1.9TDI 81kw Turbo probleem.
Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI
-
- Huviline
- Postitusi: 233
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
- Auto: Passat B8
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 5 korda
1.9TDI 81kw Turbo probleem.
Jaman siis jälle enda auto turbo muredega. Asi algas sellest, et madalatel pööretel ei olnud jõudu. Nii kui pöörde jõudsin sinna 2000 kanti käis nagu välk läbi ja tuli jõud taha. Võtsin eile siis jälle turbo maha ja geomeetria oli kinni tahmunud. Tegin kõik korralikult jälle puhtaks ja uurisin mis seda põhjustada võiks. Tuli välja, et see vaakumklapp, mis geomeetriat liigutab liikus kuidagi väga raskelt. Võtsin klapi küljest ja surusin käega seda sissepoole. Alguses läks kergelt aga lõpus liikus üli raskelt. Pidi ikka korralikult jõudu kasutama, et see sisse suruda. Ei saa nagu reguleeringu viga ka olla, sest klapil olid kollase värviga märgid peal. Kui nüüd ise loogilist mõtlemist kasutan siis järelikult ei jõua vaakum seda klappi ülesse tõmmata ja tulemuseks ongi geomeetria ebakorrektne liikumine? On mul õigus ja võib uut klappi otsima hakkata?
Vaakumvoolikud on ka kõik vahetatud..
Vaakumvoolikud on ka kõik vahetatud..
Viimati muutis Maahärra, 12 Aug 2014, 14:17, muudetud 2 korda kokku.
Põhjus: pealkiri
Põhjus: pealkiri
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5298
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 58 korda
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
Kas VCDS-i ei ole kelleltki laenata või sul omal olemas? Sellega saab turbo geomeetriat liigutama panna, siis vaatad kas liigub ilusti või mitte.
-
- Huviline
- Postitusi: 233
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
- Auto: Passat B8
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
Proovisin siis kaabliga liigutada seda varrast ja tundub, et toimib ilusti. Näppisin veel seda geomeetria stopperkruvi kuid midagi ei paranenud. Käitub praegu nii, et kui teise käiguga näiteks umbes 1400rpm gaas põhja vajutada, siis enne 2000rpm ei toimi nagu midagi ja siis järsku peale kahte tuleb korraga jõud taha. Mul on juhe nii koos ei oska enam midagi teha... Soovitage mida proovida.
- Siim
- Huviline
- Postitusi: 2488
- Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
- Auto: A6 C7 BiTDI, Octavia ‘15 tdi
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
Mis siin muretseda, omal on 08 aasta siiski küll PD TDi mootoriga, aga juba tehasest väljaveeremis ajast peale on samad sümptomid olnud. Mootor 1.9 74kw(octavia). Enne umbes 2k rpm(mingi 1850-1900) on ka suht rahulik, nagu diisel ikka, aga nii kui üle eelmainitud pöörete seier jõudnud, siis juba liigub nagu loom.Sander. kirjutas:Proovisin siis kaabliga liigutada seda varrast ja tundub, et toimib ilusti. Näppisin veel seda geomeetria stopperkruvi kuid midagi ei paranenud. Käitub praegu nii, et kui teise käiguga näiteks umbes 1400rpm gaas põhja vajutada, siis enne 2000rpm ei toimi nagu midagi ja siis järsku peale kahte tuleb korraga jõud taha. Mul on juhe nii koos ei oska enam midagi teha... Soovitage mida proovida.
- VWM
- Huviline
- Postitusi: 969
- Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
- Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
- Asukoht: Internet
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
Kuskil 2000 rpm juures tulebki ju alles turbo nö. taha, ei näe asjas nagu probleemi.
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 7869
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 37 korda
- Tänatud: 172 korda
- Kontakt:
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
Sama!
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
- Huviline
- Postitusi: 2648
- Liitunud: 08 Nov 2010, 09:18
- Telefon: 56871880
- Auto: Volkswagen Passat 1.9tdi 1999a, Audi A4 B6 1.9tdi
- Asukoht: Elva
- Tänatud: 2 korda
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
Sõbra a4 2003a 1.9tdi 96kw käitub samamoodi, et turbot tunnet 2000 juures alles. Ta siiani imestab kuidas minu 81kw niimoodi edasi astub.
-
- Huviline
- Postitusi: 233
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
- Auto: Passat B8
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
Mul sugulasel ja kahel sõbral on sama mootoriga passat ja on vahe sees. Neil liigub nagu sujuvalt. Minu omaga on gaas põhjas ja no ei ole tal seda särtsakust. Ma ei ajaks muidu siin foorumis seda teemat taga, lihtsalt midagi on perses.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
No too klapp ei tohiks ikka niiviisi kinni kiiluda. Näiteks hawkhill 2.5TDI motol oli see membraan seal klapi sees hõredaks kulunud ja põjustas kehva minekut ja limp modei kah vist. Passatil muidugi see klapp sellise kohapeal koos turboga, kuhu vesi ligi väga ei pääse ja ära ei ussita, nagu oli minu vanakoolika boral - uus klapp muutis asja tunduvalt paremaks.Sander. kirjutas:Mul sugulasel ja kahel sõbral on sama mootoriga passat ja on vahe sees. Neil liigub nagu sujuvalt. Minu omaga on gaas põhjas ja no ei ole tal seda särtsakust. Ma ei ajaks muidu siin foorumis seda teemat taga, lihtsalt midagi on perses.
Rääkides PD motodest, siis päris uued DPF i omavad diislid ongi ilmselt uimased hoolimata sellest, et peal suht pisike turbo, mis muidu spooliks kiiresti üles, aga see roheliste leiutis(DPF) koos katiga ikka nudib omajagu vähemaks seda madala pöörde minekut. Kuna mul nii vanakooli 81kw kui ka 96kw PD mõlemad Bora kere peal, siis 81kw ikka tunduvalt sujuvam ehk siis PD ikka mõtleb sina 1700-1900rpm kanti veidi(olenevalt kui kõrge käik sees)....aga PD 96kw omab juba suuremat turbot kui 66kw v 81kw vanakool ja nn "turbo lag" pidi alates 96kw vanematel PD motodel täitsa norm olema juba tehasest. Samas kui seal 1900rpm juures väände taha lükkab, siis vanakool ja 96kw+ pole isegi mitte võrreldavad oma mineku suhtes. Isegi vanakooli ja PD ajust "torque limiter" ehk siis väände limiteerija(põhiline kütte etteannet piirav/lubav kaart) on teine kui PD omal st vanakoolil on see väände tõus sujuv aga PD puhul on sees selge nn järsak, kus motole korralikult järsku jalaga tagumiku antakse. Sellegi poolest...PD 96kw+ omab omaette sõidumõnu olenemata nn turbo madala pöörde uimasusest...tänane tripp 450km kesk Wales kanti ja no ikka 6. käik 120km/h pealt lappi vajutades möödasõidul on tagumikuga olemasolevat väänet tunda hea küll ning peale igat ringteed(siin neid palju) on kohe mõnus neid ostukärusid seljataha jätta ning kogu selle paarutamise juures(lapp põhjas kuni 4 krpm kiirendused ning maanteel igal võimalusel 135km/h lasta, auto rahvast täis, Wales i mägised külavaheteed) kütte kuluks 5.4l/100km saada pole paha....eesti oludes alla 5l/100km poleks probleem selle kw ja väände hulga kohta
Kui kahtlus, et see klapp läbi, siis vaheta ära...läheb ehk 50 eur vms maksma kui yeebaist tellid.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
Varda reguleerimisega saab ka mõjutada seda piiri. Endal jäi hetkel 2100 kanti, ei julge teist näppidagi. Mässasin pikalt et tööle turbot saada. Uus klapp sai tellitud Lätist.
-
- Huviline
- Postitusi: 233
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
- Auto: Passat B8
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
Täna hommikul juhtus selline asi, et olin tööle hiljaks jäämas ja vajutasin rohkem gaasi ja külmalt liikus küll sittaks hästi. Jõudsin linna ja siis juba emam niihää ei olnud. Täitsa soojaks lãks siis hakkas jälle vana jama. Segane teks aga pole hetkel aeg rohkem, tuleb tööd ka teh, et saaks passatit remontida:d
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5373
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
Külmalt ergas, soojalt tuimem sümptomitega oli minul otsa lõppenud õhulugeja (päris otsas ei olnud, kuid numbrid olid suht kehvakesed) . Kaabliga peaks selle andmeid nägema.Sander. kirjutas:Täna hommikul juhtus selline asi, et olin tööle hiljaks jäämas ja vajutasin rohkem gaasi ja külmalt liikus küll sittaks hästi. Jõudsin linna ja siis juba emam niihää ei olnud. Täitsa soojaks lãks siis hakkas jälle vana jama. Segane teks aga pole hetkel aeg rohkem, tuleb tööd ka teh, et saaks passatit remontida:d
-
- Huviline
- Postitusi: 233
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
- Auto: Passat B8
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
Sellega seoses tuli mul meelde, et hiljuti oli õhulugeja veakood mälus. Open or short to plus vms. Kustutasin ära ja siiani pole tagasi tulnud. Äkki hakkab siis too otsa saama?
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5298
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 58 korda
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
Aga tee testi talle, käis see vist nii, et töösoojamootoriga teed logi ja siis kiirendad kolmanda käiguga alates 2000 pöördest põhjagaasiga kuni umbes 4000 pöördeni. Pärast vaatad kas ajupoolt nõutud ja tegelik õhukulu kattuvad enamvähem.Sander. kirjutas:Sellega seoses tuli mul meelde, et hiljuti oli õhulugeja veakood mälus. Open or short to plus vms. Kustutasin ära ja siiani pole tagasi tulnud. Äkki hakkab siis too otsa saama?
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5373
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
Veakoodi otseselt vb. polegi, näite peab vaatama.Sander. kirjutas:Sellega seoses tuli mul meelde, et hiljuti oli õhulugeja veakood mälus. Open or short to plus vms. Kustutasin ära ja siiani pole tagasi tulnud. Äkki hakkab siis too otsa saama?
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
Kui EGR on näiteks pimedaks tehtud ja/või ajust moditud, siis nn aju poolt nõutud näit on "meaningless" ehk siis ei oma mitte mingit tähendust ega pointi asja juures...antud näit on tegelikult puhtalt EGR töö kontrollimiseks ajule sest EGR tööd kontrollitakse vähemalt neil vanematel masinatel läbi MAF näidu hetkel kui EGR i töös aju poolt hoitakse. Oluline on just nn tegelik näit st kas MAF suudab näha õhukoguseid vähemalt 900mg/str....kui loeb ainult max 650 vms siis võib arvata, et MAF kutu ja sellisest väiksest näidust tulenevalt ei annagi aju ette kütet et vältida tahmamist sest aju arvab et mootorisse ei imeta piisavalt õhku. Näiteks minu PD aju poolt nõutud näit ka tühipööretel 850mg/str, sest vastav kaart ajust on muudetud....seda aju poolt nõutud näitu ei vaata ma enam ammu MAF seisukorra kohapealt, sest nn nõutud näit jookseb ka originaalis kuni 850mg/str kuid korraliku õlerõhu puhul(turbo imeb mootorisse rohkem õhku kui peaks) võib see tegelik näit minna ka 1200mg/str jne ja siinkohal hakata nõutud näitu tegelikuga võrdlema ajab lihtsalt segadusse osasid.J.Aru kirjutas:Aga tee testi talle, käis see vist nii, et töösoojamootoriga teed logi ja siis kiirendad kolmanda käiguga alates 2000 pöördest põhjagaasiga kuni umbes 4000 pöördeni. Pärast vaatad kas ajupoolt nõutud ja tegelik õhukulu kattuvad enamvähem.Sander. kirjutas:Sellega seoses tuli mul meelde, et hiljuti oli õhulugeja veakood mälus. Open or short to plus vms. Kustutasin ära ja siiani pole tagasi tulnud. Äkki hakkab siis too otsa saama?
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
Endal tegi kah nii! Vead siis accuratori klapp ja üks vaakumvoolik kolmikust lahti.Sander. kirjutas:Täna hommikul juhtus selline asi, et olin tööle hiljaks jäämas ja vajutasin rohkem gaasi ja külmalt liikus küll sittaks hästi. Jõudsin linna ja siis juba emam niihää ei olnud. Täitsa soojaks lãks siis hakkas jälle vana jama. Segane teks aga pole hetkel aeg rohkem, tuleb tööd ka teh, et saaks passatit remontida:d
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5298
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 58 korda
Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.
Tal oli see täiesti läbi ussitanud...Sander. kirjutas:Mis täpsemalt selle klapiga oli? Liikus ka raskelt või ei pidanud vaakumi?
Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.
Just täpselt. Kui klappi vaja siis telli lätimaalt ebayst. Saab miskise 40 euriga.
Viimati muutis Mazz, 12 Aug 2014, 22:20, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 839
- Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
- Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
- Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
- Tänatud: 6 korda
Re: 1.9TDI 81kw Turbo geomeetia varras
Päris nii ei saa öelda, alates mingist koormusest ja mingitest pööretest lükatakse egr'i duty cycle nulli. Siis hakkavad nõutud ja tegelik klappima.copilot kirjutas:Kui EGR on näiteks pimedaks tehtud ja/või ajust moditud, siis nn aju poolt nõutud näit on "meaningless" ehk siis ei oma mitte mingit tähendust ega pointi asja juures...antud näit on tegelikult puhtalt EGR töö kontrollimiseks ajule sest EGR tööd kontrollitakse vähemalt neil vanematel masinatel läbi MAF näidu hetkel kui EGR i töös aju poolt hoitakse.
Kui soft lisaks muudetud siis tõesti ei ole enam midagi teha selle näiduga.
-
- Huviline
- Postitusi: 233
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
- Auto: Passat B8
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.
Õhulugeja on korras. Proovisin sõbra passatilt, mis on sama mootoriga tema õhulugejat ja ikka sama seis. Peale selleproovisin tema geomeetria klappi näppudega tõmmata ja ikka hulga kergemalt käis. Mul käib raskelt ja teeb mingeid kahtlaseid hääli ka, nagu oleks kuiv vms. Kas sinna klappi mingit õli ei või lasta? Ehk hakkab kergemalt käima?
Viimati muutis Sander., 13 Aug 2014, 11:50, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.
Mul kah vana klapp liikus raskelt,tegi kahtlast häält ning teatud kohtade pealt kittis kinni. Soovitan soojalt uus klapp osta...eks ole ka mehaanilisel kulunud membraani osa jne. 50 eur v isegi vähem jeebaist pole palju ja siis vähemalt kindel et asi toimib pikemalt jälle. Kui käib raskelt,siis loogiline et see kerge vaakum ei liiguta klappi nii nagu peaks.
Diesel Power KEEPS ME GOING
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3327
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 75 korda
- Tänatud: 54 korda
- Kontakt:
Re: 1.9TDI 81kw Turbo probleem.
Õli klapi sisse lasta kindlasti hea idee ei ole, kuna seal on sees kummimembraan.Sander. kirjutas:Õhulugeja on korras. Proovisin sõbra passatilt, mis on sama mootoriga tema õhulugejat ja ikka sama seis. Peale selleproovisin tema geomeetria klappi näppudega tõmmata ja ikka hulga kergemalt käis. Mul käib raskelt ja teeb mingeid kahtlaseid hääli ka, nagu oleks kuiv vms. Kas sinna klappi mingit õli ei või lasta? Ehk hakkab kergemalt käima?
Viska pilk mu vanale teemale peale, millele viitas eespool copilot - seal on ka klapi pilt lahtilammutatult ja võibolla veel mõni idee mida uurida: http://foorum.vwklubi.eu/viewtopic.php?f=74&t=58529" onclick="window.open(this.href);return false;