TiitRE kirjutas: ↑08 Nov 2020, 19:46
Elevant kirjutas: ↑08 Nov 2020, 17:31
Kui ma omale GC ostsin, siis ma olin lugenud mitmeid kommentaare sellekohta, et üks hooaeg ja tagarehvid on otsas, kui esimesed kestavad.
Esimiste suvekatega(Michelin) sõitsin 1,5 suve(olid autot ostes all, teadmata aja sõitnud), siis kolmanda suve sõitsin oma lamellid lõpuni ja nüüd see suvi olid mul ühed garaazi nurgas vedelenud utiilid all, kõik jooksud kulusid ühtlaselt. Auto läbisõit aastas 40k, ma nüüd ei tea, kas minule lihtsalt on sattunud paremad rehvid, kui teistele või on hoopis põhjus milleski muus.
See väga NSR jutt polegi tegelikult. Nii mina, kui kompanjon ostsime aastaid tagasi uued Jeep GC-d ja tehasest tulevad need Michelin suvekatega. Lisaks on veel ühe koostöö partneri sama tähelepanek sama mudeliga ja sama rehviga. Liialdamata, ca. 1,5 hooaega ja suvekad pmst kiilakad (eriti tagumised), said meie omadele Contid alla ja minu oma sai nendega mahagi müüdud, kuid jääk üle 50% veel, kompanjon sõidab siiani selle Jeepiga ja tema sõitis nendega 4 suve.
P.S täpsustuseks - hooaeg ca. 20 tuh.
Ma sõitsin ise nende Michelinidega 30k km, olid juba enne mind pool pidused. A no ju mulle sattus hea kompott siis, ma kevadel tõenäoliselt panen ka uuesti need Michelinid alla, eks siis ole näha, mis tulemus tulema hakkab.
Tanel8012 kirjutas: ↑08 Nov 2020, 20:29
Elevant kirjutas: ↑08 Nov 2020, 17:31
Ma ei ürita musta valgeks rääkida, ma proovin ümber lükata arvamust, et lamelliga kõlbab sõita ainult ühe hooaja.
Üritad ju? Sa üritad kahtluse alla seada minu isiklikku kogemust nii naastude, kui lamellidega. Mul ei olnud mingeid eelarvamusi lamelli suhtes enne teist hooaega, sest sõidan pikki maanteeotsi ja sõidustiil on rahulik, naastrehvidel on peale kolme talve sees praktiliselt kõik naastud veel.
Minule sai lamellide lühiealisus selgeks siis, kui teise hooaja esimese musta jääga sõitsin kolmesadat kilomeetrit kuus tundi, samas, kui kõik naastutet sõidukid sõitsid mööda nagu sittuvast kassist. Eestis üldiselt selliseid tingimusi ja distantse väga ei eksisteerigi, sestap ka puudulikust silmaringist tulenevad üldistused. Suverehviga on ka lumel hakkama saadud, aga pidevalt nagu ei taha.
No las ta siis jääb, et ma üritan musta valgeks rääkida. Minu kogemus kahe erineva GoodYeariga, Hankooki ja Micheliniga, kolmel erineval autol ja kokku 11 talvel(viimased 8 paralleelselt naeltega, Bridgestone, Michelin, Continental, Hankook) näitab vastupidist, et need on täiesti normaalselt sõidetavad rehvid ka teisel talvel ja kui väidad, et oled veel rahuliku sõidustiiliga, siis tekitab see minus seda enam küsimusi, et mis seda põhjustas? Liiga vanad rehvid? Halvad ladustamistingimused? Tehnika mitte korrasolek?
Ma omast kogemusest oskan ka öelda seda, et lamell hoiatab libeduse eest oluliselt varem, kui nael, viimane tavaliselt hoiatab siis, kui mingi reaalne moment hakkab tekkima.
Minu sõidukogemus ei piirdu ainult Eestiga, vaid ka täpselt selle sama Põhja-Skandinaaviaga. Kusjuures ma enne ei teinud nalja sellega, et ma võin ühe talvega naelad tümaks sõita, ma olen seda kunagi aastaid tagasi teinud. Teine talv sõita oli suhteliselt huvitav, mustrit oli palju, julgelt 5mm, aga pidamine oli täiesti olematu, rehvideks olid Bridgestone Noranza'd. Lihtsalt kuna autol oli jõudu palju, siis sai lõbutsedes naeltelt pead maha sõidetud ja lamelli osa ära sulatatud/põletatud.