Diiselmootori soojenemine

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: dellu, GTI, J.Aru

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 3547
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 114 korda

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas jussike » 30 Okt 2018, 06:55

Oeh, ma ei viitsi enam.....
Miks mind viimasel aja kummitab Oja Petsi tsitaat: "KUI **** VÕIB INIMENE OLLA?"

RoccatX
Huviline
Postitusi: 88
Liitunud: 30 Aug 2018, 23:00
Auto: VW Touran 2006
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas RoccatX » 30 Okt 2018, 07:10

TiitRE kirjutas:
30 Okt 2018, 00:37
RoccatX kirjutas:
30 Okt 2018, 00:07
See automaatne webasto aitab ainult kiiremini mootorit soojaks saada, kui mootor juba soe, siis lükkab selle webasto tagant ära. Ega see webasto pole pidevalt järgi ühendatud.
?? Ja kui mootor on soojaks aidatud, siis mis? Salongisooja saad Jõgevalt v?
Kuidas sinu arvates ilma webasto süsteemita autod sooja tekitavad? Ei lähegi kunagi soojaks?

vwgolf
Huviline
Postitusi: 670
Liitunud: 03 Mär 2014, 08:33
Auto: Focus 3 / Golf 4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas vwgolf » 30 Okt 2018, 09:22

Tavaline 2.0 või 1.9 TDI peaks igal juhul -1 kraadise külmaga 10 km läbimisel 90 kraadi saavutama. Mul oli Golf 4, millel jäi jahutusvedeliku näidik poole-peale vinnama. Remondimehed väitsid, et see ongi normaalne. Palusin siiski järgmisel hooldusel termostaadi ära vahetada ja pärast seda oli auto hoopis teine. Seega soovitan igal juhul ära vahetada. Samuti peab termostaati vahetades jälgima, et oleks õige avanemistemperatuuriga.
Tihti esineb juhuseid kus lõuna Euroopast ostetud autodel on mootoris termostaat kus termostaadi avanemine algab juba 75-80´C juures ja talvisel ajal ei lähe meil auto mootor piisavalt soojaks. Meie kliimas oleks soovitatav paigaldada auto mootorile termostaat kus avanemine algaks temperatuutidel 87-92´C.
https://www.ladu24.ee/Tee-ise-6petused/ ... millal-vah

miilits
Huviline
Postitusi: 1574
Liitunud: 10 Jaan 2007, 15:23
Telefon: 53423753
Auto: 4motion 142kw-müüdud, 330xd e91-müüdud, B6 dsg-müüdud, passat b7 4mo, e61 525i
Asukoht: tallinn / jõgeva /tartu/::::53 423 753
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas miilits » 30 Okt 2018, 10:50

vwgolf kirjutas:
30 Okt 2018, 09:22
Tavaline 2.0 või 1.9 TDI peaks igal juhul -1 kraadise külmaga 10 km läbimisel 90 kraadi saavutama. Mul oli Golf 4, millel jäi jahutusvedeliku näidik poole-peale vinnama. Remondimehed väitsid, et see ongi normaalne. Palusin siiski järgmisel hooldusel termostaadi ära vahetada ja pärast seda oli auto hoopis teine. Seega soovitan igal juhul ära vahetada. Samuti peab termostaati vahetades jälgima, et oleks õige avanemistemperatuuriga.
Tihti esineb juhuseid kus lõuna Euroopast ostetud autodel on mootoris termostaat kus termostaadi avanemine algab juba 75-80´C juures ja talvisel ajal ei lähe meil auto mootor piisavalt soojaks. Meie kliimas oleks soovitatav paigaldada auto mootorile termostaat kus avanemine algaks temperatuutidel 87-92´C.
https://www.ladu24.ee/Tee-ise-6petused/ ... millal-vah
103kw cr mootor, eilne hommik, -2 oli vist temp, et seier 90 saaks, läks täpselt 21 km. maanteel ca 130KM/H kiirusel. niiet ei ole midagi igal juhul siin. .D
HUVILINE ....

Pets115
Klubiline
Postitusi: 605
Liitunud: 03 Veebr 2011, 17:07
Telefon: 56966151
Auto: Škoda Octavia 1,6 TDI 77kW -10 & Volkswagen Jetta 1,6 51kW -91 & Škoda Octavia Scout 2.0 103kW -08
Asukoht: Tartu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas Pets115 » 30 Okt 2018, 11:02

vwgolf kirjutas:
30 Okt 2018, 09:22
Tavaline 2.0 või 1.9 TDI peaks igal juhul -1 kraadise külmaga 10 km läbimisel 90 kraadi saavutama. Mul oli Golf 4, millel jäi jahutusvedeliku näidik poole-peale vinnama. Remondimehed väitsid, et see ongi normaalne. Palusin siiski järgmisel hooldusel termostaadi ära vahetada ja pärast seda oli auto hoopis teine. Seega soovitan igal juhul ära vahetada. Samuti peab termostaati vahetades jälgima, et oleks õige avanemistemperatuuriga.
Tihti esineb juhuseid kus lõuna Euroopast ostetud autodel on mootoris termostaat kus termostaadi avanemine algab juba 75-80´C juures ja talvisel ajal ei lähe meil auto mootor piisavalt soojaks. Meie kliimas oleks soovitatav paigaldada auto mootorile termostaat kus avanemine algaks temperatuutidel 87-92´C.
https://www.ladu24.ee/Tee-ise-6petused/ ... millal-vah
Minul 1,6 77kW TDI ja kuskil 10 kilomeetrit läheb hommikul aega, et temperatuur 90 peale läheb. Termostaat just hiljuti vahetatud. Sama on ka 1,9 77kW TDI-ga. Aga eks vaatab mis see 1,6 mul -25ga teeb. :D

RoccatX
Huviline
Postitusi: 88
Liitunud: 30 Aug 2018, 23:00
Auto: VW Touran 2006
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas RoccatX » 30 Okt 2018, 11:19

Esialgu lasen termostaadi ära vahetada, siis vaatan edasi. Webasto kallale läheks alles viimase asjana, kui termostaadi vahetamine ei aita. Kui üldse on webastol midagi viga.

vwgolf
Huviline
Postitusi: 670
Liitunud: 03 Mär 2014, 08:33
Auto: Focus 3 / Golf 4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas vwgolf » 30 Okt 2018, 11:41

no mul oli 1.9 TDI 81kw Golf 4 ja pärast termostaadi vahetust läks asi ikka märgatavalt paremaks. Proovida igatahes tasub, sest termostaadi vahetus ei maksa eriti midagi.

Peps7
Huviline
Postitusi: 169
Liitunud: 29 Sept 2005, 18:22
Telefon: 5103244
Auto: Ford Galaxy 2.3 107kw, VW Golf V 1,6 75kw, Foed Galaxy 1,9TDI 85kw
Asukoht: Türi-Paide
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas Peps7 » 30 Okt 2018, 14:39

Kui salongi puhuril on kuumus põhja keeratud, siis on ikka suur vahe, kas tegu on Golfi või Touraniga.
http://www.ally.ee

RoccatX
Huviline
Postitusi: 88
Liitunud: 30 Aug 2018, 23:00
Auto: VW Touran 2006
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas RoccatX » 30 Okt 2018, 18:38

Täna tehti diagnost. Webasto põleti on õhtal.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 3547
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 114 korda

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas jussike » 30 Okt 2018, 18:42

Ei kommentaari....
Kes tänasid kasutajat jussike selle postituse eest:
R36SanderSPSMaahärrah4rzkartul678fo1l
Miks mind viimasel aja kummitab Oja Petsi tsitaat: "KUI **** VÕIB INIMENE OLLA?"

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 4286
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: Audi Q7, 3.0 tdi, S-line; VW Passat B6 2.0 TDI DSG Highline 2008
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 39 korda

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 30 Okt 2018, 19:04

jussike kirjutas:
30 Okt 2018, 18:42
Ei kommentaari....
:D

teet82
Huviline
Postitusi: 264
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 3 korda

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas teet82 » 30 Okt 2018, 22:18

Asi algab sellest, et üritatakse ehitada ülimalt ökonoomseid, suure kasuteguriga mootoreid. Ja sisepõlemismootoris on kasulik ainult kolbe liigutada, jahutusvedelikule üle kantud soojusenergia või summutist väljuv soe õhk on raisatud energia, ning seda tuleb vähendada madalama kütusekulu saamiseks. Sellest on võib-olla raske aru saada tehnika-ja füüsikakaugel inimesel, aga põhimõtteliselt põletatakse silindris nii vähe kütust, et jahutusvedelik lihtsalt ei lähegi soojaks ilma lisasoojenditeta, olgu see siis Webasto või mingi muu süsteem.
Võin tuua konkreetse näite, kus 1.9TDI PD mootor ei puhkunud üldse sooja salongi, kuigi temperatuur püsis ilusasti 90 kraadi. Veaks oli, ei veepumba tiivik oli täielikult lahti võlli küljest ja ringlus puudus. Ilmad olid umbes samad nagu praegu, mingit ülekuumenemist polnud, ainuke mure oligi külm salong. See näitab, et sellistest mootoritest ei tulegi seda soojust eriti, uuematest kindlasti veel vähem.

astrolaab
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 30 Okt 2013, 20:40
Auto: VW Passat 1,9TdiSyncro 81kw,Chevrolet Express Van 4,3L 1997
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas astrolaab » 31 Okt 2018, 21:10

ˇKui päris täpne olla siis mitte ei põletata vähem vaid Nox-de vähendamiseks põletatakse võimalikult külmalt.Kui aus olla siis keskmine sajale on sisuliselt paarkend+ aastat enam-vähem sama olnud.Pigem isegi rohkem sest Webasto tüüpi asjad tahavad ka kütet ja ülla-ülla nende poolt tekitatud saasta ei mõõda keegi grammides km-le.

RoccatX
Huviline
Postitusi: 88
Liitunud: 30 Aug 2018, 23:00
Auto: VW Touran 2006
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas RoccatX » 23 Nov 2018, 12:21

Täna sai auto korda, webasto põleti oli ära väsinud. Nüüd läheb kiiresti soojaks.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 1927
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Jetta 1.6 TD 51kw, Vento 1.9 TDI 66KW(76kw), Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf VI 1.6 PD TDi77kw.
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 8 korda

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 02 Dets 2018, 00:19

1Z mootoril on sama jura. Mootor ei lähe ,,kiirelt,, soojaks. Termostaat ei puutu asjasse. Radika alumine lõdvik,toru on külm. Termostaat ei lase sooja suurde radiaatorisse. Salongi radikas jahutab mootorit. Pane nupp ringvooolu peale. Mootor läheb kiiresti soojaks,kuid salong läheb mingil hettkel küll uduseks. Pole head ilma halvata. Kompromiss. Kes teab ,see saab jutu mõttest aru. Väike radikas juba jahutab mootorit.

zellek
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 24 Jaan 2016, 16:10
Auto: vw passat 3C 2.0TDI
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas zellek » 17 Dets 2018, 22:21

Automaatkastis ka sama suur hulk õli vaja üles kütta nagu mootoris jahutusvedelikku.

Kasutaja avatar
tobimarg
Huviline
Postitusi: 1718
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B7 Higline BMT DSG TDI 4MOTION
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 22 korda

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas tobimarg » 18 Dets 2018, 09:07

Minu arusaamist mööda pigem automaatkastiga (mitte DSG vaid nö konventsionaalne automaatkäigukast) auto soojeneb kiiremini kui manuaal, sest oma tööprotsesside käigus kütab ta ise õli kuumaks.
VW Passat B7 Highline BMT DSG TDI 4MOTION

teet82
Huviline
Postitusi: 264
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 3 korda

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas teet82 » 18 Dets 2018, 21:06

Samamoodi on vesijahutusega EGR-iga, et kas lihtsalt jahutatakse heitgaase või aitab sealt tulev soojus jahutusvedeliku temperatuuri tõsta või hoida. Kui kunagi sai selline teema üles võtud ühes teises foorumis, siis põhimõtteliselt sõimati rumalaks nende poolt, kes igapäevaselt EGR-i eemaldamise ja muu sellisega raha teenivad, mis muud neil ikka öelda oli. Kui sai viidatud erinevate TDI mootorite jahutusskeemidele, kus salongiradikas on jadamisi EGR-jahutiga, siis oli vaikus.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 1927
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Jetta 1.6 TD 51kw, Vento 1.9 TDI 66KW(76kw), Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf VI 1.6 PD TDi77kw.
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 8 korda

Diiselmootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 26 Dets 2018, 00:42

Üleeelmise ,, tarkpea ,, vastulause. vastuseks. Lasi vahetada termostaadi. teet n 82 sinu teema on teine jutt.

dub1
Huviline
Postitusi: 764
Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
Telefon: 5 8257569
Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 7 korda

Diiselmootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas dub1 » 26 Dets 2018, 08:41

Mul bussil nt nii. Et kui mootor saavutab temperatuuri 90c nàidiku järgi ja kui auto kohapeal tiksus sell ajal kui juttu ajadin, siis vahepeal temp langes ja hakkasid webastod tööle uuesti, et mootori temp oleks 90c uuesti. Siis kui weba lukus oli siis oli ka sellega probleeme, et mootor ei läinud soojaks. Nüüd siis 3-4 km on juba mootor 90c juures ja hoiab ilusti seda ka linnas parklas seistes nagu suvel. Niiet tehke oma webad korda kui olemas. Ei saa naise käest rihma ka 😁
VäikeWürst - VW

zellek
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 24 Jaan 2016, 16:10
Auto: vw passat 3C 2.0TDI
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Diiselmootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas zellek » 22 Jaan 2019, 21:43

Kui automaat dsg ilma termostaadita, siis vaja käigukasti õli ka veel soojaks kütta, mida on oma 7 liitrit.

Kasutaja avatar
Purjekas
Huviline
Postitusi: 97
Liitunud: 28 Mär 2015, 22:34
Auto: Passat B5.5 Variant 2002 1.9TDI 74kw ATM, Golf IV 2001 1.6 77kw
Asukoht: Kohila vald
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 3 korda

Diiselmootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas Purjekas » 22 Jaan 2019, 22:33

mul eberspächer mis aitab nt. hommikul auto soojaks saada, aga -20-nega ikkagi temp langeb nagu diislil moes. Mootoriks 1.9 74kw

jann123
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 17 Juun 2010, 20:17
Auto: Volkswagen Passat 2008 2.0 103kw CR
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Diiselmootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas jann123 » 08 Veebr 2019, 22:41

mul passat b6 2.0cr 2008 läheb küll päris kiiresti soojaks, ei saa kurta, 8 km maanteesõitu ja 90 kraadi -10 , enda teada mingit soojenust peal pole. Naise 1.4 bensiini turbomootor läheb küll aeglasemalt soojaks.
VW Golf3 1.8 66kw
VW Golf 5 1.6 75kw
VW Golf 5 1.4TSI 90kw wagon 2009
VW Passat 2008 2.0 103kw wagon

projix
Uustulnuk
Postitusi: 2
Liitunud: 13 Veebr 2019, 22:05
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Diiselmootri soojenemine

Lugemata postitus Postitas projix » 13 Veebr 2019, 22:30

teet82 kirjutas:
18 Dets 2018, 21:06
Samamoodi on vesijahutusega EGR-iga, et kas lihtsalt jahutatakse heitgaase või aitab sealt tulev soojus jahutusvedeliku temperatuuri tõsta või hoida. Kui kunagi sai selline teema üles võtud ühes teises foorumis, siis põhimõtteliselt sõimati rumalaks nende poolt, kes igapäevaselt EGR-i eemaldamise ja muu sellisega raha teenivad, mis muud neil ikka öelda oli. Kui sai viidatud erinevate TDI mootorite jahutusskeemidele, kus salongiradikas on jadamisi EGR-jahutiga, siis oli vaikus.
Põhjusega sõimati rumalaks, seda radikat ei kasutata külma mootoriga just nimelt selle tõttu, et mootor kiiremini soojeneks ja see radikas ei jahutaks liialt mootorit.
Seetõttu on paljudel uuematel mootoritel EGR-il eraldi termostaat vahel, et sinna radikasse jahutusvedelik üldse ei jõuaks, samuti on EGR-i jahutil bypass klapp, mis on kuni mootori soojenemiseni avatud olekus (jahutusvedelik ei käi läbi EGR jahuti).

Kui mind ei usu, siis ehk tehase dokument, mis sõna sõnalt ütleb, et EGR-i jahutist ei käi jahutusvedelik läbi kuni 50-ne kraadini, et tagada katalüsaatori ja mootori kiirem soojenemine ehk muudab su meelt. Antud juhul 2.0 TDI PD:
egrcooler.png
egrcooler.png (270.37 KiB) Vaadatud 135 korda
Ainus, kuidas EGR mõjutab mingil määral soojenemist on see, et kui EGR on aktiivne, siis aeglustub põlemine ning langeb mootori kasutegur (suureneb kütusekulu ja sellest tulenevalt eraldub mõnevõrra rohkem soojust). Kuna EGR on NoX-i vastu võitlemise seade ning NoX tekib suures ulatuses ainult alates teatud põlemistemperatuurist, siis kuigi põlemine on aeglasem ja kütust raisatakse rohkem, siis aeglustunud põlemise tõttu (heitgaas põlemiskambris) tekib lõppkokkuvõttes NoX-i vähem.

Reaalselt on soojenemise koha pealt vahe täiesti olematu, mis on ka sadade autode peal järgi proovitud. Aga ikka veel kohtab seda "EGR soojendab autot" juttu. Isegi kui tehas väidab oma enda juhendis risti vastupidist (ja reaalselt ongi nii nagu tehas väidab).

Kasutaja avatar
tobimarg
Huviline
Postitusi: 1718
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B7 Higline BMT DSG TDI 4MOTION
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 22 korda

Diiselmootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas tobimarg » 14 Veebr 2019, 08:01

Nox Noxiks, aga selle junni aktsiad kukkusid minu silmis ikka päris põhja :D Nii kui töölepingu lõpetab, läheb pensionile ka.
VW Passat B7 Highline BMT DSG TDI 4MOTION

Vasta