Säästlik auto suure pagasiruumiga linnasõitudeks

Antud rubriik on mõeldud selleks, et hõlbustada AUTODE ostmist, varuosad ja audio selle alla ei kuulu. Siia paluks postitada kõik "mis te arvate sellest autost" jne postitused.

Moderaatorid: dellu, Gull

Vasta
herpderp
Uustulnuk
Postitusi: 2
Liitunud: 19 Dets 2016, 22:26
Asukoht:

Säästlik auto suure pagasiruumiga linnasõitudeks

Lugemata postitus Postitas herpderp »

Tere,

Teema on võibolla veidi üldisem aga pean tegema valiku ja arutaks võimalusel teistega.

Oleks vaja autot, pool aastat olen jalamees, varem sõitsin natuke aega vana 1.9 TDI passat B5-ga. Elu jooksul proovinud nii sakslasi, prantslasi kui jaapanlasi, need kõik küll 10+ aastat vanad aga tundub, et eelistan pigem vanemat ja keskmiselt mugavat autot kui sama raha eest uuemat ja "õhemat".
Sõidud oleks ca 15t km aastas, 90% linnas ja lühikesed otsad. Enamasti sõidan üksi aga samas väikest punni ei tahaks, vahel vaja mingit kraami vedada, suvel käiks matkamas ja magaks autos.

Säästlik, ruumikas, mugav ja 90% linnasõitu on keeruline kombinatsioon. Mulle väga meeldib diisli madal kütusekulu ja vääne, samas juba rohkem kui 10 aastat paigaldatakse neile DPF ja EGR klapid mis kõik läheb rikki ja tekitab kalleid probleeme pidevalt lühikesi otsi sõites. Bensuka puhul on väändegraafik kehvem (ei meeldi peenestada), kütusekulu kõrgem aga samas pole filtrite jms-ga muresid.

Kolmas võimalus oleks tehase toodetud surugaasil auto. Kuna tahaks mingil määral mugavust ja head emotsiooni autosse istudes siis takso-Zafirad ja Touranid ei tõmba. Valikusse jäävad B6 ja B7 Passatid (kas CNG Passateid enam ei toodeta?) ja uued CNG Octaviad.

Rahalist piiri otseselt ei ole (jõuaks ka 40k uue auto liisingut maksta, iseasi kas see on optimaalne), pigem tahaks parimat bang-for-buck'i mis vastab miinimumnõuetele. Ideaalne oleks 4-6k maksev auto eeldusel et samas seisus hoidmiseks ei kulu hooldustele üle 500-700€ aastas, kütusekulu jääb 6€/100km kanti ja viie aasta pärast oleks turuhind vähemalt 50%. Kui üks muutuja on väiksem siis teine võib suurem olla.

Kindlasti peaks auto olema: automaatkastiga (pärast DSG Superbiga sõitmist ei taha midagi manuaali näha), keskmiselt mugav ja vaikne (püsikiirusehoidja, kliima), mõistliku kütusekuluga (linnas üle 8€/100km ei tahaks maksta), head sõiduomadused (TM testide nimekirja lõpus olevaid mudeleid ei tahaks) ja mõistlikud hoolduskulud.
Autol võiks olla, sõltuvalt hinnast: mugavusvarustus (adaptiivne püsikas, automaatne tulede vahetus, kurvifunktsiooniga tuled, navi, multifunktsionaalne rool jms).

Praeguseks mõeldud variandid:

1) alla 1k 1.9 TDI B5 Passat, natuke remontida ja loota et peab paar aastat vastu. Plussid - väga odav osta ja odav sõita, miinused - vana auto, at kastid jõnksutavad, sada muud häda. Ei julgeks väga linnast välja pikemat otsa sõita.

2) odavama otsa B6 CNG Passat. Plussid - väga odav sõita (oleks nõus bensuväändega sellise säästu eest), miinused - kallimad kui sama aasta diislid/bensukad, kurikuulus DQ200 7k DSG kast, teatud hädad gaasisüsteemiga (ventiilid), ei tea 1.4 tuunitud mootori ressurssi (uutel Octaviatel on sama mootor 81kW konfiga, erinevalt Passati 110kW-st, tea kuidas kuiva gaasi põletamine klappidele mõjub, kaua turbo vastu peab jms).

3) odavama otsa B6 2.0 TDI Passat. Plussid - odavam kui CNG, säästlikum kui bensukas, miinused - hoorattad lendavad, DPF ummistub linnasõidul, kallis kasti hooldus/remont(?)..

4) uuem ja väiksema läbisõiduga B6/B7 Passat. Plussid - oluliselt rohkem ressurssi alles, uuem, mugavam(?), mingi aeg hakati tegema paremaid DSG kaste? Miinused - oluliselt kallim.

5) veel midagi..?

Tuli pikk ja segane lugu aga ehk mitte liiga segane. Eelistan soovitusi mida veel autode puhul tähele panna ja nö exceli võrdlustabelisse lisada.

Sellel teemal on 5 vastust

Vastuste nägemiseks peate olema registreeritud liige ja sisse logitud.


Registreeru Logi sisse
 
Vasta

Mine “Autoostu abi”