Eelsüüte küünlad

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7869
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 172 korda
Kontakt:

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas R36 »

Pigem mine mõõda ikka oma küünlapinge ära.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas copilot »

golfi_vend kirjutas:Pigem mine mõõda ikka oma küünlapinge ära.
Seda kindlasti, ennem kui ostma hakkan.
Diesel Power KEEPS ME GOING

ivohi
Huviline
Postitusi: 839
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänatud: 6 korda

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas ivohi »

Kümnes number vin koodis on aasta, ehk siit võib omad järeldused teha. 11v.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas copilot »

ivo1990 kirjutas:Kümnes number vin koodis on aasta, ehk siit võib omad järeldused teha. 11v.
OK, tänud. Ehk siis kuni aastani 2002 ja kuni viimased 6 numbrini 600000 läheksid 12V ja sealt edasi 11v? Hakkab kohale jõudma ja loogilisena tunduma igatahes :lol:
Viimati muutis copilot, 28 Jaan 2013, 00:21, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas copilot »

Mõõtsin siis pinged ära...piipudest tuleb peale 12.22V st ~0.2-0.3V vähem kui minu 81kw vanakoolikal. Nende 11V küünalde idee vist ikkagi selles, et soojenevad kiiremini :roll: Sisuliselt peaks sobima ka 12V küünlad...11V ilmselt kipuvad ka vähe vähem aega vastu pidama. Näiteks 81kw se 12V küünlaid suutis 11.8V pingega vana aku panna hõõguma väga eduliselt ja kiiresti.

Edit! Aga tulevad 11V küünlad, eks näis kaua vastu peavad.
Viimati muutis copilot, 28 Jaan 2013, 17:21, muudetud 3 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7869
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 172 korda
Kontakt:

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas R36 »

Otsi üles eelsüüte küünalde juhtrelee seal peaks olema peal pinge või siis koodi järgi saab tuvastada mitmele voldile mõeldud.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas copilot »

golfi_vend kirjutas:Otsi üles eelsüüte küünalde juhtrelee seal peaks olema peal pinge või siis koodi järgi saab tuvastada mitmele voldile mõeldud.
Tundub et peab ikkagi minema too 11V sest see 11V küünal on pikem ning installatsiooni sügavus teine...12v küünal ilmselt jääks liiga lühikeseks sest tõepoolest oli juba käes näha et see 96kw küünal pikem kui 81kw se oma. Kui pikkus vale siis see n küttekeha jääb veidi valesse punkti põlemiskambris ja ei toimi asi nii nagu vaja ilmselt. Pikkuse vahe lausa 5mm. Huvitav mille järgi siis see küünal muutub vastavalt VIN koodile sel 96kw motol...kas blokk on vaematel mudelitel sutsu teine ses osas v siiski puhtalt pinge erinevus ja pikkus ei mängi rolli :roll: Keerme mõõdud 1:1 sama. Täpsemalt öeldes on pikem just see küttekeha.
Viimati muutis copilot, 28 Jaan 2013, 17:55, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas copilot »

Sai huvi pärast vaadatud, mida pakub ka e-parts kodulehekülg. Annab täiesti valet infi vastavalt mis küünal vastavalt auto vin koodile läheb...näiteks info mis on beru kodulehel ja info mis samade küünalde kohta sel varuosade leheküljel ei kattu v siis õigemini vastupidised. Osta siis õiged küünlad mida tootja ette näeb :lol:
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7869
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 172 korda
Kontakt:

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas R36 »

Pigem otsi ikka üles eelsüüte küünalde relee(tegelikult moodul), mis teeb 12v vajalikuks 11v-ks. Veidike teemast välja minnes siis näiteks usa PD mootor kasutab 5v ja 7v küünlaid isegi. Seal oli muidugi jama, et tehti tehase recall, et välja vahetada küünlad ja moodul, sest tehase eelsüüteküünlad olid lihtsalt jamad ja pragunesid.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas copilot »

golfi_vend kirjutas:Pigem otsi ikka üles eelsüüte küünalde relee(tegelikult moodul), mis teeb 12v vajalikuks 11v-ks. Veidike teemast välja minnes siis näiteks usa PD mootor kasutab 5v ja 7v küünlaid isegi. Seal oli muidugi jama, et tehti tehase recall, et välja vahetada küünlad ja moodul, sest tehase eelsüüteküünlad olid lihtsalt jamad ja pragunesid.
Ja kus kandist ma peaks seda täpselt sealt kapoti alt otsima? Salongis ei tohiks antud relee olla nagu aru saanud ja pole pidanud ise varem otsima teist. Ja muidugi tahaks ka teada milline pinge ikkagi näiteks just 11v küünaldele mõeldud? Vb see pinge vahe ongi vs 12V küünaldele kuni 0.5V st ikkagi 12v+ ja lihtsalt soojenevad kiiremini kui 12v küünal :roll: Ei tea, ei tohi vist nii üle mõelda, kipub asi kole keeruliseks minema...aga mis teha kui ühe lingi peal üks info, teise peal teine(kaasa arvatud neid müüvad netikauplused) jne ning kes ütleb et antud küünlad mis peal üleüldse õiged on. VIN koodi järgi, nagu ma aru saanud, peaks ikkagi 11V ja pikema küttekehaga küünal minema(seda nii Beru kui ka NGK).
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7869
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 172 korda
Kontakt:

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas R36 »

Ma võisin eelmise postitusega veidi puuse panna aga noh elame, õpime.

Netist surfates ja skeeme uurides, nii 2002 kui 2003 ei tuvastanud ma ühelgi mootoril seda nn"moodulit" Kõik tulevad otse(läbi relee) aku pealt.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas copilot »

No nii, nüüd on päris juhe koos...Magneti Marelly kataloogi vaatamas. Antud kataloog annab mõlema vin koodi vahemiku jaoks 11v küünalt...vahe siis ainult jah küttekeha pikkuses ja seda 5mm...kuid kui näiteks vaadata seda lühemat küünalt siis annab asenduseks näiteks NGK puhul täitsa õige küünla st see lühem, aga NGK küünlal märgitud pinge 12V. Nagu ma aru saan, siis sellel pingel pole vahet...oluline on see et saaks õige küttekeha pikkusega küünal??? 11V küünal lihtsalt kuumeneb(hakkab hõõguma) kiiremini? Muud loogikat ma ei näe. Kuid ikkagi miks see neetud pikkuse vahe? Kas siis tõesti plokk on veidi teise ehitusega vanematel ASZ motodel st küünla pesa sügavus vms teine?
Viimati muutis copilot, 28 Jaan 2013, 19:49, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas rako »

No ega sa küünalt ju ploki sisse keera. Pigem on siin vahe kaanes. Kuigi ma ei kujuta küll ette kuidas see vahe nii suur on.
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas copilot »

rako kirjutas:No ega sa küünalt ju ploki sisse keera. Pigem on siin vahe kaanes. Kuigi ma ei kujuta küll ette kuidas see vahe nii suur on.
Sry, kaas jah :oops: Aga ei saa ka mina aru miks see vahe lausa 5mm ja niiviisi NGK, Beru ja Magneti Marelly soovitavad vin koodi järgi(üks küünal 2.5cm pika küttekehaga ning teine 3.0cm...mingitel teistel küünaldel teiselt tootjalt olid ka vasavalt 2.4 ja 2.9 miski pärast kirja pandud)
Viimati muutis copilot, 28 Jaan 2013, 22:14, muudetud 3 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas copilot »

golfi_vend kirjutas:Ma võisin eelmise postitusega veidi puuse panna aga noh elame, õpime.

Netist surfates ja skeeme uurides, nii 2002 kui 2003 ei tuvastanud ma ühelgi mootoril seda nn"moodulit" Kõik tulevad otse(läbi relee) aku pealt.
Niih, tõepoolest, vool tuleb otse akult läbi relee mis iganes pingega aku parasjagu on. Mõõtsin ka aku üle ja pinge langenud 12,22V peale nagu eile piipudest näitas...st peab minema tegema miskise pikema otsa et saaks veidi jälle täis laetud(aku laadijat pole veel siin muretsenud). Probleem selles, et enamused otsad siin linnas mõni km pikad ja tihtipeale seisab auto mitu päeva maja ees, kuna tööle on 5min jalutada ja seega pole põhjust eriti tihti tööpäevadel sõita. Ilmselt nendel 7V küünaldel(olemas ka vist 5V küünlad) vahel tõesti mingi moodul, mis selle voolu madalamaks teeb :roll:

Aga küünaldest...peale said NGK omad ja need 0.5cm pikema küttekehaga küünlad nagu VIN koodi järgi kataloog ütleb, milledel siis peale märgitud 11V. Sai ka takistused uutel mõõdetud...0.9oomi nii nagu NGK kodulehel kirjas ja sama näitasid ka mu 81kw-se 12V küünlad. Akult otse voolu andes hakkasid ilusasti hõõguma nii nagu peab.
Kuna hetkel 13c sooja ja jahutusvedelik kah sinna kanti üles soojenenud, siis hetk tagasi testitud fakt kinnitab "naised saunas rääkisid" juttu, et moto temp 9c+ juures ei lükatagi küünlaid järgi st piipudest voolu täna ei tulnud süüdet sisse keerates. Eile oli seal 6c kandis ja nii 4 sekundiks viskas voolu taha. Seega vennad, kes siiralt arvavad(neid ikka leidub), et küünlad peaksid järgi tulema ka suvel, peaksid autoremondi jätma asjatundjatele ja mitte oma ajusid vaevama releede jms otsimisega halva käivituse korral suvel v sooja motoga talvel. Minu 96kw ei teinud teist nägugi vanade täiesti maha põlenud küünaldega ka -5c juures. Samuti pole mõtet kohe küünlaid halva käivituse korral nn katse eksituse meetodil niisama lampi välja vahetada, vaid ikka ennem kontrollida - tagant järgi meenutades, kui veel loll ja noor diisli teemal, tegin selle lolli vea oma esimese sõidetud autoga, milleks oli G2 1,6 vabalthingav ning hiljem vanu otse akult põletades toimisid täpselt samuti nagu uued ja viga oli tegelt hoopis pritse nurgas...5 aastat tagasi see pea 500EEK(kui õigesti mäletan) uute bosch küünalde eest oli üsna suur maha visatud raha. Antud NGK küünlad maksid 33EUR 4tk ja ukse taha kätte toimetamisega - eks näis kaua kestavad, 81kw diisli puhul 4+ aastat vanad ja toimivad nagu uued, seega peaks kvaliteet olema neil hea...ikkagi Jaapani toode.
Viimati muutis copilot, 29 Jaan 2013, 17:01, muudetud 4 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas copilot »

Tooks siis teema tagasi ettepoole. Kuna korralik talv on tulemas, siis jagaks lingi, kuidas kodus kontrollida eelsüüte küünlaid - kasvõi vältimaks seda, et inimesed vahetavad küünlaid välja ilma, et selleks mingitki vajadust oleks, seda enam et näiteks Bocshi küünal 1.9TDI vanakoolikale maksab 10EUR tk ja seda veebipoest st poest letilt vb isegi kallim ja 40-50EUR on eesti mõistes arvestatav raha. Video on sisuliselt puust ja punaseks ette takistuse mõõtmise osas ning ka videos takistust mõõdetud küünalde nn otse akule rakendamisel käitumisest surnud küünlad vs korras küünal.
Diesel Power KEEPS ME GOING

tartuvaim
Huviline
Postitusi: 349
Liitunud: 20 Juul 2012, 14:44
Telefon: 5114080
Auto: Volkswagen Bora 1.9 Tdi 110kW 4Motion 2002a, Volkswagen Passat 1.9 Tdi 85 kW 4Motion 2000a
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas tartuvaim »

Annaks taevas, et see korralik talv ka meile siia kohale jõukas, ikka korralik miinus ja palju lund :D ... kõik rattad sügelevad kõhuall ja ootavad lund aga mida ei ole on lumi.
Aga teema tõstmine on aus kuna sügis/talv näitab küünalde vead välja ja kordamine on tarkuse ema

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas copilot »

tartuvaim kirjutas:Annaks taevas, et see korralik talv ka meile siia kohale jõukas, ikka korralik miinus ja palju lund :D ... kõik rattad sügelevad kõhuall ja ootavad lund aga mida ei ole on lumi.
Aga teema tõstmine on aus kuna sügis/talv näitab küünalde vead välja ja kordamine on tarkuse ema
Tõsi, lisaks, soovin ma vältida järjekordset teemat, kus keegi tuleb küünalde kontrollimisel välja uuesti mingisuguse "sädeeffekti" teooriaga, mida lausa kuskil töökojas olla praktiseeritud, nagu jupp aega tagasi(aasta-kaks) siin foorumis ühes teemas välja tuli :lol:
Viimati muutis copilot, 30 Nov 2014, 22:46, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

jass161
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 01 Nov 2011, 19:24
Auto: VAG
Asukoht: Viljandimaa

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas jass161 »

Kusjuures see "sädeefekt" näitab ära kas on tarbimine või mitte! Kui sa mõtled ikka, et otse akult küünlale pinget lasta lisajuhtmega?! Selle juures tuleks muidugi veenduda, et küünal töötab 12V pingega mitte 5V, muidu lõpeb tulemus fataalselt.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas copilot »

jass161 kirjutas:Kusjuures see "sädeefekt" näitab ära kas on tarbimine või mitte! Kui sa mõtled ikka, et otse akult küünlale pinget lasta lisajuhtmega?! Selle juures tuleks muidugi veenduda, et küünal töötab 12V pingega mitte 5V, muidu lõpeb tulemus fataalselt.
Tarbimine võib olla ka poolpidusel küünlal, seega sellel puhul ei saa sa mitte mingit adekvaatset ülevaadet kas see küünal toimib nii nagu tootja välja lasknud v on takistus juba seal 50 ohm juures.

Aga jah, hea et ära mainisid, tõepoolest, kui tegu 5v küünlaga, siis otse akult mitte proovida....takistuse mõõtmine peaks andma piisava vastuse! Video ikka vaatasid?
Viimati muutis copilot, 01 Dets 2014, 19:10, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas copilot »

Vaadake alates 1:00 .....usun et sellist küünalt säde effekt kätte ei näita!

http://www.youtube.com/watch?v=hzSSc3GOk2M[/video]
Diesel Power KEEPS ME GOING

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1690
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 50 korda

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas murkamarko »

kes eemaldaks mu passatil eelsüüte küünla. Nimelt 3tk sain vahetatud. esimeseha jäin jänni ehk siis tulede poolsega. Nimelt läks see kus võti käib ja keerad siis see kandi osa murdus ära. Küünal ise vist töötab ja on bloki küljes.

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Re: Eelsüüte küünlad

Postitus Postitas spool »

Kaevan küll vana teema üles, aga mure tekkis samuti B5.5 AVF eelsüüteküünaldega.
Mulle anti samuti poest 92mm pikkusega küünlad (Denso). Kataloog näitas neil ainult kahte küünalt kui auto andmed ette laulsin, üks AVF-ile ja teine AWX-ile.
Nüüd hiljem uurima hakates olid eelmised küünlad 97mm pikad, samuti Densod. Ei tulnud selle pealegi, et peaks neid veel võrdlema hakkama. Eeldasin, et kui juba mootorikoodi järgi asi antakse siis palju neid variante on.
Ilmselt nüüd on ka hilja poodi tagasi pöörduda, vaadatakse kui lolli. Samas välja ka vast põhjust vahetada ei ole, praeguste külmadega saab enam-vähem auto tööle. Huvitav kas see 92mm variant on nüüd plokikaane sees "peidus" samas kui 97mm ots ulatus mingil määral põlemiskambrisse välja?
Viimati muutis spool, 08 Jaan 2016, 22:22, muudetud 1 kord kokku.

Vasta

Mine “Diislid”