survete mõõtmine

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

survete mõõtmine

Lugemata postitus Postitas copilot »

kas keegi foorumist on pädev ja tehniliselt varustatud, et aidata vähe väiksema raha eest kui kuskil töökojas, ära mõõta mu autol surved silindrites.
point siis selles et nii 2 või 3 kuud tagasi sai niisama huvi pärast mingi hinnangu andmiseks õlilisamis korgi maha keeratud ja ei tulnud sealt pmt miskit mootori töötamise ajal, õlikulu oli kah välba kohta nii liiter mis TDI kohta norm arvestades auto vanust ja läbisõitu. nüüd viimasest õlivahetusest saati lisanud 6000 km jooksul 1,5 litra õli(uus õli vastab ka vw normidele ja on täissünt) ja paar päeva tagasi kui mootori töötamise ajal õlikorgi maha keerasin tuli sealt seda tuult ikka päris korralikult, samuti õlivarda august omajagu. miskit on vahepeal juhtunud või otsad millegi pärast andnud et säärane surve. samuti kui moto külm(+10 väljas ja hommikul sõitu minnes) siis esimesed paar kilti kiirendades sinist ikka rohkem viskab tagant välja kui varem. ennem kui edasi hakata mõtlema, oleks vaja siis surved ära mõõta.
Ja kui/eeldatavasti tegu kolvigrupi kulumisega siis mis oleks see raha mis magama tuleb panna koos materjaliga ja kus seda kõige õigem teha oleks st kus oleks töö kvaliteetne? saksa autot ärge pakkuge sest seal küsitakse kindlasti veidi liiga kõrget hinda nii varuosade eest kui ka töö eest ehk seal maksab rohkem firmamärk. mujal lasta teha kindlasti jupp maad odavam ja tehakse kindlasti sama kvaliteetselt see töö ära. kui kellelgil kogemusi sellise tööga sarnase diiselmotoga jagage infi palju välja laduda tuli või kes kus teinud ja kuidas rahul olete.
ja hea oleks kui keegi teab siis mis täpselt vahetusse läheb et vb mul mõni asi pole pähe tulnud peale rõngaste, kaane tihendile, hammasrihma komplekt koos veepumbaga, õli ja filter ning jahutusvedelik...vist olid ka kepsu sõrme puksid.

Aleksander
Diesel Power KEEPS ME GOING

alts20
Huviline
Postitusi: 580
Liitunud: 01 Sept 2005, 16:03
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Re: survete mõõtmine

Lugemata postitus Postitas alts20 »

kui mootor normaalselt käima läheb siis ei tohiks ta mitte hõre olla. Pigem kahtlustaks klapisääretihendeid, mainimata ei saa ka jätta õli kvaliteeti. See kui tänapäeval on õlil peal 505 või veel kangemad numbrid siis ei saa selles kindlasti kindel olla ja tuleks valida õli tootjaid mida eelistada teistele ( MOTUL, LIQUI MOLY). Olen näinud ka säästukas müüdavat mingit soga(Carlube, Mannol ja mingid sellised) millel peal uhkelt täissünt ja igast suured 500ga numbrid siis võid päris kindel olla, et asconasse ja sierrasse see ehk sobibki aga 505 kvaliteediga õli ei saa olla 5L kankus ja maksab alla 200.- eegu. Sealt tulevad ka suured üleloomulikud õli kulud ja muud anomaaliad.
Surved silindrites mõõda üle kui võimalik( omal ka hea teada mis sul mootoris toimub) aga kahtlen sügavalt, et rõngastes ja seal kuskil häda on. Olen hiljuti näinud 2000a passatit millel oli üle 500 ees, omanik ei old kindel kas see veel õige näit on ja sellel pold absoluutselt millegi üle nuriseda

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: survete mõõtmine

Lugemata postitus Postitas copilot »

kusjuures paugupill, siis kui mul see süüde hiline oli ja sain paika külmade lõpus siis ka -10 juures läks paugult ja läheb senini pmt poolest pöördest, ainult viskab veidi sinist algul korraks....ja kusjuures kui väljas nii 20c siis sinise hulk algul külma motoga hulga väiksem, 10c juures veidi rohkem...et ise olen kah mõelnud et kui ikka oleks nii hõre ja kolvirõngastest selline surve karteris siis +5 juures oleks see käivitamine kah ikka pikem, peab vist tegema õlivahetuse varsti ja mingi veidi kallima õli ostma...kuigi samas kui ma nüüd mõtlema hakkan, siis oli tegu teise õlivahetusega mida teinud, esimene kord läks sisse mobil 1 esp formula 5w30 ja välba peale läks liiter mis norm ja aktsepteerin seda arvestades et armatuuris on hetkel üle 270tkm aga mõni aeg tagasi saksa autos käies öeldi et ikkagi keritud nii 80 kuni 100 tkm st viimati saksas käies terendas ees 240tkm kanti ja üks kord(siis kui eestisse toodi) oli ees juba 160tkm, samas eelmine omanik ütles et motole tehtud mingi suurem töö(ei tea muidugi kas ka rõngad või oli miskit muud vaja teha, peaks kellama talle, ehk mäletab)...Muidugi siis kui mobil sees oli oli ainult paaril esimesel minutil kiirendades sinine kui oli ikka sinna alla 10 c sooja, üle selle mitte midagi. nüüd carlube, aga ei ole see päris 200 kroonine vaid turbodiislite jaoks mõeldud ja isegi PD motosse kirjade järgi lubatud.
ainult alla nulli nii 5 kraadi siis on ka turtsumine veidike ja põlemata disla lõhn aga see võib olla ka pihustitest(mida plaanin kah lasta kontrollida ja vajadusel kalibreerida või mõne otsa välja vahetada), samas vag com kaabli järgi nn pihustite ametliku surmani maad küllaga ja näidud ok.

aga kas klapisääre tihendid saavad kah sellise surve tekitada et õlikorgist puhub tuult ja ka õlivarda august?

rääkides õlist siis BP peaks olema kah vist kimmes õli, hind on selline vahepealne aga keegi pole selle õli kasutamise üle ka kurtnud. et kas tõesti ikkagi loeb ka firma kuigi peaks asi normidele vastama mis pudelil kirjas milles ma seni veendunud olen(näiteks addinoli koha pealt mida muidu kirutakse aga mis eelmise auto g2 disla puhul töötas ja töötab senini, -20 juures ja uus aku ning paugupill ja läbisõit poole milli kanti kindlasti juba ilma mootoriremondita)
Viimati muutis copilot, 04 Juun 2010, 23:03, muudetud 4 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

alts20
Huviline
Postitusi: 580
Liitunud: 01 Sept 2005, 16:03
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Re: survete mõõtmine

Lugemata postitus Postitas alts20 »

Kui poole pöörde pill siis ei ole mõtet pead vaevata mootori hõre olemise üle
olles õlidega tegelenud siis õlil ja õlil on VÄGA suur vahe. Ei loe mis pakendil kirjas paraku.
Ise kasutan ainult Liqui Moly ja MOTUL õlisid ja seda nii oma autodes kui ka nüüd peale garantii aja lõppu oma töö T5 bussis, ka ATV-s ja ka Murutraktoris. ATV kui sai osta oli sees veltis pandid castrol ja tühikäigul oli kerge kilin sees, pärast Motuli panekut ei ole miskit kurta. Nendest ühelgi ei pane ma hoolduse välba jooksul grammigi juurde.
Oma passatile ja golfile ei pane samuti grammigi juurde 10-15 tuhande jooksul.
Kerge surve avaldubki kui õlikorgi ära keerad ja selles ma ei näe nagu probleemi, samas võid järgi kontrollida kas karteri tuulutus on korralikult lahti ja ei ole kuskilt ummistunud. Osadel mudelitel on selline filter karteri tuulutuse voolikul vahel, kontrolli ka seda kui on olemas.
Liqui Moly toptec 4200 pane sisse kui raha on ja siis näed vahet. BP ga võrreldes ei tule erilist hinnavahet arvestades, et BP müüakse 4 liitrises ja sellest ei piisa ning LM müüakse 5l kankus
Viimati muutis alts20, 04 Juun 2010, 23:47, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: survete mõõtmine

Lugemata postitus Postitas copilot »

kusjuures ma ise kah mõtlesin et peaks karteri tuulutuse uuesti üle kontrollima, kuigi mingi kuu poolteist tagasi sai maha võetud ja puhastatud siis kui seda sisselaske kollet sai puhastatud,õrnalt oli mingi vee olluse moodi jama mis õlist tulnud aga siis kinni ei olnud küll kuskilt ja õhk liikus ilusasti läbi. see jama sai välja pestud mis seal õrna kihina oli.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Vasta

Mine “Diislid”