Kindlatel pööretel heli
Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI
-
- Huviline
- Postitusi: 200
- Liitunud: 25 Mär 2012, 21:09
- Auto: Volkswagen Passat 1.8 92 kw 2000.a
- Asukoht: Võru
- Tänatud: 1 kord
Kindlatel pööretel heli
Passat B8 2.0 140kW 2016 automaat
Auto ostust saadik olen kuulnud kindlatel pööretel salongist veidrat üminat. Väljast pole midagi kuulda.
Autoga proovitiiru tegin, siis märkasin seda samuti, aga tol hetkel seostasin seda amordiga. Heli meenutas täpselt sellist häält nagu tekib siis, kui õliamorti väga kiiresti kokku suruda. Selline... inglise keeles öeldes rubbing või humming, eesti keeles ei oska sõnaga seda väga kirjeldada
Aga nüüd olen märganud, et see tekib seoses pööretega, täpsemalt 1050 pöörete juures, alati, sekundiks. Vahet pole mis käik on sees või kas üldse on. Mootorile hooldus korrapäraselt tehtud (ametlikult, mitte kuskil külagaraažis). Mõlemad rihmad, kõik rullid ja veepump vahetatud.
Kas kellelgi on mõtteid või kas keegi teab, kas mingi solenoid või klapp alustab sellistel pööretel tööd? Auto tööd see ei häiri, kõik toimib ilusti, aga mind ennast häirib, vaevalt see heli tehasest on kaasa tulnud...
Auto ostust saadik olen kuulnud kindlatel pööretel salongist veidrat üminat. Väljast pole midagi kuulda.
Autoga proovitiiru tegin, siis märkasin seda samuti, aga tol hetkel seostasin seda amordiga. Heli meenutas täpselt sellist häält nagu tekib siis, kui õliamorti väga kiiresti kokku suruda. Selline... inglise keeles öeldes rubbing või humming, eesti keeles ei oska sõnaga seda väga kirjeldada
Aga nüüd olen märganud, et see tekib seoses pööretega, täpsemalt 1050 pöörete juures, alati, sekundiks. Vahet pole mis käik on sees või kas üldse on. Mootorile hooldus korrapäraselt tehtud (ametlikult, mitte kuskil külagaraažis). Mõlemad rihmad, kõik rullid ja veepump vahetatud.
Kas kellelgi on mõtteid või kas keegi teab, kas mingi solenoid või klapp alustab sellistel pööretel tööd? Auto tööd see ei häiri, kõik toimib ilusti, aga mind ennast häirib, vaevalt see heli tehasest on kaasa tulnud...
- kaupo51
- Huviline
- Postitusi: 234
- Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
- Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 33 korda
Kindlatel pööretel heli
Alati kui kohtan kuskil foorumis sarnast teemat meenub mulle legendaarne tujurikkuja klipp. Sorry off topicu pärast
-
- Huviline
- Postitusi: 200
- Liitunud: 25 Mär 2012, 21:09
- Auto: Volkswagen Passat 1.8 92 kw 2000.a
- Asukoht: Võru
- Tänatud: 1 kord
Kindlatel pööretel heli
Kui siin juba videosid panna, siis ükspäev leidsin isegi heli järgi üks-ühele video.
Siin videos on muidugi ta liikumises, aga mul teeb seda heli vaid 1050 pöörete juures korraks, aga iga jumala kord, vahet pole kas sõidan või seisan.
Siin videos on muidugi ta liikumises, aga mul teeb seda heli vaid 1050 pöörete juures korraks, aga iga jumala kord, vahet pole kas sõidan või seisan.
-
- Huviline
- Postitusi: 200
- Liitunud: 25 Mär 2012, 21:09
- Auto: Volkswagen Passat 1.8 92 kw 2000.a
- Asukoht: Võru
- Tänatud: 1 kord
Kindlatel pööretel heli
Võimalik. Lootsin lihtsalt, et ehk kellelgi on kogemust.
Kapoti alt midagi ei kuule.
Kuulda vaid salongis sees, heli järgi ütleks, et rooli tagant.
Kapoti alt midagi ei kuule.
Kuulda vaid salongis sees, heli järgi ütleks, et rooli tagant.
-
- Huviline
- Postitusi: 200
- Liitunud: 25 Mär 2012, 21:09
- Auto: Volkswagen Passat 1.8 92 kw 2000.a
- Asukoht: Võru
- Tänatud: 1 kord
Kindlatel pööretel heli
Pärast kahte kuud saan lõpuks öösel rahulikult magada.
Heli põhjustas enne turbot asetsev solenoid (1k0906627b).
Kui keegi seda veel kahtlustab, siis kiire tuvastus on sedapsi, et las mõni semu otsib pöörtega selle umisemise üles ja ise hoia samal ajal kätt solenoidil peal. Käega tuntav põrin. Põrin ise nii vali pole, et kostuks mootoriruumist salongi, kuid solenoidi kinnitus mootoriruumi seinale võimendab seda vibratsiooni salongi sisse. Seal on küll kummileevendid olemas, kuid ilmselt on need ikkagi küsitava väärtusega. Seetõttu heli järgi ei suutnudki seda mootoriruumist tuvastada.
Heli põhjustas enne turbot asetsev solenoid (1k0906627b).
Kui keegi seda veel kahtlustab, siis kiire tuvastus on sedapsi, et las mõni semu otsib pöörtega selle umisemise üles ja ise hoia samal ajal kätt solenoidil peal. Käega tuntav põrin. Põrin ise nii vali pole, et kostuks mootoriruumist salongi, kuid solenoidi kinnitus mootoriruumi seinale võimendab seda vibratsiooni salongi sisse. Seal on küll kummileevendid olemas, kuid ilmselt on need ikkagi küsitava väärtusega. Seetõttu heli järgi ei suutnudki seda mootoriruumist tuvastada.
-
- Huviline
- Postitusi: 200
- Liitunud: 25 Mär 2012, 21:09
- Auto: Volkswagen Passat 1.8 92 kw 2000.a
- Asukoht: Võru
- Tänatud: 1 kord
Kindlatel pööretel heli
Juhtus veel selline asi, et käigukast sai ka "korda" selle klapi vahetamisega.
Huvitaval kombel väitsid kõik, kaasa arvatud ka hõbenool, et väärakas kohapealt minek on DSG kasti omapära. Pärast selle klapi vahetust töötab käigukast nagu valatud.
Varasemalt oli probleem, et kui 1. käik sisse läks ja piduri lahti lasin, siis pöörded läksid kõrgemale, koormuse sai taha ja siis hetkeks langesid pöörded nagu välja tahaks surra ja siis töötas normilt edasi. Nüüd enam sellist asja ei esine.
Mul oli juba isegi siduri vahetuse raha sokisahtlisse ära kogutud sest teadsin, et enne mu hing rahule ei jää, kui sidur ka ära vahetatud
Naljakas ikka mõelda vanast omanikust, kes tahtis autost lahti saada ainult seetõttu, et talle ei meeldinud kuidas see kast käitub. Reaalsuses oli vaja välja vahetada vaid üks naeruväärne 40-eurone plastikjunn.
Huvitaval kombel väitsid kõik, kaasa arvatud ka hõbenool, et väärakas kohapealt minek on DSG kasti omapära. Pärast selle klapi vahetust töötab käigukast nagu valatud.
Varasemalt oli probleem, et kui 1. käik sisse läks ja piduri lahti lasin, siis pöörded läksid kõrgemale, koormuse sai taha ja siis hetkeks langesid pöörded nagu välja tahaks surra ja siis töötas normilt edasi. Nüüd enam sellist asja ei esine.
Mul oli juba isegi siduri vahetuse raha sokisahtlisse ära kogutud sest teadsin, et enne mu hing rahule ei jää, kui sidur ka ära vahetatud
Naljakas ikka mõelda vanast omanikust, kes tahtis autost lahti saada ainult seetõttu, et talle ei meeldinud kuidas see kast käitub. Reaalsuses oli vaja välja vahetada vaid üks naeruväärne 40-eurone plastikjunn.
-
- Huviline
- Postitusi: 1955
- Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
- Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
- Asukoht: Tallinn-Rakvere
- Tänanud: 115 korda
- Tänatud: 37 korda
Kindlatel pööretel heli
Katsume mõtestada mis seal siis tehniliselt toimub sel hetkel kui auto välja sureb. Mis selle klapi ülesanne seal siis on, kas see juhib EGR tööd? Turbo geomeetria peaks neil pillidel juba elektrilise servoga juhitav ju olema? Kui EGR, siis kas ta lämmatab nii-öelda ära mootori kohaltvõtu hetkel? Kui EGR flow nii mööda on, siis võiks muidugi mingi veakood ka juba tekkida. Aga no ju siis ei teki kuna auto ise arvab, et kõik on korras.
-
- Huviline
- Postitusi: 200
- Liitunud: 25 Mär 2012, 21:09
- Auto: Volkswagen Passat 1.8 92 kw 2000.a
- Asukoht: Võru
- Tänatud: 1 kord
Kindlatel pööretel heli
Nii palju, kui ma tol ajal guugeldasin, siis sain aru, et klapp juhib turbo wastegate'i tööd.
Üks Volvo esinduse endine mehaanik teoretiseeris, et ilmselt see klapp annab ka mingit sorti airflow'd mootorile. Mootor ootab mingit kogust hapniku kuskile, aga vigase klapi tõttu ta seda piisavalt ikkagi ei saanud, ja siis hakkas pipardama. See n75 klapp pidi olema varuosa nii bemmidel, audidel kui ka Volvodel.
VW Vortexis mingi sõnasepp teadis rääkida , et volksu uuema generatsiooni turbod teevad asjalikku tööd ka madalamatel pööretel, mitte vaid n-ö boosti jaoks.
See, et see veakoodi ei anna, pidi olema samuti normaalne. Veakood pidi esile kerkima vaid siis, kui see ikka täielikult töökõlbmatu on. Laivis saab selle näitajaid vaadata ja järeldusi teha, aga kuna see oli asi, mis ma igal juhul oleks välja vahetanud, siis ei hakanud arvutit seetõttu sappa viskama. Minu eesmärk oli kõrvalisest helist lahti saada, polnud aimugi, et see ka kasti tööd võib mõjutada.
Üks Volvo esinduse endine mehaanik teoretiseeris, et ilmselt see klapp annab ka mingit sorti airflow'd mootorile. Mootor ootab mingit kogust hapniku kuskile, aga vigase klapi tõttu ta seda piisavalt ikkagi ei saanud, ja siis hakkas pipardama. See n75 klapp pidi olema varuosa nii bemmidel, audidel kui ka Volvodel.
VW Vortexis mingi sõnasepp teadis rääkida , et volksu uuema generatsiooni turbod teevad asjalikku tööd ka madalamatel pööretel, mitte vaid n-ö boosti jaoks.
See, et see veakoodi ei anna, pidi olema samuti normaalne. Veakood pidi esile kerkima vaid siis, kui see ikka täielikult töökõlbmatu on. Laivis saab selle näitajaid vaadata ja järeldusi teha, aga kuna see oli asi, mis ma igal juhul oleks välja vahetanud, siis ei hakanud arvutit seetõttu sappa viskama. Minu eesmärk oli kõrvalisest helist lahti saada, polnud aimugi, et see ka kasti tööd võib mõjutada.
-
- Huviline
- Postitusi: 1955
- Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
- Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
- Asukoht: Tallinn-Rakvere
- Tänanud: 115 korda
- Tänatud: 37 korda
Kindlatel pööretel heli
TDIdel wastegate'i ei ole, turbo rõhku juhitakse läbi muutuva geomeetria. Varasemalt liigutas seda küll N75 klapp läbi vaakumi, nüüd elektrimootor. Ega ma ausaltöeldes ei saagi aru mis selle N75 eesmärk täpsemalt sel mootoril on, ehk mõni targem kuskilt skeemi pealt vaatab. Sealt saab ka tuletada kuidas ta mootori tööd saab häirida.
See N75 ongi natuke eksitav, et erinevatel markidel ja generatsioonidel on teda erinevates sõlmedes ja erinevatel eesmärkidel kasutatud.
See N75 ongi natuke eksitav, et erinevatel markidel ja generatsioonidel on teda erinevates sõlmedes ja erinevatel eesmärkidel kasutatud.