passat 99a 1.9 tdi 66kw käivitus

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

kaupz
Huviline
Postitusi: 161
Liitunud: 09 Sept 2003, 17:38
Auto: Beetle 1302 71 ja T2 79 ning New Beetle 99a 1,9tdi
Asukoht: keila-tallinn
Tänanud: 1 kord

Re: passat 99a 1.9 tdi 66kw käivitus

Lugemata postitus Postitas kaupz »

ejay kirjutas:Temp anduri vahetus ei aita siin.
Natuke täpsem info oleks abiks.
(o\_!_/o)

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 8021
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: passat 99a 1.9 tdi 66kw käivitus

Lugemata postitus Postitas R36 »

Oot ma ei saa pihta, kas viga kuumalt või külmalt? Kui külmalt paugupill siis starteri vahetus imselt või aju flashi muutus. Selles pole midagi keerulist. Lisaks võid proovida temp andur tagant võtta kuumalt.

[ Postitus tehtud iPad'i kaudu ] Pilt
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

kaupz
Huviline
Postitusi: 161
Liitunud: 09 Sept 2003, 17:38
Auto: Beetle 1302 71 ja T2 79 ning New Beetle 99a 1,9tdi
Asukoht: keila-tallinn
Tänanud: 1 kord

Re: passat 99a 1.9 tdi 66kw käivitus

Lugemata postitus Postitas kaupz »

golfi_vend kirjutas:Oot ma ei saa pihta, kas viga kuumalt või külmalt? Kui külmalt paugupill siis starteri vahetus imselt või aju flashi muutus. Selles pole midagi keerulist. Lisaks võid proovida temp andur tagant võtta kuumalt.

[ Postitus tehtud iPad'i kaudu ] Pilt
kuumalt/soojalt ei lähe hästi.
tahab käiamist.

kirjutasin, et kui 4-kontaktiga temp.anduri pistik lahti võtta, siis läheb kohe käima,
gramm kõrgete pööretega, ju annab kütust liiga palju.

nii et ma ei ütleks et starteril midagi häda on.
aga "ejay" kirjutas, et ei piisa anduri vahetusest !?!!
(o\_!_/o)

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5338
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 61 korda

Re: passat 99a 1.9 tdi 66kw käivitus

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

kaupz kirjutas:
golfi_vend kirjutas:Oot ma ei saa pihta, kas viga kuumalt või külmalt? Kui külmalt paugupill siis starteri vahetus imselt või aju flashi muutus. Selles pole midagi keerulist. Lisaks võid proovida temp andur tagant võtta kuumalt.

[ Postitus tehtud iPad'i kaudu ] Pilt
kuumalt/soojalt ei lähe hästi.
tahab käiamist.

kirjutasin, et kui 4-kontaktiga temp.anduri pistik lahti võtta, siis läheb kohe käima,
gramm kõrgete pööretega, ju annab kütust liiga palju.

nii et ma ei ütleks et starteril midagi häda on.
aga "ejay" kirjutas, et ei piisa anduri vahetusest !?!!
Aju softi viga on, sest aju ei anna soojast peast enne kütet peale kui starter teatud pöörded ülesse kerib aga starter on natukene väsinud ja ei jõua enam neid pöördeid ülesse kerida ning aju annab lõpuks ikkagi kütte peale, sellepärast ongi pikk käivitus. Kui temp. andur lahti võtta siis aju annab kohe kütuse peale hoolimata pööretest ning annab ka kütet rohkem peale(millest tingitud kõrgemad pöörded), sest aju arvab, et mootor sul kõvade miinuskraadide juures. Aju soft kirjutatakse sedasi ringi, et aju annaks kohe kütuse peale mitte ei peaks starter teatud pöördeid ülesse kerima. Aju softi ringi kirjutamist soovitaksin ka ise, sest kui sa nüüd starteri välja vahetad või puhastad ja määrid nii, et hetkel jõuab neid pöördeid ülesse kerida siis hakkab sul varsti jälle sama nöök pihta.

kaupz
Huviline
Postitusi: 161
Liitunud: 09 Sept 2003, 17:38
Auto: Beetle 1302 71 ja T2 79 ning New Beetle 99a 1,9tdi
Asukoht: keila-tallinn
Tänanud: 1 kord

Re: passat 99a 1.9 tdi 66kw käivitus

Lugemata postitus Postitas kaupz »

J.Aru kirjutas:Aju softi viga on, sest aju ei anna soojast peast enne kütet peale kui starter teatud pöörded ülesse kerib
aga starter on natukene väsinud ja ei jõua enam neid pöördeid ülesse kerida ning aju annab lõpuks ikkagi kütte peale,
sellepärast ongi pikk käivitus.

Kui temp. andur lahti võtta siis aju annab kohe kütuse peale hoolimata pööretest ning annab ka kütet rohkem peale(millest tingitud kõrgemad pöörded),
sest aju arvab, et mootor sul kõvade miinuskraadide juures.

Aju soft kirjutatakse sedasi ringi, et aju annaks kohe kütuse peale mitte ei peaks starter teatud pöördeid ülesse kerima.
Aju softi ringi kirjutamist soovitaksin ka ise, sest kui sa nüüd starteri välja vahetad
või puhastad ja määrid nii, et hetkel jõuab neid pöördeid ülesse kerida siis hakkab sul varsti jälle sama nöök pihta.
pole paha vastus. ei mingit pikka keerutamist.
3-asja korraga ära seletatud.

nii et lõpuks ikkagi starteri häda,
ei saa ju öelda et softi viga. uue auto puhul ei ole häda ja iseenesest tarkvara tuksi ka ajaga ei lähe.
kuid seda saab tarkvaraga leevendada.


veel võimalike põhjuseid:
The Engine needs to turn at 280 rpm or above to hot start.
A few issues can cause this
Old Battery.
Poor earth. (bi-pass from negative battery terminal to engine with jump lead to check earth)
Coolant temperature sensor worn out, will show working, but they wear out.
Relay 109 on the engine relay panel.
(o\_!_/o)

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: passat 99a 1.9 tdi 66kw käivitus

Lugemata postitus Postitas copilot »

J.Aru jutt jumala õige. miski pärast on tehasest insenerid selle värgi seal ajus nii kirjutanud ja seda just manuaal kastiga seade puhul, et alates +40c moto temp alates ei avata kütte ettannet kohe kui starterit annad vaid alles siis kui vajalikud pöörded saavutatud. näiteks 90c juures tahab aju juba näha mootori pöördeid ~280rpm ennem kui kütte etteanne avatakse(on see viga ka sees PD motodel). tean sest olen ka enda PD moto aju flashi alla tõmmanud ning neid kaarte näppinud ja nii see asi seal kirjutatud on. kui võtad pistiku tagant siis arvab aju et moto on sul a la -20c pakase käes ja avatakse etteanne kohe et moto ka hästi käivituks ja sellise külma juures hoitakse tühipöördeid sutsu ka suuremana a la 1100rpm vms. huvitaval kombel ei ole see kaart niiviisi kirjutatud aga automaatkastiga masinatele. Pmt annab seda softi viga ka kontrollida, muutes aju seadistuse vag com kaabliga automaadi peale, paned temp anduri tagasi külge ja vaatad kas nüüd käivitub kohe v mitte v siis kõvasti parem v siis ikka sama hull nagu ennem....selle seadistusega sõita muidugi ei ole eriti hea st osade käikudega võib minek olla halb jne aga et kontrollida kas just softist tulenevalt see viga sul v ikkagi starter juba nii väsinud(v ei saa starter piisavat voolu tugevust kätte st siis aku nõrk v juhtmete ühendus kehv).


siin ka sellest nn vigasest käivituskaardist ja muudetud kaardist copy paste ühest teisest foorumi teemast....ja see välja toodud korras muudetud kaart on automaatkastiga isendile täpselt samasugune juba tehasest saati. nagu sa näed on 70c juures miinimum RPM 250 ja 90c juures pea 280. ühes välismaises teemas kah üks vend maadles selle jamaga...pani siis töösooja motoga käivitamise ajaks vag com kaabli sappa ja logis moto pöördeid...kogu selle käiamise ajal suutis starter anda ainult 240rpm vms st 40rpm jäi puudu ja moto ei käivitunud ennem kui aju ikkagi etteande avas(pmt vist mingi viide veel ajju kirjutatud peale mida ikkagi etteanne avatakse hoolimata kas moto saavutab pöörded v mitte. mul küll veel starter hea ja aku kah uus(vana oli niisamagi väga vana ja kutu) st veel polnud seda soekäivituse jama tekkinud, aga tegin selle paranduse lihtsalt muu tuuningu käigus ära et seda jama ei tekiks ja pealegi kõvasti odavam lahendus kui hakata uut starterit ja akut kohe ostma.selles see point ongi et ainult sutsu kulunud ja väsinud starteril polegi midagi viga, lihtsalt käivituse soft selline mis selle ärna kulumise välja toob nii varakult...kui temp andurilt pistiku tagant võtad ja on paugu pill sooja motoga siis starter tegelt veel hea küll ja ei näe põhjust selle välja vahetamisel ning pealegi võib see jama sul tagasi tulla kui see uus starter kah juba veidi kulunud ja väsinud saab olema.


pean siinkohal jyrisoole au andma ja häbelikult oma sõnu sööma :oops: tegija teab mida räägib....tõepoolest esineb ka viga PD manuaalkastiga isenditel selles käivitussoftis....sai siis enda 96kw PD Borati aju flashi huvi pärast uuritud ja tõepoolest see viga seal sees on. pmt alates ~75c moto temp on nõutud juba mootori pöördeid ~280rpm et kütte etteanne avataks, veidi mad temp juures veidi vähem, mida aga kulunud starter ei jõua enam saavutada seda enam et kuum moto on ju tihkem ja seega ka raskem vedada.

Huvitaval kombel, käivitus kaart, mis on mõeldud automaat kastile, ei ole selle veaga st automaat kastile olev kaart on nagu allpool olev korras kaart ja seda pmt kõigil masinatel milledel see viga esineb...kaasa arvatud minu 96kw kus üks kaart on ok ja teine siis selle veaga. ühes välismaises teemas väideti et pidi selline pöörete tingimus sooja motoga olema tingitud kuidagi seotud kahemassilise hoorattaga, st pidi kuidagi hooratast säästma, külmalt käivitades lihtsalt on seda kütte etteannet nii v naa vaja et diisel moto käivituks normaalselt ja sp siis seda kütte etteandmist pööretega ei piirata...aga mine tea kas see selle DMF iga seotud on. üritan ka enda masina selle vigase käivituskaardi mingi aeg võrdluseks siia postitada. Osad vennad isegi vahetavad vag comiga seda millist flashi kasutatakse st valitakse automaatkastile mõeldud...pidi muidugi mõningaseid probleeme tekitama nagu näiteks 2 käiguga ei pidanud masin nii liikuma nagu vaja jne.
muidu näide ka vigasest ja nn parandatud kaardist:
Vigane kaart:
Pilt

Korras kaart:
Pilt
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: passat 99a 1.9 tdi 66kw käivitus

Lugemata postitus Postitas copilot »

Üritan mingi aeg ka selle õpetuse sulle leida kuida seda vag comiga muuta et aju oleks automaatkasti seades....v ehk keegi jõuab ette minust. Peale muutmist sooja motoga pane temp anduri pistik tagasi ja vaata kas on miskit vahet.

[ Postitus tehtud Android'i kaudu ] Pilt
Viimati muutis copilot, 22 Okt 2012, 06:20, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

kaupz
Huviline
Postitusi: 161
Liitunud: 09 Sept 2003, 17:38
Auto: Beetle 1302 71 ja T2 79 ning New Beetle 99a 1,9tdi
Asukoht: keila-tallinn
Tänanud: 1 kord

Re: passat 99a 1.9 tdi 66kw käivitus

Lugemata postitus Postitas kaupz »

"Recode the ecu for auto Gbox.

connect to the engine block, go to recode, and change the value from 2 to 1,
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... paramater-!!!" onclick="window.open(this.href);return false;! "
aga manuaalkasti puhul pidevalt seda sätet kasutades muutub mis ?
(o\_!_/o)

Vasta

Mine “Diislid”