1.9 TDi 66kw AHU - kütusekulu 7.9l/100km

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Mexaanik
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 02 Juun 2020, 12:06
Telefon: 0
Skype: 0
Auto: Volkswagen Passat B5 1.9TDI AHU 66kw 1998a.
Asukoht: Märjamaa/Rapla
Tänanud: 2 korda

1.9 TDi 66kw AHU - kütusekulu 7.9l/100km

Lugemata postitus Postitas Mexaanik »

Tagasitulek

Tere kena rahvas! Teeme selle taas viisakalt, eks? Kui kuskil on juba sarnane teema, siis uskuge mind – mul on veel hullem! 😎

Niisiis, 1.9 TDI 66kW AHU. Kui eelmine draama oli õlisurve andur, siis täna keerab auto uue peatüki lahti: ta väidab, et rekka sabas võtab 2.8L/100km ja niisama 3.8L/100km. No kamoon, füüsik ega ekspert ei pea olema, et aru saada, et see on totaalne kelbas! 🤨

Võtsin asja oma moodi käsile – tankisin 15L kütust, nullisin odomeetri ja asusin teele. Tavaliselt sellega 300-350 km nohu, aga seekord? 200 km ja kütusetuli lõi särama nagu jõulukaunistus! 🎄🔴 No kuidas see võimalik on?! Varem sai 15 liitriga Märjamaalt Rakverre ja veel natuke teed tagasi kah, ja ikka ei vilkunud!

Kas mul on auguga paak või sööb diislit keegi teine ka? 🧐 Ideed, mõtted ja loitsud on oodatud! Lisan ka VCDS uudiseid ( TDI TIMING LÕPUS 😎 )


Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


TDI TIMING
Pilt
1.9 TDi AGR,ALH,AHU

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2836
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 37 korda

1.9 TDi 66kw AHU - kütusekulu 7.9l/100km

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Mexaanik. Kuna kasutan autol sama koodiga mootorit autol,olgu teadmiseks ,et 4,3 kütte kulu oli pikamaa sõidul. 5,7 j n e.on tavaline. Golf 103 kw. võtab ca. 6 sajale. Ahja. Vento on 66 kw.

Mexaanik
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 02 Juun 2020, 12:06
Telefon: 0
Skype: 0
Auto: Volkswagen Passat B5 1.9TDI AHU 66kw 1998a.
Asukoht: Märjamaa/Rapla
Tänanud: 2 korda

1.9 TDi 66kw AHU - kütusekulu 7.9l/100km

Lugemata postitus Postitas Mexaanik »

Tere, Tõnis!

Aitäh info eest! See on kindlasti õige. Loogiline, et 4.3 L/100 km on pikamaa sõidul – olen ise ka linnas saavutanud 5.3 L/100 km.

Olen aastate jooksul omanud mitmeid neid mootoreid ning olen märganud, et mootori kood iseenesest kütusekulu väga ei mõjuta. Kas sul on VCDS ja saaksid öelda õige ajastuse ning QI näidu? Minu QI näit on praegu 2.8–4.8 mg, mis tundub liiga madal.

Varem vahetasin pumbas kõik tihendid, kuid kaas sai paar millimeetrit valesti paika ning tol hetkel oli QI näit 6.8–8 mg. Siis tundus, et kompuuter kohandas end, andes kütusekuluks 5.7 L/100 km maanteel ja 6.9 L/100 km linnas. Seetõttu ei usu, et midagi oleks katki – pigem on seadistus vale.

Mida arvad?

NB! Kui kellegil siit pakkuda 4x pihustit ning teist pumpa, olen huvitatud.
Varsti olen nii palju juba seadistanud, et vaesekesel kruvid pooleks ;)
1.9 TDi AGR,ALH,AHU

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2836
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 37 korda

1.9 TDi 66kw AHU - kütusekulu 7.9l/100km

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Mexaanik. Ei ole kursis selle auto elektroonikaga(polegi ju seda),aga passati pealt võetud mootor ja pump tehtud mehaaniliseks (trossiga) gaasi ajam. Kütuse kulu mõõtsin aus Ausalt Paak silmini täis(mitte tanklas) ja Pärnust kablisse. 394 km. 17,3 L. Muideks,ei ela Tallinas. Aga teemasse. Küsin. Kui kütuse kulu on liiga suur,kas oled tunnetanud,et samas on ka kiirendus parem. Oled märganud,et algul,külma mootoriga tuleb sumpsist kerget sinist. Palju auto mootoril on läbisõit ´.Unusta see teise kõrgsurve pumba ja pihustite uue maailm, et osta neid. Pumba kaane nihutamine on jah täppis töö.Aga saab hakkama ka ilma arvutita. Teisel autol piisas ca.0,2 mm.koputust (ulme loll jutt ju mmeetritest),ja kohe oli mootor sõber kõrgsurve pumbaga.

teet82
Huviline
Postitusi: 683
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 29 korda

1.9 TDi 66kw AHU - kütusekulu 7.9l/100km

Lugemata postitus Postitas teet82 »

Pole ammu näppinud selliseid, aga IQ number oli vist pöördväärtus, ehk siis väiksem number tähendab suuremat kütusekogust. Töösoe mootor tühikäigul võiks vast 4-5 kandis number olla.

Mexaanik
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 02 Juun 2020, 12:06
Telefon: 0
Skype: 0
Auto: Volkswagen Passat B5 1.9TDI AHU 66kw 1998a.
Asukoht: Märjamaa/Rapla
Tänanud: 2 korda

1.9 TDi 66kw AHU - kütusekulu 7.9l/100km

Lugemata postitus Postitas Mexaanik »

Sai siis täna veel näpitud seda pumpa haamriga, ning sain näidu 2.8-4.8 pealt stabiilse 4.2.4.8 peale, enam ei näita mulle 3.8l/100km vaid kõigub 4.8l/100km vahel ja 5.2l/100km vahel. Ei ole veel pikka sõitu saanud.. Jõupoolest võin öelda,et tal kas nüüd akuraatoriga häda või mõni toruke nuuskab..

Lisa ka Tõnisele, et eelneva näiduga ei olnud kiirendust üldse, nüüd veidi teine lugu, hakkab vihaselt tõmbama alles 2800 pöörde juures, peab olema vast ikka turbo häda.. Käivitus ka nüüd veidi teine, kuid käivitub hästi..
Tolle kaanest ma aru siiski ei saa. Panen arvuti järgi koputan näidu 5.0 peale, kõigub kus jube, tatsab ja hüppab, keeran kaane kinni tagasi, suretan välja ja käivitan uuesti- vaatan näitu, ning näen stabiilset 4.2 ning vahest hüppab 4.8 peale, kuid ei kõigu enam .. Külma mootoriga sinist ei tule, vaid rohkem selline valge aur, mis soojaks minnes ära kaob.. Läbisõit on 346k .. Eks igal pumbal see koputus teine, mina isiklikult üritan teda küll õrnalt koputada, mis järel näit ei muutu, suurem koputus järsku muudab, kruvid täiesti lahti. Kummaline maailm, kuid huvitav ;)

Lisan infot kui saan teha pikema sõidu..
1.9 TDi AGR,ALH,AHU

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1969
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 39 korda

1.9 TDi 66kw AHU - kütusekulu 7.9l/100km

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Mäletan vanadest headest aegadest kui sai neid TDIsid näpitud, et lisaks pumba kaane koputamisele sai teatud ulatuses teha ka nö elektroonilist timmimist. Veidi nagu vaese mehe chip :mrgreen: Võib-olla see oli platseebo, aga mulle tundus küll, et kui keerasin läbi adaptsiooni IQ põhja (või no nii põhja kui sealt kaudu sai), siis oli ikka must tahmalont maas kui raskema jalaga kiirendasid. Täitsa maha keerates jällegi lötutas veits nagu (kütusenälja sümptom) ja ei tahmanud. Eks oli lihtsalt tore näppida :) Süüde on sul küll kenasti paigas, entusiastid paneks vbla veel grammi varasemaks, lagin kõvem, tõmme parem (jällegi platseebo ehk :) ).

Siin teemas läbi adaption IQ näppimisest:

https://www.myturbodiesel.com/d2/1000q/ ... od-TDI.htm

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2836
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 37 korda

1.9 TDi 66kw AHU - kütusekulu 7.9l/100km

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Tobimarg,anna ka juhiseid temale,kuidas teha süüde varajamaseks. Kõik võllid on ju omavahel rihmaga ühenduses. Juhul kui pumba võllil ja rihmarattal on variant [VW Bot: "Keel korda!"] ,et võimalus nihutada on asi lihtne,et süüte nurka muuta.(ovaalsed augud).

Vasta

Mine “Diislid”