1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5338
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
Mure siis selline, et intercooler lekib õli. Sai oktoobri kuus enamvähem puhtaks pestud(väljast) ja nüüd kapotialt vaadates jälle suht õline. Nüüd siis mitu küsimust. 1)Kuidas saaks intercoolerit lappida? 2)Milline lõdvik tuleks lahti võtta(kas alumine või ülemine intercoolerisse minev), et kontrollida kui palju õli satub intercoolerisse ? 3)Kuidas oleks kõigeparem turbovõlli loksu kontrollida? Auto muidu liigub hästi ja turbo ei vilista ka eriti ainult õrn vile tühikäigul mis peaks minuteada normaalne olema. Saanud koguaeg pikkasi otsi sõita ja mootor igakord ilust soojaks läinud. Õli kulu ei saa kahjuks öelda, sest tuleb teda päris ilusti klapikambrikaane vahelt(lähiajal vahetab koos õliga ära). Autoks Vw Passat 98a B5 1.9TDI 81kw.
Viimati muutis pppp, 13 Mai 2012, 17:12, muudetud 2 korda kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 2648
- Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
- Telefon: 56871880
- Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
- Asukoht: Elva
- Tänatud: 2 korda
Re: 1.9 TDI 81kw intercooler lekib õli.
Kui cooler lekib, siis ta sul ju katki. Võta maha, osta uus või lase ära lappida.
Meil siin Elvas mingi külmkapiremontija lapib radikaid muud sellist.
Turbovõlli katseta nõnda, et keera lõdvik eest maha ja näppudega loksuta.
Mingi väike lõtk ei koti midagi. Sõida edasi. Kuna Cooler sul suht õline, siis kahtlustan, et võib see turps varsti juba remonti vajada.
Meil siin Elvas mingi külmkapiremontija lapib radikaid muud sellist.
Turbovõlli katseta nõnda, et keera lõdvik eest maha ja näppudega loksuta.
Mingi väike lõtk ei koti midagi. Sõida edasi. Kuna Cooler sul suht õline, siis kahtlustan, et võib see turps varsti juba remonti vajada.
-
- Huviline
- Postitusi: 3
- Liitunud: 13 Jaan 2009, 12:16
- Auto: Audi Coupe GT B2 typ85, Leon 1M TDI
- Asukoht:
Re: 1.9 TDI 81kw intercooler lekib õli.
Mina tegin ise karteri tuulutusele õlipüüdja vahele (mingisugusest suvalisest plastik pudelist).Toimetab täitsa ilusti.
http://www.gassavers.org/showthread.php?t=290" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gassavers.org/showthread.php?t=290" onclick="window.open(this.href);return false;
Vorsprung durch Technik
Re: 1.9 TDI 81kw intercooler lekib õli.
JussiSaaristo kirjutas:Mina tegin ise karteri tuulutusele õlipüüdja vahele (mingisugusest suvalisest plastik pudelist).Toimetab täitsa ilusti.
http://www.gassavers.org/showthread.php?t=290" onclick="window.open(this.href);return false;
Oskab keegi juhendada, kuhu ma enda masinal võiks selle vahele panna? Puust ja punaselt ette siis.
Pilt minu kapotialuses:

Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
Keeleässad(tähed), ehk pakuks nyyd ka konkreetset abi, kuhu see õlitopsik(purk) vahele panna?
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5338
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Re: 1.9 TDI 81kw intercooler lekib õli.
Kas tuleb turbol ikka õhu sisselaske lõdvik lahti võtta ja sealt loksutada? Mina igatahes proovisin sealt kahe näpuga(rohkem nagu ei mahu) kõvasti loksutada igatpidi aga kuskil mingit lõtku ei tundnud. Kas seal muidu peaks mingi õrn lõtk olema ning kas ikka proovisin õiget asja loksutada?audivana kirjutas:Turbovõlli katseta nõnda, et keera lõdvik eest maha ja näppudega loksuta.
Mingi väike lõtk ei koti midagi. Sõida edasi. Kuna Cooler sul suht õline, siis kahtlustan, et võib see turps varsti juba remonti vajada.
[ Postitus tehtud Mobile Device'i kaudu ]

Viimati muutis J.Aru, 13 Mai 2012, 21:00, muudetud 1 kord kokku.
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8021
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: SKODA KODIAQ 2022 2.0TDI 147kw 4x4
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 43 korda
- Tänatud: 198 korda
- Kontakt:
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
Pane kuhu tahadromeoD kirjutas:Keeleässad(tähed), ehk pakuks nyyd ka konkreetset abi, kuhu see õlitopsik(purk) vahele panna?

stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT CarPlay/ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
???? karteri tuulutus on see must kopsik paremal klapikambrikaane peal ja sellest jookseb voolik õhu sisselaske torusse mis tuleb siis õhufiltrist. Pmt pead võtma selle vooliku selle karterituulutuse kopsiku ja õhu vooliku vahelt ära ning ehitama vahele uue vooliku millel on siis omakorda vahel ka õli kogumiseks mõeldud topsik. Ja jääb endiselt kogu see mant sul siiski ennem turbot mitte peale turbot, see kui pika(mitte nii pikka muidugi et pead hakkama seda kerasse keerama kuskil vms) sa selle uue vooliku teed ja kuhu sa mahutad v paigutad selle topsiku on su enda teha, soovitavalt ikkagi nii et ei satuks kuhugi sellise moto osa vastu mis päris kuumaks läheb et hakkaks plastikust topsi sulatama....eesmärk siis et õliaurud ei satuks sisselaskesse mille tõttu pika peale ka sinna coolerisse seda õli kondendseerub ja sp ka tavaliselt sisselaske lõdvikud õlimärjad, kuigi turbs on tibens tobens. Kui see õli aga ka lekib kuskilt lõdvikust v coolerist vms siis on kuskil ka rõhuleke mis ei tähenda et turbo õhtal oleks ehk siis pseudo probleeme pole mõtet püstitada sellest....seda õlikest koguneb veidi pika peale coolerisse ja lõdvikud lähevad õlimärjaks kõigil 1,9 TDI motodel nii palju kui ma lugenud, kuulnud ja näinud olen, vähemasti kui see karteri tuulutus sul nn tehase seades.golfi_vend kirjutas:Pane kuhu tahadromeoD kirjutas:Keeleässad(tähed), ehk pakuks nyyd ka konkreetset abi, kuhu see õlitopsik(purk) vahele panna?. Aga pane kohe peale turbot, sealt jookseb voolik vahejahutisse, aga pead vaatama kuhu see paigutada.
Ja kuidas neid õliaure juba peale turbot püüda, tahaks küll näha

Viimati muutis copilot, 13 Mai 2012, 22:09, muudetud 3 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
Mul see häda, et pikemalt aega soojast peast kohapeal tiksudes või vaikselt kruiisides imeb õli vist kust iganes kohast. Et kui talda anda, siis paras sinine pilv järel. Klapisääretihendid pole, sest kui korra torud puhtaks köhida ja vahepeal kuskil munema ei jää, siis seda pilve ei teki. Selle vastu aitab ka see õlikogumistopsik?
Lyhidalt tuleb siis see väike kõver voolik õlikorgist paremal välja vahetada pikema vastu, kuhu siis topsik vahele pista?
Lyhidalt tuleb siis see väike kõver voolik õlikorgist paremal välja vahetada pikema vastu, kuhu siis topsik vahele pista?
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
Just, see kõverik voolik vahelt minema ja piisavalt pikk asemele et saaks vahele panna siis õliaurude püüdmiseks topsik ja et saaks selle ka siis kuskile normaalselt ära paigutada/kinnitada.romeoD kirjutas:Mul see häda, et pikemalt aega soojast peast kohapeal tiksudes või vaikselt kruiisides imeb õli vist kust iganes kohast. Et kui talda anda, siis paras sinine pilv järel. Klapisääretihendid pole, sest kui korra torud puhtaks köhida ja vahepeal kuskil munema ei jää, siis seda pilve ei teki. Selle vastu aitab ka see õlikogumistopsik?
Lyhidalt tuleb siis see väike kõver voolik õlikorgist paremal välja vahetada pikema vastu, kuhu siis topsik vahele pista?
Aga kui pikk on see "pikk" kohapeal käimine millal hakkab sinist viskama kui lappi annad? Muidu teatavasti(vähemalt 1,9 TDI d) kohapeal tiksudes tühipööretel ja kui labad kinni ei ole asendis kus veidi ülerõhku peaks puhuma, on turbos/sisselaskes väike alarõhk ehk siis vaakum ja kui turbsil puksid veidi kulunud imed selle vaakumiga/alarõhuga õli turbost. Ka korras turbo puhul imeb aga ei tohiks suitsemist põhjustada sest sealt tulev õli kogus imeväike.Endal pmt samad sümptomid et kui kaua(alates 20 minta vms) kohapeal tiksuda lasta siis on juba märgata et tekib niisama õrn vine taha ja lappi andes puhub tühjaks v siis kui üleöö seisnud siis immitseb kah läbi turbo pukside ja võlli seda õli sinna ning paar kiirendust siis tekitavad kah taha sinist väheke. Klapisääred kah korras sest said kontrllitud ja tihendid juba siis niikuinii ära vahetatud kui lahti oli võetud. Surved kah nagu uuel motol, kuigi see ei pidavat näitama õlirõngaste olukorda aga samas suitsemise sümptomid ei viita kah õlirõngastele +asjaolu et sisselaske lõdvikud on veidi rohkem õlised kui ainult õlimärjad mida põhjustaks siis karterituulutuse õliaurud ja karterituulutusest tulevad õliaurud ei tohiks suitsemist küll põhjustada.
Palju õli sööb välba peale?
Viimati muutis copilot, 14 Mai 2012, 15:19, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
Suitseb juba alates mingist viiest minutist tiksumisest. Siis ikka korralik pilv taga. Aga kruiisil vaikselt ringi töristades suutis ka kiirendamisel pilve taha ajada. Muidu igapäevaselt sõidan tööle, siis seda pilve ei näe. Õlivahetusest möödunud mingi ca 4000km ja õli on läinud 100-150ml.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
see kulu ei tohiks küll väga suur olla. pmt välba peale tuleb sul siis mingine sutsu üle poole liitri kui välbaks 15tkm.romeoD kirjutas:Suitseb juba alates mingist viiest minutist tiksumisest. Siis ikka korralik pilv taga. Aga kruiisil vaikselt ringi töristades suutis ka kiirendamisel pilve taha ajada. Muidu igapäevaselt sõidan tööle, siis seda pilve ei näe. Õlivahetusest möödunud mingi ca 4000km ja õli on läinud 100-150ml.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 345
- Liitunud: 02 Mai 2010, 10:36
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
karteri tuulutusest....kas see kopsik ikka hakkab midagi koguma? täna võtsin otsa lahti täitsa puhus auru/suitsu, kuidas see aur peaks kopsikusse kogunema?
panin mingi pudeli otsa et vaadata tekib sinna midagi, 5 min tiksus ja gaasitasin nats - ei midagi.
radiaks oli ka veits õli sees, päris kuivas ei õnnestunud teha õlist, kuna ei saanud radikat maha, selleks tahtis veel spoila lahti tegemist, torujupiga võtsin palju ulatas...
panin mingi pudeli otsa et vaadata tekib sinna midagi, 5 min tiksus ja gaasitasin nats - ei midagi.
radiaks oli ka veits õli sees, päris kuivas ei õnnestunud teha õlist, kuna ei saanud radikat maha, selleks tahtis veel spoila lahti tegemist, torujupiga võtsin palju ulatas...
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
elias kirjutas:karteri tuulutusest....kas see kopsik ikka hakkab midagi koguma? täna võtsin otsa lahti täitsa puhus auru/suitsu, kuidas see aur peaks kopsikusse kogunema?
panin mingi pudeli otsa et vaadata tekib sinna midagi, 5 min tiksus ja gaasitasin nats - ei midagi.
radiaks oli ka veits õli sees, päris kuivas ei õnnestunud teha õlist, kuna ei saanud radikat maha, selleks tahtis veel spoila lahti tegemist, torujupiga võtsin palju ulatas...
sp tehekasegi veidi pikem ahel vahele et need aurud jõuaksid maha jahtuda ja sinna kogumispudelisse kondendseeruda, originaalis on ju see jupp nii lühike et gaasid lähevad pmt otse sisselaskesse ja kondenseerub seal sisselaske torudes ja vahejahutis. Veidi netis selle kohta uurid siis leiad palju teemasid ja näiteid et asi töötab tõhusalt....5 minuti jooksul ei tule sul neid gaase ja õli nii palju et midagi märgata oleks. Nii palju seda õli kah ikkagi selle kaudu sisselaskesse ei lenda et 5 minuti jooksul peaks seda sul seal puddelisse kogunema.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 3
- Liitunud: 13 Jaan 2009, 12:16
- Auto: Audi Coupe GT B2 typ85, Leon 1M TDI
- Asukoht:
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
Minu autol kogunes ka ikkagi peale karteri tuulutuse ümber ehitamist õli coolerisse (põhjus:liiga suur lõtk turbo võllil, külma poole labad juba riivasid korpust). Panin uue turbo ja coolerile ma puurisin lihtsalt kõige madalamasse ossa ca 5mm augu ja lasin õli välja,pärast keerasin sinna lihtsalt kruvi ette.elias kirjutas:karteri tuulutusest....kas see kopsik ikka hakkab midagi koguma? täna võtsin otsa lahti täitsa puhus auru/suitsu, kuidas see aur peaks kopsikusse kogunema?
panin mingi pudeli otsa et vaadata tekib sinna midagi, 5 min tiksus ja gaasitasin nats - ei midagi.
radiaks oli ka veits õli sees, päris kuivas ei õnnestunud teha õlist, kuna ei saanud radikat maha, selleks tahtis veel spoila lahti tegemist, torujupiga võtsin palju ulatas...
Vorsprung durch Technik
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
Uue nn tuulutusklapi varuosakood on 028129101E . Selle kohta küsimus, kas tehas on nimetatud probleemi omale teadvustanud ja nn klapp tuleb parandatud konstruktsiooniga? Olemasolevat maha võttes (mootor AGR) ma ei leidnud sellest mingit klappi ja puhudes käis õhk vabalt 1-st august sisse ja teisest välja. Sisselasketorus oli näha, et õline õhk oli tulnud just antud klapist.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
kui karteri tuulutus kinni ei külmu, siis mina ei näe selles probleemi et sealt veidi õli sisselaskesse läheb...ennem on minu jaoks vastukarva see et väljalaske gaasid lähevad uuele ringile st see EGR klapp, mis minul on mõlemal diislil nn deakriveeritud. ega sealt kaudu nüüd 2 liitrit kah lahku välba kohta vms ja kui siiski siis viga mujal et sealt õli läbi niiviisi surub....ja et intercooler püsiks õlist kuiv enamvähem anna ikka motole korra nädalas pöördeid kah st ikka sinna 4000 rpm i kanti vajuta mõned kiirendused mitte ära sõida kogu aeg nagu vanaema...hoiab muu süsteemi kah puhtana nagu turbo geomeetria jne mis tekitavad suuremaid jamasid kui mingi tilk õli kuskil vahejutisbora24 kirjutas:Uue nn tuulutusklapi varuosakood on 028129101E . Selle kohta küsimus, kas tehas on nimetatud probleemi omale teadvustanud ja nn klapp tuleb parandatud konstruktsiooniga? Olemasolevat maha võttes (mootor AGR) ma ei leidnud sellest mingit klappi ja puhudes käis õhk vabalt 1-st august sisse ja teisest välja. Sisselasketorus oli näha, et õline õhk oli tulnud just antud klapist.

Viimati muutis copilot, 29 Okt 2012, 19:48, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
EGR aitab hoida õhufiltri puhtamama, siis ei lähe seal nii palju õhku läbi. Pealegi on see roheline teema, säästab meid lämmastikoksiididest. Lämmastik(us)hape happevihmana pole just väga meeldiv. Nii, et EGR-iga ära võitle. Konstruktorid pole auto külge just palju liigseid asjau pannud. Pigem ikka vähem, kui vaja oleks (antud teemas olematu karterigaasi õliseparaator).
Kuid ma oma lolli peaga pakuksin siis välja ratsi, kuidas vahejahutist õli mootorisse tagasi juhtida. Puurida sinna alla auk ja ühendada peenikene voolik külge, mille teine ots klapikambri kaane külge. Kui nüüd lapatsit anda, surub turbo tekitatud ülerõhk õli voolikusse ja mootorisse tagasi. Liigse õhu piiramiseks tuleks sinna ca 0,5 mm läbimõõduga düüs torgata.
Kuid sa ei vastanud olulisele küsimusele, kas nad varuosas müüdava kobaka sisse on midagi ehitanud ka või see on sama seest tühi asi, mis auto tootmise puhul külge torgati ja mida siiski nimetatakse tuulutusklapiks,
?
Kuid ma oma lolli peaga pakuksin siis välja ratsi, kuidas vahejahutist õli mootorisse tagasi juhtida. Puurida sinna alla auk ja ühendada peenikene voolik külge, mille teine ots klapikambri kaane külge. Kui nüüd lapatsit anda, surub turbo tekitatud ülerõhk õli voolikusse ja mootorisse tagasi. Liigse õhu piiramiseks tuleks sinna ca 0,5 mm läbimõõduga düüs torgata.
Kuid sa ei vastanud olulisele küsimusele, kas nad varuosas müüdava kobaka sisse on midagi ehitanud ka või see on sama seest tühi asi, mis auto tootmise puhul külge torgati ja mida siiski nimetatakse tuulutusklapiks,

Viimati muutis bora24, 29 Okt 2012, 21:33, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
bora24 kirjutas:EGR aitab hoida õhufiltri puhtamama, siis ei lähe seal nii palju õhku läbi. Pealegi on see roheline teema, säästab meid lämmastikoksiididest. Lämmastik(us)hape happevihmana pole just väga meeldiv. Nii, et EGR-iga ära võitle. Konstruktorid pole auto külge just palju liigseid asjau pannud. Pigem ikka vähem, kui vaja oleks (antud teemas olematu karterigaasi õliseparaator).
Kuid ma oma lolli peaga pakuksin siis välja ratsi, kuidas vahejahutist õli mootorisse tagasi juhtida. Puurida sinna alla auk ja ühendada peenikene voolik külge, mille teine ots klapikambri kaane külge. Kui nüüd lapatsit anda, surub turbo tekitatud ülerõhk õli voolikusse ja mootorisse tagasi. Liigse õhu piiramiseks tuleks sinna ca 0,5 mm läbimõõduga düüs torgata.
Kuid sa ei vastanud olulisele küsimusele, kas nad varuosas müüdava kobaka sisse on midagi ehitanud ka või see on sama seest tühi asi, mis auto tootmise puhul külge torgati ja mida siiski nimetatakse tuulutusklapiks,?
naljahammas....hoiab õhufiltri puhtamana....sa ikka tead kah et üle teatud pöörete EGR klapp kinni nii v naa....ja teiselt poolt sittab sisselaset. ja see vahejahutist turbo surve juhtimine klapikambri kaane alla kah ikka päris "tark idee"....rääkide näiteks 96kw ja 110kw PD st siis on vahejahutis olev ülerõhk kuni ~1,6bar ja nüüd see siis klapikambri kaane alla juhtida?????ja kuidas peaks sealt düüsist läbi pääsema õli kui samas ei pääse sinu idee kohaselt sealt läbi 1-1.6bar rõhk???

Viimati muutis copilot, 31 Okt 2012, 14:54, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
Aha, ma ei viitsi suga jahuda, tundud kuidagi jõle kukk olema. Märgin vaid, et jutt käis 0,5 mm düüsist.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
nu kui sa räägid et asi peaks toimima siis tõesta....kui mikropragu(oli vist alkeemikul 110kw sega see jama) sisselaske lõdvikus võib tähendada juba piisavat rõhu kadu et minek puudub ja tahm järgi siis ise mingi düüsi tegemine seda ei tähenda????ja kui õli sealt läbi pääseb siis kuidas on võimalik et ei ole sealt rõhu kadu? sisselase peab olema hermeetiline mitte lekkima ja seda ka mitte tahtlikult tehtud düüsidest. kukk olen ma vendadega kes hakkavad sellist koolijütsi teoreetilist jura ajama teadmata kuidas asi toimib....tahaks ühte lolli näha kes teeb sisselaskesse augu ja selle ka lahti pmt jätab....ja kuni 1,6bar ise ülerõhu juhtimine klapikambri kaane alla kah päris "teretulnud" idee...sulle katsetamisel jõudu igatahes.bora24 kirjutas:Aha, ma ei viitsi suga jahuda, tundud kuidagi jõle kukk olema. Märgin vaid, et jutt käis 0,5 mm düüsist.
Viimati muutis copilot, 31 Okt 2012, 15:17, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
Konkreetsel masinal (AGR mootor) oli jahutajasse hõõrdunud tuulesuunajaga just 2 sama suurt auku, kust ajas ka õli välja (sisselaskesse lekkis karteri tuulutuse junnist). Selle pärast ma hakkasin asjaga tegelema ja panin nädalavahetusel need silikooniga (Loctite hall silikoon, kuivab kõvaks) kinni (jätsin masina ööseks garaaži seisma). Enne seda tööd oli abs max rõhk 2 bar (st ülerõhk ca 1) ja ärast seda sama. Nii, et neil mootori tööle mõju puudus, nagu oligi arvata, kuid õli oli nende kaudu suht ilusti välja tulnud. Nii, et katse on tahtmatult tehtud, vaja vaid tehniliselt korrektselt teostada. Klapikaane külge polegi vaja toru vedada, piisab õlivannist tunduvalt ülevalpool õlinivood, et moto seismisel sealt midagi jahutajasse tagasi ei soriseks.
JUTT KÄIB SIIS VAID TURBOMOOTORIST.
JUTT KÄIB SIIS VAID TURBOMOOTORIST.
Viimati muutis bora24, 31 Okt 2012, 15:26, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
AGR puhul jah see ülerõhk 1bar nagu ka minu AHF il....kui räägime aga näiteks 96kw ASZ TDI siis seal juba 1,5 jne. ja sisselaske puhul räägime süsteemist mis jääb peale turbot st sellest kus on juba ülerõhk....karteri tuulutus läheb aga lõdvikusse mis asub ennem turbot ja seal on pmt vaakum.bora24 kirjutas:Konkreetsel masinal (AGR mootor) oli jahutajasse hõõrdunud tuulesuunajaga just 2 sama suurt auku, kust ajas ka õli välja (sisselaskesse lekkis karteri tuulutuse junnist). Selle pärast ma hakkasin asjaga tegelema ja panin nädalavahetusel need silikooniga (Loctite hall silikoon, kuivab kõvaks) kinni (jätsin masina ööseks garaaži seisma). Enne seda tööd oli abs max rõhk 2 bar (st ülerõhk ca 1) ja ärast seda sama. Nii, et neil mootori tööle mõju puudus, nagu oligi arvata, kuid õli oli nende kaudu suht ilusti välja tulnud. Nii, et katse on tahtmatult tehtud, vaja vaid tehniliselt korrektselt teostada. Klapikaane külge polegi vaja toru vedada, piisab õlivannist tunduvalt ülevalpool õlinivood, et moto seismisel sealt midagi jahutajasse tagasi ei soriseks.
JUTT KÄIB SIIS VAID TURBOMOOTORIST.
juu siis pole rõhu leke piisav ja kes ütleb et turbo ei pea tegema selle samuse 1bar ülerõhu saavutamiseks rohkem tööd vs korras süsteemi puhul sest ajus on ette kirjutatud palju tahetakse rõhku(ehk teisõnu õhku) teatud pöörete ja ette antud küttekoguse juures saada. sp on näiteks a la paari km kõrgusel merepinnast asudes kirjutatud ajusse turbo soovitud rõhk madalam sest kõrgemal merepinnast asudes on õhk hõredam ja et saavutada soovitud rõhku peak turbo tegema ka rohkem tööd mis tähendab aga suuremaid pöördeid turiinile ja üle teatud piiri minnes saavad puksid v turbiin kahjustada. kui veel inimesed ei tea siis üks turbode õhtale minemise põhjuseid ongi just sisselaske rõhu poole pealt rõhu lekkimine st turbo peab tegema rohkem töö et saavutada nõutud rõhk.
kui sa bora24 ei usu seda siis ma võin sulle tuua siia ette ka vastava kaardi TDI ajust mille järgi tubo rõhku reguleeritakse olenevalt kui hõredas õhus asud....meie asume pmt merepinnaga samal kõrgusel kus normaalrõhk 1bar aga asudes näiteks kõrgusel kus rõhk 0,5bar tähendab see seda kui jätta sätted nii nagu on seda merepinnaga samal kõrgusel asudes teeks turbo ka kõvasti rohkem tööd et vajalik rõhk saavutada....sama effekti annab ka leke sisselaskes sest rõhu andur asub ju sisselaskes peale coolerit tavaliselt ning turbo vehib nii kaua kuni ta vajaliku rõhu ka saavutab st peab tegema rohkem "tööd" kuid kuna asume merepinnaga ühel kõrgusel(kõrguse sensor on tavaliselt ajus mille järgi aju teab kui tihe on õhk) st normaalrõhk on 1bar, ei tõmmata turbol ju tuure maha sest turbol pöörete andur puudub.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
Liiga pikk jutt, et läbi lugeda, kuid enne turbot ehk peale õhufiltrit vaakumit küll pole. On mõningane alarõhk.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9 TDI 81kw vahejahuti lekib õli
kulla "füüsik", alarõhk võrreldes ümbritseva keskkonna normaalrõhuga ongi pmt vaakum.bora24 kirjutas:Liiga pikk jutt, et läbi lugeda, kuid enne turbot ehk peale õhufiltrit vaakumit küll pole. On mõningane alarõhk.
küllap ei jaga sa sellest teemast midagi, kuidas tegelt aju turbo rõhkusid reguleerib.
Viimati muutis copilot, 01 Nov 2012, 13:22, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING