VW Golf III 1.9TD - 1992 - Markko

Näita oma Volkswagenit.

Moderaator: etnies858

Vasta
Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 12 korda

VW Golf III 1.9TD - 1992 - Markko

Lugemata postitus Postitas Markko »

Tere

Ajaloost:

Veidi pikemalt auto eelnevast ajaloost, üsna pikk jutt ja võib rahulikult allapoole scrollida.

See auto on minu käes olnud juba päris pikka aega, Eestisse toodud aastal 2008, maanteeameti andmetel Saksast. Minu kätte jõudis ta 2009 sügisel ja oli juba üsna õnnetus olukorras. Minu jaoks oli see üsna hädaost, kuna eelmine/esimene auto (G2 Gti 8v, endiste autode teemade alt peaks üles leidma kui huvi on, pildid on ilmselt kõige kaduva teed läinud sealt teemast) lõpetas oma maise elu üsna õnnetul kombel ja oli uut liikurit vaja kiiremas korras. Ja pelgalt see ta ka oli vahelduva eduga kogu mu ülikooli aastate vältel. Välimuse poolest midagi ei teinud ja oli suht ront, "loomulik rat". Ei näinud ka siis mõtet siia teemat teha, millest tulenevalt võõrandusin ise ka siit foorumist ja klubist aga nüüd olen ma tagasi.

Auto jõudis minuni teadliklt plokikaane rikkega kuid mulle üllatuseks selgus remondi käigus et tegu ei olegi 1.9 TD mootoriga vaid selle napi aasta jooksul mis ta enne minu kätte jõudmist Eestis oli olnud, oli lisaks sellele et kere mõlki ja kõveraks oli sõidetud, ka Golf 2-lt pärinev 1.6 TD mootor asemele jõutud panna. Ühel hetkel andis see mootor siiski alla, tõenäoliselt hakkas jahutusvedelik kaanetihandi vahelt silindrisse lekkima ja ühel hetkel oli mootor blokeerunud, kahtlustasin hüdrolukku aga ei viitsinud seda lahti võtta kuna õnnestus Soomest odavalt üks 1.9 D korraliku vabalthingava mootoriga kere poolest viimane raibe saada ja see mootor rändas golfile, koos eelmiselt mootorilt pärit turbo, kollektorite ja muu mudruga. Talvel üle -15 külmaga vabatahtlikult ei käivitunud, kuid kuna ta oli varustatud ploki soojendusega siis väga ei hakanud süübima sellesse probleemi. Hiljem, kui auto enam aktiivses kasutuses ei olnud siis avastasin, et minu paigaldatud uued eelsüüteküünlad on ikka veel uued ja pole sekunditki töödanud :D veidi juhtmepornot harutades, mis oli sinna tekitatud G2 mootori paigaldamisega, avastasin et eelsüüteküünalde kaitse oli asendatud mingi paljakskooritud ja aja jooksul roheliseks oksüdeerunud vaskjuhtme jupiga mis polnud isegi korralikult kinni. Tundus päris korralik mootor, kui ilma eelsüüteküünaldeta -15 juures käima läks ilma kõrvalise abita :D See asjaolu päästis ta ka kahvliteks sulatamisest, selle asemel seisis lihtsalt viimased 4 aastat puu all, kuni ühel ilusal sügispäeval otsustasin ta käima tõmmata.

Autol on all sellelt samalt õnnetu saatusega Gti-lt pärinevad -60mm madaldusvedrud ja FK amordid, mis sattusid sinna alla üsna kummalisel moel, nimelt oli vaja mingil hetkel ülevaatuse jaoks käsipiduriga tegeleda, tagumiste trumlite lahti võtmisel selgus et silindrid lekivad ja trummel on tolmu ja piduriõli segust läbi imbunud ja sellest asjast seal enam asja ei saa. Aga miks minna poest uusi trumleid ja silindreid ostma kui Gti vraki küljes on korralikult taastatud ketaspidurid uute ketaste ja klotsidega. Gti lammutamise käigus rändas ka seal all olnud madalduskomplekt "prooviks" diisli külge ja sinna ta ka jäi.

Lõpuks ka asjast

Peale seismisest tingitud remontide ( ala genekas kinni ja pidurid peal jne) teostamist kaevasin keldrist ühed 15" veljed välja, mis sai vist syncro jaoks ostetud kunagi, kuid nüüdseks ammu plaanid muutunud ja sinna nad ei lähe, ja kruvisin alla, samuti rändas auto külge aastaid riiulinurgas seisnud Nardi puitrool, tegelesin pahteldustöödega, et likvideerida parema tagumise nurga ilmselt postiga kohtumise tagajärjed, auto sai ka omale uue B-osa tagastange, esitiivad, Gti tiivalaiendid, Hella tumedad tagatuled, korralikud kasutatud uksed ja luugid, lõpuks ka töötava katuseluugi ja uued stangesisesed tuled ette. Siis hakkasid asjad veidi üle võlli minema - "värvkatteks" läks stickerbomb kleeps, üle terve auto, kleepimise käigus said ka esimesed udutuled, suunad ja helkurid omale kollase kleebiskatte, lisaks sinna minu poolt aktiivse kasutusperioodi jooksul installeeritud subwoofrile ja Pioneeri headunitile said nüüd ka esimesed uksed omale korralikud Alpine kõlarid, juhtmed ja võimendi, lisaks võimendite toitejuhtme vahetus asisema vastu, ning esimese stange taha leidis omale pesa üks ruupor tüüpi kõlar, paar pasuna pildiga lisanuppu keskkonsooli, natuke elektroonikat, väike ebay võimuke ja auto toob nüüd nendele nuppudele vajutades kuuldavale R2D2, knightrideri või mis iganes helisid mis sinna laadida.

Hetkel auto talvepuhkusel, eks kevadel paistab mis tast edasi saab, mingit konkreetset eesmärki tal ei ole, pigem lihtsalt selline "kui aega on siis teen mis pähe tuleb" tüüpi auto. Kevadel tuleb ta ka ametlikult mitmevärviliseks registreerida, esimesed tiivakaared korralikumalt kinnitada ja mõned mõtted on veel. Ette iluvõre vahele läheb adresseeritavate RGB LEDidega riba (ainult parklas kasutamiseks :D), ehk siis saab sellega mingeid trikke teha ala KITTi tuli vms.

Pika jutu lõpetuseks paar pilti ka:

Peale 4 aastat seismist:
Pilt

Enne talvepuhukusele minekut:
Pilt
Viimati muutis Markko, 15 Apr 2018, 22:15, muudetud 1 kord kokku.
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

Sellel teemal on 2 vastust

Vastuste nägemiseks peate olema registreeritud liige ja sisse logitud.


Registreeru Logi sisse
 
Vasta

Mine “Huviliste autod”