Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: GTI, J.Aru, dellu

Vasta
alkeemik
Klubiline
Postitusi: 1911
Liitunud: 29 Juun 2003, 14:26
Auto: Bora, Golf
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 45 korda

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas alkeemik » 10 Sept 2018, 22:04

Ma ei oleks natuke skeptiline - ma olen vägagi. Seda asja võib saada arvele küll juhul, kui registreerida see võistlussõidukiks või oleks nn täiesti custom pill. Teine versioon ei tule kõne alla, sest siis ei tohiks väliselt antud masin välja näha kuidagi nagu standard auto. Vähemalt kui tegemist on VW-niga, siis ma võin lubada sulle kasti õlut minu poolt kui sa selle teoks teed ja kui asi on käinud legaalset teed pidi (ei ole lellepoegi MNT-s jne).

Seniks aga soovin sulle jõudu ja jaksu meie skeptikute tõekspidamiste ümberlükkamiseks.

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 3887
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 63 korda

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas tito » 11 Sept 2018, 05:34

TomK kirjutas:
08 Sept 2018, 23:40
alkeemik kirjutas:
22 Juul 2018, 18:30
dub1 kirjutas:
22 Juul 2018, 16:54
Eestis vist võib sellest und näha, et saada asi ametlikuks? https://www.audiboost.com/content.php?8 ... horsepower
Jah.
Ma arvan, et see ei ole võimatu missioon. Selline projekt vajab lihtsalt korralikku dokumentatsiooni/pildi materjali. Mõningad ümberehitatavad sõlmed (nt. pidurid) vajaksid tehase kinnitust.

Eestis on enamasti probleemiks see, et võetakse suvaline väikese mootoriga plank masin toorikuks, lajatatakse turbodega V8 kapoti alla ja püütakse arvele saada. Kui ARK hakkab uurima kes kuidas tegi, mida veel muudeti, kas auto pidurid on sellise võimsuse jaoks piisavad, siis pole ühtegi dokumenti ega korralikku pildimaterjali. Kui pidurid on ümber ehitatud, siis kuuldakse esimest korda, et seda ei tohi teha tootja nõusolekuta.
Negatiivse vastuse korral on foorumid üleujutatud "ARK on debiilne koht" kommentaaridest arusaamata, et tegelikult on kodanik ise kogu eeltöö tegemata jätnud ega viitsigi pabereid ajada. Alustuseks peaks oma plaani ARK-s välja käima ja räägid mida ning kuidas plaanid teha. Sealt saad juhtnöörid millega edasi minna.
Olen sellel teemal tehnoosakonnaga suhelnud paaril korral.
Aga tegelikult on ju ARK eelpool nimetatud koht. Kui suudetakse rehvi/velje mõõdust juba teha number, ning euroopast toodud arvel autot arvele saamata, siis need on märgid kuidas bürokraadid meil töötavad.
ехали, ехали, ехали и приехали

TomK
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 15 Mär 2016, 20:44
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas TomK » 11 Sept 2018, 07:04

dellu kirjutas:
10 Sept 2018, 20:39
Manuaal või automaat ei koti ARKs kedagi. Kunagi müüsin ühte autot, mis algselt oli automaat, aga tegin manuaaliks. Ostja hakkas põdema, et nii ikka ei saa. Uuris ka ülevaatuselt mingi venna käest ja see väidetavalt ütles sama. Tegin ARK-sse ametliku päringu e-mailiga ja sain ka vastuse, et kuna seda tehnilises passis kirjas pole, siis ei oma see ka mingit tähtsust ja muuta pole vaja.


MKM määrus nr 73
(5) Ümberehituseks ei loeta:
1) agregaatide, osade, seadmete ja süsteemide vahetamist, kui need kuuluvad samale sõidukitüübi versioonile;
2) sõidukile lisaseadmete ja varustuse lisamist (nt kliimaseade, lisapidurituled, allasõidutõkked), kui sellega ei muutu sõiduki tüübikinnitusega määratud andmed ja kui nende lisamine ei ole vastuolus kehtivate tehnonõuetega.



Mis aga puutub TomK projekti R4->V8 siis ma oleks natuke skeptiline. Kui see mootor just sama auto mudeli küljest ei tule, siis on nende kõigi seaduste alus numbrid 10%, 20%, 30%. Mis on mis võib igaüks välja googeldada, aga suures plaanis ei tohi muutuda mootori maht, võimsus ja kaal rohkem kui need protsendid.
Tüübikoodis on sees mis kast autol all on, sest selle sama koodi alusel peaks olema üles ehitatud mnt.ee taustakontroll st. kasti liigi muutmine registriandmetes (ka passis) on vajalik. TÜV-i inimesed keskenduvad passile ja seetõttu neid see ei koti.
Need 10%, 20%, 30% kehtivad siis kui auto mudelil on valikus 1-2 mootorit ning asenduseks võtad muu tootja jõuallika. Neid piire ületamata ei ole vaja muuta pidureid vms. ehk saad rahulikult vahele tõsta ja regad ära. Kui soov on r4 -> v8 teha, siis peangi arvestama, et kästakse minna kusagile väljamaa ekspertiisi. Kunagi üks kutt ehitas "naisele" lada millel oli mitsu 3000gt tehnika peal ja sai selle ametlikuks. Mingil näitusel sai räägitud temaga.

PS! Projekt ei ole VW.
tito kirjutas:
11 Sept 2018, 05:34
Aga tegelikult on ju ARK eelpool nimetatud koht. Kui suudetakse rehvi/velje mõõdust juba teha number, ning euroopast toodud arvel autot arvele saamata, siis need on märgid kuidas bürokraadid meil töötavad.
Siin pole süüdi mitte ark vaid teadmatus. Tõime soomest ühe seal arvel olnud ümberehitatud pilli. Eestis nõuti üksiktüübitust ja võtsin kohe kõned tehnoosakonda uurimaks milles probleem. Peale põhjalikku seletust oli asi tegelikult suhteliselt lihtne: EU tüübikinnitus põhineb raamdirektiivil 2007/46. Kui sealt lugema hakata, siis liikmesriikidel ei ole kohustust akseptida teiste riikide üksiktüübitusi (tollel autol oli ka soome üksik tehtud). Seda ei tee enamus riike, sest see on hea raha allikas.
Eestisse toodud autodel millel puudub tüübikood ehk regamiseks vajalik andmete kogum (pole seda sõiduki versiooni veel olnud siinmail) on kaks versiooni: 1) kui on EU seeria pill, siis on asi lihtne. Taotled uue koodi, ootab paar nädalat ja asi ants.
2) kui on väljaspoolt EU-d või üksiktüübitusega, siis teed ka eestis üksiktüübituse ja maksa üle 300. Kehvemal juhul pead lisama/muutma tulesid, läbima soomes teste jne.

Teisisõnu kui tahad osta eksklusiivsemat pilli, siis võta auto andmed ja kindlasti vin kood ning küsi kiirelt ark-st üle kuidas auto arvele saaksid. Omal vähem üllatusi.

Kinlduse mõttes ütlen ära ka, et ei ole ARK töötaja ega pole lellepoja suhteid seal :lol: Elu on sundinud lihtsalt enamusi direktiive lugema.

Jurmola
Huviline
Postitusi: 1457
Liitunud: 05 Juun 2007, 23:05
Auto: Golf 2
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas Jurmola » 11 Sept 2018, 08:24

Minu kogemused ARKiga mootorivahetuse suhtes -
Tere

Soov oleks teostada mootorivahetus 1988 aasta VW Golfil (reg nr 065TCY, vin WVWZZZ19ZJW231330). Hetkel on küljes tehase poolt paigaldatud 1,8 66kw (mootori kood GX), soov oleks paigaldada 3,2 177kw (mootori kood BFH või BML). Mootor on pärit 2004 aasta VW Golfi pealt. Ümberehitusel kasutataks ainult originaal mootori kinnitusi ja soovi korral dokumenteeritakse võimalikud ümberehitused mootoriruumis fotodena.

Kas eelpool nimetatud ümberehitus on võimalik teostada ja/või millist sõlme auto juures peab täiustama?
Pärast seda mitteametliku soovi taheti, et täidaksin ümberehituse taotluse. Lisaks tuletati meelde järgmine -
Sõiduautol mootori vahetust võib teha versiooni/mudel piires ja peab arvestama , et töömaht ei erineks 20%, võimsus 30% ja mass 10%.
Pärast pooleteise nädalast ootamist ja ühte kõnet sain sellise kirja -
Tere
Euroopa turule toodetud sõidukeid VW Golf II (83-91) komplekteeriti kuni 1.8L mootoritega võisusega kuni 118kW.

Teie poolt valitud mootori töömaht ja võimsus ei mahu eelmises vastuses nimetatud 20% töömahu ja 30% võimsuse ning 10% massi erinevuse piiridesse.

Tulenevalt sellest ei ole sellise mootori vahetuse registreerimine võimalik.

Lugupidamisega

Alar Hansov

Peaspetsialist
Tehnoosakond
Tere

Kas on võimalus selline auto üksiksõidukina arvele saada? Mis juhtub, kui pärast mootori vahetust seda ei registreerita (kuna ei ole võimalust) ja liigeldakse? Kas on võimalus saada liikluskeeld?

Moorori vahetust on võimalik registreerida ainult ümberehituse korras.

Liiklusseaduse §218 järgi karistatakse omavoliliselt ümberehitatud mootorsõiduki või maastikusõiduki juhtimise eest rahatrahviga kuni 50 trahviühikut.

Lugupidamisega
Aastaid tagasi oli mul väga hea kogemus, kui ma registreerisin enda 1.3 esiveolise golfi murevabalt ümber neljaveoliseks ja sain passi 1.8 118kw. Ei otsinud keegi mootori koode, ei uuritud põhjaalt. Korra kiikas kapotialla, käis tiiru ümber auto ja oligi kõik. Tänasel päeval on küll soovid vähe teised, kuid nagu näha, siis lahendust välja ei pakuta.

dellu
Moderaator
Postitusi: 3922
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora TDI, Skoda Octavia TDI, Audi A3 8P facelift TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 40 korda
Kontakt:

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas dellu » 11 Sept 2018, 08:28

TomK minu sinisega toodud tekst on Maanteeameti vastus minu päringule kasti vahetuse kohta. Ühtlesid, et ei pea muutma registris midagi. Olen nõus, et tüübikinnituse osa ta on, sõber tõi ka kunagi E46 coupe 2.0 diisel manual ja Eestis sellist enne arvel polnud (oli ainult automaat). Pidi ootama, kuniks ARK vajalikud päringud tegi.

Jurmola, ARKiga võiks ju siinkohal isegi natuke vaielda, G60st on ju olemas ka nn 16V versioon, mis oli minuarust äkki 154kw. Ilmselt pole Eestis ühtegi arvel (kuigi kas Asko oma ei olnud viimane?). 154->177 võiks juba mahtuda ju. Aga noh 1.8->3.2 ilmselt ei mängi ikka välja.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

alkeemik
Klubiline
Postitusi: 1911
Liitunud: 29 Juun 2003, 14:26
Auto: Bora, Golf
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 45 korda

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas alkeemik » 11 Sept 2018, 08:49

dellu kirjutas:
11 Sept 2018, 08:28
Jurmola, ARKiga võiks ju siinkohal isegi natuke vaielda, G60st on ju olemas ka nn 16V versioon, mis oli minuarust äkki 154kw. Ilmselt pole Eestis ühtegi arvel (kuigi kas Asko oma ei olnud viimane?). 154->177 võiks juba mahtuda ju. Aga noh 1.8->3.2 ilmselt ei mängi ikka välja.
Asko oma ikka tavaline 8 klapine. 16 klapised G60-d olid Limited Editionid ja neid kindlasti Eestis pole. Ma tahaks näha seda kohta kuskil direktiivis kus on öeldud, et sa võid panna suvalise mootori kui pidureid uuendad.

Ma väga kahtlen, et see ametlikuks saadud Lada oli väga ametlikel viisil selliseks saanud. Sesmõttes, et maanteeamet peab veenduma, et su põlveotsas tehtud miljoni hobujõuga x kaarik oleks ohutu. Igaljuhul ootame progressi TomK poolt.

TomK
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 15 Mär 2016, 20:44
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas TomK » 11 Sept 2018, 09:55

alkeemik kirjutas:
11 Sept 2018, 08:49
Asko oma ikka tavaline 8 klapine. 16 klapised G60-d olid Limited Editionid ja neid kindlasti Eestis pole. Ma tahaks näha seda kohta kuskil direktiivis kus on öeldud, et sa võid panna suvalise mootori kui pidureid uuendad.

Ma väga kahtlen, et see ametlikuks saadud Lada oli väga ametlikel viisil selliseks saanud. Sesmõttes, et maanteeamet peab veenduma, et su põlveotsas tehtud miljoni hobujõuga x kaarik oleks ohutu. Igaljuhul ootame progressi TomK poolt.
Direktiivid ei ütlegi, et pane 6 kolviga suport ning 300mm ketas ja siis saad panna 5.0 v8 vahele. Saad teada lihtsalt millise distantsiga pead auto seisma saama (+ muud nõuded) ja seda hinnatakse ekspertiisiga. Pidurite komponendid peavad vastama ka auto täismassile. Vajalike testide osa peaks uurima Teppani käest kuidas Estfieldid neid läbinud on.

Lada võis olla ka "omavalmistatud" sõiduk. Sama skeemiga (omavalmistatud sõiduk) on Leivategija saanud registrisse näiteks 5 lidrase bmw mootoriga Pobeda, Fordi mootoriga M401, roosa kabrio sapaka mida alles hiljuti liiklemas nägin.

Leivategija aretised ja see 3.0 Lada on ehedad näited, et kuidagi peab need asjad arvele saama. Kui vaja siis kaalun ka "omavalmistatud" sõiduki tegemist miinimum nõuete järgi.
Ühe tuttava USA-st toodud haagisega oli kogemus kus siin keelduti igasugusest registreerimisest, sest pidurid ei olnud e-märgisega (ümberehitus tehase loal, aga tehast ei eksisteerigi enam). Selgus, et võimalus on külge keevitada näiteks uus tiisel (raam pole enam originaal), vastavad joonised ja juba ongi omavalmistatud asi mis lubas kohe sildasid ja pidureid vahetama hakata vastavalt Unece reegel 13H-le. Lõpptulemus peab muidugi vastama kõigile nõuetele (tuled, allasõidutõke, poritiivad jne.).

alkeemik
Klubiline
Postitusi: 1911
Liitunud: 29 Juun 2003, 14:26
Auto: Bora, Golf
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 45 korda

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas alkeemik » 11 Sept 2018, 10:38

Ma millegipärast arvan, et Leivategija autod on kõik üksikkorras valmistatud sõidukid. Info mnt kodulehelt.
Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Sõiduki välimus peab erinema tehases valmistatud sõiduki välimusest.

M1 ja N1 kategooria sõidukil peab olema omavalmistatud kere või raam.

TomK
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 15 Mär 2016, 20:44
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas TomK » 11 Sept 2018, 11:03

Jep. Leivategija 2.0 fordi mootoriga M401 (03HRC) on ametlikult Omavalmistatud M401. Tuleb uurida kui palju ja mida ta muutis. Välimus erineb tehase omast ka siis kui laiendan koopaid (muutub tiiva kuju), karbid teen teise kujuga jne. Raami osas muudan amordi kinnitusi, lisan tugevduseks detaile vms. Eelpool mainitud haagise osas oli ka piisav kui tiisel ära muuta....juba oli omavalmistatud raam.

See on paras JOKK skeemi otsimine.

alkeemik
Klubiline
Postitusi: 1911
Liitunud: 29 Juun 2003, 14:26
Auto: Bora, Golf
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 45 korda

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas alkeemik » 11 Sept 2018, 14:28

TomK kirjutas:
11 Sept 2018, 11:03
Jep. Leivategija 2.0 fordi mootoriga M401 (03HRC) on ametlikult Omavalmistatud M401. Tuleb uurida kui palju ja mida ta muutis. Välimus erineb tehase omast ka siis kui laiendan koopaid (muutub tiiva kuju), karbid teen teise kujuga jne. Raami osas muudan amordi kinnitusi, lisan tugevduseks detaile vms. Eelpool mainitud haagise osas oli ka piisav kui tiisel ära muuta....juba oli omavalmistatud raam.

See on paras JOKK skeemi otsimine.
See ongi nüüd küsimus, et kui palju ja mida sa pead muutma, et MNT onude jaoks on välimus erinev ja piisav, et asi läheks omavalmistatud masinana kirja. Auto välimust saad ka väga lihtsalt muuta suvaliste läti stangedega.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7048
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 Vortech SC
Asukoht: Tallinn - Nõmme
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 62 korda

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas GTI » 11 Sept 2018, 14:37

Muus osas peab ka isevalmistatud sõiduk vastama tehnonõuetele - misiganes see ka ei tähenda...
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/

MustVälk
Veteran
Postitusi: 2532
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Auto: Passat B7 12' CNG
Asukoht: Tallinn; Passat; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 30 korda

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 11 Sept 2018, 23:44

TomK kirjutas:
10 Sept 2018, 09:40
Plaan on ühe 2-ukselise 1.6 R4 vahetada V8 vastu. Selle pärast teen ka eeltööd st. panen kirja kõik oma soovid, planeeritavad komponendid, tööd ja lahendused. Kui midagi tehnokatele ei sobi, siis mõtlen asja ringi ja reaalse lõikumise/keevitamise juurde asun alles pärast positiivse otsuse saamist.

Väljalaske kohalt kasutaks sobivaid e-tähistega B-osa komponente, sest ise aretatud asjad tuleb saatma testimisele (ilmselt soome). Pidurite osas tuleb alustada esinduse tüütamisega. Asja peab serveerima võimalikult põnevana, et nad viitsiksid tegelema hakata. Enne vaatan kõik sobivad detailid välja muidugi, sest jutt stiilis "tahan teha, aga ei tea kuidas..." lõpetab rämpspostis.
Esimene küsimus:
Mis sellise vahetuse eesmärk? Lihtsalt et saada kordi kõrgem kütusekulu või tahad võistelda kuskil?
Teine küsimus:
Kui tahad võistelda siis tõsta sinna 2.0 koos turboga. Või 1.8 :)

Ätt gti: ehk siis kui tahad tänaval sõita siis peab vastama reeglitele mis lubab tänaval sõita.
Teed võistlus auto ja punased numbrid külge, aga tehnoülevaatuse peab ikka läbima.
Muidu on tsiteerides teisest foorumist: treilaprintsess! :D
"Kui tahad maailma parandada, siis tuleb alustada iseendast!"
AS Norma - et teie autoõnnetused oleks turvalised!

TomK
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 15 Mär 2016, 20:44
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas TomK » 12 Sept 2018, 10:54

MustVälk kirjutas:
11 Sept 2018, 23:44
Esimene küsimus:
Mis sellise vahetuse eesmärk? Lihtsalt et saada kordi kõrgem kütusekulu või tahad võistelda kuskil?
Teine küsimus:
Kui tahad võistelda siis tõsta sinna 2.0 koos turboga. Või 1.8 :)
Nendele küsimustele on lihtne vastus: olen koguaeg soovinud väikest V8-ga autot millega lihtsalt kruiisida. Tegemist on projektiga mis võib kütust võtta palju tahab. Võistelda ei soovi.
Tööl käimiseks on G4 1.9 diisel, perega sõitmiseks on Chrysleri minivan, sest väiksemas autos ei suuda 3 last omavahel hakkama saada.

kevva
Veteran
Postitusi: 660
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:25
Auto: Golf Mk2 1.6TD '91 & Transporter 2,5TDI 03a. Transporter Kombi 2,5TDI 01a.
Asukoht: Lõunamaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas kevva » 12 Sept 2018, 12:29

MustVälk kirjutas:
11 Sept 2018, 23:44
TomK kirjutas:
10 Sept 2018, 09:40
Plaan on ühe 2-ukselise 1.6 R4 vahetada V8 vastu. Selle pärast teen ka eeltööd st. panen kirja kõik oma soovid, planeeritavad komponendid, tööd ja lahendused. Kui midagi tehnokatele ei sobi, siis mõtlen asja ringi ja reaalse lõikumise/keevitamise juurde asun alles pärast positiivse otsuse saamist.

Väljalaske kohalt kasutaks sobivaid e-tähistega B-osa komponente, sest ise aretatud asjad tuleb saatma testimisele (ilmselt soome). Pidurite osas tuleb alustada esinduse tüütamisega. Asja peab serveerima võimalikult põnevana, et nad viitsiksid tegelema hakata. Enne vaatan kõik sobivad detailid välja muidugi, sest jutt stiilis "tahan teha, aga ei tea kuidas..." lõpetab rämpspostis.
Esimene küsimus:
Mis sellise vahetuse eesmärk? Lihtsalt et saada kordi kõrgem kütusekulu või tahad võistelda kuskil?
Teine küsimus:
Kui tahad võistelda siis tõsta sinna 2.0 koos turboga. Või 1.8 :)

Ätt gti: ehk siis kui tahad tänaval sõita siis peab vastama reeglitele mis lubab tänaval sõita.
Teed võistlus auto ja punased numbrid külge, aga tehnoülevaatuse peab ikka läbima.
Muidu on tsiteerides teisest foorumist: treilaprintsess! :D
Mustvälk sa ole hea ja tee kõigepealt nende punaste numbrite saamise tingimused endale selgemaks ja nendega mitte ei pea tehnoülevaatust läbima vaid ennem igat võistlust käima tehnokontrollis. Need punased numbrid pole mõeldud ikka tavaliikluses liiklemiseks vaid võistlusteajal kiiruskatselt ülesõiduks järgmisele kiiruskatsele.
Transportteenused! Treileri ning autoveokonna rent - 56950650

MustVälk
Veteran
Postitusi: 2532
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Auto: Passat B7 12' CNG
Asukoht: Tallinn; Passat; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 30 korda

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 12 Sept 2018, 12:36

TomK kirjutas:
12 Sept 2018, 10:54
MustVälk kirjutas:
11 Sept 2018, 23:44
Esimene küsimus:
Mis sellise vahetuse eesmärk? Lihtsalt et saada kordi kõrgem kütusekulu või tahad võistelda kuskil?
Teine küsimus:
Kui tahad võistelda siis tõsta sinna 2.0 koos turboga. Või 1.8 :)
Nendele küsimustele on lihtne vastus: olen koguaeg soovinud väikest V8-ga autot millega lihtsalt kruiisida. Tegemist on projektiga mis võib kütust võtta palju tahab. Võistelda ei soovi.
Tööl käimiseks on G4 1.9 diisel, perega sõitmiseks on Chrysleri minivan, sest väiksemas autos ei suuda 3 last omavahel hakkama saada.
Mõni usakas võta kruiisimiseks!
Ma ka unistan, et mingi hetk saab ka kaheukselisega piirduda mitte ei pea minivaniga ringi sõitma. :)
"Kui tahad maailma parandada, siis tuleb alustada iseendast!"
AS Norma - et teie autoõnnetused oleks turvalised!

GTI
Moderaator
Postitusi: 7048
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 Vortech SC
Asukoht: Tallinn - Nõmme
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 62 korda

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas GTI » 12 Sept 2018, 13:58

MustVälk kirjutas:
12 Sept 2018, 12:36
Ma ka unistan, et mingi hetk saab ka kaheukselisega piirduda mitte ei pea minivaniga ringi sõitma. :)
See aeg saabub siis kui lapsed majast välja lennanud - siis värvitakse pea roheliseks, vahetatakse 50-seks saanud teinepool kahe 25-aastase vastu ja hangitakse 911 GT3 RS omale hoovipeale! :mrgreen:
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/

Maxdot
Uustulnuk
Postitusi: 1
Liitunud: 11 Nov 2017, 23:19
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas Maxdot » 09 Okt 2018, 15:34

Mul vb silmade vahelt läbi lipsanud, aga kas vahetus mootoril arvestatakse katalüsaator mootorikoodi järgi kusagilt andmebaasist?
Olen niipalju bemme näinud, millel nagu idee poolest peaks katt olema, aga paljudel juhtudel pole.

eleri88
Uustulnuk
Postitusi: 2
Liitunud: 10 Mär 2017, 20:29
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas eleri88 » 29 Dets 2018, 14:05

Mida ma peaksin vaatama kasutatud mootori (diisel)puhul? Kuidas aru saada, et mootor on töökorras? Või ongi nö. põrsas kotis teema? Et kunagi ei tea mida saab.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7048
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 Vortech SC
Asukoht: Tallinn - Nõmme
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 62 korda

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas GTI » 29 Dets 2018, 15:11

eleri88 kirjutas:
29 Dets 2018, 14:05
Mida ma peaksin vaatama kasutatud mootori (diisel)puhul? Kuidas aru saada, et mootor on töökorras? Või ongi nö. põrsas kotis teema? Et kunagi ei tea mida saab.
Oleneb kellelt ostad - jur. isik / lammutus annab tavaliselt paigaldusgarantii (kui midagi viga võtab tagasi), eraisikult ostes ongi loterii. Avariilisel autol olevat mootorit ostes ehk õnnestub ka see käivitada enne ostu. Mingis ulatuses saab ka ostetavat mootorit defekteerida, oleneb müüja vastutulelikkusest. Alati on mõistlik kaaluda vana mootor ära remontida kui vähegi kannatab - siis tead mille saad.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/

KristinViimne
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 13 Nov 2016, 23:34
Telefon: 58438040
Auto: Vw Golf 4
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas KristinViimne » 15 Mär 2019, 15:45

tervist!

Kysimus selline keegi kokku puutunud Golf4 1.4 seapinud 1.8T vastu?
See suur töö ja aega nöudev aga kas ark’is saaks selle ilusti arvele?
Ettetänades😀

Gull
Moderaator
Postitusi: 83
Liitunud: 05 Okt 2014, 19:56
Auto: Vento VR6 '93 / Caddy II SDI '96
Asukoht: L-Virumaa
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas Gull » 15 Mär 2019, 16:42

KristinViimne kirjutas:
15 Mär 2019, 15:45
tervist!

Kysimus selline keegi kokku puutunud Golf4 1.4 seapinud 1.8T vastu?
See suur töö ja aega nöudev aga kas ark’is saaks selle ilusti arvele?
Ettetänades😀
Ristotu siin foorumis on selle ära teinud - arvele saamine ka suhteliselt lihtne kuna tehasest on teda sellise mootoriga välja lastud
www.agst.eu - Uus ajastu varuosade tellimises. Uued ja kasutatud varuosad otse koju, kontorisse või remonditöökotta kus neljarattaline sõber parasjagu on.

Kasutaja avatar
Ristotu
Veteran
Postitusi: 592
Liitunud: 28 Sept 2009, 08:19
Telefon: 58151062
Auto: VW Jetta G2, Audi Coupe typ85, Peugeot 406, VW G4, audi 100 avant, Lupo
Asukoht: Kose vald
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas Ristotu » 15 Mär 2019, 20:00

Minu puhul tuli märge sisse ümberehitus, kuna esiteks 99 aastal ei tehtud veel Golfi kerele 132kw mootoreid ja teiseks see nii suur tõus mootorikubatuuris, võimsuses ja ka kaalus. Aga ei tekkinud mitte mingeid probleeme maanteeametis, suhtled nendega ilusti, kirjutad neile oma plaanist ja saab kõik ametlikult.
Suur töö on ta tõesti :D . Minu auto puhul võttis see aega kuskil 56 tundi (seal hulgas ka kogu auto sisese juhtmestiku uuesti vedamine).
Lugupidamisega
Risto

Vasta