Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks?

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

OldSchoolvw
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 30 Juun 2010, 10:41
Asukoht:

Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks?

Lugemata postitus Postitas OldSchoolvw »

Nimelt kui mul on auto mootor 1,3 ( suurim, mis mark 2 polol toodeti ) . Kui ma teen mootori vahetuse.. nt 1.8 g 60. Siis kuidas ma paberit8id korda pean ajama.. Legaalset viisi vist t2navale seda autot ei saaks ? Teine k8ssa. kas mul oleks v6imalik G60 mootorit G40 petta.. ( G 40 on 1,3 polo mootor ,kompressor... G60 nn v2ike venna ) V6i siis lihtsalt autole mootor peale panna ja 8v n8 tuttava juurde minna ?
Viimati muutis OldSchoolvw, 28 Okt 2010, 00:31, muudetud 1 kord kokku.
f*ck [VW Bot: "Keel korda!"] new model cars, I`M Riding Old school !!

Kasutaja avatar
argo
Foorumi arendaja
Postitusi: 2647
Liitunud: 17 Dets 2009, 14:39
Asukoht: Eesti
Tänanud: 78 korda
Tänatud: 50 korda

Re: abi..

Lugemata postitus Postitas argo »

Alusta teema pealkirja õigeks seadmisega!
Kahe sõnaga, mis ajaks sysadminni närvi? Eile töötas; arenduses töötab; reedel laivi
PiltPiltPilt

pppp
Veteran
Postitusi: 2245
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas pppp »

Kas teema algatajal on õrna aimugi, missugused kere ümberehitustööd ees ootavad, kui on soovi G60 (või mõnda teist nn suure ploki 4-silindrilist) mootorit sellele Polole installida?

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Enne kui ehitama hakkad, pane oma jutt kirja, mis kõik vajab ümber tegemist auto juures. Siis lähed ARK'i tehnokontrolli (Tallinnas Mäepealse tänaval) ja taotled selleks loa. Kui lubatakse, ehitad ümber, näitad auto ette neile ja siis saad ARK'i büroos juba dokumentides andmed ära muuta ja tehnoülevaatusele minna.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

OldSchoolvw
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 30 Juun 2010, 10:41
Asukoht:

Re: Kysimus: kas g60 mootorilt kompressor 1,3 mootorile

Lugemata postitus Postitas OldSchoolvw »

jaa on ( kui h2sti tahta siis l2heb elevant ka s22se pe***e.).. kuid mind pigem huvitab see, et kas selle ka p2rast legaalseks saaks..Kuigi arvatavasti 8v seda luba sellise polo jaoks ei anta..

N88d k8simus ka ekspertidele.. Nimelt kas g60 kompressorit oleks v6imalik 1,3 peale aretada.. Sest 1,3 g 40 ( 85 kw ) mootor on polole olemas.. Kuid haruldane ja raskesti hangitav.. Ma hetkel ei ole ennast v2ga valgustanud g 40 ja g 60 mootori erinevustest..
f*ck [VW Bot: "Keel korda!"] new model cars, I`M Riding Old school !!

Kermo
Veteran
Postitusi: 698
Liitunud: 20 Veebr 2009, 01:35
Telefon: +3725204426
Auto: VW Polo 82/VW Caravelle 86
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas Kermo »

Mõtle kõigepealt kas asi teostatav. Kui mina asja uurisin siis probleemideks oli: Lanseronide vahe liiga väike, mootor liiga kõrge, Polol rooli latt üleval aga golfidel all, mootori kinnitused teiste kohtade peale jne.
Lowlifer@FB | "I'm starting to think my cars enjoy my money more than I do... "
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!

tnusepp
Huviline
Postitusi: 342
Liitunud: 11 Juul 2005, 19:47
Asukoht: ida-virumaa

Re: Kysimus: kas g60 mootorilt kompressor 1,3 mootorile

Lugemata postitus Postitas tnusepp »

OldSchoolvw kirjutas:
N88d k8simus ka ekspertidele.. Nimelt kas g60 kompressorit oleks v6imalik 1,3 peale aretada.. Sest 1,3 g 40 ( 85 kw ) mootor on polole olemas.. Kuid haruldane ja raskesti hangitav.. Ma hetkel ei ole ennast v2ga valgustanud g 40 ja g 60 mootori erinevustest..
G40 on lihtsalt G60 väiksem vend ja kui tahad 1,3 mootorile G60 peale aretada siis saab seda teha küll, aga mina ei soovitaks. Selleks üks lihtne põhjus G60 vastupidavus ja töökindlus. Parem siis juba turbo või mõni teine kompressor.

Sepp

OldSchoolvw
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 30 Juun 2010, 10:41
Asukoht:

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas OldSchoolvw »

Aga G60 tuleks oluliselt odavam ju ? Pealegi seal ju 8ks eelis : saaks 8levaatusel vingumise korral 1,3 g40 p2he m22rida..
aga kummast paremaid tulemusi saaks.. ?
f*ck [VW Bot: "Keel korda!"] new model cars, I`M Riding Old school !!

OldSchoolvw
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 30 Juun 2010, 10:41
Asukoht:

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas OldSchoolvw »

mm.. Samas kui osta g40 rihm.. , siis peaks saama 1,3 mootori kergelt kompressori peale.. sest polo manual naitab , et Polo 1,3 mootor ( sama mis mul ) ja kompressor g 40 mootor on t2pselt sama sugune.. kui g60 panna juhtmestik ja kompressor. Rihm on ju pikem mootori rihm.. v6i on eraldi rihmaga ? Kuid mis on see, mis kompressori puhul l2bi l2heb..
?
f*ck [VW Bot: "Keel korda!"] new model cars, I`M Riding Old school !!

Jurmola
Huviline
Postitusi: 1493
Liitunud: 05 Juun 2007, 23:05
Auto: Golf 2
Asukoht: Tartu
Tänatud: 25 korda
Kontakt:

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas Jurmola »

G60 on tigukompressor mis kulub iseenesest ära. Saab ainult kulumist pikendada vastava/hea õliga ja regulaarse hooldusega. Olen ka ise üritanud ehitada G60 mootorit, kuid loobusin. Ei näinud mõtet sellel. Nagu härra Sepp ennist mainis on mõtekam juba turbo või nt mersu kompressor. Aga kui sa küsisid mis läheb lägi G60 kompressoril, siis lähevad läbi simmerid mis õli hoiavad kinni ja kompressori seinad mehaanilisest kulumisest. Nn hoolduskomplektis on lisaks veel laagrid ja ribatihendid, kuid selle hind on ala 3-4 tuhat, muidugi leiab ka odavamaid.
Ma ei saanud väga täpselt su rihmateemat aru, kuid kompressor pole hammasrihmapealt. Temal on eraldi lai soonrihm mis veab veel lisaks generaatorit. Seal on veel ka pingutusrullik koos amordi ja vedruga. Kindlasti pole 1.3 peale kompressori panemine ka niisama lihtne, tuleb vaadata kas surveaste kasvõi sobib ülelaadimiseks. Niiet, mina ei oska muud soovitada, ainult palju edu, kui otsustad minna vw kompressori teed.

OldSchoolvw
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 30 Juun 2010, 10:41
Asukoht:

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas OldSchoolvw »

oki.. Turbo on sellessuhtes odavam variant, kuna turboga on v2hem jama.. Jahutust vajab samamoodi nagu kompressor. ainuke jama mis turboga oleks on see , et ma kardan , et mul ei ole eriliselt ruumi neid torusid vedada.. aga no eks ma uurin.. aga jh.. aktuaalne ei ole kohe ehitamine , vaid vajalik mant kokku ja siis. Ehk siis kunagi hiljem.. 8hes6naga EI kompressorile ja JAh Turbole.
f*ck [VW Bot: "Keel korda!"] new model cars, I`M Riding Old school !!

tnusepp
Huviline
Postitusi: 342
Liitunud: 11 Juul 2005, 19:47
Asukoht: ida-virumaa

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas tnusepp »

OldSchoolvw kirjutas:oki.. Turbo on sellessuhtes odavam variant, kuna turboga on v2hem jama.. Jahutust vajab samamoodi nagu kompressor. ainuke jama mis turboga oleks on see , et ma kardan , et mul ei ole eriliselt ruumi neid torusid vedada.. aga no eks ma uurin.. aga jh.. aktuaalne ei ole kohe ehitamine , vaid vajalik mant kokku ja siis. Ehk siis kunagi hiljem.. 8hes6naga EI kompressorile ja JAh Turbole.
Eatoni kompressor mis mul on sellel pole mingit eraldi jahutit vaid õli sisse ja asi vask. Ja see minu isiklik arvamus et kompressorit lihtsam peale panna kui turbot. Kompressoril vaja rakist et jookseks genekaga ühte joont, õhutorustik ja olekski nagu asi vask. Turbol tuleb aga teha ka väljalaske kolle mis ei ole ka nii lihtne et keevitan neli toru kokku ja tuld (tuleb ju flansid kah teha) Mõlemal omad plussid ja miinused muidugi.

Sepp

dsc
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 24 Okt 2010, 20:56
Auto: 2gen Golf Gti /Fiat 133/ 3gen Pontiac Trans Am
Asukoht: Tallinn/Tõrva

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas dsc »

mootorivahetusega on siuke lugu, et võib panna kuni 30% võimsama mootori, ning seda siis mõõdab ja uurib ja puurib ARKi poolt kinnitatud "spetsialist" kes väljastab paberi et asi ok(nende tegelaste nimesid oli mingi 10 kandis, üle kogu Eesti, nii Fie-sid kui Oü-sid). Täpselt enam ei mäleta, kuid minuarust ei võinud siis ka isegi mootorikinnitusi ja nii edasi ümber teha :)Teine lugu on kui antud mootor, mida sa tahad peale panna on tehase poolt juba mudelile pakutud, sel juhul ei ole vaja mingeid lubasid taotleda vaid minna lihtsalt Arki kohale ja ette näidata jällegi kohalikule "spetsialistile" ja asi on tehtud. Olen ise selle tee läbi teinud ning pidin riigiteataja.ee-st Arki mehele seaduseid näitama, et ta ka ikka aru saaks mis on ümberehitus ja mis on varuosa vahetus :) Kui antud mootorid on üldsegi sama mootorikoodiga(kasvõi ise sinna täksida peale see tähekombinatsioon) siis petab ilusti ära :) minu arvamus...
Viimati muutis dsc, 28 Okt 2010, 23:37, muudetud 2 korda kokku.
"When one door closes, a bigger one opens." (Chuck Norris)

Jurmola
Huviline
Postitusi: 1493
Liitunud: 05 Juun 2007, 23:05
Auto: Golf 2
Asukoht: Tartu
Tänatud: 25 korda
Kontakt:

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas Jurmola »

Ma olen kaks korda vahetanud passis andmeid, ning mitte kumbki kord ei ole uuritud mootori tähist. Tuleb olla ise usutav. Soovitan enne mootori vahetust omale ülesse kirjutada või meelde jätta igaksjuhuks ka mootori töömaht täpselt.

OldSchoolvw
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 30 Juun 2010, 10:41
Asukoht:

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas OldSchoolvw »

suured t2nud teile.. Ma hetkel ei plaani mootori vahetust.. vb leiab mingi 1,6 pritse, koos elektris8steemiga , millele nt komp v6i turbo peale aretaks.. Plaanis on ennem mootor sobivalt valmis ehitada ja siis vahetus 2ra teha. Ehk otsin sobivat nokitsemiseks. Aga kas keegi oskab mulle 8elda , kui palju mark3 polo ja mark 2 polo mootori ruum erinevad. ?
f*ck [VW Bot: "Keel korda!"] new model cars, I`M Riding Old school !!

Kasutaja avatar
NOTFAST
Tunnustatud
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Mär 2010, 15:19
Telefon: 5141947
Skype: kollerimees
Auto: Hunnik erinevaid Volkse, MB ja BMW
Asukoht: Saverna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas NOTFAST »

Ma olen ka paljusi mootoreid vahetanud ja kahel viimasel korral on justnimelt mootori tähist uuritud. See, et teha hästi usutav nägu ei aita. Mootori tähise järgi saavad nad omad co nõuded jne. Veel uuritakse kas on nn. mudelipõhine mootori vahetus. Kui pole mudelipõhine siis võimsuse kasv ei tohi olla suurem kui 30% ja litraazi kasv oli vist 20%. Kui seda peaks ületama, siis ei antagi enam üldjuhul luba. Polole G60 mootor on ikka päris liig nende meelest. Minule teadaoleva info kohaselt peavad nad kontrollima just mootori tähist. Viimase moto vahetuse tegin Ca 2 kuud tagasi. Avalduse pead tegema nagunii.
Tartu ja Võru vahel. Tel 5141947
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7869
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 172 korda
Kontakt:

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas R36 »

Seda lugedes ei taha enam mõeldagi suuremat mootorit peale panna. Tavaliselt ikka teed niimodi, et paned mootori peale ja siis teed vajalikud muudatused. Aga, et pead omama selgeltnägija võimeid ja kõik kirja panema, ning siis kellegile ARK viima, et too seal saaks öelda ei... see küll ei lähe. Konnatiigiriigi seadused...
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Kermo
Veteran
Postitusi: 698
Liitunud: 20 Veebr 2009, 01:35
Telefon: +3725204426
Auto: VW Polo 82/VW Caravelle 86
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas Kermo »

Mainiks veel kord et jutt käib mk2 Polost, kuhu ei mahu Golfi "suured" mootorid vahele ilma et lanserone ja kere tugevdusi lõiguks. Kas sa oled mõelnud kuidas mootor vahele mahub? Mis ümberehitus sellega kaasneb? See ei ole nii lihtne et ainult ümber visata.
Lowlifer@FB | "I'm starting to think my cars enjoy my money more than I do... "
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!

OldSchoolvw
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 30 Juun 2010, 10:41
Asukoht:

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas OldSchoolvw »

t2nud , et mind kurssi viisite.. Nimelt ei olegi enam plaanis mootori vahetust teha ( kui just 1,3 sissepritse ) .. Plaanis on olemas olevat kaasa aidata..aga seda pikema aja jooksul. ehk hakkan vaikselt vajalikust listi koostama, lasen paaril proffimal tuttaval auto mootori aretus projektis muudatusi teha.. Ja siis hakkan otsast aretama..

Yhes6naga t2nud abi eest. Teema v6ib lukku panna.
f*ck [VW Bot: "Keel korda!"] new model cars, I`M Riding Old school !!

dsc
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 24 Okt 2010, 20:56
Auto: 2gen Golf Gti /Fiat 133/ 3gen Pontiac Trans Am
Asukoht: Tallinn/Tõrva

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas dsc »

enne kui lukku läheb, siis mainin ka, et kui plaanid kuhugi midagi puhuma panna, siis ka seda ei saa legaalseks, kuna "omavolilised" sisse- ja väljalaske ümberehitus on keelatud :) mitte et ma tahaks nüüd entusiasmi alla tõmmata, aga kahjuks legaalsusega nii on :)
"When one door closes, a bigger one opens." (Chuck Norris)

OldSchoolvw
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 30 Juun 2010, 10:41
Asukoht:

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas OldSchoolvw »

dsc kirjutas:enne kui lukku läheb, siis mainin ka, et kui plaanid kuhugi midagi puhuma panna, siis ka seda ei saa legaalseks, kuna "omavolilised" sisse- ja väljalaske ümberehitus on keelatud :) mitte et ma tahaks nüüd entusiasmi alla tõmmata, aga kahjuks legaalsusega nii on :)
jah, kuid seadused on selleks , et neid rikkuda .. Nagu keegi tark ykskord ytles. Kui auto j22b mulle ja myygiplaanid autot minema ei vii, siis v2ljalase ja sisselase saavad endale uue kuju ja turbo v6i kompressor r2ndavad kapoti alla. Ise liigun kompessori poole, sest 1,3 kompressor on g 40 alusel polol olemas.
f*ck [VW Bot: "Keel korda!"] new model cars, I`M Riding Old school !!

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Huvitav,huvitav,kuid omavoliline sisse,ega väljalaske ümber ehitus pole kunagi keelatud. Tee ,kui oskad,milles probleem?

dsc
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 24 Okt 2010, 20:56
Auto: 2gen Golf Gti /Fiat 133/ 3gen Pontiac Trans Am
Asukoht: Tallinn/Tõrva

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas dsc »

T6nis2 kirjutas:Huvitav,huvitav,kuid omavoliline sisse,ega väljalaske ümber ehitus pole kunagi keelatud. Tee ,kui oskad,milles probleem?
Kui legaalseks tahad jääda siis ikka ei tohi kätt külge panna, mis sest et effektiivsema ja parema lahendusegi võibolla oled välja töötanud.

Seadus antud teemale:
Kood 701. Üldnõuded

Nõuded: 1) mootorist kütuse, määrdeainete ja jahutusvedeliku silmaga nähtav lekkimine ei ole lubatud;

2) heitgaaside ja karterigaaside pihkumine kogu süsteemi ulatuses ei ole lubatud;

3) mootori kinnituspadjad peavad olema valmistaja juhendi kohased ja terved;

4) omavoliline mootori kinnituspatjade kinnituskohtade muutmine kere/raami küljes on keelatud;

5) omavoliline mootori toite- ja heitgaaside süsteemi muutmine ja ümberehitamine on keelatud, sh ülelaadeseadmete lisamine või ärajätmine, lisakütusepaakide paigaldamine, õhu- ja heitgaaside osakeste filtrite äravõtmine, heitgaaside katalüsaatorreaktorite äravõtmine, teisele kütuseliigile ümberehitamine (diislikütuselt – bensiinile; bensiinilt või diislikütuselt – gaasile jms ning vastupidi);

6) elektrijuhtmed peavad olema kaitstud hõõrdumise/muljumise, kütuse keemilise, heitgaaside termilise jms kahjustava mõju eest;

7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust;


ja allikas: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13261839" onclick="window.open(this.href);return false;
olen neid seaduseid uurind ja ametnikega vestlend ning alati tuleb kasuks enne endale riigiteatajast asjad selgeks teha ja siis alles ametnikega kemplema minna. :)
"When one door closes, a bigger one opens." (Chuck Norris)

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas Tanel »

OldSchoolvw kirjutas:
dsc kirjutas:enne kui lukku läheb, siis mainin ka, et kui plaanid kuhugi midagi puhuma panna, siis ka seda ei saa legaalseks, kuna "omavolilised" sisse- ja väljalaske ümberehitus on keelatud :) mitte et ma tahaks nüüd entusiasmi alla tõmmata, aga kahjuks legaalsusega nii on :)
jah, kuid seadused on selleks , et neid rikkuda .. Nagu keegi tark ykskord ytles. Kui auto j22b mulle ja myygiplaanid autot minema ei vii, siis v2ljalase ja sisselase saavad endale uue kuju ja turbo v6i kompressor r2ndavad kapoti alla. Ise liigun kompessori poole, sest 1,3 kompressor on g 40 alusel polol olemas.
Seadused ei ole selleks, et neid rikkuda. Alati on mingi ohkimine, et "ei nii ei tohi ja naa ei tohi, tuleb härra politsei ja esitab arve selle eest". Tuleb minna oma plaanidega ARK'i tehnoosakonda, need ära põhjendada ning rahulikult legaalne auto ehitada omale. Kõik on ainult laiskuses kinni :D Ehitaks küll igatpidi masinat, aga 1 päev (või pool) pühendada dokumentide korda ajamiseks - no ei, kus sa sellega.

Kui tuleb mingi vend, et "mul on üks Fiat vanaema juures aia taga, tahan sinna v12 peale visata, mis ta ikka seisab seal niisama..." siis ega mina ka luba ei annaks sellisele :D Aga samas, kui tahtmist on ja eesmärk selge, siis saab kindlasti tähtsate onudega kokkuleppele. Varemgi näiteks toodud ehk Mati Leivategijat, kes teeb oma masinad kõik ümberehitusloaga (ja mootori suhtes küll neile nõuetele ei vasta, mis lihtsalt 1:1 vahetamise korral).
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

OldSchoolvw
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 30 Juun 2010, 10:41
Asukoht:

Re: Kysimus: Kuidas saada mootorit vahetanud auto legaalseks

Lugemata postitus Postitas OldSchoolvw »

muide see seaduste teema oli naljana... :lol: :lol: Pealegi , milles on probleem ? Kui seaduse j2rgi v6in loa korral 1.3 teha 30 prossa v6imsamaks.. Kui turbo panna, siis k8ll seda normidesse kruttida annab.Selleks , et paber k2tte saada.. Ega keegi sulle p2rast t2hte n2rima tule , et sul on 40 prossa ehk 10 prossa lisaks 8le normi.. Pealegi, kui polo g40 mootor lubab polole 150 hp tonni kohta ( leivakastile ), siis v6iks nagu m6istuse piires tegemine lubatud olla.. Pealegi , ei ole plaanis g60 peale panna vaid g60 kompressor 1,3-le ja proovida autot g40-na legaalseks saada. Ja mul ei ole plaanis v12 mootorit fiatile panna. :lol: :lol: Ega mootor ei pea ilmatuma suur peal olema. :mrgreen: 5 aastat tagasi eestis olnud tappajamosse ( 1,5 l 2 veoauto turboga , tollel hetkel 600 hp :twisted: ) t6mbas k6igile n8 suure mootoriga dragsteritele kotti p2he.. :D Auto mootoriks oli 1,5 mosse mootor ( v6i no mis sellest alles veel oli ) :wink:
f*ck [VW Bot: "Keel korda!"] new model cars, I`M Riding Old school !!

Vasta

Mine “Mootor”