õli tagajärjel selle käigukastiga midagi ei juhtuks.
Kes tänasid kasutajat POZ selle postituse eest:
titosiim69

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5170
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 230 korda
Tänatud: 273 korda

Vw Touareg 4.2 V8 ATM kasti õlivahetus?

Lugemata postitus Postitas tito » 10 Dets 2019, 21:18

POZ kirjutas:
10 Dets 2019, 10:33
Õlivahetusega mehaanilist probleemi ei remondi ning reeglina probleemid just süvenevad ning siis hakatakse süüdistama õlivahetust teostanud ettevõtet selles, milles on süüdi hoolimatu omanik.
Väga keeruline on ka vastupidist väita kui dünaamilise õlivahetuse käigus mõni lahti pääsend koll kuskil solenoidi ummistab. Mida see omanik valesti tegi? Jah valis just selle töökoja kus asi puppu keerati!
Nagu jussike ütles on teenusepakkuja risk et miskit ka ebaõnnestuda võib.
Kes tänasid kasutajat tito selle postituse eest:
siim69
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5319
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 601 korda

Vw Touareg 4.2 V8 ATM kasti õlivahetus?

Lugemata postitus Postitas jussike » 10 Dets 2019, 21:26

Muide, kui tähte hakata närima, siis on kõik õlid eluaegsed. Kui õli eluiga läbi saab, siis sureb ka see mehanismus, nii lihtne see ongi.
Kes tänasid kasutajat jussike selle postituse eest:
POZ
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

POZ
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 09 Nov 2004, 10:40
Auto: RAM, Kodiaq, Intruder
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda
Kontakt:

Vw Touareg 4.2 V8 ATM kasti õlivahetus?

Lugemata postitus Postitas POZ » 11 Dets 2019, 09:44

Tito: Siin vaidleks veidi vastu. Kuidas saab teenusepakkuja selles süüdi olla, et kui käigukastis mõni tahma või metalliklimp kuskilt lahti tuleb ja midagi ära ummistab? Käigukasti õlivahetaja vastutab ju siiski omalt poolt vaid tehtud töö kvaliteedi eest ehk, et käigukasti saab õige kogus vastavat sertifikaati omavat õli ning kasutatakse ka õiget õlifiltrit ja töövõtteid.

Samamoodi võiks siis ju väita, et kui mootor peale õlivahetust kokku jookseb, siis on õli vahetaja selles süüdi. Päris nii must-valge see siiski ei ole.
Õnneks on tänasel päeval võimalik ka käigukasti probleemide põhjus ekspertiisiga tuvastada.

Aga tegelikult on Jussikese viimane postitus kõige õigema sõnastusega üldse.

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5170
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 230 korda
Tänatud: 273 korda

Vw Touareg 4.2 V8 ATM kasti õlivahetus?

Lugemata postitus Postitas tito » 11 Dets 2019, 10:47

POZ kirjutas:
11 Dets 2019, 09:44
Tito: Siin vaidleks veidi vastu. Kuidas saab teenusepakkuja selles süüdi olla, et kui käigukastis mõni tahma või metalliklimp kuskilt lahti tuleb ja midagi ära ummistab? Käigukasti õlivahetaja vastutab ju siiski omalt poolt vaid tehtud töö kvaliteedi eest ehk, et käigukasti saab õige kogus vastavat sertifikaati omavat õli ning kasutatakse ka õiget õlifiltrit ja töövõtteid.

Samamoodi võiks siis ju väita, et kui mootor peale õlivahetust kokku jookseb, siis on õli vahetaja selles süüdi. Päris nii must-valge see siiski ei ole.
Õnneks on tänasel päeval võimalik ka käigukasti probleemide põhjus ekspertiisiga tuvastada.

Aga tegelikult on Jussikese viimane postitus kõige õigema sõnastusega üldse.
Okey, ütleme et inimesed on sama tublid kui mina ja vahetavad käigukastiõli 60 000 tagant, siis mis ma valesti teen, et läbipesu käigus midagi solenoidi ummistada võib? Päris minu viga see ka ei ole ju, vastutab ikkagi teenusepakkuja! Iseasi kuidas see tõestada...
Mis puutub Juušeki väitesse, siis on see vale, aga ma annan talle andeks. Õlidetootjad hoiavad mootoriõlisid leiutades hambaid ristis ja loodavad et nende õlid välba lõpuni kestaks.
Ükski õlitootja ei ütle, et nende õlid kestavad igavesti ( va Ukraina sõjatööstuse kahasse NASA tehnoloogiaga leiutatud õlid nagu XADO jms ) autotootjad ütlevad seda, et kestavad elu lõpuni!
Viimati muutis tito, 11 Dets 2019, 10:51, muudetud 1 kord kokku.
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5319
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 601 korda

Vw Touareg 4.2 V8 ATM kasti õlivahetus?

Lugemata postitus Postitas jussike » 11 Dets 2019, 11:17

Tehas ütleb jah, et eluaegne, aga mille eluaegne, kas õli, kasti, auto või selle omaniku, seda ei mainita kuskil.
Kõik asjad maailmas kestavad täpselt selle asja elu lõpuni, ei minutitki rohkem. Järelikult on kõik asjad maailmas eluaegsed.
Viimati muutis jussike, 11 Dets 2019, 11:22, muudetud 1 kord kokku.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Vasta

Mine “Ülekanne”