Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Moderaator: etnies858
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3353
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 55 korda
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Huvitav video mis selgitab, kuidas mõjutab saastenorm tänapäeval auto hinda ja vastupidavust ning kuidas on võimalik endiselt toota ka väljapoole karme saastenorme jäävaid sportautosi:
-
- Huviline
- Postitusi: 2836
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 37 korda
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Einoh jummalast õige jutt mis puudutab teemat...saastamine,aga mida teevad venelased,hiinlased,hindud oma auto pargiga ? Meile pakutakse autosi,millel on väljalase igasuguste filtritega kinni poodud.Roheline. Euro 7 tulekul. Ei noh. Ikka vähe oma rohelisest. Tahma filtrist oli ikka vähe. Ja lõppkokkuvõtteks. Auto mootor ei kesta nagu varem? kui palju varem,kuid OSTA kohe ruttu uus. Vaatame neid. Passat B8. Viimaseid väljalaskeid.Üks häda ajab teist taga. Jube.Elektroonika. Aga osta ja osta uus.Kas see on roheline,kui ,,vana,, veel kestab.Aga uus ei ole tehtud enam vastupidavamaks kui C A. 200000 km.
- kaupo51
- Huviline
- Postitusi: 260
- Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
- Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 38 korda
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Eks ta rääkis enamjaolt teada tuntud asju. Midagi päris uut ja põnevat minu jaoks selles jutus ei olnud. Dilemma on jah selles, et ühest küljest ei soovi me elada maailmas, kus sõidavad ringi tossavad Kamazid, aga teisest küljest ei taha me enda diiselautode küljes näha vidinaid, mis heitgaasid puhtaks teevad ja seeläbi mootori võimsust näiteks piiravad.
-
- Huviline
- Postitusi: 2836
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 37 korda
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Kaupo51. Kah jmmalast õige jutt,aga seisneb selles,et kui maakera on ümmargune,olgu siis tervele maakerale roheline energia. Ühes nurgas on roheline tehnoloogia(oi kui kalliks läheb).Euroopa oma rohelisega ja teises servas Kamazid (venelased),hiinlased,hindud ja N B.kui palju neid tossavaid on maakeral. Õhk ju liigub. Kuidagi nagu pseudo on see roheliste teema. Näed teeme kõik endast oleneva.pinguta mida pingutad,naaber laseb kohe kõik tahma täis. Peaasi,et sinul hästi ei lähe Meie autodel on praegu euro 6 väljalaskes. Mis on vene autol? Ei kiru,kuid mõni riik on teistest ülevalt alla vaatav. Kui minu tehniline jutt on arusaamatu siis palun korrigeerige.
-
- Veteran
- Postitusi: 3518
- Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
- Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
- Tänanud: 776 korda
- Tänatud: 109 korda
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Mu arust kõik vidinad mis auto külge pannakse võiks töötada korralikult. Kui autotootja on vaid saksa kiiretee turule mõelnud selle auto, siis ei ole väga ka imestada, et eesti ummikus see asi ei tööta kaua. Kui autotootja on lihtsalt kehva mootori koosluse teinud, siis samuti ei ole tarbija selles süüdi. Pigem tuleks hääletada rahakotiga, et kui midagi sellest ökost vaja eemaldada autolt, siis kas on tarbija viga või tootja viga.kaupo51 kirjutas: ↑26 Jaan 2025, 22:22 Eks ta rääkis enamjaolt teada tuntud asju. Midagi päris uut ja põnevat minu jaoks selles jutus ei olnud. Dilemma on jah selles, et ühest küljest ei soovi me elada maailmas, kus sõidavad ringi tossavad Kamazid, aga teisest küljest ei taha me enda diiselautode küljes näha vidinaid, mis heitgaasid puhtaks teevad ja seeläbi mootori võimsust näiteks piiravad.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
- kaupo51
- Huviline
- Postitusi: 260
- Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
- Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 38 korda
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Vastuseks eelmisele kommentaarile natukene. Ma kulgen igapäevaselt euro6 diisliga. Adblue, tahmafilter. Adblue süsteem vahetati garantiiajal ka korra välja. Paak, aju, pump, kõik pidi ühes tükis olema. Hetkel kõik töötab. Aastas sõidan läbi 30 000- 35 000 km. See võiks diiselautopidamise miinimumkilometraaz olla. Minu arvates. Tarbija on siis "süüdi", kui läheb salongi, kuulab libekeelset müügimehe juttu diiselmootori väikesest kütusekulust ja ostab auto ära, aga....ise sõidab aastas 4 000- 5 000 km ja sedagi enamasti linnas. OK, täna on üldse raske diiselmootoriga uut autot salongist osta ja need tahmafiltri ja adblue mured kaovad iseenesest varsti, sest polegi enam diiselmootoriga sõiduautosid:)))
Mina ei taha elada nagu Mumbais Indias, kus sudu matab hinge, sest hindud kimavad oma tuktukkidega mööda linna ja mingeid heitmenorme ei tunta. Parem olgu Eesti puhtam linnaõhk ja euro6.
Mina ei taha elada nagu Mumbais Indias, kus sudu matab hinge, sest hindud kimavad oma tuktukkidega mööda linna ja mingeid heitmenorme ei tunta. Parem olgu Eesti puhtam linnaõhk ja euro6.
-
- Huviline
- Postitusi: 266
- Liitunud: 28 Veebr 2016, 14:23
- Asukoht: Tln
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 38 korda
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Kasutatult on ka diislid väga teemas (mida nüüd ka automaksu hirmus rabati) , aga seepärast et pole ju võtta bensukaid ja nad on kallimad. Nt vaadake mitu B8 bensukat ja mitu diislit A24s müügil on? Kui tahad ka head varustust, siis selle auto uuena ostja ei tahtnud sõita 5000km aastas, pigem 35K.
-
- Veteran
- Postitusi: 3518
- Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
- Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
- Tänanud: 776 korda
- Tänatud: 109 korda
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Ma Kaupoga nõus. Diisel on pikaks maaks või korralikule töö autole mis saab koormust ka. 
Linnavahel töristada sellega enam ei tasu.
Ajad on muutunud. Autoturg näitab ära, et mida tasub osta ja hoida.
Kunagi 15 aastat tagasi oli vastupidi, et diisel auto kallim ja varustuse tase kehvem.
Nüüd saad täis varustuse diisliga ostes. Varsti hakkavad peale maksma, et keegi ostaks diisel autot.
Mõned autotootjad lihtsalt ei teegi enam diisel mootorit.
Ja isegi rekkad ja laevad ehitatakse ringi LPG või CNG peale.

Linnavahel töristada sellega enam ei tasu.
Ajad on muutunud. Autoturg näitab ära, et mida tasub osta ja hoida.

Kunagi 15 aastat tagasi oli vastupidi, et diisel auto kallim ja varustuse tase kehvem.
Nüüd saad täis varustuse diisliga ostes. Varsti hakkavad peale maksma, et keegi ostaks diisel autot.
Mõned autotootjad lihtsalt ei teegi enam diisel mootorit.

Ja isegi rekkad ja laevad ehitatakse ringi LPG või CNG peale.

Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Huviline
- Postitusi: 2836
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 37 korda
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Vanakooli diisel on ja jääb.,lollikindlaks. Kahju. On minevik,kuid autod ei tahtnud iial mingit ,A,La vaata viga arvutist. Must Välk .Ajad on muutunud,kuid autode kohapealt ju siiski ka ostja kahjuks. Tönga saamine on kordades suurem kui eeldaks ,,uuemalt,, autost. Lisad. Äitähh. Viibutas jalga taga stange all. No ei tule luuk lahti. Pani koti maha ja avas luugi mehaaniliselt. Mine remonti? Õige sellist lisa memmekat vaja. J N E. Mis edasi saab? Elektri auto. Tore. Elektri laadimine on ju hoopis teine,kui kütuse laadimine tanklas. Korraks vaid ja asi tehtud. Elekter laadimine. Nagu siga ja kägu. Üks tangib minutiga ,teine......jube roheline. Ja varuosadest pole juttugi kuulnud. Ei vaja hooldust. Akust rääkimatta.
- kaupo51
- Huviline
- Postitusi: 260
- Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
- Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 38 korda
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Vanakooli diiselmootorid olid lollikindlad, aga tagasi nad ei tule. Autotootjale ei kasulik toota diiselmootoriga sõiduautot, mis läbib ilma suurema remondita pool miljonit km (Mercedes W124 näiteks). See on vaid üks põhjus, aga põhjuseid on veelgi. Need ajad on möödas. Elektriautode müük Euroopas ei lähe just kõige paremini ja Donald Trump teatas, et USA astub roheleppest välja ja asus toetama fossiilkütusega liikuvaid sõidukeid. Usun seda, et Euroopa ei saa seda mokk töllakil pikalt pealt vaadata ja varsti kannab autotootjate lobi vilja ning rohelisi eesmärke hakatakse nihutama edasi. Diiselmootor ei ole sõiduauto peal veel päris surnud ja nõudlus nende järgi on olemas Euroopas, lihtsalt täna ei saa neid piisavalt toota, sest autotootjatel on trahvid kukil. Lõpetuseks uudis accelerista portaalist.
https://accelerista.com/uudis/valismaa/ ... -tootmist/
https://accelerista.com/uudis/valismaa/ ... -tootmist/
-
- Huviline
- Postitusi: 2836
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 37 korda
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Kaupo 51. Oleks nagu tehniliselt naabri poiss. Oli auto Mercedes 123 minu hoolduses. Sõitis 1 . 237 ca. 000 km.,kui vahetati kolvirõngad. Väljalase aastast 1978. Tava diisel. Ei mingit blumaluma ja köhimist ,,arvutiga,,.Et aeg läheb edasi,on siililegi selge ,kuid miks halvema poole ,autode kohapealt ,kui koguaeg läheb ju paremaks.Rike siin,rike seal. Appi. Arvuti tule appi. Auto olgu auto,mitte mingi arvuti vidin. Ja paljud ELAVAD Tallinast kaugemal. Tule teenindusse. Rääkides veel mootoritest. Diisel mootor on ju kordades ökonoomsem, kui bensukas. Miks? rekad EI ole bensiini mootoritega ? Vastake.
- kaupo51
- Huviline
- Postitusi: 260
- Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
- Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 38 korda
Autod ja aina karmistuvad saastenormid?
Sul on õigus t6nis. Mercedes oli sõiduautodest vist ainus, kes kasutas Boschi PE rivipumpa, teistele meeldis rohkem VE jaoturpump. Samas see rivipump oli paganama töökindel. Kestis ilma remondita 500 000 km ja kui vedas, siis veel rohkem. Miks neid täna ei kasutata? Nad ei täidaks kehtivaid euronorme ja kütusekulu on Common Railiga võrreldes ikkagi suur. Aga arvuti abi nad testimisel tõesti ei vajanud:)