Kordan veel kord olulise märksõna üle: kütuse erinev fraktsiooniline koostis ja loen omalt poolt teema lõppenuks, ei viitsi ma midagi kellelegi tõestada, kes aru saada ei taha.
Mullid kütusevoolikus
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Re: Mullid kütusevoolikus
Noh, aga paku siis ise mullidele seletus, õhk see kindlasti pole, sel juhul lekiksid 100 % meh pritsepumbaga masinate pealetulevad kütusetorud,
.
Kordan veel kord olulise märksõna üle: kütuse erinev fraktsiooniline koostis ja loen omalt poolt teema lõppenuks, ei viitsi ma midagi kellelegi tõestada, kes aru saada ei taha.
Kordan veel kord olulise märksõna üle: kütuse erinev fraktsiooniline koostis ja loen omalt poolt teema lõppenuks, ei viitsi ma midagi kellelegi tõestada, kes aru saada ei taha.
-
copilot
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Mullid kütusevoolikus
nitrol päris hea viide...aga jah üks võimalus on tagasivoolu klapp filtri peal v õigemini selle O tihend...ei ole ju filtris mingit survet vaid õrn vaakum mida tekitab pump et imeda paagist kütet. ja bora24 aurustumise aurustumise jutt küll puhas ulme...see tähendaks seda et päris suur osa kütusest aurustub kui tekivad sellised mullid....ja kui diisel aurustuks nii madala temperatuuri juures(kujutan ette et suvel on ehk pumpa liikuva kütte temp max 30c v 40c) nii palju et tekiksid sellised nähtavad suured mullid tähendaks see seda et sisaldaks diisel palju kergeid fraktsioone.Nitro kirjutas:Äkki saab mullidest lahti sellise plaadiga?
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... uel+Filter
tsiteeriks:
Fraktsioonkoostis (diislikütus)
Aurustumine 250 °C juures – iseloomustab mootori käivitumise kergust ja mootori töötamise pehmust.
Kui aurustumine on > 65% , siis on kütuses liialt palju kergeid fraktsioone, see halvendab kütuse isesüttimist silindris ja suurendab mootori töörežiimi jäikust. Mootor käivitub raskelt.
Aurustumine 360 °C juures – näitab põlemise täielikkust.
Kui aurustub vähem kui 95% kütust, siis see näitab, et kütuses on liialt palju raskeid fraktsioone, seetõttu ei põle kütus silindris täielikult (mootor suitseb), suureneb tagi teke ja mootoridetailide kulumine, suureneb ka kütuse kulu.
ehk siis kui tuled jahuma midagi fraktsioonilisest koostisest siis võiks ise ennem mingit uurimistööd teha....ja paagist tulles ei aurustu sul see diisel ammugi mitte nii et oleks voolikus suured mullid naljahammas
Viimati muutis copilot, 31 Okt 2012, 14:26, muudetud 3 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: Mullid kütusevoolikus
Näiteks diislikütuse tsetaaniarvu modelleerimisel kasutatav metüülnaftaleen aurustub juba toatemperatuuril väga kiiresti. http://osh.sm.ee/training/data1/EST1275.HTM" onclick="window.open(this.href);return false; . Mis muidugi ei tähenda, et see ühend kütuses kindlalt oleks, kuid juhin tähelepanu, et destilatsioonipunktide väljatoomine ei näita midagi aine aurustumise kohta näiteks toatemperatuuril.
'
Minu poolt kõik, püsi ikka pükstes!
'
Minu poolt kõik, püsi ikka pükstes!
-
copilot
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Mullid kütusevoolikus
pole veel sellist diislit näinud mis toatempeatuuril niiviisi aurustuks nagu sa väidad...ennem on soojas olnud bensu kanku see mis avades teeb paraja sutsu korgi vahelt st mingi osa bensiinist on aurustunud ja tekitanud kankusse rõhu, kuid samas kõrval seisnud diisli kanku ei tee korki avades piuksugi. selline küte peab olema siis ikka jube solk ning haisema mis hirmus ja ega ka mootorid sellega ei töötaks hästi mitte st suitseksid jne....ja selleks on kvaliteedi nõuded kütusele et sellist solki ei satuks tanklatesse....kuid sinu jutu järgi olen ma sellist solki viimased pea 4 aastat tanklast ka saanud sest mullid olnud mul kogu aeg....ja mitte ainult mina.bora24 kirjutas:Näiteks diislikütuse tsetaaniarvu modelleerimisel kasutatav metüülnaftaleen aurustub juba toatemperatuuril väga kiiresti. http://osh.sm.ee/training/data1/EST1275.HTM" onclick="window.open(this.href);return false; . Mis muidugi ei tähenda, et see ühend kütuses kindlalt oleks, kuid juhin tähelepanu, et destilatsioonipunktide väljatoomine ei näita midagi aine aurustumise kohta näiteks toatemperatuuril.
'
Minu poolt kõik, püsi ikka pükstes!
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
copilot
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Mullid kütusevoolikus
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 025&page=2bora24 kirjutas:Mullid on kõigil, millel pole paagis esmast rõhutõstepumpa.
üks teemadest mis peaks tõestama et ikkagi õhk seal on....loe ja imesta mis üks v teine lahendus kellelgil mullid kaodanud süsteemist ja lisaks mullidele oli paljudel kadunud ka käivitusmured....liiga palju õhku tähendab juba probleeme
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: Mullid kütusevoolikus
"My buddies mk4 had bubbles in the line it was the rubber from the hard to the clear line. He put a layer of double wall heatsink over it and fixed 95% of them "
Viimati muutis Nitro, 31 Okt 2012, 16:59, muudetud 3 korda kokku.
-
copilot
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Mullid kütusevoolikus
ehk siis õhk võib sattuda süsteemi ka mujalt aga mulle jäi tal kõvasti vähemaks...nagu on kirjutatud võib olla viga tagasivoolu klapi tihendis v selles kopsikus mis paagis asub ja imeb sealt kuidagi õhku vahele.Nitro kirjutas:"My buddies mk4 had bubbles in the line it was the rubber from the hard to the clear line. He put a layer of double wall heatsink over it and fixed 95% of them "
Diesel Power KEEPS ME GOING
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8048
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
- Asukoht: TARTU
- Tänanud: 43 korda
- Tänatud: 199 korda
- Kontakt:
Re: Mullid kütusevoolikus
Sellejaoks ühesuuna klapid vahel nii pealevoolul kui tagasivoolul. Endal vahetasin prooviks tehase pealevoolu klapi ära, tagasivoolu puutunud veel pole.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
Re: Mullid kütusevoolikus
small stream of "soda bubbles" flowing through that line...likely caused by the thermostatic T o rings not sealing 100%. It bothered me enough to try a new T and o rings, with no major improvement.
I recently added a lift pump and they cleared up. <- mõeldakse vist seda elektrilist pumpa?
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=342025
----------------
Kui kütusefilter lahti lammutada, on seal 2 plastmasstoru: http://i869.photobucket.com/albums/ab25 ... 399487.jpg
Pikem imeb kütust, lühem on kütuse tagasivooluks. Kuna kütust imetakse filtritopsi põhjast (pikk toru ulatub põhjani) siis ei tohiks sealt küll õhku sisse tulla... ükskõik, kas filter on ääreni kütust täis või mitte
Tegelikult sõltub, kui suure vaakumiga ikkagi kütust imetakse... piisavalt suurega imetakse ka kütuse sees olevad mullid välja... aga hästi ei tahaks uskuda.
Põhimõtteliselt peaks ju kütusefiltrist kuni pumbani olema täiesti suletud tee... ja mullid, mis näiteks kütusefiltri vahetamisest võivad voolikusse pääseda imetakse kütusepumbaga välja ning saadetakse tagasivooli toruga tagasi filtrisse, kus need pinnale tõusevad ja enam pumpa minevasse voolikusse ei liigu.
Samas mul kogu aeg läbipaistev voolik "mullitab." Seega üsna kindel, et kusagilt tuleb õhku juurde.
I recently added a lift pump and they cleared up. <- mõeldakse vist seda elektrilist pumpa?
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=342025
----------------
Kui kütusefilter lahti lammutada, on seal 2 plastmasstoru: http://i869.photobucket.com/albums/ab25 ... 399487.jpg
Pikem imeb kütust, lühem on kütuse tagasivooluks. Kuna kütust imetakse filtritopsi põhjast (pikk toru ulatub põhjani) siis ei tohiks sealt küll õhku sisse tulla... ükskõik, kas filter on ääreni kütust täis või mitte
Tegelikult sõltub, kui suure vaakumiga ikkagi kütust imetakse... piisavalt suurega imetakse ka kütuse sees olevad mullid välja... aga hästi ei tahaks uskuda.
Põhimõtteliselt peaks ju kütusefiltrist kuni pumbani olema täiesti suletud tee... ja mullid, mis näiteks kütusefiltri vahetamisest võivad voolikusse pääseda imetakse kütusepumbaga välja ning saadetakse tagasivooli toruga tagasi filtrisse, kus need pinnale tõusevad ja enam pumpa minevasse voolikusse ei liigu.
Samas mul kogu aeg läbipaistev voolik "mullitab." Seega üsna kindel, et kusagilt tuleb õhku juurde.
Viimati muutis Nitro, 31 Okt 2012, 17:22, muudetud 5 korda kokku.
Re: Mullid kütusevoolikus
bora24 kirjutas:Naljamees, piisab 1-st veemullist, et kütusepumba plunžer kinni kiiluks. Vesi tuleb eraldada hiljemalt peenfiltris (tavaliselt siiski jämefiltris, kui see on), pumpa ei tohi ta sattud mingil juhul. Läbipaistev voolik on just enne pumpa. Nii, et kohatu on kirjutada, et selles voolikus on nähtavad veemullid.
bora24 kirjutas:Diislite remonditöökodadest. Ja kinni ei kiilu ainult plunžer, vaid ka pihustite nõelad. Kui kahtled, tee proovi,või mine küsi suvalisest diisli töökojast, kas diisli toitesüsteem talub vett. Vee talumatuse tõttu oli osade autode filtripotsikutele tehtud andur, mis signaliseeris veest süsteemis. Foorumite "tarkpeade" lobale ilma kriitikameeleta viidata on saadanast.
Naljamees oled sina, oma ulme teooriatega. Ja laveeriva jutuga. Küsisin kolmest, just vaid diislite remondiga tegelevast ettevõttest järgi. Ja räägivad, "et mõnest veemullist küll pumbapea kinni ei jää." "Või, et ei tea pakkuda, kui pikalt pumbapea vett talub, enne kui otsad annab."
Nii, et sinu "ühe veemulli teooria" ei ole vettpidav. Vaid BS.
Samuti sinu "kütuse pealevoolutoru loodi läbipaistev tolli jaoks" teooria on sama kahtlane. Esiteks VW on saksas loodud, samas saksas polegi sinist kütetki. Kuna põllumehed mitte ei sõida sinisega, vaid valgega ja saavad aasta lõpus riigilt aktsiisi osa tagasi. Teiseks, kui toll kütust testib, võtab ta selle kontrollitava auto kütusepaagist, sest kui sõidadki sinisega, peavad nad ekspertiisi jaoks lörri kaasa võtma.
Ilmselge, et läbipaistev kütusevoolik, mis enne pumpa, on diagnostika jaoks mõeldud. Et näha, kas pumpa ikka kütet peale tuleb.
Kuid sa ikka jaga oma fantaasialendu. Vähemalt naerda saab.
Re: Mullid kütusevoolikus
Mõnest veemullist kinni ei jää, tähendab, et rohkem, kui mõnest jääb kinni. Võimalik, et teeme siis mõne mulli osas möönduse, kuid muud su mulli ma ei aktsepteeri. Nagu ennist 1-le teisele kukele mainisin, et midagi palehigis ma siin tõestada ei viitsi, nii, et vala aga vett rahuga, küll liigub,
.
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8048
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
- Asukoht: TARTU
- Tänanud: 43 korda
- Tänatud: 199 korda
- Kontakt:
Re: Mullid kütusevoolikus
Tahaks näha seda sinu autot, mis on ideaalkorras, kui sa jutuga nii tark oled.
PS. 1.9 TDI PD 96kw mootoril puudub läbipaistev kütusetoru!
PS. 1.9 TDI PD 96kw mootoril puudub läbipaistev kütusetoru!
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
Re: Mullid kütusevoolikus
Ei ole väitnud, et mu auto on ideaalkorras. Jutt käis mullidest. Mull- mull.
Re: Mullid kütusevoolikus
Sina ei ole mingi ütleja!bora24 kirjutas:Nagu ennist 1-le teisele kukele mainisin, et midagi palehigis ma siin tõestada ei viitsi, nii, et vala aga vett rahuga, küll liigub,.
-
priidu6
- Huviline
- Postitusi: 691
- Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
- Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
- Asukoht: Tallinn/Tartu
Re: Mullid kütusevoolikus
Vaatan, et siin teemas läheb löömaks

võtke tuure maha, omad klubilsed ikkagist
võtke tuure maha, omad klubilsed ikkagist
Viimati muutis priidu6, 01 Nov 2012, 10:35, muudetud 1 kord kokku.
Re: Mullid kütusevoolikus
Naljakas jah, vaidlevad, et vesi ei tee midagi paha, aga kui vett soovitad valada, siis läheb kisaks, 
-
copilot
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Mullid kütusevoolikus
olen ma kukk v kana...mind ei koti...kuid sellist naljakat iba, nagu sina ajad, ajab vaid üks teine kurikuulus foorumi tegelane st viskab siia v sinna teemasse huvitavaid mõttelende, kuid kui läheb oma argumentide tõestamiseks v kaitsmiseks siis tõstad käed üles ega oska midagi praktikast tulenevat ning vettpidavat öelda....küll soovitad teha ülerõhu all olevale sisselaske süsteemile mingeid düüse ja sealt veel seda ülerõhku klapikambri kaane alla juhtida ja seda kõike mingi tilga õli pärast, küll väidad et meie tanklates müüdav diisel aurustub juba toatemperatuuri juures ja nii et voolikus suured mullid jne jne...võiks keemia/alkeemia õpikud käest panna ja veidi uurida kuidas sajad vennad ennem sind ühe v teise probleemiga ühele poole saanud ja siis nende kogemuste põhjal mingeid üldistusi teha. lisaks veel soovitan uurida kuidas TDI üldsegi töötab ja seda eriti veel ennem kui soovitad kellelegi sisselaske süsteemi auke teha....võin igatahes öelda et näiteks EGR klapi eemaldamine on sellise lolluse kõrval köömes!!!bora24 kirjutas:Mõnest veemullist kinni ei jää, tähendab, et rohkem, kui mõnest jääb kinni. Võimalik, et teeme siis mõne mulli osas möönduse, kuid muud su mulli ma ei aktsepteeri. Nagu ennist 1-le teisele kukele mainisin, et midagi palehigis ma siin tõestada ei viitsi, nii, et vala aga vett rahuga, küll liigub,.
Viimati muutis copilot, 01 Nov 2012, 11:25, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: Mullid kütusevoolikus
Täitsa lahe on kukkedega anonüümselt iba ajada, kui sa teaksid, kes ma reaalses elus olen, paneksid plõksti noka kinni. Nagu ma su postidest olen lugenud, ei ole sa autoasjanduses tegev, vaid niisama tilganäppija. Ma vastupidi olen nende kärudega aastakümneid edukalt leiba teeninud. Nii, et rahu ja lenda madalamalt, ma tean ka natukene, mida kirjutan. Kuid uskumatu on see, milline tülinoriv seltskond siin koos. Paistab, et volkariga eriti naisi ei saa,
.
-
copilot
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Mullid kütusevoolikus
ole mureta, naistega on mul OK. ning jah, ma ei teeni autondusega leiba kuid minu TDI pole viimase 4 aasta jooksul peale rihma vahetuse, survete testi ning pihustite kontrolli nn teenindust näinud ning 400tkm sõitnud moto tiksub pmt siidi....ja neid lugusid nendest kõvadest teeniduse vendadest loetud küll ja küll kus TDI puhul vahetatakse mingi vea leidmiseks rida asju välja ennem kui veale jälile jõutakse sest näiteks limp mode i korral ei osata isegi elemtaarset diagnostikat teha(ei räägi siinkohal ainult kaabliga veakoodide lugemist). kui sa oleksid ka miskine tõsiselt võetav "esinduse" vend siis sa ei annaks inimestele selliseid soovitusi nagu sa seda teinud mõnes teemas.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: Mullid kütusevoolikus
Eks see nokkimine käi noorte kukkedega kaasas. Enamus siinne seltskond on ju kuni 30 a. vanad. Pakun, et suur hulk ka alla 20.bora24 kirjutas:Täitsa lahe on kukkedega anonüümselt iba ajada, kui sa teaksid, kes ma reaalses elus olen, paneksid plõksti noka kinni. Nagu ma su postidest olen lugenud, ei ole sa autoasjanduses tegev, vaid niisama tilganäppija. Ma vastupidi olen nende kärudega aastakümneid edukalt leiba teeninud. Nii, et rahu ja lenda madalamalt, ma tean ka natukene, mida kirjutan. Kuid uskumatu on see, milline tülinoriv seltskond siin koos. Paistab, et volkariga eriti naisi ei saa,.
Viimati muutis Nitro, 01 Nov 2012, 11:45, muudetud 1 kord kokku.
Re: Mullid kütusevoolikus
Copilot väitis, et diisel ei aurustu toatemperatuuril.
Naljakamat väidet annab ikka otsida, vala veidi kütust alustassile ja pane tuppa. Vaata, kas naine (naistega pidavat sul olema ok) õhtul esitab sulle ultimaatumi, kas tema või kütus.
Naljakamat väidet annab ikka otsida, vala veidi kütust alustassile ja pane tuppa. Vaata, kas naine (naistega pidavat sul olema ok) õhtul esitab sulle ultimaatumi, kas tema või kütus.
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5372
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Re: Mullid kütusevoolikus
Ma ei saanud nüüd võrdlusest aru - et mõlemad auravad ära või mis?bora24 kirjutas:Copilot väitis, et diisel ei aurustu toatemperatuuril.
Naljakamat väidet annab ikka otsida, vala veidi kütust alustassile ja pane tuppa. Vaata, kas naine (naistega pidavat sul olema ok) õhtul esitab sulle ultimaatumi, kas tema või kütus.
Re: Mullid kütusevoolikus
Automotive gasoline can vaporize in fuel lines causing a vapor lock (a bubble in the line), starving the engine of fuel. This does not constitute an insurmountable obstacle, but merely requires examination of the fuel system, ensuring adequate shielding from high temperatures and maintaining sufficient pressure in the fuel lines.
Vapor lock typically occurs in fuel systems where a mechanically-driven fuel pump mounted on the engine draws fuel from a tank mounted lower than the pump. The reduced pressure in the line can cause the more volatile components in automotive gasoline to flash into vapor, forming bubbles in the fuel line and interrupting fuel flow. If an electric boost pump is mounted in the fuel tank to push fuel toward the engine, as is common practice in fuel-injected automobiles, the fuel pressure in the lines is maintained above ambient pressure, preventing bubble formation.
Likewise, if the fuel tank is mounted above the engine and fuel flows primarily due to gravity, as in a high-wing airplane, vapor lock cannot occur, using either aviation or automotive fuels.
_________
Tundub, et need mullid tekivad puht auto konstrueerimisest tulenevatel põhjustel (kütust imetakse madalamalt, kui pumba asukoht - rõhkude erinevus). Parim võimalus mullidest vabanemiseks on ELEKTRILINE PUMP VAHELE (enne filtrit?)
KÜTUSEPUMP ELEKTRILINE 12V 0,27-0,38 BAR UNIVERSAALNE
http://www.inventory.com/et/motohoov/4- ... versaalne-

___________
Üks huvitav video, kel aega/viitsimist vaadata:
How To: Diagnose Restricted Fuel Supply on a VW TDI
http://www.youtube.com/watch?v=yRMTEAKsScE
Vapor lock typically occurs in fuel systems where a mechanically-driven fuel pump mounted on the engine draws fuel from a tank mounted lower than the pump. The reduced pressure in the line can cause the more volatile components in automotive gasoline to flash into vapor, forming bubbles in the fuel line and interrupting fuel flow. If an electric boost pump is mounted in the fuel tank to push fuel toward the engine, as is common practice in fuel-injected automobiles, the fuel pressure in the lines is maintained above ambient pressure, preventing bubble formation.
Likewise, if the fuel tank is mounted above the engine and fuel flows primarily due to gravity, as in a high-wing airplane, vapor lock cannot occur, using either aviation or automotive fuels.
_________
Tundub, et need mullid tekivad puht auto konstrueerimisest tulenevatel põhjustel (kütust imetakse madalamalt, kui pumba asukoht - rõhkude erinevus). Parim võimalus mullidest vabanemiseks on ELEKTRILINE PUMP VAHELE (enne filtrit?)
KÜTUSEPUMP ELEKTRILINE 12V 0,27-0,38 BAR UNIVERSAALNE
http://www.inventory.com/et/motohoov/4- ... versaalne-

___________
Üks huvitav video, kel aega/viitsimist vaadata:
How To: Diagnose Restricted Fuel Supply on a VW TDI
http://www.youtube.com/watch?v=yRMTEAKsScE
Viimati muutis Nitro, 01 Nov 2012, 12:48, muudetud 13 korda kokku.


