Piduri vibra, Golf 5 GTI
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 5
- Liitunud: 11 Mai 2021, 22:21
- Auto: Golf 4
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Piduri vibra, Golf 5 GTI
Olen hädas gti esipiduritega ning töökojad lahendusi ei oska pakkuda.
Peale auto ostmist sain aru, et esipidurid tahavad üle vaatamist, väristavad. Eelmise omaniku käes auto saanud vähe kasutust, pikalt ei mõelnud ja forss pani uued kettad-klotsid. 500-1000km kõik super, kuniks hakkasid uuesti, täpselt samamoodi vibreerima. Linnasõidul ei saa aru, samuti 90lt rahulikult (normaalselt) pidurdades ei saa ka aru. Kui kiirust üle 100 ja/või pidurdada jõuliselt, on vibratsioon tunda. Kuna sel hetkel tuli talv peale, siis ei suvatsenud süveneda, kuna talvistes oludes kurvilist teed nautimas ei käi ning sellist jõulist pidurdamist polnud tarvis.
Aeg jõudis suveni ning kurvid ning kardirajad kutsuvad. Panin tutikad zimmermanni kettad ning ferodo ds performance klotsid koos rbf600 vedelikuga. Tegin vastavalt tootja soovitusele piduri sissesõidud ning kõik toimis suurepäraselt, käisin ka ühel Audru rajaõhtul, kõik toimis suurepäraselt. Mõned sajad kilomeetrid veel peale seda rajal käiku ning nipsust on täpselt sama vibratsioon tagasi.
Töökodadele räägin oma jutu ära, tahetakse kahtlustada, et probleem on rummus, mis 500-1000km jooksul saab uue kettaga "sõbraks" ning siis hakkab vibreerima. Nende lahendus, et köhi pappi ja paneme kõik rummud-laagrid, kettad, klotsid, uued. "Äkki" kaob probleem ära. Ei tahaks maksta "äkki" lahenduse peale? Mida kahtlustaksite teie, kaasfoorumlased?
Veel võib olla vajalikku lisainfot: sillad on korras, pidurikolvid liiguvad vabalt, pidureid "puhtaks" pidurdada, ei toimi. Alati hoolitsen jahutuse eest, kui olen teinud kõvemaid pidurdusi, ei jää kohe seisma. Ei ole süüdi ferodo klotsid, kuna eelnevalt oli probleem ka trw tava klotsiga.
Üks töökoda soovitas proovida leida, et kas keegi veel tegeleb ketta treimisega, kui see on auto küljes. Mina sellist teenust ei suutnud leida, interneti pakutav GTR OÜ enam sellega ei tegele.
Peale auto ostmist sain aru, et esipidurid tahavad üle vaatamist, väristavad. Eelmise omaniku käes auto saanud vähe kasutust, pikalt ei mõelnud ja forss pani uued kettad-klotsid. 500-1000km kõik super, kuniks hakkasid uuesti, täpselt samamoodi vibreerima. Linnasõidul ei saa aru, samuti 90lt rahulikult (normaalselt) pidurdades ei saa ka aru. Kui kiirust üle 100 ja/või pidurdada jõuliselt, on vibratsioon tunda. Kuna sel hetkel tuli talv peale, siis ei suvatsenud süveneda, kuna talvistes oludes kurvilist teed nautimas ei käi ning sellist jõulist pidurdamist polnud tarvis.
Aeg jõudis suveni ning kurvid ning kardirajad kutsuvad. Panin tutikad zimmermanni kettad ning ferodo ds performance klotsid koos rbf600 vedelikuga. Tegin vastavalt tootja soovitusele piduri sissesõidud ning kõik toimis suurepäraselt, käisin ka ühel Audru rajaõhtul, kõik toimis suurepäraselt. Mõned sajad kilomeetrid veel peale seda rajal käiku ning nipsust on täpselt sama vibratsioon tagasi.
Töökodadele räägin oma jutu ära, tahetakse kahtlustada, et probleem on rummus, mis 500-1000km jooksul saab uue kettaga "sõbraks" ning siis hakkab vibreerima. Nende lahendus, et köhi pappi ja paneme kõik rummud-laagrid, kettad, klotsid, uued. "Äkki" kaob probleem ära. Ei tahaks maksta "äkki" lahenduse peale? Mida kahtlustaksite teie, kaasfoorumlased?
Veel võib olla vajalikku lisainfot: sillad on korras, pidurikolvid liiguvad vabalt, pidureid "puhtaks" pidurdada, ei toimi. Alati hoolitsen jahutuse eest, kui olen teinud kõvemaid pidurdusi, ei jää kohe seisma. Ei ole süüdi ferodo klotsid, kuna eelnevalt oli probleem ka trw tava klotsiga.
Üks töökoda soovitas proovida leida, et kas keegi veel tegeleb ketta treimisega, kui see on auto küljes. Mina sellist teenust ei suutnud leida, interneti pakutav GTR OÜ enam sellega ei tegele.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7969
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 84 korda
- Tänatud: 177 korda
Piduri vibra, Golf 5 GTI
Kas vibrab pedaali või rooli?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
- kraff
- Klubiline
- Postitusi: 779
- Liitunud: 28 Jaan 2017, 08:13
- Auto: Passat B8 / Tiguan Allspace Highline
- Asukoht: Tallinn/Võru
- Tänanud: 81 korda
- Tänatud: 46 korda
Piduri vibra, Golf 5 GTI
Mul oli kunagi sarnane asi (uued zimmermanni sportkettad lahendasid probleemi mõneks ajaks aga siis tuli vibratsioon tagasi). Aitas see, kui kettad treipingis üle lasin (sellega sai pinged lõplikult välja ja enam ei värisenud pidurdamisel midagi. Mul oli vibratsioon eriti hästi tunda just kergemal pidurdamisel suuremal kiirusel.
Kui kettad on puuritud, siis naljalt keegi nende treimist ette ei taha võtta.
Kui kettad on puuritud, siis naljalt keegi nende treimist ette ei taha võtta.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5340
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 51 korda
- Tänatud: 61 korda
Piduri vibra, Golf 5 GTI
Rattarummu viskamise peaks teoorias saama mõõtekellaga ära mõõta. Selleks küll siis vaja pidurisadul ja ketas maha võtta. Interneti avarustest on silma jäänud, et sarnaste kiirelt kõveraks minevate ketastega on teinekord olnud süüdi viskav rattarumm (natuke loogikaga vastuolus küll see, et kuidas alguses ei värista).
-
- Huviline
- Postitusi: 5
- Liitunud: 11 Mai 2021, 22:21
- Auto: Golf 4
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Piduri vibra, Golf 5 GTI
Hetkel ootan aja järgi (järgmise nädala lõpp), et forssis rummud üle mõõta. Või oskab keegi pakkuda kedagi teist, kes aitaks ära mõõta? Sadulad ja kettad saan ise ka ära võtta, aga mõõtmiseks tööriista mul ei ole.J.Aru kirjutas: ↑14 Aug 2025, 19:55 Rattarummu viskamise peaks teoorias saama mõõtekellaga ära mõõta. Selleks küll siis vaja pidurisadul ja ketas maha võtta. Interneti avarustest on silma jäänud, et sarnaste kiirelt kõveraks minevate ketastega on teinekord olnud süüdi viskav rattarumm (natuke loogikaga vastuolus küll see, et kuidas alguses ei värista).
Võib arvata küll, et on loogikaga vastuolus. Siiski on mitu töökoda avaldanud oma arvamuse, et selle 500-1000km jooksul "loksub kõik paika".
-
- Veteran
- Postitusi: 3580
- Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
- Auto: Subaru Outback 2015 2.4 bensiin
- Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
- Tänanud: 796 korda
- Tänatud: 112 korda
Piduri vibra, Golf 5 GTI
Indikaator kellasid mul on mitmeid.
Aga vaja oleks teada mis on tolerantside piirväärtused.

Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
-
- Moderaator
- Postitusi: 7969
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 84 korda
- Tänatud: 177 korda
Piduri vibra, Golf 5 GTI
vaja oleks magnetstatiiviga kella:

kuskilt interneedusest on meelde jäänud, et viskamine ei tohiks olla suurem kui 5/100mm (0,05mm)

kuskilt interneedusest on meelde jäänud, et viskamine ei tohiks olla suurem kui 5/100mm (0,05mm)
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Veteran
- Postitusi: 3580
- Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
- Auto: Subaru Outback 2015 2.4 bensiin
- Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
- Tänanud: 796 korda
- Tänatud: 112 korda
Piduri vibra, Golf 5 GTI
Ot. Aga indikaator kella vaja kuskilt korralikult fikseerida. Magnetiga statiiv on pigem mugavus.
Aga mul tööl olemas palju asju selleks. Isegi mitu magnetiga statiivi.
Ainult aega ei ole, et kõike teha. 
Aga mul tööl olemas palju asju selleks. Isegi mitu magnetiga statiivi.


Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!