Mootori sisepesu

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: GTI, J.Aru, dellu

Vasta
Antss
Klubiline
Postitusi: 32
Liitunud: 20 Mär 2014, 22:02
Auto: Bora 1.9TDI
Asukoht: I-Da Vijrumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Mootori sisepesu

Lugemata postitus Postitas Antss » 17 Apr 2019, 00:39

Küsimus oleks nagu teema pealkiri väidab, et justkui mootori sisepesu osas. Mõtlen neid lisandeid, mida õlile lisatakse. Kas ja kui hästi toimivad?
Küsin, kuna mul endal mure 1.9 66kw mootoriga. Aasta tagasi jäi auto seisma purunenud hammasrihmapinguti pärast, ei hakanud mootorit isegi lahti kiskuma, kuna see hääl mis purunemisel tekkis, ei andnud isegi lootust, et midagigi terveks jäi. Niisiis sai pandud peale teine 1-1 sama mootor.
Kõik sai ilusti kokku, õlid ja muud vedelikud sisse, kuid lõplikul käivitamisel selgus, et teeb häält, täpsemalt siis kolksub.
Peale pandud mootor oli seisnud ehk aasta jagu ilma õlita, kuna sõidu ajal läks karteripõhi eelmisel omanikul katki ja sestap jäigi tal see seisma ja jõudis lõpuks minu kätte.
Töökojas lasin uurida, kust kolksub, tulemuseks oli juhipoolseim silinder ülemine pool
Pikk jutt - si** jutt, küsimus selles, et kas tasuks proovida lisandit et "läbi pesta" mootorit vanast kõntsast ja seisnud õlijääkidest, ehk tõukur lihtsalt kinni?
Kaane alt vaatavad vastu ainult tavapärased vähesed kulumisjäljed, kõik tundub justkui korras olevat. Varasemalt juba välja pakutud, et ehk pihusti hoopiski klõbiseb kuna pikalt kuivana seisnud. Selle saab kohe välistada, kuna pihustid koos suuremate otstega on just hiljuti peale pandud.

Andres
"Muidu normaalne tüüp, aga see parem jalg on liiga raske"

GTI
Moderaator
Postitusi: 7024
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 Vortech SC
Asukoht: Tallinn - Nõmme
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 60 korda

Mootori sisepesu

Lugemata postitus Postitas GTI » 17 Apr 2019, 07:41

No pihusti, tõukuri ja saale "kolksud" on ikka niipalju erinevad et mootorimees peaks suutma neid vabalt eristada. Harvemini kolb juba nii kulunud et teeb häält. Tõukuri kordategemine ehk kõige lihtsam - paned uued sisse või kui rahast kahju võtad vanad lahti ja pesed puhtaks. Kaasaegsed õlid sisaldavad juba pesuaineid nii et mingisse imelisse mootori tervendamisse õlilisanditega pole mõtet oma usku panustada. Kui mõni pesuvahend võtabki kõntsa lahti on kohe oht et ummistab mõne õlikanali ja saad oma mootorist lõplikult lahti.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/

Kasutaja avatar
vredestein
EVWK juhatus
Postitusi: 1057
Liitunud: 09 Okt 2003, 16:36
Telefon: 5045339
Auto: Derby 1,3 bikecarb ?kw; Passat 1,8 G60 Syncro 90 118kw
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 29 korda

Mootori sisepesu

Lugemata postitus Postitas vredestein » 17 Apr 2019, 09:21

Olen kuulnud kuidas mõni inimene räägib mingist mõglast nimega Xado ja et peale seda pidi mootor käima nagu tuliuus. Tundub sama kat. Nagu motorup. Aga kui tahad midagi sellist teha ja julged siis tee nii. Oletame: selle mootori õlinorm on 3,8-4l, võtad 3l diislit või naftat lisad sinna 1l mootoriõli. Valad selle mootorisse paned käima mõneks ajaks vaatad, et mootoriõlituli ära kustub.käia lase 2-3 minutit paarutada sellel ajal rangelt keelatud. Peale seda lased selle jama karterist välja eemaldad õlifiltri ja lased nõrguda. Peale seda uus õli ja filter ning asi korras.
kõige lhtsam on ikkagi otsida klõbina põhjustaja sest detailide remont läbi pesu ei ole hea lahendus.
Jõudu tööle!!
miks ma siis närvi ei pea minema kui niisugune jant siin käib
Vanakooli volkarid looduskaitse alla!!! Kui midagi vaja siis helista 5045339

Antss
Klubiline
Postitusi: 32
Liitunud: 20 Mär 2014, 22:02
Auto: Bora 1.9TDI
Asukoht: I-Da Vijrumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Mootori sisepesu

Lugemata postitus Postitas Antss » 18 Apr 2019, 14:02

Helide koha peale ma mingi mootorimees pole, niisiis saigi viidud töökotta, ärge näkku lööge. Ega muud moodi ei õpigi, kui ainult läbi kogemuste. Minu jaoks hetkel siis esimene kord selline kolks. Jääbki üle siis ainult tõukur.
Pigem siis teen lahti ja uurin kohe üksipulgi just tõukureid.
"Muidu normaalne tüüp, aga see parem jalg on liiga raske"

rendoqoz
Huviline
Postitusi: 48
Liitunud: 02 Apr 2014, 14:08
Skype: rendoqoz
Auto: Audi A4
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Mootori sisepesu

Lugemata postitus Postitas rendoqoz » 18 Apr 2019, 15:15

Isiklikult proovisin katsetuse eesmärgil https://products.liqui-moly.com/additiv ... flush.html
10 minute teemad ei lähe korda, kuna nende kontsentratsioon on liialt kõrge minu arvates.

Mis muutus? Suurt midagi (õlikulu ei olnud ja ei järgnenud, hääles ei muutunud midagi). Ennist olin õli vahetanud 10 tuhande tagant ning ega mootorisse saanudki midagi tekkida.
Muutus küll nii palju, et pärast esimest õlivahetust ning mootri töötamist ~10 sekundit oli uus õli endiselt väga puhas ja läbipaistev. Varem muutus kohe mustaks (ei ütleks, et süsimustaks). Ja see kestis ikka päris mitusada kilomeetrit, enne kui tõsiselt mustaks hakkas muutuma.

~230k läbisõiduga Hilux (õlivahetused ~15 000 tagant, pilt tehtud ~ õlivahetuse keskel): https://snag.gy/PdBLcf.jpg
Minu A4 B5 81kw (natukene alla 1000 km sõitnud pärast Liqui Moly kasutamist): https://snag.gy/bUFkXB.jpg
Vahe on mõistagi märgatav.

Kas sellel on mõtet ja tasub teha? Igaüks mõelgu ise. Mina pole pärast 2016 a suve seda kasutanud... :)
Viimati muutis rendoqoz, 18 Apr 2019, 15:18, muudetud 3 korda kokku.

Vasta