4 esimest B8-t andis tööandja, Alltracki ostsin küll liisingu lõppedes ka ära. 2 kuud enamasti seisis ja kuna 3 autot ukse ees tegid tsikliga liikumise tülikaks ning tekitasid naabrites kadedust , siis läks müüki. Kaugele küll ei liikunud, jäi kodukülla. Suvel andsin tööandjale B8.5 tagasi ja 5 kuud nautisin jalakäija rõõme või kasutasin: naise auto, tsikkel, el.tõuks, Bolt ja CityBee rendikad. Elu oli lihtne.
Detsembris aga hakkas tunduma, et 2022 on vist ikka autot vaja. Ka naabrite üleolevad pilgud, 1 auto ja see kah Opel, hakkasid tüütama , seega sai süvenetud Auto24 portaalis pakutavasse. Alguses piilusin baierlasi, 3 seeria GT, mis on selline love or hate kujuga. Soovitud varustusega, M-pakett + xDrive + Weba jne. isendit aga suht võimatu leida, alati oli midagi puudu. Mis siis ikka, järgmisena VW. Kindel soov oli TSI, Webasto, mõistlik läbisõit, kontrollitav ajalugu ja üht-teist veel. Otsingusse võimsusvahemik 110-140kW ja scrollima, nii Golf kui Passat. Golfide valik oli olematu, silma jäi üks Passat B8.5 Executive 1.5TSI. Kuna viimatine tööauto oli samuti 1.5TSI millest hoolimata esialgsest kartusest püsivaid hingelisi traumasid ei jäänud, siis läbis esmase valiksõela. Kuna peale Weba ja lisa Executive paketi miskit erilist polnud, siis paar päeva ikka mõtlesin. Positiivsena mõjus võimalus ühe paagitäiega 1350 km sõita. N küsisin ka spetside arvamust ja sain vastuseks: "nii ja naa pakkumine". Vot siis. No ok, vaatame siis veel edasi. R hommikul uuesti A24 lahti ja unustasin kW filtri lisada ning voilaa! 2.0TSI, varustus , hind . Kiirelt link uuesti spetsidele ja seekord vastus: "Run Forrest, run!". Kiire kõne müüjale, sealt info: "Auto alles ja kuni E kellegagi käsi löödud pole. Täna näidata ei jõua, homme saab. Aga ära väga hommikul tule, mul täna raske õhtu ees.". No ok, teeme lõuna ajal, a ingel [VW Bot: "Keel korda!"] ma olen esimene, eksju!
Ülejäänud päev möödus kehvasid müügipilte ja varustuselisti võrreldes. Tundus, et varustuse list pole kuulutuses päris õige. Paistis olevat mõningaid puudujääke, mis minu jaoks polnud dealbreaker. Samas paistsid muud toredad maasikad, mida kuulutuses polnud. Laupäeval selgus kohapeal, et kahtlused olid õiged. Puudu DLA ja muu kaasnev mudru, plussidena esiklaasisoojendus + heliisolatsiooniga klaasid + "Area View". Igatahes win situatsioon. Samas oli ka paar lisamiinust: 60tuh km hooldus tegemata, vahetatud oli ainult mootoriõli. Lisaks vajas uuendamist piduriring ning lisanokitsemist on mõnes kohas veel. Natuke kauplemist, raha ja auto vahetasid omanikke, online omanikuvahetus algatatud ning koju ma temaga sealt vurasin. Ahjaa, tüübil oli päris kena 7-ne baierlane ka pakkuda. Selle jätsin siiski talle hoovi alles.
Auto:
- Mudel: Passat B8 Highline sedaan 2.0TSI (162KW) DSG-6
- Sünnikuupäev: 23.05.2017 (MY 2018)
- Varustus: Highline, lisatud Executive pakett
- Värv: Reflex Silver metallik
- Velg: "London" R17
- Sisu: Alcantara/Vienna, Black
- Nooruspõlve veetnud Lätis, läbisõit 68+ tuh, ajalugu kontrollitav. Maarjamaale jõudis 11.2021.
Põnevamad lisad:
- Adaptive Chassis Control DCC
- Active Info Display ja valik infoprofiile
- "Discover Pro", 23.3 cm puutetundlik ekraan
- Helisüsteem "DYNAUDIO Confidence"
- Mobiiltelefoniliides "Comfort"
- LED-esituled koos dünaamiliste pöördtuledega ja eraldi LED-päevatuledega
- LED-tagatuled (Highline), tumendatud
- Võtmeta lukustus- ja käivitussüsteem "Keyless Access"
- Anduritega juhitav tagaluugi avamine ja elektriline sulgemine
- Elektriliselt kokkuklapitavad küljepeeglid, juhi poolel isetumenev
- Süsteem "Park Pilot" - parkimisandurid ees ja taga
- "Area View" - 360-kraadiline panoraamvaade koos tahavaatekaameraga "Rear View"
- Ümberreastumisabiline "Side Assist" ja tagant läheneva sõiduki hoiatus
- Tumendatud tagumised küljeklaasid ja tagaklaas, heliisolatsiooniga lamineeritud turvaklaasist aknad
- Kallutatav ja lükatav panoraam-klaaskatus
- Seisusoojendus ja -tuulutus koos kaugjuhtimise ja taimeriga
- Traatideta soojendusega, infrapunakiirgust peegeldav esiklaas
- Nahkkatte ja soojendusega multifunktsionaalrool koos käiguvahetushoobadega
- Kolmetsooniline kliimaseade "Climatronic" koos täiendavate tagumistejuhtseadistega
- Varuratas valuveljel 17"
- Kummimatid
- Mootoritähise eemaldamine
Tänaseks tehtud/vahetatud
Kuna 60tuh hooldus oli tegemata, siis sellest sai alustatud.
- DSG õli ja filter
- Süüteküünlad
- Õhufiltrid, mootor + salong
- Pidurikettad ja -klotsid, täisring
- Veermikukontroll
- Lisaks pagassimatt, lihtsam puhtana hoida
Veel teha
- Korralik välipesu ja sisepuhastus. Näeb mis seisukorras värvkate täpsemalt on ja otsustab mis lisaks - poleer või läigestamine, keraamika... Seest ka korralikult üle, inimeste arusaam tip-top puhtusest on erinev ja mõni koht tahab suuremat hoolt saada. Näiteks katuseluugi sirm.
- Veermikukontrollis avastati paar tähelepanu vajavat kohta - esiõõtsa tagumised puksid ja 1 esiamort kergelt õline.
- Katuseluuk - puhastada, hooldada, õlitada. Ootab kevade ära.
- Suverehvid ja kui leiaks ka kena R18 velje. Sobiv kompromiss mugavuse ja esteetika osas ning saaks laiema rehvi, et 162kW paremini teega haakuks.
- DLA lisamine, VW friikide käest juba uuritud ja jääb ootele kuni tekib vajadus klaasivahetuseks.
- Nipet-näpet veel, mis sõitmist kuidagi ei sega
Kuna ilmad on nagu on ja korralikku pesu pole auto veel saanud, siis pildimaterjal kesine. No ja välimus on nagunii tagasihoidlik ja mittemidagiütlev.